بازدید 11940

تأثیر خشکی زاینده‌رود بر فرونشست مدارس اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و نبود آب در زاینده رود در مدارس شمال شهر اصفهان، شاهین شهر و برخوار شاهد فرونشست بودیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ 02 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۶۸ هزار دانش‌آموز، ۴۸ هزار معلم شاغل رسمی، ۵۵ هزار معلم بازنشسته و بیش از ۲۲ هزار معلم حق التدریس در استان اصفهان داریم.

کمبود فضا و معلم در اصفهان

وی با اشاره به کمبود فضا و معلم در اصفهان با توجه به مهاجرپذیری این استان افزود: سال گذشته ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو داشتیم که از محل‌های مختلف تأمین کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با وضعیت ایمنی مدارس با توجه به فرونشست زمین بیان کرد: خشکی رودخانه زاینده رود برای هر ببیننده ای تاسف آور است؛در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌های پی در پی و نبود آب در زاینده رود در مدارس شمال شهر اصفهان، شاهین شهر و برخوار شاهد فرونشست بودیم.

وی اضافه کرد: ما بر اساس نظر کارشناسان اداره نوسازی و بهسازی مدارس رفتار می‌کنیم و در صورت نیاز مدارس تخلیه خواهد شد، تعدادی از مدارس تخلیه شده و تعدادی از مدارس نیز کاهش جمعیت اعمال شده است.

برخورد با معلمان خاطی

ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با برخورد با معلمان و مدیران خاطی مدارس در برخورد با دانش آموزان همانند اتفاق رخ داده در منطقه کُربِکند تصریح کرد: در تمامی نهادها برخی از این نوع ایرادات وجود دارد، ما ابتدا به افراد خاطی تذکر می‌دهیم و پس از آن برخورد اداری خواهیم داشت که در برخی موارد منجر به قطع همکاری نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه از مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان تکمیل تعهدات دولت نسبت به ساخت ۳۰۰ مدرسه مشارکتی با خیران بود، ابراز کرد: در راستای اجرای بیمه و حقوق کامل این معلمان خرید خدمت مشکل داریم و هنوز مصوبات اجرایی نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه ۵۷ هزار نفر از دانش‌آموزان استان اصفهان اتباع خارجی هستند که ممکن است ۲۰ هزار نفر نیز به این تعداد اضافه شود، گفت: بر این اساس نیاز به ۶۶۰ کلاس درس برای این دانش‌آموزان داریم.

پول گرفتن نباید شرط ثبت نام و یا دادن گرفتن کارنامه باشد

و.ی در پاسخ به سوالی در ارتباط با تقاضای برخی مدارس در ارتباط با هزینه ثبت نام تاکید کرد: پول گرفتن نباید شرط ثبت نام و یا دادن گرفتن کارنامه باشد اما اگر ولی دانش‌آموز تمایل به پرداخت برای ثبت نام داشته باشد، اشکالی ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر