بازدید 69007

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۸۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور/ وزرای کشور و بهداشت وارد هرمزگان شدند/ پایان عملیات جست‌وجو و نجات

بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در طول جغرافیایی ۵۵.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۷۸، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشته است؛ در ۳۴ کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، در ۴۱ کیلومتری بندر کنگ (هرمزگان) و ۴۸ کیلومتری بندر لنگه (هرگان). نقطه‌ای که ۱۰۷ کیلومتر با مرکز این استان، بندرعباس فاصله دارد.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۶ 02 July 2022
زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»ساعت ۲:۰۲ بامداد امروز، شنبه، یازدهم تیرماه ۱۴۰۱، زلزله شدیدی استان هرمزگان را لرزاند؛ زلزله‌ای با بزرگی ۶.۱ در مقیاس ریشتر.

به گزارش «تابناک»، بر اساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، کانون این زلزله در طول جغرافیایی ۵۵.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۷۸، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین قرار داشته است؛ در ۳۴ کیلومتری بندر خمیر (هرمزگان)، در ۴۱ کیلومتری بندر کنگ (هرمزگان) و ۴۸ کیلومتری بندر لنگه (هرگان). نقطه‌ای که ۱۰۷ کیلومتر با مرکز این استان، بندرعباس فاصله دارد و بعد نزدیک‌ترین مرکز استان به آن شیراز است که در ۴۱۶ کیلومتری کانون زلزله قرار دارد.
 
زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر»/ اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی
 
این در حالی است که با توجه به بزرگی زلزله و مداومت آن به مدت تقریبا سی ثانیه، این رویداد در بسیاری از شهرهای استان هرمزگان از جمله در میناب، رودان، قشم و حتی آن سوی خلیج فارس، در امارات متحده عربی نیز احساس شده و موجب شده که بسیاری از مردم سراسیمه به کوچه ها و خیابان ها بگریزند.

این خبر تکمیل می‌شود...
 
وزیر بهداشت وارد هرمزگان شد
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۸:۲۱

دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سفر استانی در برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان بود، برای بررسی مناطق زلزله زده وارد بندرعباس شد و از آنجا جهت حضور در منطقه خسارت دیده، عازم بندرخمیر گردید.

تعداد بازدید : 654
پایان عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق زلزله زده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۶:۲۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان از اتمام عملیات جست‌وجو و نجات در مناطق زلزله‌زده این استان خبر داد و گفت: کار اسکان اضطراری زلزله زدگان در ۱۲ روستای متاثر از زلزله بامداد امروز در حال انجام است.

افزایش شمار مصدومان به ۸۴ تن
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۳:۵۰

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مصدومان زلزله به 84 تن خبر داد و گفت: از این جمع، 64 مصدوم سرپایی بودند و 20 تن نیازمند بستری که به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی افزود: کماکان شمار فوتی های این رویداد 5 تن است که سه تن در محل فوت کردند و 2 تن دیگر در بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده. این فوتی ها شامل یک کودک، یک خانم، یک آقای جوان و دو آقای میانسال است.

رییس قوه قضاییه پیگیر وضعیت زلزله‌زدگان هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۳:۴۳

در پی وقوع زمین‌لرزه در برخی نقاط استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای بسیج امکانات و تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان تاکید کرد.

پیرو تماس و پیگیری رئیس قوه قضاییه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه هیئتی از مسئولان قضایی این استان از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همین ارتباط گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله بامداد امروز، با پیگیری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، یک تیم ویژه از مسئولان قضایی استان هرمزگان شامل رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و سایر مقامات قضایی، در روستاهای سایه‌خوش و کنخ از توابع شهرستان بندرلنگه که محل کانونی زلزله هستند، حاضر شدند.

قهرمانی افزود: رئیس قوه قضاییه همچنین دستورات لازم را جهت پیگیری مطالبات قانونی زلزله‌زدگان و همچنین نظارت بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات میان حادثه‌دیدگان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورات ویژه قضایی برای برقراری نظم و امنیت در محل وقوع زلزله اظهار کرد: نیروهای پزشکی قانونی استان هرمزگان نیز با حضور در محل کانونی وقوع زلزله، اقدام به شناسایی اجساد جانباختگان و صدور دستورات لازم برای تحویل پیکرهای متوفیان به خانواده‌هایشان کردند.

قهرمانی همچنین از دیدارهای مقامات قضایی استان هرمزگان با خانواده‌های متوفیان زلزله بامداد امروز در غرب این استان و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان خبر داد و گفت: در جریان این زلزله ۵ نفر جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

وزیر کشور برای بازدید از مناطق زلزله‌زده وارد هرمزگان شد
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۳:۱۹

احمد وحیدی، وزیر کشور جهت بررسی وضعیت مناطق آسیب دیده زلزله دقایقی پیش وارد هرمزگان شد.

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۹ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

تعداد مصدومان زلزله هرمزگان به ۴۹ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۲۸

طبق اعلام سازمان اورژانس کشور، در حال حاضر تعداد مصدومان ۴۹ نفر است که نیمی از آن‌ها مرخص شده اند.

ارسال چادر "راب‌هال" به هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۰:۱۱

رئیس جمعیت هلال‌احمر دستور داد که با توجه به شرایط جوی هرمزگان، چادر امدادی ویژه این جمعیت مجهز به سیستم های تهویه و خنک کننده به مناطق زلزله‌زده ارسال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند گفت: با توجه به شرایط جوی منطقه یک دستگاه چادر امدادی ویژه "راب هال" به ظرفیت حداقل ۳۰۰ نفر و مجهز به سیستم تهویه و خنک کننده به منطقه ارسال شد.

 

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۳۰
فیلم: گوشه‌ای از خسارت وارد آمده به برخی خانه‌ها بر اثر زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید : 3537
مشکلی از لحاظ خون و فرآورده‌های خونی وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۱۱

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در تشریح خدمت رسانی در زلزله بامداد امروز گفت: به محض دریافت خبر این زمین لرزه، سازمان اورژانس کشور 7 دستگاه آمبولانس به روستای سایه خوش اعزام کرد. همچنین، یک فروند بالگرد از بندرعباس، سه دستگاه آمبولانس از بوشهر، سه دستگاه آمبولانس از شیراز و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز از جهرم اعزام شدند.

وی افزود: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزگان در آماده ‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان ‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده ‌باش شد. تیم درمانی نیز از بوشهر، شیراز و دانشگاه شهید بهشتی آماده اعزام هستند.

خالدی تاکید کرد: درمانگاه سایه خوش و بیمارستان های بندر خمیر و بندر لنگه نیز در حال خدمت رسانی به زلزله زدگان هستند و مشکلی از لحاظ خون و فرآورده های خونی نیز وجود ندارد.

تعداد بازدید : 3549
ارسال ۴ هزار تخته موکت به مناطق زلزله‌زده
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۰۸

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در پی وقوع زمین لرزه ۶.۱ ریشتری در هرمزگان از آمادگی تیم های امدادی این جمعیت و ارسال ۴ هزار تخته پتو به مناطق زلزله زده خبر داد.

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۷:۴۵
افزایش شمار مصدومان به ۴۴ تن
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۷:۴۱

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با تاکید بر فوت ۵ تن از هموطنان متان در روستای سایه خوش، از افزایش شمار مصدومان به ۴۴ تن خبر داد.

تخلیه اضطراری بیمارستان نیاپور بندر خمیر به دنبال زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۶:۵۴

زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگالن را لرزاند/ کانون زلزله حوالی «بندر خمیر» / اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی/ ۵ کشته و ۴۴ مصدوم تا کنون/ ماموریت وزیر بهداشت به رئیس اورژانس کشور

۱۹ پس‌لرزه در هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۶:۲۰

برابر گزارشی که موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران منتشر کرده تا کنون ۱۹ پس لزره هرمزگان را لرزانده است که بزرگترین آنها ۶.۱ و ۵.۹ ریشتر بزرگی داشتند اما عمق وقوع آنها به ترتیب در ۲۶ و ۲۸ کیلومتری از عمق زمین بوده است.

افزایش شمار فوتی‌ها به ۵ نفر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۶:۰۰

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: شمار فوت شدگان ناشی از این زلزله به پنج نفر افزایش یافت.

ارزیابی بیش از ۲۰ منطقه شهری و روستایی از سوی هلال احمر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۵:۴۰

مهدی ولیپور، رییس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز گفت: تاکنون ۲۳ منطقه شهری و روستایی کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته که شدت آسیب در روستاهای سایه خوش، دژگان، کوشک، حشم حود تایید شده و بررسی ها نیز همچنان ادامه دارد. همچنین برای رفاه حال شهروندان بندرعباسی کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری خلیج فارس در حال برپایی است.

افزایش شمار مصدومان به ۲۰ تن
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۵:۰۴

جمعیت هلال احمر نیز در گزارشی که از ارزیابی اولیه مناطق زلزله زده منتشر کرد، اعلام کرد که ۲۰ تن درپی این زمین‌لرزه تاکنون مصدوم شده‌اند.

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۵۹
دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان و ماموریت به رئیس اورژانس
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۳۴

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رییس اورژانس کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله شب گذشته هرمزگان شد.

دکتر بهرام عین اللهی همچنین از دکتر جعفر میعاد فر، رییس سازمان اورژانس کشور خواست جهت پیگیری وضعیت مصدومین زلزله به این استان سفر کند.

در این تماس تلفنی همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان ، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان‌های هرمزگان برای اقدامات درمانی آنان خبر داد.

20 مصدوم که حال دو تن وخیم است
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۰۶

خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از اعزام چندین دستگاه آمبولانس از استان های فارس و بوشهر خبر داد و گفت: تا کنون 14 پس لرزه در منطقه ثبت شده که یکی دو مورد از آنها بزرگ و شدید بوده است.

وی افزود: بر اثر این زلزله تا کنون 3 تن جان باخته اند و 20 تن مصدوم شده‌اند که دو تن از ایشان بدحال هستند. بر اساس گزارش های رسیده، شدت خسارت ها زیاد بوده و احتمال افزایش مصدومان می‌رود.

 

سه کشته و ‌۸ مصدوم بر اثر زلزله در روستای سایه خوش
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۰۵

مدیرعامل هلال احمر هرمزگان گفت: در روستای سایه خوش تاکنون اجساد سه نفر از زیر آوار بیرون کشیده شده و ۸ نفر مصدوم شدند. منازل زیادی نیز در این روستای از توابع شهرستان بندرلنگه تخریب شده است.

گفتنی است جمعیت این روستا حدود ۱۶۰۰ نفر است.

اعزام ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر هرمزگان به بندر خمیر
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۰۰

در پی وقوع این زمین لرزه که شنبه ۱۱ تیرماه، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در حوالی بندر خمیر به وقوع پیوست، ۴ تیم ارزیاب هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، استان های بوشهر، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان در آماده‌باش بسر می‌برند.

توصیه و هشدارهای امدادونجات به ساکنان مناطق متاثر از زلزله
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۵۳

مهدی ولیپور، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ایسنا گفت: پس از وقوع این زمین لرزه و چند پس لرزه دیگر برخی از هموطنان دچار ترس شده و برای در امان ماندن از خطرات و آسیب‌های ناشی از زلزله، به بیرون از خانه های خود آمدند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین عامل در چنین شرایطی حفظ خونسردی است، ادامه داد: به هموطنان توصیه می‌کنیم که خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و آسیب‌های احتمالی پیش آمده را از طریق تماس با شماره تلفن‌های امدادی اطلاع‌رسانی کنند. همچنین با توجه به تعداد پس‌لرزه‌ها و نگرانی برخی از ساکنان مناطق زلزله زده، به ساکنان مناطق متاثر از زلزله که در نزدیکی کانون وقوع حضور دارند، توصیه می‌کنیم که در صورت امکان امشب را بیرون از خانه سپری کنند.

ولیپور افزود: البته افرادی که بیرون از منازل خود حضور دارند، باید توجه کنند که از حضور در مکان های پرخطر، مثل کنار ساختمان‌های بلند و دارای نمای شیشه‌ای، زیر بالکن‌ها، کنار تیر های برق و.. خودداری کنند. همچنین آن‌دسته از هموطنانی که حضور در خانه را ترجیح داده‌اند حتما توجه کنند که از قرارگرفتن در زیر لوستر، اجسام آویزان، کتاب‌خانه و تابلو و ... پرهیز کنند.

وضعیت جاده بندرخمیر به بندرلنگه در شرق هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۴۷
تعداد بازدید : 5666
اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۱۴

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

آماده باش سراسری هلال احمر هرمزگان
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۱۱

مجید سلحشور، مدیرکل هلال احمر هرمزگان گفت: 4 تیم ارزیاب در منطقه حضور دارند و شدت زلزله بیشتر در منطقه سایه خوش، کنخ، دژگان، چاه احمد و ... بوده است.

وی افزود: تمام نیروهای جمعیت هلال احمر به حالت آماده باش درآمده‌اند.

ریزش کوه در جاده بندرخمیر به لنگه
۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۳:۰۰

به گزارش فارس، از مناطق زلزله زده خبر می‌رسد که ریزش کوه در مناطق مختلفی از محور بندرخمیر به بندرلنگه رخ داده است.

همچنین گزارش شده که زلزله بدلیل شدت بالا باعث خساراتی به منازل مردم روستایی شده اما ارزیابی دقیق میزان خسارات نیازمند زمان بیشتری است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۲
طفلک مردم ما
وای وای بیچاره مردم
در زمان این دولت بی برنامه و بی عرضه بدترین اتفاق همینه
پاسخ ها
حسین
| Japan |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
از اربابت نمیپرسی چرا با اون همه ادعا تو ایالاتش طوفان میاد همه جارو شهم میزنه و میره و تا چند هفته برقشون قطعه ؟
تازه این یه نمونه شه
نزدیک به سه هفته است تو کیش هر روز زلزله داریم و اغلب هم زلزله های شدیدی هستن اما کسی کاری نمیکنه .پروازها برای برگشتن هم پر هستند. به داد ما برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
با قایق بیا بندر از ائنجا برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
نهار خوردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
نهار خوردید؟
پس از زلزله های پی در پی ولی با قدرت کمتر، آقایان اعلام کردند که احتمال وقوع زلزله بزرگ وجود ندارد و مردم را بیخیال کردند مردم ما تا کی باید تاوان این بی مسئولیت‌ها راا بدهند یکی دو هفته برگردی به عقب و اخبار وقوع زلزله های پی در پی را دراستان هرمزگان و بندر خمیر بخوانید تا متوجه گفتار آقایان بشوید.
بیچاره مردم جنوب دقیق حاشیه جنوبی استان هرمزگان کشور امارات و قطر و بندر خصب عمان مرفه و مردم در رفاه سواحل ایران مردم بیچاره و دنبال معیشت و گرونی مرغ و روغن و خونه های فقیری و بدون شناز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
90 درصد مردم ایران در بدبختی دست و پا میزنند
یعنی واقعا نمی فهمم . از نظر مسولین اینها امتحان الهی است . یعنی زلزله . سیل . خشکسالی فقر . گرانی . مسولین بی لیاقت . دزدی اختلاس . یعنی خدا فقط ما مردم ایران را خلق کرده که فقط امتحان بگیره و با مردم کشورهای دیگر کاری نداره
مسئولا حواسشون باشه یه موقع قیمت آرد و نون توی بندر خمیر نره بالا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
شیش کلاسه باید بره بندر خمیر و شب رو توی چادر سر کنه تا صبح
علت زلزله بی حجابی است و سگ گردانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
آره امریکا که کلا رو ویبره هستش
جناب دکتر زارع از سازمان زمین شناسی چند روز پیش باتوجه به زلزله های کوچک و مکرر هشدار داده بود که وضعیت عادی نیست نمی دانم چقدر توجه شد ولی صبح شبکه خبر در حال پخش گزارش جنایات آمریکا و استکبار جهانی بود
آخه کدوم سایت خبری ای هست که توی ویدئوهای خبریش تبلیغ میذاره که شما اینکارو میکنید اونم اخبار مهمش؟
-- ... چشم آقا مصيب ، من هيچي نميگم ، ... آخه مگه دارم چي ميگم ؟ حرف ناحق مي زنم ؟ بابا جان ، من ميگم مگه حقوق من بازنشسته چه قدره كه بايد يك عالمه پول بدم به چهار تا قرص و كپسول و يك سوزن و چهار تا قاشق شربت ؟ !! ... تازه اگر معجزه بشه و اين قرص و دواها افاقه بكنه ! .. اين ٢٠ روز ديگه مونده به آخر برج من بايد با اهل منزل باد هوا بخورم ؟ ... شما بگو مصيب خان ! ...
-- بازهم صبر كن آتقي ! ... ان الله يحب الصابرين ... انشا الله فرجي ميشه ... ميگم آتقي ! اگر تونستي كتاب " فرج بعد از شدت » پيدا كن و مطالعه نما ! ... به نظرم باعث تسكين و آرامش خواهد شد .. انشا الله !
-- بازهم به روي چشم آ مصيب خان ! تحمل مي كنم ، هيچي نميگم ... همه را در سينه نگه ميدارم ، اما برادر من اگر هيچي نگم سر وكله گروني و تورم پيدا ميشه ، و حرف هاي نگفته منو ميزنه !... يهو كرونا پيدا ميشه و از زبان من نوعي خيلي حرف ها را ميگه ... يهو مي بيني جنگ اوكراين شروع ميشه پوتين حمله ميكنه و حرف هاي نا گفته من را ميزنه ! ... تو آبادان ساختمون ١٠ طبقه آوار ميشه ، زلزله ميآد !! ...سيل ... بازهم به روي دوتا تخم چشمم ! بنده حرف نميزنم و هيچي نميگم ، اما رودخونه كه خشك ميشه ،درياچه كه ميشه كوير ، محيط زيست كه لطمه بخوره ، از زبان من نوعي داره حرف ها ي بسياري ميزنن ، با زبان بي زباني دارن پرده از عملكرد برخي مسئولين برميدارن ! ... آقا مصيب ! من هيچي نميگم ، اما خيلي چيزها با زبان بي زباني همه چيز را خواهند گفت ! ... از طرف من واز قول من خواهند گفت ! صحبت هاي من نوعي را تاييد خواهند كرد ! ... امان از اين ديكس !! ... ديكسه ؟ ديسكه ؟... چه فرقي ميكنه كه ديكس باشه يا ديسك !! امان از اين پادرد مصيب خان ... اما از اين مور مور پا ... واي ... واي ... انگاري تو پام پونصدتا زنبور دارن ميچرخن ..خودم برسونم به خونه ، بيفتم يك گوشه تا ببينم خدا چه مي خواد ... البته كه خدا بدِ بنده هاش نمي خواد ... خداي خوبي داريم آمش مصيب !! ... كاري نداري آقامصيب ؟!
خانه های بدون مهندسی ساخت و از خشت و گل در مقابل زلزله دوام نمیاورد. باید مجددا اصولی ساخته شوند.
آخ جون زلزله
تسلیت به مردم شریف جنوب و همدردتان هستیم
صاحب دنیاهرچه خواهدکندزلزله کاری به مسئولین نداره خشک سالی ربطی به مسئولین نداره فقط گرانی دربخش خشکسالی هم اینهامیتونند اب رااداره کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر