بازدید 45261

بیانیه پایانی نشست کشورهای ساحلی خزر+جزئیات/ رئیسی و پوتین در آغوش یکدیگر+عکس

ششمین دور اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، عصر امروز (چهارشنبه) به میزبانی عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد. 
کد خبر: ۱۱۲۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷ 29 June 2022

بیانیه پایانی نشست کشورهای ساحلی خزر با حضور ابراهیم رئیسی و پوتین+جزئیات

بین الملل تابناک/ اکرم محمدی منش: ششمین دور اجلاس سران کشورهای حاشیه دریای خزر شامل جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان، عصر امروز (چهارشنبه) به میزبانی عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شد.

جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های ساحلی خزر و به عنوان کلیدی ترین مسیر دسترسی همسایگان ساحلی این دریا به آب های آزاد، در عالی ترین سطح در این نشست منطقه ای حضور دارد.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، امروز در رأس هیأتی عالی رتبه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشور برای شرکت در این نشست، وارد ترکمنستان شد.
آیت الله رئیسی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در اجلاس یاد شده، در حاشیه این نشست با همتایان خود دوجانبه و دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

روز گذشته نیز نشست وزیران خارجه کشورهای ساحلی خزر با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. امیرعبداللهیان در این نشست تاکید کرد: تجارت و حمل و نقل عامل رونق و پیشرفت کشورهای حاشیه خزر است.

سایت رسمی دولت ترکمنستان نیز با طراحی یک کلیپ ویدئویی کوتاه، از لوگوی ششمین دور جلاس سران کشورهای حاشیه خزر پرده برداری کرد.

بیانیه پایانی نشست کشورهای ساحلی خزر+جزئیات/ رئیسی و پوتین در آغوش یکدیگر
رسانه «ترکمنستان امروز» هم در گزارشی نوشت، ششمین دور اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر ۲۰ سال پس از اولین اجلاس، گام مهمی در جهت تقویت گفت‌وگوی سازنده بین کشورهای ساحلی و ملت‌های آن‌ها خواهد بود که به طور سنتی با پیوندهای دوستی، درک متقابل و مشارکت اعتمادی پیوند خورده است.

ششمین دور نشست سران کشورهای ساحلی خزر قرار بود، سال گذشته برگزار شود اما بنا به دلیل شیوع ویروس کرونا و وجود محدودیت ها، به امسال موکول شد.

پنجمین دور این سری نشست ها نیز در سال ۲۰۱۸ به میزبانی قزاقستان و در شهر ساحلی اوکتائو در حاشیه دریای خزر در قزاقستان برگزار شد و از مهم ترین دستاوردهای آن، امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر بود.

نشست سران کشورهای ساحلی خزر نخستین‌ بار به پیشنهاد «صفرمراد نیازف» رئیس جمهوری وقت ترکمنستان و با هدف تعیین رژیم حقوقی دریای کاسپین و با حضور رؤسای جمهور وقت ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان در اردیبهشت ۱۳۸۱ در عشق آباد برگزار شد. دور دوم این اجلاس نیز در ۲۴ مهر ۱۳۸۶ در تهران برگزار شد.

بیانیه پایانی نشست سران کشورهای ساحلی خزر 

در بیانیه پایانی صادره در نشست سران کشورهای حاشیه دریای خزر در خصوص موارد زیر توافقاتی حاصل شد که عبارتند از:

- تضمین امنیت و ثبات در منطقه،

- تضمین تعادل پایدار تسلیحات کشورهای این حوزه، توسعه نظامی در حد کفایت معقول، با در نظر گرفتن منافع همه کشورهای خزر، بدون آسیب رساندن به امنیت یکدیگر،

- رعایت اقدامات توافق شده در حوزه فعالیت های نظامی، قابل پیش بینی و شفاف،

- عدم حضور نیروهای مسلح کشورهای دیگر در دریای خزر،

- عدم در اختیار گذاشتن قلمرو ساحلی یک کشور به کشور ثالث برای عملیات نظامی علیه یک کشور دیگر در این حوزه،

بیانیه مذکور که از سوی دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور قزاقستان منتشر شد، اضافه می کند: هفتمین نشست سران خزر در زمان توافق شده در جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

در ادامه این بیانیه از ترکمنستان به دلیل سطح بالای سازماندهی ششمین اجلاس سران خزر و میهمان نوازی صورت گرفته، تشکر شده است.

بیانیه پایانی نشست مذکور اضافه می کند: ماهیت منظم نشست های خزر، تعیین اولویت های همکاری در دریای خزر، توسعه منطقه و تدوین رویکردهای مشترک برای اجرای اهداف تعیین‌ شده را ممکن می‌سازد. همچنین تمایل به ادامه برگزاری نشست های سران کشورهای ساحلی دریای خزر مورد تأکید قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان: تجارت و حمل و نقل عامل رونق و پیشرفت کشورهای حاشیه خزر است

تارنمای اورینت با اعلام این مطلب نوشت: وزیر امور خارجه ایران در نشست وزیران در عشق آباد همچنین بر اهمیت توافق بر سر خطوط مبدا تاکید کرد.

با گذشت چهار سال از امضای کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر، گام های مهمی برای حرکت به جلو برداشته شده؛ اما مسائلی همچون تعیین حدود مناطق آبی، بستر دریا و زیر بستر دریای خزر همچنان حل نشده باقی مانده است.

کارگروهی از مقامات عالی رتبه برای تهیه پیش نویس توافق خطوط مبدا مستقیم ایجاد شد و تاکنون چهار نشست برای نهایی کردن این سند برگزار کرده است.

به طور کلی، امیر عبداللهیان بر گسترش همکاری های پنج جانبه در دریای خزر و در چارچوب اجرای کنوانسیون خزر اشاره کرد که هدف از آن، توجه به منافع همه کشورهای حاشیه خزر است و این کشورها صرفا باید از این همکاری بهره مند بگیرند.

وزیر امور خارجه ایران گفت، تجارت و حمل و نقل که مورد توجه ویژه در نشست وزیران قرار گرفت عامل محرکه رشد، رونق و پیشرفت کشورهای خزر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۴۳
اگر روسیه را بغل کنیم هبچ چیزی به خطر نمی افتد ولی اگربا آمریکا مذاکره کنیم از بد بختی نجات پیدا کنیم همه چیز به باد می‌رود یکی منطق اش را توضیح بدهد لابد روسیه مهد عدالت مبارزه با استعمار استکبار مسلمان ترین کشور جهان است ما خبر نداریم!
مگه همين پوتيني نيست كه در اوكراين به صغير و كبير رحم نميكنه و ان جا را به ويرانه تبديل نموده ؟ ، مردم دنيا و بخصوص مردم مظلوم اوكراين در باره ايران چه فكر مي كنند ؟
رئيسي بايد تف تو صورت اون جنايتكار بيندازه ، رفته پوتين را در آغوش گرفته !!! واي ... واي ... واي !!
خوش بحال ما که پوتین رادرآغوش گرفتیم چه افتخاری ازفردا ارزش دلار نصف میشود هوای شهرهاپاک وخوب میشود دیگر ازریزکردها خبری نخواهدبود قیمتها ازنصف کمترمیشوندهرکس میتواندهفته ای یک شکم سیرغدای گوشتی بخورد بیکاری ازکشورمان رخت خواهدبست اینهاهمه برکت درآغوش گرفتن پوتین است
چه اتفاق مهمی
احسنت
وزیر خارجه که برجام را نتونست به جایی برسونه برای چی رفته اصلا
بله بله. حتما توافق بین ایران و امریکا صورت می گیره. این عکس سندی برای ان است! مگر پوتین مرده باشد که بگذارد وقتی تمام امریکا و اروپا دارند هر کاری که از دستشان بر می اید برای فشار بر روسیه در اکراین انجام می دهند روسیه بخواهد مشکلات امریکا و اروپا را با تخفیف و بهبود رابطه کره شمالی و ایران و ونزویلا با امریکا و اروپا جبران کند!
بله بله. حتما توافق بین ایران و امریکا صورت می گیره. این عکس سندی برای ان است! مگر پوتین مرده باشد که بگذارد وقتی تمام امریکا و اروپا دارند هر کاری که از دستشان بر می اید برای فشار بر روسیه در اکراین انجام می دهند روسیه بخواهد مشکلات امریکا و اروپا را با تخفیف و بهبود رابطه کره شمالی و ایران و ونزویلا با امریکا و اروپا جبران کند! بنظر میرسد حتی دعوت ایران از اروپا و امریکا برای دیدار در قطر و همزمانی ان با دیدار اقای رئیسی و پوتین هم اتفاقی نباشد تا پیغامی محکمی از سوی ایران و روسیه به اروپا و امریکا فرستاده شود که بله. امکان ندارد و ما متحدیم
پوتين در آغوش رييسي !!!!!!!!! حقا كه شش كلاسه هست !!!!!!!
نمی دونم چرا حالم از روسیه و چین به هم می خوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
منم از انگلیس و آمریکا حالم بهم می خوره
باعث خجالت شدی که با یک متجاوز گرم گرفتی
رئيسي و پوتين در آغوش يكديگر !!
--------
-- نظرت چيه آقا صادق ؟ ... جالبه نه ؟
-- اوووووف ! ... هي ي ي روزگااااااررر ... چه گويم كه نا گفتنم بهتره آقا مراد ! ... اما آقا مراد دنياي سياست هزار رنگه ! ... يك رنگي نيست ! ... البته و صد البته در سياست همه چيز ممكنه ! اما ميدوني آقا مراد ؟ وقتي اين عكس را ديدم با خودم گفتم چه خوب بود ، جناب رييس جمهور اسلامي ايران ، در اين ملاقات ، استثنائاً ملبس به لباس روحانيت نبود ،.. لباس روحانيت شيعه .. اي كاش استثنائاً در اين ديدار ملبس به كت و شلوار بود !! ... اين جوري در انظار مردم دنيا تا حدودكي قابل توجيه بود !... اما اين شكلي به هيج وجه ... !! آخه ما كه يكي از شعارهايمان استكبار ستيزي است ! استكبار هم كه استكبار است ! شاخ و دُم كه ندارد ... بله ؟!
در ایران کارم گیر بود و حکم مرگ و زندگی داشت که مجبور شدم برای تسریع کار برای اولین بار و خوشبختانه اخرین بار( چون بعد از ان از ایران خارج شدم) شیرینی بپردازم. وقتی با طرف در دستشویی سازمان( برای دوری از دوربین های مدار بسته) داشتم سر مبلغ شیرینی! چانه می زدم طرف بهم گفت فکر می کنی این پول همش تو جیب من میرود؟ باید به ده نفر دیگر هم سهم بدهم . بلاخره مرا به عنوان پسر خاله معرفی کرد و کارم تسریع شد. حالا حکایت این قراردادها و مبالغ در فوتبال و ورزش و اقتصاد ایران هست. همه تصور می کنند که همه این پولها به جیب بازیکنان و مربیان میر ود. یعنی دیگران دستشان چلاق هست که خودشان حقوق ماهانه دولتی دریافت کنند ولی بازیکنان تحت نظر انها میلیاردی ببرند؟ فقط او مربی بلژیکی بود که حسابی رکب زذ و مبلغ قراردادش را تا ریال اخر مطابق متن مندرج گرفت
بخاطر یک آغوش گ فتن تمام بدبختیشو باید مردم هزینشو پرداخت کنند چقدره در میاد هزینش چون سر برج برا ما معلوم میشه چقدر از حقوقا کم میشه چقدر به مالیات‌ها اضافه میشه چقدر میره روی اجناس ارزاق ومایحتاج مردم بخاطر کیف یک نفر خدا داند
نهایت بی تدبیری و بی فکری! پوتین به خاطر جنایاتش در اوکراین منفور و‌مغضوب جهان است، بعد شما که اوضاع بین المللی داغونه رفتین چسبیدین بهش!!!!؟
رییسی وپوتین در آغوش یکدیگر؟!
اون شعاره چی بود از اول انقلاب میدادیم......؟؟؟!!!!! دقیقا" یادم نیست.......
نه ..........نه غربی جمهوری اسلامی!!!!!!! یک کلمه شو یادم نمیاد......
فقط به اون خنده پوتین توجه کنید........فقط.................
از کمونیست ها ابی برای ایران‌گرم‌نمیسه
ببینید چطور همدیگر را به آغوش گرفته اند خدا ختم بخیر کند
چقدر بد تیتر می زنید.
عجب !!! راه رفتن با کری این همه توهین وتهمت و به دنبال داشت اما در آغوش کشیدن یک جنایتکار بچه کش پسندیده !
بخدا این گول کمکونیست نخورید این شیطان هست به مردم خودش رحم نمیکند
این جیک تو جیک هم تمام می شود
با این آغوش، تحریم ها لغو میشه، فروش نفت بیشتر میشه
قراردادهای عقب مانده و خلف وعده‌اي دولت روسیه براش اتفاقی می افته؟
ایکاش جناب رییسی پس از دست دادن به پوتین ، انگشتانش

را می شمرد و جیب بغلی اش را خوب کنترل میکرد !!!!!!!

چون پوتین بشدت دستش کج بوده و هست و مخصوصا

الان که تحریم شده و اوضاعش خرابتر شده است

این عادت بدش ، حادتر شده است !!!!!!!
اینکار نتایج خوبی برای ما نخواهد داشت
چون پوتین در جهان به شدت منفور است......
پوتین چه ورمی کرده !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
کورتون میزنه
حداقل پروتکل های بهداشتی کرونا را رعایت می کردبد!!!
یاد شعار نه شرقی نه غربی افتادم . کی فکرش رو میکرد روزی بیاد که بالاترین مقام اجرایی کشور بره تو بغل رهبر روس !
نمیدونم حضرت عباس را باور کنم یا دم خروس را.لطفا همانطور که بر نام خلیج فارس تعصب داریم و هیچ نام جعلی را نمیپسندیم به جای اسم دریای خزر از دریای کاسپین که واژه بینالمللی ان و به معنای دریای قزوین است استفاده کنید . اسم قوم وحشی و بیگانه خزر چرا
در نتیجه سیاستهای غلط مسئولین کشور ما کمترین سهم را به ایران داده اند
دریای کاسپین اسم ایرانی این دریاچه بزرگ هست و نه دریای خزر.
لبخند رضایت بخش پوتین !!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
وای مامانم اینا چه افتخاری !!
خدا میدونه همین آغوش برای مردم ایران چقدر هزینه خواهد داشت
بیشتر از ۵۰ درصد دریای خزر متعلق به ایران هست .
لعنت بر پوتین آدمکش
روسیه دوست کشورمان نیست. آسیب های زیادی از این کشور دیده ایم و هنوز می بینیم.
خوش و بش و در بغل گرفتن کسی که جنایتگار جنگی است چه معنی دارد؟ کمی درایت سیاسی هم خوب بود ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل