بازدید 21238
با تحولات منطقه و جهان

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه، تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی، هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید، اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران و پیام مکتوب امیر قطر به پادشاه عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ 30 June 2022

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

بین الملل تابناک: درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه، تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی، هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید، اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران و پیام مکتوب امیر قطر به پادشاه عربستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه 

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل خبر داد که غرب از انتشار بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله هوایی رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، که توسط روسیه تهیه شده بود، جلوگیری کرده است.

پولیانسکی طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: «ما متاسفیم به دلیل موضع سیاسی و مغرضانه هیات‌های غربی، پیش نویس بیانیه شورای امنیت که توسط ما برای مطبوعات تهیه شده بود، مسدود شد.»

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی بامداد پنجشنبه توضیح داد: «ما بارها متقاعد شده‌ایم که رویکردهای سیاسی شما تا چه اندازه در اصول شما منعکس شده است.»

شبکه ریانووستی که نسخه‌ای از این بیانیه به دستش رسیده، گزارش داد این بیانیه حاوی محکومیت حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق در تاریخ دهم ژوئن بود.

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

این دیپلمات روس در ادامه با بیان اینکه کشورهای غربی به حمایت از تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهند، اظهار داشت که آنها سعی می‌کنند از تروریست‌ها برای اهداف ژئوپلیتیکی خود استفاده کند.

به گفته پولیانسکی، وضعیت میدانی در سوریه همچنان متشنج بوده و تهدیدهای اصلی برای امنیت سوریه و کل منطقه با تداوم حضور گسترده تروریست‌هایی مرتبط است که در مناطقی که تحت کنترل دمشق نیست، از جمله ادلب و التنف پناه گرفته‌اند.»

ریانووستی به نقل از وی نوشت: «روسیه ریشه‌های این وضعیت انفجاری را تداوم خط معاشقه غرب با عناصر تروریستی در تلاش برای استفاده از آنها برای اهداف ژئوپلیتیکی خود می‌داند.»

این دیپلمات روس تاکید کرد: «در این زمینه، ما متقاعد شده‌ایم که راه حل بحران سوریه از طریق پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامیان خارجی که نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه است و همچنین توقف بی‌قید و شرط حملات هوایی مکرر اسرائیل است.»

تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

رهبران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن نسبت به آزمایش‌های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و گفتند که برای مقابله با تهدید پیونگ یانگ همکاری نزدیک‌تری خواهند داشت.

به گزارش رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور ژاپن، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست سران ناتو در مادرید دیدار و توافق کردند که پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی نه تنها برای شبه جزیره کره بلکه برای شرق آسیا تهدیدی جدی است.

کره شمالی امسال آزمایش‌های موشکی را با سرعتی بی سابقه انجام داده و برخی معتقدند که برای آزمایش هسته‌ای دیگری آماده می‌شود.

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

این سه رهبر توافق کردند که ابزارهای بیشتری برای تقویت "بازدارندگی گسترده" علیه کره شمالی ضروری است.

کیشیدا گفت: «قابلیت‌های بازدارندگی اتحادهای ژاپن-ایالات متحده و جمهوری کره باید به عنوان بخشی از تلاش اساسی برای تقویت مشارکت سه جانبه بین ژاپن، ایالات متحده و کره ارتقا یابد.»

رهبران کره جنوبی و ژاپن برای اولین بار در نشست سالانه ناتو به عنوان ناظر شرکت کرده‌اند. روابط بین ژاپن و کره جنوبی به دلیل پیشینه اشغال شبه جزیره کره توسط ژاپن از سال ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ تیره شده است. روابط با مون جائه این، رئیس جمهور قبلی کره جنوبی، به بدترین حالت خود در سال های اخیر رسید. با این حال، یون، رئیس‌جمهور کنونی تمایل خود را برای ترمیم روابط ابراز کرده است، و کیشیدا نیز به نظر می رسد که به خوبی پاسخ داده است.

هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید 

«ژانگ جان» نماینده چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت، ناتو از طریق توسعه، بذر جنگ می‌کارد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، جان حین نطق در جلسه‌ای با محور مسائل اوکراین گفت:‌ «توسعه پنج مرحله‌ای ناتو به سمت شرق، از زمان جنگ سرد تا به حال، نه تنها اروپا را به مکان امن‌تری تبدیل نکرده، بلکه بذر درگیری را کاشته است.»

این دیپلمات ارشد چینی در ادامه گفت: کشورش با «مولفه‌های مشخص حاکی از دخالت ناتو در امور حوزه اقیانوس هند و آرام و ایجاد نسخه آسیا-اقیانوسیه ناتو قویاً مخالف است.»

او با اشاره به دستورکار ناتو افزود:‌ «این نمایش‌نامه تاریخ مصرف گذشته زمان جنگ سرد نباید در آسیا-اقیانوسیه تکرار شود. آن نوع از درگیری و تنشی که در نقاط مختلف جهان برانگیخته شده نباید در این حوزه نیز رخ دهد.»

جان افزود: «جنگ در اوکراین بار دیگر آژیر هشدار در جهان را به صدا درآورده است. امنیت تفیکیک‌پذیر نیست. ایمان کورکورانه جایگاه قدرت، توسعه اتحاد نظامی و دنبال کردن امنیت یکی به قیمت ناامنی دیگر کشورها، ناچاراً به درواهی امنیتی ختم می‌شود.»

وی همچنین بیان داشت: «ضرورت دارد که ناتو در موضع‌گیری‌ها و مسئولیت‌های خود بازنگری کرده، ذهنیت جنگ سرد را که بر مبنای تقابل بلوک‌هاست کاملاً کنار گذاشته و در راستای ایجاد چارچوب امنیتی متعادل، موثر و پایدار در اروپا و در راستای تفکیک‌ناپذیر بودن امنیت تلاش کند.»

این مقام چینی در ادامه، در خصوص «طرح راهبردی» ناتو که قرار است در نشست جاری در شهر مادرید به بحث گذاشته شود ابراز نگرانی کرده و گفت، پکن به «تطابقات راهبردی ناتو توجه دقیقی داشته و عمیقاً بابت سیاست‌های این طرح نگران است.»

جان افزود: «شمار مشخصی از رهبران ناتو اخیراً دیگر به دیگر کشورها برچسب تهدید زده‌اند؛ اما واقعیت این است که خود ناتو دردسرهایی را در نقاط مختلف جهان ایجاد کرده است.»

او در پایان گفت: «ما از ناتو می‌خواهیم که عبرت بگیرد و از بحران اوکراین به‌عنوان بهانه‌ای برای ایجاد تقابل بلوک‌ها در جهان یا ایجاد جنگ سرد جدید استفاده نکند و به‌ دنبال دشمن خیالی در حوزه آسیا-اقیانوسیه یا ایجاد تفرقه و تضادهای مصنوعی در این منطقه نباشد.»

اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

«عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین، عصر چهارشنبه، با «سامح شکری» همتای مصری خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در منامه حضور پیدا کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «الخلیج اونلاین»، وزیر امور خارجه بحرین در این کنفرانس اظهار داشت: «گفت‌و‌گوهای پادشاه کشور با رئیس‌جمهور مصر بر عمق روابط دوجانبه و توسعه آن متمرکز بود.»

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

الزیانی در ادامه با تکرار ادعاهای همیشگی منامه، ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد و گفت: «ما با طرف مصری مداخله ایران در امور کشورهای عربی و تهدید دریانوردی را بررسی کردیم.»

طبق گزارش شبکه «اسکای نیوز»، وزیر امور خارجه بحرین در بخش دیگری همچنین بیان کرد: «ما از ایران می‌خواهیم که اصول حسن همجواری پایبند باشد.»

عبداللطیف بن راشد الزیانی اضافه کرد: «ما از حل‌وفصل مسالمت‌آمیز در لیبی حمایت می‌کنیم و به دنبال دست‌یابی به نتایج در اجلاس آتی عربستان سعودی هستیم.»

این اظهارات در حالی بیان شده است که «منتدی البحرین لحقوق الانسان» (مجمع حقوق بشر بحرین) اخیرا در صفحه توییتری خود خبر داد که تعدادی از شهروندان بحرینی که قصد سفر زیارتی به ایران را داشته‌اند توسط مأموران آل خلیفه از گذرگاه‌های بحرین یا دبی برگشت داده شدند.

این مرکز حقوق بشری در ادامه این اقدام را به علت تصمیم‌های غیرقانونی و اعلام نشده مقامات بحرینی و نقض آشکار آزادی‌های دینی و رفت و آمد دانست و تأکید کرد، شهروندان بحرینی درباره دلیل منع سفر به اماکن دینی از جمله ایران خوستار پاسخگویی مقامات بحرینی هستند، چون این موضوع هیچ منع رسمی ندارد.

وزارت کشور بحرین در اواسط خردادماه سال جاری نیز در اتهام‌زنی تازه مدعی شده بود که دو گروه مرتبط با ایران، امنیت این کشور را نقض کرده‌اند.

خبرگزاری رسمی این کشور «بنا» به نقل از وزارت کشور بحرین مدعی شده بود که «دو گروه تروریستی سرایا الاشتر و سرایا المختار» که مقر آنها در تهران است، امنیت بحرین را هدف گرفته‌اند و «اقدامات تروریستی» در این کشور انجام داده‌اند.

پیام مکتوب امیر قطر به پادشاه عربستان

پادشاه عربستان پیام مکتوبی از امیر قطر در خصوص تقویت روابط برادرانه میان دو کشور دریافت کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل بن فرحان بن عبد الله، وزیر امور خارجه عربستان با بندر بن محمد العطیه، سفیر قطر در این کشور در مقر وزارت خارجه در ریاض دیدار کرد.

درخواست روسیه از اسرائیل برای توقف حملات به سوریه/ تعهد رهبران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی/ هشدار چین درباره وقوع جنگی جدید/ اتهام‌زنی وزیر خارجه بحرین به ایران

سفیر قطر در ریاض در جریان این دیدار نامه تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر را به وزیر امور خارجه عربستان تحویل داد.
دو طرف در جریان این دیدار در خصوص روابط دوجانبه بین دو کشور قطر و عربستان و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فیصل بن فرحان و بندر بن محمد العطیه در جریان این دیدار همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و مورد توجه دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۰
هدف اصلی رهبران ناتو سلطه خودشان بر جهان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
اتفاقا با توجه به حملات نطامی که روسیه ظرف ۵۰ سال گذشته به کشورهای افغانستان و شمال ایران و مجارستان و چکسلواکی و
گرجستان و اشغال نظامی کریمه و اوستیا و اراضی شمالی گرجستان و شرق اوکراین که تقریبا نیمی از بهترین و حاصلخیزترین خاک و بنادر استراتژیک اوکراین در کل جنوب از شرق تا غرب و بستن دسترسی اوکراین به دریا را از او سلب کرده است

و باعث کشتار و جراحت و آوارگی و خانه خرابی میلیونها نفر از جمعیت کشورهای فوق الذکر شده است

لزوم و نیاز کشورهای همسایه روسیه در اروپا از ترکیه

در شرق اروپا تا انگاستان در غرب و بعلاوه امریکا که

دارای منافع مشترک با کشورهای اروپایی میباشد

الزامی بوده و اثبات میکند که تاسیس و حفظ و تقویت ناتو ، بسیار منطقی و عقلانی بوده و جزو حقوق انها بوده و میباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
دقیقا توی 50 سال گذشته کی روسیه به شمال ایران حمله کرده ؟؟؟؟
"غرب از انتشار بیانیه شورای امنیت در محکومیت حمله هوایی رژیم موقت صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، که توسط روسیه تهیه شده بود، جلوگیری کرده است."

جالبه که خود روسیه به یه کشور حمله میکنه و خاکشو اشغال میکنه، بعد برای حمله هوایی یک کشور دیگه به سوریه، بیانیه محکومیت منتشر میکنه!!!
یه بام و دو هوا که میگن همینه!!!
اشتباه بزرگ شاه این بود که بحرینی که جزو خاک ایران بود به آن استقلال داد تا از خاک ایران جداشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
بعضی از دوستان منفی دادند یعنی از نظر اونها تجزیه ایران کار درستیه. خوب منفی بده های تابناک تفکرشون هم مشخص شد
پوتین باید بین ایران و اسرائیل یکی را انتخاب کند و از الان هم تنیجه این انتخاب معلوم است.
روسیه نوکر اسراییل است. تمام سرمایه داران روس، که پشتیبان پوتین هستند یهمودی تبارند. بیش از 60 درصد اسراییلی ها روس تبارند. داستان بیشتر غارت و لخت کردن مردم خاورمیانه است.
پیشنهاد میشود یکبار برای همیشه بحرین را به ایران برگردانید و قال قضیه را بکنید. با این کار دیگر شاهد وز وز آزار دهنده این حشره نباشیم.
۱۱:۴۳ شاه بحرینو استقلال نداد مشکل اینجاست قاجاریه اونا رو بعنوان رسمی جزو خاک ایران نکرد بعد جنگ جهانی که انگلیسی ها از ایران اخراج شدن تو جزایر سه گانه و بحرین موندن گفتن اینجا متعلق به کسی نبود ما گرفتیمش پهلوی مخالفت کرد و مجلس ملی طی اقدامی تبلیغاتی بحرینو چهاردهمین استان ایران اعلام کرد. در نهایت انگلیسی ها و شاه باهم ساختن که شاه بین بحرین و جزایر سه گانه یکی رو انتخاب کنه مساحت جزایر سه گانه بیشتر بود و موقعیت جغرافیایی به ایران حق ترانزیت میداد و نفت بیشتری داشت. انتخاب مشخص بود . جزایر سه گانه واسه ایران شد و بحرین یه کشور دیگه. اینجوری پهلوی جزایر سه گانه زنده کرد. الان همین ساندیسیا که هی بحرین بحرین میکنن دارن اسراعیل رو با ترانزیت تنگه هرمز تهدید میکنن که با جزایر سه گانه واسه ایران شده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل