بازدید 373128

نیم نگاهی به نحوه و روش‌های برخورد با بدحجابی و بی حجابی

چه سیاستی حاکم است که اصرار بر مبارزه قانونمند با فساد و ناهنجاری‌های زیر پوستی در شهر نیست، ولی به دنبال اقدامات نمایشی و تنش زا هست؟ یعنی قابل قبول است که بگوییم مسئولین مربوطه از فساد و ناهنجاری‌های زیر پوستی که در حال تولید انواع ناهنجاری و هنجارشکن هست، خبر ندارند؟
کد خبر: ۱۱۲۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 05 July 2022

نیم نگاهی به نحوه و روشهای برخورد با بدحجابی و بی حجابی

تابناک: اگر اخبار رسانه های رسمی و غیر رسمی را مرور کنید، آنچه مشهود است، کنش و واکنش هایی است که درباره اجرای طرح های جدیدی که در حوزه عفاف و حجاب اجرا می شود از سوی طیف های مختلف جامعه ابراز می گردد.

بخشی از جامعه با استقبال از اجرای چنین طرح‌هایی معتقدند که آنقدر شاهد بی حیایی و بی عفتی در سطح جامعه به طور آشکارا هستیم که دیگر راهکار‌های زیربنایی پاسخگو نبوده و باید با استفاده از قوه قاهره، جدی با معضل بدحجابی برخورد کرد و اینکه در حال حاضر هم چنین اوضاعی بر جامعه حاکم شده معلول بی مبالاتی و بی مسئولیتی برخی از مدیران پیشین این حوزه در کشور است.

اما در برابر این طیف، افرادی هستند که معتقدند اجرای طرح‌های عفاف و حجاب با راهکار‌های قهری به سرمنزل مقصود نمی‌رسد و حتی ممکن است با ایجاد هزینه‌های بسیار بر کشور باعث چند پاره شدن و تکه تکه شدن جامعه گردد. این طیف بر این اعتقاد استوار هستند که برخورد قهری در حوزه عفاف و حجاب تاکنون ناموفق بوده و باید طرفداران اجرای چنین طرح‌هایی به فکر راهکار‌های دیگری باشند.

بیشتر بخوانید

در اینکه حجاب حکمی الهی بوده و مثلا به خاطر شرایط خاص کشور نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و یا نباید تعطیل شود، شکی نیست، زیرا هر موضوعی باید در جایگاه خود مورد توجه قرار گیرد و همان گونه که سفره خانوار مردم باید مورد توجه قرار گیرد، باید هنجار‌های اجتماعی، اعتقادات فرهنگی و دینی و عرف عموم جامعه هم مورد توجه قرار گیرد و شاید بهتر باشد که مصرین بر برخورد قهرآمیز با بد حجابی به جای ارشاد در خیابان و میادین از درون ادارات دولتی و مراکز عمومی و ابواب جمعی حقوق بگیر کار را شروع کرده و نهاد‌های نظارتی هم بر پوشش هنجار و هم رفتار هنجار و هم اعمال هنجار کارکنان دولت اعم از زن و مرد نظارت کنند و ببینند کارکنان این دستگاه‌ها به افراد با پوشش هنجار بهتر خدمات می‌دهند یا بالعکس؟

البته در گام‌های بعدی نظارت بر محیط کاملا نا هنجار کثیری ازشرکت‌های خصوصی و الزامات پوششی نامناسب آن‌ها به کارکنان و به ویژه کارکنان زن است که بسیاری از آن‌ها به خاطر از دست ندادن شغل خود ناچار به پذیرفتن شرایط هستند و کمتر دیده شده کار موثری از جانب متولیان و مدعیان مبارزه با بد حجابی صورت بگیرد، در صورتی که ضمانت‌های اجرایی ابزار قانونی و بدون تنش اجتماعی کافی برای برخورد و اعمال قانون وجود دارد.

گاهی تعجب برانگیز است که مثلا چرا نسبت به اعمال مقررات و ضوابط در یک تالار عروسی که به سادگی با نظارت کار آمد قابل اجراست اهتمامی نمی‌شود و در عین مشاهده انواع ناهنجاری از همین نوع عفاف وحجاب و…. خدمات هم به آن‌ها داده می‌شود، ولی در برخورد با یک رهگذر در کف خیابان گا‌ه آنقدر تند برخورد می‌شود که حتی خانم محجبه عابرناظر این رفتار به دفاع از او بر می‌خیزد.

چه سیاستی حاکم است که اصرار بر مبارزه قانونمند با فساد و ناهنجاری‌های زیرپوستی در شهر نیست، ولی به دنبال اقدامات نمایشی و تنش زا هست؟ یعنی قابل قبول است که بگوییم مسئولین مربوطه از فساد و ناهنجاری‌های زیرپوستی که در حال تولید انواع ناهنجاری و هنجار شکن هست خبر ندارند و فقط عابرین بد حجاب در خیابان را می‌بینند؟ و مهم اینکه خروجی طرح‌های مختلفی که تاکنون در حوزه عفاف و حجاب اجرا شده چه بوده است؟

لذا با این اوصاف به نظر می‌رسد که درباره این حوزه باید یک واکاوی اساسی و منصفانه صورت گیرد و سوالات متعددی پاسخ داده شود.

مثلا پاسخ داده شود که آیا تا به حال با ماموران گشت ارشاد که در خط مقدم اجرای طرح عفاف و حجاب قرار دارند گفت‌وگوی دقیق و علمی انجام شده است که از آن‌ها سوال شود چه ارزیابی از برخورد‌های قهری با بدحجابان دارند؟ چند درصد از بازداشتی‌های این موضوع با برخورد‌های قهری سربه راه شده یا به اصطلاح محجبه و عفیفه گردیده اند؟

یا اینکه از مسئولان ستاد امربه معروف و نهی از منکر که این روز‌ها آن‌ها هم در خط مقدم اجرای طرح‌های عفاف و حجاب قرار دارند و گویا امر به معروف و نهی از منکر را در امر به حجاب و نهی از بدحجابی متبلور می‌دانند پرسیده شده است که چه برآوردی از اجرای طرح‌های خود دارند و این طرح‌ها تا چه حد توانسته در کاهش مظاهر بدحجابی در کشور راهگشا باشد؟

یا دادستان و استانداری که بر خلاف مر قانون، ارائه برخی از خدمات اجتماعی را به ارباب رجوع بدحجاب ممنوع می‌نمایند آیا به این موضوع فکر کرده اندکه این ممنوعیت چه مبنای شرعی یا قانونی دارد و در کجای شرع یا قانون گفته شده است که باید چنین افرادی مثلا از حقوق مکتسبه خود منع گردند؟

و اما از همه مهمتر و اساسی‌تر این که اصلا بدحجاب چه کسی است؟ چه معیار‌هایی برای بدحجابی وجود دارد و چه معیار‌هایی تعریف شده است؟ آیا آن افرادی هم که مثلا به هنگام برخی از مراسم‌ ملی و میهنی به مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن یا برگزاری انتخابات‌ها تصاویر آنان بر صفحه تلویزیون و رسانه‌ها نقش می‌بندد و عرف جامعه آن‌ها را حداقل بدحجاب می‌داند هم مشمول تعریف بدحجابی می‌شوند یا خیر؟

خلاصه اینکه یکی از مهمترین ویژگی‌های مسئولانه هر اقدامی که در حوزه حکمرانی عمومی رخ می‌دهد این است که باید فکر کنیم این عمل ما چه نتایجی خواهد داشت؟ اگر به دنبال پر کردن رزومه خود به عنوان یک مسئول پرکاریم که قطعا چنین اقداماتی کاملا مفید فایده بوده، اما اگر خود را یک فرد رفع تکلیفی ندانسته و معتقدیم که باید این اقدامات نتایج ملموس و اثرگذار و بادوامی داشته باشد آن زمان است که شاید به این مهم توجه کنیم حوزه عفاف و حجاب کاملا چند وجهی بوده و خیلی از عوامل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی ومدیریتی در انتخاب نحوه پوشش نیمی از مردم این کشور دخیل است.

و در پایان باید یادآور شد شرط عقل و منطق و شرع و انصاف است که نباید علت‌ها و عاملین را رها کرد و معلولین و قربانیان این موضوع را نشانه برویم و سعی کنیم در این شرایط حساس کشور بیشتر مراقب تصمیمات خود باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۵۱۸
انتشار یافته: ۱۷۸
حجاب حکمی الهی بوده و مثلا به خاطر شرایط خاص کشور نباید مورد بی توجهی قرار گیرد و یا نباید تعطیل شود شکی نیست!!!!
لطفا بفرمایید کلمه حجاب کجای قرآن به معنی پوشیدن موی سر به کار رفته است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
این نوع مبارزه قهری، فقط دنبال بلوا و پوشوندن معضلاته واقعیه، همه میدونن دغدغه اصلا دین مردم نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تحلیل عبدی در روزنامه اعتماد را بجای این تحلیل نیم بند درج کرده بودی به انصاف نزدیکتر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
آیه 31 سوره نور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
مردم بهتر از تو تحلیل کردند تابناک
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
عرب جاهلی حجاب داشت و روسری بر سر میکرداما آن را به شانه ها یا پشت سر می انداختن آیه 31 سوره نور نازل شد و فرمود ،، به زنان با ایمان بگویید روسری های خود را به گریبان خود افکنند .
غمگین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
یعنی ما میخوایم از عربستان که اسلام از دل اون بیرون امده و یا کشورهای مسلمان دیگه مثل سوریه و عراق و لبنان خیلی جاهای دیگه مسلمان تریم؟؟ اونا چطور با مسئله حجاب کنار اومدن و دارن زندگی میکنن اونوقت ما هنوز اصرار به این موضوع داریم تنها راه این مسئله اختیاری کردن حجابه والسلام
..
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
دوست عزیز همین الان تو کوگل بزن ایه 59 سوره احزاب ببین برات چی میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
دوست عزیز شما که بااین اعتماد به نفس می گویید در قرآن نیامده مشخص است یکبار از اول تا آخر قران را نخوانده ای
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
در آیه 31 نور به پوشاندن سینهها اشاره شده که در اکثر کشور ها هم همین است. ولی پوشاندن سر مستقیم در قرآن نیامده و با تفاسیر اینگونه برداشت می کنند. با توجه به وضعیت جامعه پوشاندن تمامی مو اازامی نباید باشه.
ف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
حجاب نه جزء اصول دین است و نه فروع دین.
اصول دین عبارتست از : توحید- - امامت- - نبوت- عدل و معاد
فروع دین عبارتست از : خمس- ذکات- جهاد- تولی- -

نماز- روزه - حج-تبری- امر به معروف- نهی از منکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
صورت مساله اصلی اینه که بعد از انقلاب بواسطه هرج و مرج ناشی از انقلاب روستاییان زیادی بر امور کشور مسلط شدند که سواد مذهبی درستی نداشتند اما تعصب زیاد داشتند پس در همه مساعل از جمله حجاب مداخلات کیلویی کردند در اقتصاد هم گند زدند با افکار شبهه کمونیستی نهایتا تبدیل به حجاب اجباری شد و کاری تعبدی وقتی اجبار باشه نتیجه اش سرکشی خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
کلمه حجاب به معنی پوشش زنان در هیچ جای قرآن نیامده و این کلمه را مطهری بعد از انقلاب سر زبان ها انداخت حتی در فقه هم عنوانی تحت اسم حجاب وجود ندارد و فقط ستر به معنی پوشش داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
شما از پاپ کوتیلکتر شدید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
ایا ۳۱ سوره نور و سوره احزاب حجاب را به همسران پیامبر و زنان مومن توصیه کرده نه اجبار
حجاب نه اصلا دیگه و نه فروغ دین
پیامبر نماز خواندن را با دقت و وسواس به مردم آموزش داد ولی در خصوص حجاب اجباری چیزی نگفت
بهتره مغلطه نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اولا ، چرا تمام کشورهای عربی که ما را مسلمان کردند ،

حجاب را حتی به اندازه شل حجابان ما هم رعایت نمی کنند؟ ؟

دوما ، چرا حتی ده درصد آنقدر که مسولان ، به حجاب زنان

و سگ گردانی حساسیت نشان میدهند

چرا به مبارزه با دزدی از بیت المال و اختلاس و رانت خوران

و فساد آقازادگان حساسیت نشان نمیدهند ؟؟
اسلام این نیست. روشهای زننده شما فقط باعث بی اعتقادی و بدبین بودن به اسلام را بیشتر میکنه امگ بی غیرتی هم نزنید که اصلا به شما نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اسلام این نیست؟
من روش قهری رو راجع بهش ملاحظاتی دارم
آیا حجاب حکم الهی است ؟!!! مگر چهار دهه احکام الهی در کشور ما اجرا نشده چرا وضعیت اقتصادی معیشتی فقر و فساد به این شکل است ؟ آیا زمان آن نرسیده که تجدید نظر کنیم در راه و روش اداره کشور
متوجه نیستند مسئولان مردم ناراضی هستند منتظر جرقه
اگر بهانه ای بدست آنها بیاید و جرقه زده شود این آتش خاموش نشدنی هست
پس در این شرایط بهترین روش مدارا و تغییر سیاست‌های ناکارآمد گذشته هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
یعنی مردم اگه ازاقتصاد وگرانی گله داشته باشن پس مجازهستن بی حجاب وارد بازاربشوندپس اقتصاد وتورم توکشورهای دیگه اگه اتفاق بیافته مجازهستن بدون لباس بیایندبیرون. درضمن برو ترکیه ببین تورم درچه حالی هست. پس زیاد شعرنباف چون بجای مردم ترکیه بودی معلوم نبودچکارمیکردی برضدکشورت. خا
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اصرار به با حجاب کردم نوامیس مردم و دخالت در امور خصوصی شهروندان فقط به فقط تا به حال باعث شکاف بین حاکمیت و مردم شده،، مردم بیشتر از ناکارامدی حکومت در مسائل معیشتی، از دخالت در امور دین و مسائل خصوصی ناراحتند،، چرا اصرار دارید باعث نارضایتی و اعتراض مردم شوید و اشوب در کشور به راه بیاندازید،، چه کسانی از این اشوب نفع میبرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بله هست.
در قدم اول نیروی انتظامی را باید از دخالت و اجرای مسئله بد حجابی سلب مسئولیت کرد
هرکاری که با لبریز شذن صبر مردم کمک کنه در نهایت منجر به از ریشه کندن مشکل توسط مردم میشه !
مردم حالا خوب میدونن ریشه مشکلات کشور کجاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
چند روز قبل بنده به اتفاق مادر بزرگ 76 ساله ام برای شرکت در مجلس ختم یکی از بستگان عازم یکی از محلات شهرهای بزرگ شدیم .در بین راه ما در کنار خیابان سایه پیدا کردیم تا هم آبی بنوشیم و هم خودرو کمی خنک شود.مادر بزرگ بنده از شدت گرما چندتا از دگمه های مانتو و گره روسری را باز کرد.(روسری را بر نداشت.) تا خنک شود که نا گهان جوانکی حدودا 25 ساله نمی دانم از کجا پیداش شد و به ماد ر بزرگ من تذکر داد.
مادر بزرگ من با خونسردی گفت شما جای نوه ی من هستید بیا این مانتو مشکی و این روسری مشکی را بپوش و 15 دقیقه در این آفتاب تابستونی بایست
اگر توانستی در این گرمای 45 درجه 15 دقیقه طاقت بیاوری من به جای یک روسری دوتا روسری می پوشم.
شماها یه چیزی شنیدی.چندتا آیه قرانم تو گوشتون خوندن
والا اسلام اینطوری نیست.
اصلا اسلام با ظاهر آدم ها. کاری ندارد.
این دعوا جز استهالۀ کشور فایده ی دیگری ندارد . تا نان درون سفرۀ مردم روبراه نشود ، در سایر موارد حرف شنوی وجود نخواهد داشت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
یعنی قشر مرفه که نان در سفره دارند همه محجبه و عفیف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
آفرین.احسنت
مردم دیگر به این مسئولین اعتماد واعتقادی ندارند برای همین با هر خواست آنها مخالفت ومبارزه می کنند .مسئولین وقتی می توانند از مردم رعایت موازین شرعی را داشته باشند که شرع در تمام ارکان جامعه جاری باشد ومردم تاثیر مثبت آن را در زندگی خود ببینند نه اینکه فقط حجاب به عنوان حکم الهی بولد شود و روی آن پافشاری شود !
فقر.بیکاری.تورم.اعتیاد.گورخوابی.پشت بام خوابی.غار نشینی.اصطیل خوابی.خودرو خوابی.ازدواج سفید.خونه اشتراکی.ترک تحصیل .فحشا.همه این معضلات وناهنجاری ها هیچ اهمیتی برای مسؤولین و امامان جمعه ندارد و نمی بینند .فقط و فقط دو تا تار مو و شلوارک شده مشکل اول این مملکت که اینم راهش بگیر و ببند و شلاق و تازیانه نیست.مردم را عاصی تر وعصبانی تر از اینی که هستند نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تقلب در کنکور سراسری و ارشد ودکتری و کلا همه ی آزمون ها و استخدامی ها رو یادت رفت.
آیا این اعمال پرهزینه تا حالا اعتقادی در کسی ایجاد کرده و یا کسی را از لغزشی حفظ کرده ؟
چرا به ام الفساد تورم نمی پردازین که ریشه دین مردم را خشکانده؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تویکی نمیخوادازامریکا واسه تورم ایران نسخه بپیچی
بابا دست بردارید از سر کچل مردم !!!40 ساله اختیار تربیت و اموزش بچه ها دستشونه از مهدکودک تا اخر دانشگاه با تمامی امکانات و زور انوقت بعد چهل سال نتیجه اینه !!! روش اشتباهه روش اشتباهه دنیا دنیای زور برای همراه کردن مردم نیست باید قانعشون کنی باید خودت پاک باشی تا مردم حرفت را باور کنن و به حرفت توجه کنن باید انقدر منطقت قوی باشه و سوال ها شون را جواب بدهی تا قبولت کنن
اسلام ما و اسلام اونا !
بزرگترین خطای سیاست گزاران این بود که گفتند ایران الگوی جهان اسلام است !!! خب حالا این الگو حتما باید نشانه هایی هم داشته باشد واز آنجا که یکی از نشانه ها ظاهر مردم است آقایان سیاستگذار که در همه موارد الگوی اسلامی درمانده شده اند فقط برای حفظ ظاهر یک راه برایشان‌مانده آنهم حجاب است که سعی دارند آنرا با زور به صورت ویترین ایران در آورند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اسلام ویترینی را عالی گفتید هموطن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
آفرین.دقیقا ویترین مسولین است
حجاب یک مسئله کاملا شخصی است.
خیلی ناراحت کننده است که چیزهایی که همه جای دنیا جزو حقوق عادی شهروندان تلقی میشود ما در کشورمون انقدر بایت بابتش بحث و جدل داشته باشیم.
واقعا چند سال زمان برای پی بردن به یک اشتباه لازم است؟
راهی برای آزار و اذیت مردم و فرار رو به جلو از مشکلات اقتصاد متلاشی شده .................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
دقیقترین نظر از سال ۵۸ تا امروز
برخوردبا ناهنجاریهای اجتماعی ازجمله لباس غیرمتعارف با فرهنگ آن جامعه همه جا وجوددارد.من خودم دریکی ازکشورهای اروپایی دیدم که پلیس فردی راکه با پیژامه به خیابان آمده بودبازداشت کرد.ولی درهمه جوامع وکشورها هنجارهای جامعه را مردم تعیین میکنند ودولت هم به عنوان نمادحاکمیت مردم آنهارا اجرامیکند.اما درایران یک عده یا به عبارت بهترچند عده فرهنگ خودساخته ومتناقضی را برای مردم درست کرده وچون مردم به علت عدم قبول این فرهنگ ساخته حضرات که خودشان هم همانطورکه اشاره شد درتعریف دقیق آن مشکل دارند(به علت چنددستگی مسئولان فرهنگ سازی مثل تعدد درسایرحوزه ها) وهمچنین پرداختن بسیاربسیاربیش ازحد واندازه به حجاب توسط آنان وحتی وصل کردن مسئله حجاب به توطئه هاونقشه های استکباروصهیونیسم و....باعث نتیجه گیری معکوس شده وجامعه ای که 40 سال قبل حداقل 90 درصدشان خودمقید به حجاب بودند چیزی شود که الان میبینیم.
آقا وقتی نتونستید پذیرش فرهنگ حجاب رو در جامعه ایجاد کنید با چماق میخواین جا بندازین؟
باید تمام مسوولین فرهنگی و بودجه بگیرها رو بازخواست کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بنده خدا اینا بلدن چطور بهانه بیارن
برادر خانم من ماشین رو امانت گرفت مثل این که یکی از سرنشین ها روسریش افتاده یک لحظه حالا منو احضار کردند به پلیس روسری در خیابان وزرا - نمیدونم بخندم گریه کنم کجای دنیا ماشینو بخاطر روسری توقیف می کنند و برای افتادن روسری جرم تعریف کردند؟؟؟
پلیس دزد ها و متجاوزین با اسلحه رو ول کرده تشکیلات درست کرده برای روسری کلی آدم گنده اونجا نشستن مشغول مردم آزاری از انواع مختلف یک آقایی اومد گفت به من گفتن خودن برو ماشینو تحویل پارکینگ بده یک ماه بعد بیا حالا این آقا یک ماه از کار و زندگی بیوفته فحش بده به باعث و بانی این تشکیلات !! الان اسلام تقویت میشه؟؟
ضبط ماشین منو دزد زده بود پلیس اومده میگه برو خدا رو شکر کن کامپیوترشو نزده گفتم شما چیکار می کنید؟ گفت هیچی گزارش می نویسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
برو خدا را شکر کن خودت را زندانی نکردند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
خودروی من را هم توقیف کردند به جرم کشف حجاب وقتی مراجعه شد گفتند به دلیل دور دور احضار شدید سند منزلم را بردم و ثابت کردم من در آن محل سکونت می کنم. قانع شدند ولی تعهد را گرفتند داستان و گرفتاری عجیبی بود
حجاب فقط حکم چماق رو پیدا کرده.
هیچ منطقی پشت آن نیست، مگر اینکه ابزار فشار به ملت هست.
یک عده در حاکمیت نمیخواهند این ابزار فشار از دست شان خارج بشه.
عزیزم مشکلات کشور رو رها کردیم گیر دادیم به حجاب .فقر،تورم،بیکاری ،اعتیاد و...مطمئن باشید زمانی که همه موارد گفته شده حل بشه حجاب هم حل میشه
از بس بد حجاب و مانتوهای بدن نما دیدم ترکیدم یا خدا
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
خداروشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
پس اعتراف می کنید که این قانون برای بخش وسیعی از جامعه پذیرفتنی نیست و با زور قراره اعمال بشه، اگر اینطور نبود نیاز به زور نداشتید و مردم از قانون استقبال می کردن نه مثل الان که اقلیت برای اکثریت قانون واجبار بگذارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
کافور بخور زیاد و چشم چرانی هم نکن سربزیر باش تا نترکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
اولا چشمت رو ناموس مردم درویش کن ثانیا
یه جایی بترک که گندش رو نیا ور نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
مگه مجبوری خیره بشی به ناموس مردم؟
یه نیم نگاهی هم به وضعیت اسفبار اقتصادی مردم بیاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
چرا هراتفاقی میافته یکعده سریع اقتصادرو وسط میکشن هرچیزی جای خود. تمام
وقتی خودبزرگواران هنوز نمیدانند درایران دقیقا چه چیزی آزاداست وچه چیزی ممنوع ازمردم چه انتظاری دارید؟ ازمسئله حجاب بگذریم یک مثال درحوزه دیگری مطرح کنیم.درایران توئیتر فیلتر است واستفاده ازفیلترشکن ممنوع. ولی اکثرمقامات خود درتوئیترحساب کاربری دارند یعنی مردم برای اطلاع ازنظرات مسئولان رسمی کشور باید کارغیرقانونی استفاده ازفیلترشکن انجام دهند!!!!!!! درمسائل به اصطلاح فرهنگی هم بدین ترتیب. یادمان نرفته زمانی با عینک دودی هم برخوردمیکردند.کتاب فرهنگ برهنگی آقای حدادعادل (از بزرگان طراحی فرهنگ 43 سال اخیر) راکه درسال 59 چاپ شده مطالعه کنید بعد چاپهای جدید این کتاب راملاحظه بفرمایید ببینید خود آقای حدادعادل چقدردرتعریف فرهنگ خودساخته اسلامی ایرانی با خودش هم تناقض دارد.
کلا 43 سال است با این موضوعات ملت را سرگرم کرده اند تا در خفا کارهای خود را پیش ببرند!دیگه خیلی وقت است شو شده اید!
داستان حجاب فقط سياسي است
حكومت با قانون حجاب اجبارى سعي ميكند كه به مردم و دنيا قدرت خود را به رخ بكشد
اكثريت با حجاب اجبارى موافق نيستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
به دنیا که نمی تونن. زورشون رو به مردم نشون می دن
به نظر اکثریت جامعه حکومت بدترین زمان ممکن رو برای معضل بی حجابی انتخاب کرده.حکومت اگر ابتدا مبارزه با انواع فسادهای اقتصادی،رانتها،اختلاس گران،آقازاده ها و.....رو حداقل 50 درصد حل میکرد اونوقت حل مشکل بی حجابی سهل تر و قابل هضم تر برای عموم جامعه بود.حکومت طوری با بد حجابی برخورد میکنه که انگار داره اون مسائل رو پوشش میده که کارشون رو راحتتر انجام بدن.
اقتصاد رو دریاب اگر عرضه داری.
در اینکه حجاب حکمی الهی بوده ....
این چه حکمیه که فقط واسه ایران صادر شده؟؟؟
چرا در مهد اسلام (عربستان) هم اجباری نیست؟
اینکه خدا در قران گفته زینت های خود را بپوشانید یعنی چادر سرت کن؟؟؟ اسم این شده حکم الهی؟
با این اوضاع کشور و گرانیها در این چند ماهه این طرحها فقط برای حواس پرتی مردم است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تواگه سوادی داشتی میدیدی که اقتصادهمه کشورهابه لرزه درامده. گرچه حرف همه میزننداین دولت هست که بایدکارخودش رو انجام بده.. حجاب بایدتوکشور رعایت بشه
دلار چند ؟
1- کاری به زندگی خصوصی (خفای) فرد نیست گرچه وطیفه توصیه ای محفوظ است ولی در محیط اجتماعی است که برای غیر دینی (Secular) نشدن و رعایت دخالت لازم است.
2- البته بایستی برای اقتصاد مردم هم تلاش و کوشش نمود هم دولت و هم مردم ولی حساب کسانی که به بهانه وضعیت اقتصادی رعایت نکرده و قبح زدایی می کنند جداست؛
3- مبادا بدکاری یا گمان یا شک به بدکاری کسی که متولی یا متصدی بخشی از امور است، ما را از جاده انصاف و عدالت خارج کند که به خودمان آسیب بزنیم.
من از سرکار رفتم باشگاه در باشگاه بودم که پیام امد در خوردروی شما جرم کفش حجاب در سعادت آباد رخ داده است. من مدتهاست سعادت آباد نرفته ام که بماند آنروز اصلا ماشینم خانه بوده است و پارکینگ دارم.
رفتم میدان آرزانتین گفتند کاری نمیشود کرد!!!! کلی بحث کردم گقتند اینجا چاله میدان نیست؟؟؟ گقتم من اعتراض دارم گقتند مگر بار چندم است گفتم بار اول گفتند مهم نیست!!!!! تکرار بشود مشکل ایجاد میشود(داشتم جلز و ولز میشدم) !!!! واقعا چکار باید کرد؟؟
آخرش گفتند میخوای اعتراض بنویس ولی فایده ندارد چون افسری که شما را دیده! تایید میکند و مافوقش هم تایید میکند و شما نمیتوانید کاری بکنید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
بیخیالش. من برام توقفم اومده کلی از دور و بریامم اومده. اونم به دلایل واهی. محل نده. هممون داریم سر میشیم. هرچی قانونن چرت بیشتر سر شدن بیشتر. شادوران ماهواره هم همینطوری حکمش به تاریخ پیوست ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
راستشو بگو ناقلا ، این که چیزی نیست یه بار خانمم تصادف کرده بود از عقب یه آقایی زده بود به ماشینمون، بعدش افسر اومد کروکی کشید ولی گفت پس فردا بیایید دم کیوسک پلیس ، ۲ تا پاکت نامه هم بیارید ، ما نفهمیدیم منظورش چیه ، رفتیم سر قرار ۲ تا پاکتم بردیم ، نامه نوشت برای شورای حل اختلاف که مثلا صحنه سازی بوده ، خلاصه کارمون کشید حل اختلافو ، جناب سرهنگ اونجا فهمید چه خبره ، مارو فرستاد به مرکز پلیس غرب تهران، اونم از اونجا بیسیم زد که جناب سوان لیاد خلاصه کروکی جدید به ما داد و خلاص شدیم ، مخلص کلام اینکه همه جور قماشی داریم
تمام مشکلات کشور به خاطر بد حجابیست .بهترین مدیران با لیاقت وباهوش مملکت اداره می کنن و حتی ذره ای رانت استفاده نمی کنن و این همه مشکل قطعا به خاطر بد حابیست و همین بد حجابها هستن که اختلاس می کنن .حتما دولت و مجلس انقلابی بای اقدام سریع و حتی بودجه هزاران میلیاردی برای مقابله با بد حجابی تخصیص بده .
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
به هرمشکلی بایدسرجای خودش رسیدگی کرد
دو شقه کردن جامعه و قرار دادن مردم روبروی هم پایان خوشی ندارد، حجاب و پوشش انتخاب مردم بر اساس اقلیم و فرهنگ و آب و هوا است،فشارهای اضافی و مانورهای تاریخ گذشته فقط باعث خشونت و بازتولید خشونت در جامعه بحران زده کنونی است،فکری به حال فقر و تورم بکنید.
بالاخره یک بودجه‌ای هست باید خرج بشه یا نه
اینم راه خرج کردن موجهشه
خدا رو شکر امروز مردم متوجه شدند که حجاب اجباری فقط راه گریزی هستش برا سیاسیون که مردم رو از مطالبات بحق خودشون دور کنن. ولی خوب نمیدونن دنیا گرده و هر ظلمی به سمت خودشون بر میگرده
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
مردم.؟اکثرمردم ایران مسلمانندوحجاب را رعایت می کنندوازوضع موجود(ازنظربی حجابی)ناراحتنند.بعدهرمشکلی سرجای خودش باید رسیدگی شود.حجاب هم دستور دین اسلام است نه نظرمسئولان
نمیدونم این نظریه ها رو کی میده. ولی اینو میدونم که اگه مردم لج کنن دیگه کاری از دستتون بر نمیاد ،پس آستانه صبر وتحمل مردم رو تحریک وآزمایش نکنید
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
ببخشیدفرمودیدمردم،شماوکیل مردمید.رای گیری کریدکه چه تعداداین مسئله برایشان مهمه .؟!لطفاازطرف خودت حرف بزن ،
حجاب حکم خداوند در قرآن است اگرچه درصد مردم هم مخالف آن باشند حکم خدا قابل تغییر نیست و خانمی که میاد جذابیت‌های خودش رو به بقیه مردم عرضه میکنه و باعث فساد میشه و بعد هم میگه شما چشما تون رو ببندید چرا تو جلو بدنتو نمی گیری.۳۹ (اعراف) و ۹۰ (احزاب) و ۱۰۳ (نور)
حالا مگه خسته میشید روسریتونو درست بپوشید لباس درست بپوشید بدن ومو ی شما دیده نشه طوریتون میشه چیزی ازتون کم نمیشه اگر حجاب تونو رعایت کنید ..والا بخدا ارزشتون هم بالا تر میره کاش فقط یکم از حضرت زینب یاد میگرفتید والا اگر حجابتونو ردرست کنید خیلی ازاین مشکلات حل میشه تاکی میخواهید فریب شیطان بخورید تاکی میخواهید توجه نامحرمان باشما باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
مشکل اینه که این موضوع به شما و امثال شما مربوط نیست
آنیتا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
ما دلمون میخواد گول شیطان رو بخوریم تو وکیل ما نباش!
فقط برای سرگرم کردنمون هست که گرونی و فساد یادمون بره. ما هم سرگرم شدیم.
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
هرمشکلی جایگاه واهمیت خودش راداردوبایدبه آن رسیدگی بشه
لا اکراه فی الدین
با زور نمیشه حجاب به تن مردم کرد.
اعتقاد و باور باید دلی باشه.
چادری بی اعتقاد هست.
بی حجاب درست کار هم هست.


این کارها فقط تنش ایجاد میکنه و باعث بلوا و آشوب میشه
درصورت تصویب این طرح شاهد فیلم های درگیری با مامورین خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تصور کن که هیچ سواد و تخصصی نداری ولی مسئولیت داری حالا اگر همه تو ارامش باشن چی میشه؟
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
معنی لااکراه فی الدین این نیست.یافردمسلمانه یانیست.وسط نداریم.اگرمسلمانه یعنی تمام ضوابط وقوانین اسلام را باید رعایت کنه.
نه به حجاب اجباری
نمیکیم با بی حجابا برخورد نکنن فقط بفهمن که زمانه فرق کرده دیگه به دو تا تار مو گیر ندن
ازچندین ژاپنی شنیدم که تاموقعی که درمملکت شمااین طورقوانین و ‌سخت گیریهای بیموردنسبت به موولباس هست ازلحاظ پیشرفت کشوربه هیچ جانمیرسید!خیلی هم ازاین بگیروپببندهاتعجب میکردند!
پاسخ ها
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
مگه ژاپن الگوی فرهنگی ماشده؟
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
خطاب به دانش
نه طالبان وافعانستان الگوی ماشده
بجای فله ای کامنت کردن کمی اندیشه وکن خزعبلات دیگران را تکرار نکن
عزیزان اینا دارن مرذم را واسه انتخابات آینده اماده میکنن.... این انتخابات بهشون فشار آورده... البته در نهایت اونی که میخوان از صندوق درمیارن ولی حضور مردم الان دیگه واسشون مهمه... الان زیر 20 درصده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
نه به شرکت در انتخابات تحت هر شرایطی
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
دیگه انتخاباتی نیست تموم شد. اینها از اول هم نظر مردم براشون مهم نبوده
دانش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
درسه جمله ای که نوشتی چندتناقض وجود داشت.اگربرای انتخاباته که اینکارابه ضررشونه.اگررای مردم مهم نیست چرابرای انتخابات تلاش می کنند،چراکه به قول شماهمانی که بخواهند رای می اورد.ولی می شودبجای بدبینی اینطورهم مسئله رادیدکه برای اصلاح امورتلاش می کنند.
مشکلات اقتصادی زیاده اینو همه قبول داریم ولی اگه یک نگآهی هم به وضع جامعه بندازیم همین بد حجابی باعث خیلی ازفسادها وفحشاها درزندگی های مشترک شده آمارهای طلاقی که همین بی قید وبندیهاباعث بالا رفتنش شده.بی حجابی فقط بیرون انداختن چندتا تارمونیست بی حجابی یعنی بی عفت وبی حیاشدن که خداروشکر این روزا زن ومرد هم نداره
پاسخ ها
میترا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
ما تمام نگاه انداختیم. معیار و مصداقی بر فرمایش شما ندیدیم. لطفا مرجع تحقیقات و آمار خودرا اعلام فرمایید .
این همه نیرو و هزینه را صرف امنیت سطح شهرها کنید جلوی کیف قاپی و موبایل قاپی و زورگیری را بگیرید.
مبارزه با جرم قطعی و مجرم قعطی واجب تر است.

حجاب نیاز به اموزش و فرهنگ سازی دارد کار فرهنگی می خواهد با برخورد قهری یکدفعه اصلاح نمی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
و البته نهایتا فرد باید تصمیم بگیرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
تا برجام و fatf حل نشه همینه
نویسنده محترم لطفا بفرمایند حجاب در کجای قرآن اجباری شده و مجازات بی حجابی در قرآن چیست !
گیر دادن به حجاب فقط واسه اینه که حکومت به مردم گوشزد کنه اینجا رییس کیه همین.
دست از سر مردم بردارین
در کشور سوئید اگر شخصی به سگ ولگرد غذا بدهد 1000 دلار جریمه می شود
هیچوقت در طول 43 سالی که از انقلاب گذشته، وضع حجاب یا بی حجابی به بدی همین امروز نبوده
بدحجابی نوعی سوپاپ است که افکار از مشکلات اصلی پراکنده شود
زنده باد دولت حزب الله
وای بحال مملکتی که دزدان آزادند وزنان در بند
بهشت موعود ارزونی خودتون ...
این همه هزینه کردید برای تقویت بیشتر گشت ارشاد اونم الان که دولت بودجه نداره و مردم گشنه ؟
با این کارها مردم را عصبانی تر میکنید
اسلام این نیست که شما می‌گویید. اگر اینطور باشد من دیگر نمی‌خواهم مسلمان باشم
فقط درخیابانهای اصلی گیر میدهند به کسانی که چند تار مویشان زده بیرون.ولی در جاهای دیگر هرچه فساد انجام بشود کاری ندارند.مثلا در فضای سبز کوی متخصصین همدان.دختران و پسران بوضعی افتضاح آمیز باهم معاشرت دارند با انواع مختلفی از مواد مخدر وغیره.
در مثل مناقشه نیست، ما یه ضرب المثل داریم به گویش محلی : کار زور سوره، یعنی کاری که به زور انجام بشه به دل آدم نمیچسبه. حجاب باید یه رفتار ناشی از اعتقاد قلبی باشه
متاسفانه کشور ما مبتلا به انواع فساد ها شده است
اینایی که دارن اینجوری به ملت فشار همه جانبه میارن، خودی هستن و بیزار از وضع موجود!!!
تو قرآن گفته حجابتون را البته جوان‌ها حفظ کنند ولی نگفته حجاب دیگران را باید حفظ کنیم
ریشه این ناهنجاری در ریاکاریست
تنها کشور دنیا که حجاب در اون اجباریه ایرانه و افغانستان
خودرو من روز روشن سرقت شده حکم جلب سارق را دارم ولی جرات ندارم به اش نزدیک بشم میگن خانواده خطر ناکی هستند با سارق حتی از نوع مسلح انهم برخورد درستی نمیشه .انوقت دنبال این افتادن تا ببینن کی پیچش شله
آیا امر به معروف فقط در مورد حجاب است؟؟!! آیا شامل مواردی مانند دزدی اختلاس ودروغگویی مسوولان نمی‌شود!!؟؟ چرا همه ی اونا رو ول کردین گیر دادین به مردم،یکی جواب منو بده.
پیشنهاد میکنم نظر حضرت امام خمینی (ره) که در شرائط امر به معروف و نهی از منکر و نحوه انجام این امر فرمودند را بنویسید تا ببینیم مشکل از مجریان امر به معروف است یا مجرمان .
الشان در در روش و نحوه انجام و حتی شرائط مجری کامل و جامع شرح دادند .
نرا ماننا بقوه فرمایشات حضرت امام این را نیز منتشر نمیکنید؟
مردم دارن از گرسنگی میمیرن اینا گیر دادن به حجاب
مثل اینکه خواهان اعتراضات مردمی هستید
الحمد ا...
کار جور شد
زورشون به درست کردن اوضاع اقتصادی و رفاه مردم نمیرسه
گیر میدن به مسائل شخصی مردم
تا دیر نشده واقعیت رو قبول کنید نظر مردم حجاب اختیاری هست یعنی هرشخصی دلش میخواد بدون روسری باشه و هرشخص دلش میخواد چادر بپوشه
در یک کلمه مردم باید حق انتخاب و آزادی داشته باشن
هر زمان.تونستین شکم ملت را سیر کنید.ان موقع دم از اسلام بزنید.کدام اسلام.اسلام ایرانی
به مسئولین و مدیران و حاکمان جامعه پیشنهاد می‌شود ابتدا به مردان مسئول در خانواده که هزینه زندگی و امرار معاش با آنان است با پرداخت حقوق مکفی که از عهده مخارج برآیند برسید لذا هیچ مرد مسلمانی راضی نیست فرزندان و یا همسرش در خیابان عشوه گری کند مسلم با توانایی مالی یا خانواده را مطیع می کند و یا عذر را شان را می طلبد
به خدا قسم موضوع حجاب وعفاف فقط برای مشغول کردن مردم است
فقط دارید مردم از دین و اسلام متنفر میکنید
چن روز خونه ت تو اهواز خالی بمونه
گروه‌های مجرب وحرفه ای به نوبت شروع به تخلیه خونه ت میکنن
ابتدا گروه تحقیق و تفحص بعد گروه هک امنیت بعد گروه تخریب و ورود وآماده سازی تا پشت در خونه بعد گروه بارگیری سریع.و آخرین گروه شب بعد یا ظهر روز بعد جهت بارگیری لنگه درهای ساختمان...و چن روز بعد از اعلام همسایه ها ورود اکیپ گزارش محترم نیروهای انتظامی منطقه
خب حالا خودت هرچی میخوای حجاب داشته باش چجوری میخوای تویه خونه لخت دراز بکشی آخه
جلوی اختلاسگران رو بگیرید
درهمه کشورهای مسلمان باحجاب وبی حجاب درکنارهم زندگی میکنن بدون دخالت درکارهمدیگرچرافقط درایران این حجاب اینقدربرجسنه شده بازورراه به جایی نمبریددراین ۴۳سال این ثابت شده اززورگویی دست بردارید
توروخداکارتون ادامه بدید تا این بدحجابی ریشه بشه این حرف بنده نیست حرف خداست باید حجاب داسته باشیم اگربه خدااعتقاددارین باید گوش بفرمان اوباشیم
درباره بدحجابی حرف میزنی ،عکس زنان رو میزاری،اونوقت کامنت دهندگانت از مردان هستند،که موافق حجاب اجباری هستن.جالبه
این همه هزینه را صرف تبلیغ توسط سازمانهای موازی کردین. نتیجه !!!!!!!!،جالبتر اینکه طرف مدعی شیعه کردن ساکنان دیگر کشور هابه تعدادی بیشتر از جمعیت ایران است.
موضوع برخوردهای خشن با بدحجابی ربطی به اصول اعتقادی و اسلامی ندارد.
فقط قدرت نمایی و ایجاد رعب و وحشت که به خیال خام خودشان باعث مطیع شدن مردم و ترس از نافرمانی میشه که سخت در اشتباهن
نه به حجاب اجباری
بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان داریم ، در هیچ یک از کشورهای مسلمان جهان جز ایران حجاب اجباری نیست ، یا اسلام اونها عیب دارد یا اسلام ما
حجاب حکم الهی . اختلاس دزدی حکم بشری . جامعه به این شکل پیشرفت نمیکنه . اولویتهای اصلی مردم رفع سپس سراغ مسائلی بروید که هیلی به آن حساس هستید
حجاب در حال حاضر ارزش بخش هایی زیادی افراد جامعه محسوب نمی شود.
ایران باافغانستان عوض شده
بنده از وقتی این دولت اومد سر کار، مسجد رفتن را ترک کردم
بگیرین نصفشون رو اعدام کنید نصف دیگه شوند هم حبس بلند مدت
دیگه دولتی که برای رفاه مردم اومده نون رو هم کوپنی می کنه چه انتظار داری
ما نخواهیم این دولت اصلا کاری بکنه چه کنیم نخواستیم
تمام این گشت ارشاد و سخنرانی ها فقط حرکات نمایشی هستش برای تظاهر به پاسداری دین توسط مسوولین
برخورد با بدحجابی هم شده مثل مبارزه بادزدی و فساد و خلافهای دیگه که آنقدر جلوش آزادگذاشتن و شریک شدن تواینکار که حالا دیگه نه میشه دزد و دزدی رو جمع کرد نه فساد و البته نه این بدحجابی چون دیگه خیلیا آلوده شدن و بهش عادت کردن
درس ریاضی سخت است .‌برای اینکه دانش آموزی ریاضیات را بخواندددو راه حل داریم . یکی آنکه با شمردن مزایای درس ریاضی و ایجاد علاقه او را به سمت رباضیات سوق دهیم . عملا می توان این کار را کرد و علاقه به ریاصیات را در دانش آموز ایجاد کرد . راه دوم این است که یک چوب برداشته و او را بزنیم تا ریاضیات بخواند . و هزار دلیل بیاوریم که مثلا چون سقراط گفته ریاصیات خوب است پس تو باید بخوانی . فکر می کنید کدام روش اصلا جواب نمی دهد ؟
والا بودجه اختصاص داده شده به مبارزه با بد حجابی با چندین دستگاه عریض وطویل و کلی پرسنل و صرف اینهمه نیرو و سرمایه. را اختصاص بدهید به ساختن سرپناه برای بی خانمان ها
فردا زمستون دوباره اینها زیر پل ها باید تا صبح بلرزند.ثواب دارد به خدا.
سلام شما که می گویدجامعه مشکل دارد گرانی هست
باوضع بعضی ها که به خیابانها میان با مانتوهای بالای یک میلیون وموهای رنگی وکاشت ناخنها وپروتزکرده اندام صورت وتاتوهای مختلف وغیره با این کارها که می کنید هیچ کس باور نمی کند که فقر در خانه هاتون است
ببیند‌دوستان‌عزیز‌مردم‌ما‌توسال‌۱۳۱۴اومدن‌ریختن‌توخیابونا
گفتن‌حجاب‌بایدباشه‌ماباحجاب‌موافقیم‌وتوسال۵۷انقلاب‌شد
۹۸درصدهم‌به‌اسلام‌رای‌دادن‌امامگه‌همین‌مردم‌‌نبودن‌که‌رای‌دادن‌‌خوب‌حالاچرادارن‌‌اینجوری‌لباس‌میپوشن‌
این‌سیاستی‌که‌دولت‌گرفته‌اصلاخوب‌نیست
نیروی‌انتظامی‌نمیتونه‌جلوی‌یک‌نفرکه‌۳هزارمیلیارد‌برده‌روبگیره‌امامیتونه‌جلو‌ی‌این‌همه‌ادم‌وایسه‌
من‌۱۸سالم‌توایران‌چیزی به‌اسم‌*عدالت*ندیدم
واقعا این روش ها جواب نمیده
چرا نیروی مسلح باید با مسائل مربوط به دین و ایمان انسان برخورد کنه
کاشکی به دلار هایی که از فروش نفت و گاز معدن، اجاره هوا به ایرلاین ها و دیگر درامد ها حاصل می شود نیم نگاهی شود که به کجا می روند
مشکل که در ایران وجود دارد این است که حجاب از دیدگاه دین یک مسئله شخصی و برای فردی است که به دلایل مختلف آن را قبول کرده است . اما در ایران به یک مسئله حاکمیتی و قانونی تبدیل شده است که هر کسی با هر عقیده و تفکری باید الزاما آنرا اجرا کند .
تو این مملکت با حجاب بودن خیلی هزینه ش زیاده . قیمت چادر و مانتو و شلوار که مناسب برای باحجابها باشه پیدا نمیشه. اینجارو درست کنید
اسلامی که در ایران پیاده شده کاری به اجرای عدالت و جلوگیری از غارتگری‌ها و رانتخواریها و بریز و‌بپاشها و تجملات و تشریفات و کاخ نشینیها و ژن برتر و آقا و آقازاده و ایل و تبارسالاری موروثی و ...ندارد
یک فرد بیحجاب باعث میشود یک مرد منحرف شود و دچار خود ارضابی و زورگویی به همان زن بی حجاب یا سایر زنها گردد و این زن بی حجاب در این فاجعه سهیم است
کی گفته شما مجری حکم الهی هستین
عده ای در این کشور هیچ علم و هنری ندارن و فقط به دنبال گیر دادن به مردم هستن .
اگر فقط ۵ تا بد حجاب را شلاق بزننند حساب کار دست همه می آید
هر وقت شرایط اقتصادی در چهل سال گذشته بد شده، گشت ارشاد هم فعال تر شده تا مردم را سرگرم کند. هیچ انگیزه دینی وجود ندارد.
حجاب حکم الهیه ، یعنی نباید لخت بود
مانتو و روسری من در اوردی تعریف شده جمهوری اسلامی کجای قرآن نوشته شده ؟
فقر بیکاری دزدی اختلاس رشوه و.... نیست و مشکل فقط حجاب شده . بیچاره ایران و ایرانی
پس اینهمه مفسر قرآن تواین مملکت هست معنی لا اکراه فی الدین کجا رفته همه چیزی جز اجبار تو هیچ جای دین این مملکت دیده نمیشه
در زمان قبل از انقلاب من گاه گدار میدیدم که افراد غیر مسلمان به دین اسلام میپیوستند ولی در این چند سال اخیر موردی ندیدم و برعکس افراد زیادی از هم وطنهایم را دیده ام که مسیحی شدن . اقای مسولین دو اتیشه یکم لطفا به خودتان فکر کنید ببیند ایراد شما چیست . شما مسولین به جای انکه دین اسلام را واقعی نشان دهید یعنی مهربانی و محبت . متاسفانه دین خشن و غیر انسانی نشان میدهید حتی من هم دارم به فکر عوض کردن دین خود افتاده ام
این که حجاب نیست توی ایران، حجاب را بایستی از طالبان و عربستان یاد گرفت که صورت زن‌کاملا پوشیده است،
به جای اینکه نیرو اضافه کنید و هزینه کنید برای حجاب به فکر معیشت مردم باشید
من بعنوان یک زن باحجاب که پوشش چادر رو خود و خانواده ام انتخاب کرده ایم بطور کامل با حجاب اجباری مخالفم و آنرا توهین به همه زنان و بویژه زنان باحجاب می دانم. لطفا با این سختگیری ها که ربطی به اسلام ندارد ارزش ححاب را در نزد مردم ایران بیش از این پایین نیاورید
فسادی که ربای بانکی در جامعه بوجود آورده بسیار بیشتر از بی‌حجابی هست ولی به اون کاری ندارند چون برای حجاب و امربمعروف بودجه‌های خوبی میگیرن
باید از دادن خدمات به زنان بد حجاب و بی حجاب جدا خود داری شود
و تمام صنوف. کشور. موظفند حدود شرعی را رعایت کنند
مگر نه مجرم هستند
خدای باری تعالی به بشر عقل داده و منطق

تنها فرق بین انسان و حیوانات است

هیچی زوری نمیشه زمانی که ویدو و پاسور و کاست و ....
مسیولان در این چهل و اندی سال با عدم مدیریت، بی تدبیری، ایجاد زمینه فساد، اشرافیگری، فاصله شدید طبقاتی، ویزه خواری، اقازاده های گرین کارتی و خارج نشین و..و..و...کار را بجایی رسانده اند مردم چنان از اصل افتاده و دین گریز شده اند که حتی این حجاب را هم به عنوان نماد مبارزه منفی انتخاب کرده اند.واقعا گناه از کف رفتن باورهای دینی بر گرده کیست، هیچ به این اندیشده اند حضراتی که غرق رفاهند و مردم را به خویشتن داری فرا میخوانند.
بااین کارهای بجزنارضایتی مردم وبنزین روی اتش ریختن هیچ کاری نمیتوانیدبکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار