بازدید 8737
بسته ویدیویی «تابناک»

زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان / فاجعه برنامه نفت در برابر غذا در عراق / غذاهای خاورمیانه‌ای در ایستگاه فضایی / کسل، یک میراث خانوادگی از مسابقات اتومبیل‌رانی

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲ 02 July 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


زبیگنیف برژینسکی معمار طالبان

زبیگنیف برژینسکی سیاست‌مدار لهستانی آمریکایی و مشاور امنیت ملی در دولت جیمی کارتر بود. برژینسکی از حامیان مسلح کردن شبه نظامیان مجاهدین علیه دولت حزب دموکراتیک خلق افغانستان بود و توانست کارتر را متقاعد کند که این اقدام موجب می‌شود تا «ارتش شوروی برای مداخله در افغانستان» تحریک شود. پس از مسلح کردن این گروه و خروج نهایی نیروهای شوروی از افعانستان بسیاری معتقدند که همین افراد با همین سلاح‌ها گروه تروریستی طالبان را تشکیل دادند.

 


فاجعه برنامه نفت در برابر غذا در عراق

پس از حمله عراق به کویت، آمریکا پس از بمباران و نابود کردن زیرساخت‌های عراق با تکیه بر قطعنامه سازمان ملل تحریم‌های همه جانبه سنگینی علیه عراق اعمال و آسمان این کشور را منطقه پرواز ممنوع اعلام و حمل و نقل پول و کالا از و به عراق را متوقف کرد. پس از بحران انسانی در عراق در اثر مواد غذایی و دارو شورای امنیت سازمان ملل برنامه نفت در برابر غذا را اجرا کرد که خود یک فاجعه انسانی دیگر را در پی داشت. این مستند که توسط دفتر مولتی مدیا «تابناک» با تکیه بر منابع به جای مانده تهیه شده، به بازخوانی فاجعه انسانی که در دوران نفت در برابر غذا در عراق رخ داد و تبعات آن می‌پردازد.

 


روش حفظ بهره‌وری برای افراد نامنظم و شلوغ

زندگی مدرن با تمام پیشرفت های تکنولوژیک و امکاناتی که برای ما فراهم کرده است، یک زندگی شلوغ و برنامه کاری شلوغ‌تری را برای ما به ارمغان آورده است که اگر قدرت برنامه ریزی خوبی نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف مورد نظرمان در زندگی برسیم و همیشه با کمبود وقت مواجه می‌شویم. در این ویدیو توضیح داده می‌شود که چگونه در عین داشتن یک برنامه شلوغ کاری، طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

 


کسل، یک میراث خانوادگی از مسابقات اتومبیل‌رانی

خانواده «کسل / Kessel» خانواده‌ای است که اکنون برای سالیان مدیدی است که در صنعت خودرو و اتومبیل‌رانی فرمول یک حظور دارند و حالا کوچک‌ترین عضو این خانواده یعنی رونی کسل درباره پدرش و میراث این خانواده و کارهایی که انجام داده‌اند، توضیحات جالبی را ارائه می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر