بازدید 15244
۳

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۱۲ تیر/ افزایش شمار فوتی‌ها یه ۶ تن

در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هفتصد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۲۱۱ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 03 July 2022
تابناک اجتماعیتاکنون ۶۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۸۲۱ دوز اول و ۵۸ میلیون و ۶ هزار و ۶۷ دوز دوم واکسن کرونا در کشورمان تزریق شده و همچنین ۲۷ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۹۲۴ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ تزریق مجموعا ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۱۲ دوز واکسن در ایران که ۱۸ هزار و ۲۳۱ دوز از آن‌ها در شبانه روز اخیر تزریق شده است.

به گزارش «تابناک»، بر پایه اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و از این بیماران، ۱۰۴ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۷ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۵۷ تن رسید.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ تن از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و بدین ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۳۹۶ نفر رسید. این در حالی‌ست که تا به امروز خوشبختانه ۷ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۶ تن از بیماران بهبود یافته‌اند.

همچنین ۲۱۱ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند و همچنین تاکنون ۵۲ میلیون و ۶۴۰ هزار و ۷۵۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر صفر شهرستان در وضعیت قرمز، صفر شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۲ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۸ درصد. این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان ۱.۲ درصد است.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
متاسفانه عادی انگاری مردم وتساهل دولت علایم نگران کننده ای را نشان میدهد.درادارات دولتی علیرغم نصب نوشته عدم ارائه خدمات به افرادبدون ماسک حتی خودکارمندان هم ماسک نمیزنند.ازطرف دیگر کاهش شدید واکسیناسیون واینکه بیش از 6میلیون دز1 زده بخودزحمت تزریق دز2 را نمیدهند ودز 3 راهم کمتر از نصف واجدان شرایط تزریق کرده اندوحدود15 میلیون واجدشرایط هم اصلا واکسن نزده اند ایجاب میکند دولت محدودیتهای اداری اجتماعی وحتی کیفری برای واکسن نزنها درنظربگیرد تا مبادا شرایط سال گذشته تکرارشود.وضعیت به گونه است که دولت باید بسیارجدی عمل کند.
تعداد داره میره بالا
یکی ازدلایل عدم اقبال مردم به واکسیناسیون عدم اعتماد به واکسنهای موجوداست.بهتر است دولت اجازه دهدبخش خصوصی واکسنهای معتبروارد وبا اخذ هزینه به مردم ارائه کند.مثل واکسن انفلوانزا که ازسال 99 با ارز آزاد وارد شد وبدون محدودیت خاصی دراختیارمردم قرارگرفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار