بازدید 2697

سهمیه استخدامی ۸۰۰ معلم استثنایی در سال جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سهمیه جذب ۸۶۸ معلم استثنایی در آزمون استخدامی اخیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در فرایند بازنشستگی امسال، حدود ۷۰۰ متقاضی بازنشستگی داشته باشیم که اگر بتوانیم این ۸۶۸ نفر را جذب کنیم در سال تحصیلی پیش رو از حیث نیرو، چندان دچار مشکل نمی‌شویم.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 02 July 2022

به گزارش «تابناک»، حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی و سهمیه تخصیصی در آزمون استخدامی اخیر این دستگاه اظهار کرد: سهمیه استخدامی ما در آزمون اخیر حدود ۸۶۸ نفر است که اگر بتوانیم این تعداد را جذب کنیم بخش مهمی از نیاز ما به نیروی انسانی تامین می‌شود.

وی افزود: البته شرایط ما در آموزش و پرورش استثنایی برای جذب نیرو شرایط سختی است و معمولا به علت صعوبت شغلی و سختی کار، متقاضی کمتر است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در تلاشیم از نظر شرایط شغلی و سختی کار همکاران، شرایط متفاوتی نسبت به معلمان عادی ایجاد و بتوانیم از ظرفیت این آزمون‌های استخدامی به نحو بهتری استفاده کنیم گفت: در کنار آزمون استخدامی، جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان را نیز دنبال می‌کنیم.

طریفی حسینی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم در فرایند بازنشستگی امسال، حدود ۷۰۰ متقاضی بازنشستگی داشته باشیم که اگر بتوانیم آن ۸۶۸ نفر را جذب کنیم در سال تحصیلی پیش رو چندان دچار مشکل نمی‌شویم و در کنار آن از ظرفیت نیروهای بازنشسته، حق‌التدریس و خرید خدمات آموزشی هم می‌توانیم استفاده کنیم و از بابت کمبود نیرو نگرانی نداریم.

وی با اشاره به اینکه البته در حوزه توانبخشی با کمبود نیرو مواجهیم گفت: علت این است که طی این سال‌ها نیروی توانبخشی استخدام نشده، زیرا نیروهای توانبخشی در طبقه‌بندی مشاغل معلمان تعریف نشده‌ و به عنوان معلم در سیستم امور اداری استخدامی شناخته نمی‌شوند و اجازه استخدام مستقل این افراد به ما داده نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در تلاشیم تا از طریق سازوکارهایی از این نیروها که بیرون از آموزش و پرورش حضور دارند استفاده کنیم و در ادامه به صورت جدی شرایط استخدامی‌شان را برقرار کنیم و در کنارش بتوانیم خرید خدمت توانبخشی از بیرون را هم داشته باشیم. در این صورت دانش‌آموزانی که امکان استفاده از نیروی توانبخش در داخل مدرسه را ندارند به مراکزی که در بیرون خدمات ارائه می‌کنند هدایت می‌کنیم و هزینه‌هایش را خودمان پرداخت می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان