بازدید 22229
۷

نظر آیت‌الله مکارم درباره محدودیت در جامعه اسلامی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: با سلیقه خوب می‌توان کارهای فرهنگی و آزادی های انسانی را در کنار هم جمع کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴ 04 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار با سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به پیوستگی جمهوریت و اسلامیت، افزود: نباید فراموش کنیم که یک بخشِ جمهوری اسلامی، جمهوریت و دیگری اسلامیت است.

وی ادامه داد: اسلامی یعنی کار فرهنگی؛ بنابراین اگر ما فقط بگوییم جمهوری اسلامی باید مسائل اقتصادی را حل کند و مسائل فرهنگی را فراموش کنیم معنایش این است که نیمی از شعار جمهوری اسلامی را فراموش کرده باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تلاش سکولارها برای جدا کردن این مقوله‌ها از هم ابراز داشت: بعضی‌ها خیال می‌کنند اگر می‌خواهید اسلامی باشید باید محدودیت باشد که اشتباه است؛ زیرا می‌توان با سلیقه خوب کارهای فرهنگی و آزادی‌های انسانی را کنار هم جمع کرد.

وی مانع دیگر را فشار برخی نهادها دانسته و بیان کرد: گاهی برخی دستگاه‌ها بر اثر تندروی یا بر اثر طرز فکر غلط خیال می‌کنند مناطق آزاد با کار فرهنگی نمی‌سازد که این‌ها را باید اصلاح کرد و با آموزش فهماند که در مناطق آزاد می‌توان در کنار فعالیت‌های اقتصادی، فعالیت‌های فرهنگی نیز در جریان باشد.

این مرجع تقلید پس از استماع گزارش سعید محمد، گفت: امیدوار شدیم که حرف‌ها، اصلاحات و کارهای تازه‌ای در مناطق آزاد انجام بشود و بدانید یکی از خیرات عمر شما این خواهد بود که بتوانید این کارها را انجام بدهید؛ من هم برای شما دعا می‌کنم که توفیق یابید بتوانید برنامه‌تان را به‌صورت صحیح اجرا کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۷
متاسفانه در کشور ما هر بالارده ی سیاسی با هر درجه ومقامی ، باربط و بی ربط به مسئله ،میتواند در مورد هر کاری و هر چیزی نظر دهد و نظراتش سرلوحه ی مسئولین اجرایی قرار بگیرد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
شما تاسف نخورید. مراجع محترم تقلید دلسوزانه خط مشی کلی و اخلاقی را بیان می کنند. مسائل تخصصی به اهل فن مربوط است
کلمات و مفاهیم موجود در متن بسیار کلی است و درک آن بسیار دشوار است.
متاسفانه همه از شخص سومی حرف می زنند که باید فرمایشات آنها را انجام دهد غافل از این هستند که کار فرهنگی وظیفه خودشان است. اگر به جایی نمی رسیم بخاطر همین فقط فرمایشات است.
در مورد فقر و بیکاری و نداری و گروگان گیری و رها کردن نوزاد در سطل زباله و هزینه درمان و دارو وظیفه شما ها چی بود همچنینین کدام مسایل اقتصاد هست که حل شده و فرهنگ با اینهمه بودجه لاینحل ما که سالیان است در تحریم و اقتصاد مقاومتی فقیری می کنیم البته نه مدیران و .... که حل شده اگر با وعده چندین ساله که دادید و دادند الان کلوخ نمک چند تنی را در اب می گداشتند امروز کی بود حل می شد
فعلا که مسايل اقتصادی را به کل فراموش کردند
آقا جوري حرف مي زنند كه انگار مشكلات اقتصادي را حل كردند حالا مانده مشكلات فرهنگي. در يك كلام كشور را نابود كرديد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان