بازدید 117665
با تحولات منطقه و جهان

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر اسرائیل، اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس، برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ و گفت‌وگوی تلفنی بایدن و اردوغان پیش از دیدار در نشست ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۴ 29 June 2022

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

بین الملل تابناک: حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر اسرائیل، اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس، برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ و گفت‌وگوی تلفنی بایدن و اردوغان پیش از دیدار در نشست ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل

رهبر جریان صدر از رئیس جمهوری عراق به خاطر امضا نکردن قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقتدا صدر روز سه شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: بسیار شرم آور است که شخص موسوم به رئیس جمهوری عراق (برهم صالح) از امضای قانون جرم انگاری و ممنوعیت ارتباط با رژیم صهیونیستی خودداری کند. برای ملت ننگ است که رئیس جمهوری غیر میهنی و طرفدار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دنباله رو غرب و شرق داشته باشند.

قانون جرم انگاری رابطه با رژیم صهیونیستی پنجم خرداد در پارلمان عراق تصویب شد.

بیشتر بخوانید 

قانون مزبور مشتمل بر ۱۰ ماده اصلی است که هدف از تصویب آن، حفظ ارزش های ملی، اسلامی و انسانی عراق و اصول ملت این کشور در دفاع از قضیه فلسطین و ممانعت از هرگونه تلاش برای عادی سازی یا برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی عنوان شده است.

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

بر اساس قانون اساسی عراق، رئیس جمهوری باید ۱۵ روز پس از تصویب قوانین در پارلمان، آن ها را امضا و برای انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ کند.

حمله صدر به صالح پس از نشست نیروهای چارچوب هماهنگی در بغداد با حضور برخی سران اتحاد میهنی کردستان که خواستار انتخاب دوباره برهم صالح به ریاست جمهوری شده بودند انجام می شود.

اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس

وزیر خارجه روسیه سه شنبه بعدازظهر به وقت تهران از پیشنهاد ایران و آرژانتین در پیوستن به گروه «بریکس» استقبال کرد و گفت که این دو کشور این شایستگی را دارند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای خزر به خبرنگاران گفت: «ایران و آرژانتین شایسته پیوستن به بریکس هستند و روند مقدماتی برای گسترش این گروه آغاز شده است.»

وزیر امور خارجه روسیه به این خبرگزاری گفت: «البته هم آرژانتین و هم ایران نامزدهای شایسته و قابل احترامی هستند و همچنین تعدادی دیگر از کشورهایی که در گفت‌وگوها به آنها اشاره می‌شود.»

به گفته لاوروف، تصمیم برای پیوستن به بریکس با اجماع مشخص خواهد شد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: «مهمترین مورد این است که روند مقدماتی آغاز شده است. معیار اصلی تضمین اثربخشی بیشتر و افزایش تاثیر عملی کار این اتحادیه خواهد بود.»

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز روز سه شنبه پس از درخواست ایران و آرژانتین برای پیوستن به گروه «بریکس» گفت که پکن با شرکای بریکس همکاری خواهد کرد تا با مداومت گسترش اعضای این سازوکار را برای پیوستن شرکای همفکر بیشتر به خانواده بریکس پیش ببرند.

پیشتر هم «وانگ یی» وزیر خارجه چین، پنجشنبه دوم تیرماه در گفت‌وگوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران از حضور «آیت‌الله رئیسی» رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران در نشست بریکس استقبال کرد.

امیرعبداللهیان هم در این گفت‌وگو ضمن تشکر از دعوت چین از جمهوری اسلامی ایران برای حضور رئیس‌جمهور در اجلاس بریکس، از ابتکار توسعه و امنیت جهانی ارائه شده از سوی چین استقبال و ابراز امیدواری کرد دوره ریاست چین بر بریکس باعث گسترش تقویت همکاری‌های چندجانبه شود.

گروه بریکس شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. از زمان شکل‌گیری آن بیش از یک دهه پیش، کشورهای عضو در زمینه‌هایی مانند اقتصاد، تجارت، سیاست، امنیت، نوآوری‌های فناوری و همچنین مبادلات فرهنگی و مردمی به نتایج مفیدی دست یافته‌اند. نام این گروه برگرفته از حرف اول انگلیسی اعضای تشکیل دهنده آن است.

برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان

منابع خبری از برگزاری رزمایش بین نیروهای مسلح جمهورری آذربایجان، گرجستان و ترکیه در هفته‌ای آتی خبر دادند.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» روز سه شنبه گزارش داد که ترکیه میزبان اولین رزمایش مشترک سه جانبه تحت عنوان «جاودانگی-۲۰۲۲» است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اولین نشست جهت برنامه‌ریزی این رزمایش روز دوشنبه در «استانبول» در مقر فرماندهی ارتش با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های دفاع سه کشور برگزار شد.

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

هدف از برگزاری این رزمایش، تبادل تجربیات نظامی و افزایش میزان آمادگی نیروهای مسلح سه کشور در برهه حساس در منطقه اعلام شده است. سه کشور یاد شده سال گذشته نیز رزمایشی را برگزار کردند که هدف آن حفاظت از پروژه‌های اقتصادی منطقه و انواع رزم در شرایط سخت اعلام شد.

ارمنستان، همسایه پرتنش جمهوری آذربایجان تاکنون واکنشی به این تحرک نظامی نشان نداده است. این کشور تاکنون هیچ گونه رزمایشی نیز برگزار نکرده است. ارمنستان در نبرد در قره باغ کوهستانی شسکت سختی از ارتش جمهوری آذربایجان خود و به طور کلی نیروهای مسلح این کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارند.

در تحولی دیگر چند قانونگذار ارشد آمریکا نسبت به فروش تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به جمهوری آذربایجان و برهم خوردن توازن نظامی بین باکو و ایروان ابراز نگرانی کردند.

بر اساس این گزارش، «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور به تصمیم «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای لغو مجدد محدودیت‌های کمک نظامی ایالات متحده به باکو واکنش تندی نشان دادند.

این دو قانونگذار ارشد آمریکا نسبت به «برهم خوردن توازن نظامی در منطقه» با فروش سلاح‌های ساخت آمریکا به جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرده‌اند.

شایان ذکر است که تجهیزات ارتش جمهوری آذربایجان ساختاری کاملا غیر بومی دارد و اکثر تجهیزات این کشور ساخت کشورهای خارجی است. باکو روابط گرم نظامی با ترکیه دارد و پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه در نبرد باکو با ایروان نقش قابل توجهی داشتند.

کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

سازمان ملل در جدید ترین ارزیابی خود اعلام کرد، جنگ در سوریه که از سال ۲۰۱۱ تاکنون ادامه داشته است، ۱.۵ درصد از جمعیت این کشور یا حدود ۳۰۶ هزار و ۸۸۷ تن را کشته است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد، آخرین آمار، بر اساس هشت منبع اطلاعاتی و دربرگیرنده ۱۰ سال اول درگیری تا مارس ۲۰۲۱ است که نشان می دهد در هر روز به طور میانگین ۸۳ تن در سوریه کشته شده اند که ۱۸ تن از آنها کودک هستند.

بر اساس این گزارش، میزان تلفات غیرنظامیان در ده سال گذشته نشان دهنده ۱.۵ درصد از کل جمعیت سوریه در آغاز درگیری است که نگرانی های جدی را در مورد عدم رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی و هنجارهای حفاظت از غیرنظامیان توسط طرف های درگیر ایجاد می‌کند.

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

این گزارش افزود، با این حال این تخمین «تنها بخشی از همه مرگ‌ها» را نشان می‌دهد، زیرا فقط شامل کسانی می‌شود که در نتیجه مستقیم جنگ جان خود را از دست داده‌اند و دربرگیرنده مرگ‌های غیرمستقیم ناشی از کمبود مراقبت‌های بهداشتی یا دسترسی به غذا یا آب و همچنین تلفات نظامیان نیست.

بر اساس گزارش سازمان ملل، علت اصلی مرگ غیرنظامیان ناشی از استفاده از "سلاح های متعدد" (۳۵.۱درصد) است که شامل درگیری ها، کمین ها و قتل عام می شود. دومین علت مرگ ناشی از سلاح های سنگین (۲۳.۳ درصد) است.

پیش از این، دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه وضعیت انسانی در سوریه برای میلیون ها کودک، زن و مرد در سراسر این کشور همچنان وخیم است و ۹۰ درصد مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند، خواستار تمدید قطعنامه شورای امنیت مبنی بر ارسال کمک‌ها از ترکیه به سوریه که ناقض حاکمیت دمشق است، شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی در شورای امنیت با موضوع سوریه افزود: نیازها از زمان شروع جنگ در یازده سال پیش به بالاترین حد خود رسیده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین بحران پناهجویان در جهان همچنان بر منطقه و جهان تأثیر می گذارد. ۱۴.۶ میلیون نفر به کمک های بشردوستانه نیاز دارند. ۱۲ میلیون نفر در ناامنی غذایی به سر می‌برند.

گوترش تاکید کرد: زیرساخت‌ها در سوریه در حال فروپاشی است و در سال ها درگیری ویران شده است.

دبیر کل سازمان ملل ادامه داد: فعالیت اقتصادی سوریه طی یک دهه درگیری، بحران‌های مالی منطقه‌ای، تحریم‌ها و همه‌گیری کرونا به نصف کاهش یافته است.

گفت‌وگوی تلفنی بایدن و اردوغان پیش از دیدار در نشست ناتو

کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بایدن خاطرنشان کرد که مشتاق دیدار با اردوغان در اجلاس سران ناتو در مادرید است.

در این بیانیه آمده است: در این اجلاس رهبران کشورهای عضو درباره پیامدهای تهاجم روسیه به اوکراین برای امنیت ترانس آتلانتیک و سایر تهدیدات در مقابل ناتو مانند تروریسم و همچنین تصمیمات تاریخی برای تقویت دفاع و امنیت جمعی ائتلاف گفت‌وگو خواهند کرد.

حمله مقتدا صدر به برهم صالح به خاطر مسئله اسرائیل/ اعلام حمایت روسیه و چین از پیوستن ایران به بریکس/ برگزاری رزمایش نظامی ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان/ کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

پیش از این، رئیس جمهوری ترکیه تلفنی با دبیرکل ناتو در خصوص پیوستن دو کشور سوئد و فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) که ماه گذشته درخواست خود را ارائه کرده بودند، گفت وگو کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن، روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: این نشست فرصتی را برای تعیین جهت‌گیری راهبردی ائتلاف در سال‌های آینده فراهم می کند.

سالیوان همچنین گفت که آمریکا روز چهارشنبه استقرار طولانی مدت و جدید نیروها در اروپا را اعلام خواهد کرد.

وی گفت، در این نشست ائتلاف به این تعهد، موضع گیری ناتو در پاسخ به بحران اوکراین عمل خواهد کرد.

نشست ناتو ۲۹ و ۳۰ ژوئن/ هشتم و نهم تیر ماه در مادرید برگزار می شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۱
ترکیه بکجا رسید اویایل انقلاب آنهای بیاد دارند آنروزهارا رانندگانشان باالتماس وارد کشور می شدند همه ازبکاری بی پولی می نالیدن می گفتند این جا بهشت است همه چی فراوان وارزان است خوشبحالتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
ترکیه یک دوران اوج داشت که سپری شد و مجددا در حال سرازیری و بازگشت به دوران قبل است. در حال حاضر تورم ترکیه رکورد تورم ایران رو پشت سر گذاشته.
شیعیان و مومنین سایر مذاهب و طوایف عراق باید این b را از مجلس عراق بیرون کنند عراق سرزمین مزدوران امریکا و اسرائیل نیست این قشر حتی در بین کرد ها هم منزوی هستند و جزو فاسد ترین حکمرانان هستند که مشغول غارت منابع خلایق کرد از طریق مزدوری کردن برای بیگانگان هستند.کلید این کار هم تلاش برای تجزیه طلبی است.
اعلام حمايت روسيه و چين از پيوستن ايران به بريكس !!
--------------------
-- احمد آقا حالا « ًبريكس » چه باشه كه روسيه و چين ما را به آن دعوت كرده اند ؟ ... آخه از قديم و نديم گفته اند : « ندانستن عيب نيست ، نپرسيدن عيب هست » !! ... اگر در اين مقوله چيز ميداني ما را آگاه كن برادر !
-- خدا پدرت را بيامرزه آقا مرتضي ! يكي مثل من كه سوادم در حد پنجم ابتداييه چه دانم بريكس ،مريكس چيه ؟ آخه ما ديگه قديمي حساب ميشيم ! .. پيش خودمون باشه ، بنده هنوز نمي دانم كه اين
وزارت « صمت » چيه ! ... هي ميگن وزارت صمت ! ... أخه كدام سمت ؟ سمت اين وري ؟ سمت آنوري ؟... سمت مياني ؟ ... بابا جان نه اين وري ، نه آوري ... مستقيم ! صراط المستقيم !! همه وزارتخانه ها بايد بگن : « اهدنا الصراط المستقيم »! بايد اين را از خدا بخوان ! ... فقط سمت راست و مستقيم ! ...روده درازي نكنم آقا مرتضي ! ... از بحث اصلي دور نشوم ! لُب ّ كلام را بگم و زحمت كم كنم ! ... ميدوني أقا رضا ، من وقتي اسم روسيه و چين مي شنوم انگاري دلم ميگيره ! به اندازه يك ابر دلم ميگيره وقتي اسم اين دو مملكت را مي شنوم ! احساس مي كنم ملول مي شوم ... مُكدر مي شوم ... دلم يك جيزهايي بهم ميگه كه خودم هم نميدونم چه جوري بگم ! ... نميدونم چرا اين جوريه هستم ... دست خودم هم نيست ... مزاحمت نشوم ! ... ميگم آقا مرتضي ! راستي تا يادم نرفته بپرسم اگه نون كارتي بشه چه جوري ميشه ؟ توبه ... كارت مال پوله ، نه مال نون !! ..آخه ميدوني ما عيال واريم ...با ننه م ميشيم هفت تا ! ... اگر مادر زنم هم بياد چند روزي بمونه ميشيم هشت تا ! يعني اين قدر بهمون نون ميدن ؟ ... درسته آقا مرتضي ! ... البته خدا كريمه ... البته خدا رازقه ... خدا انشالله به لطف و كرم خودش همه كارها را درست كنه !! ... آقا مرتضي نون نمي خواي برات بگيرم ؟ ... دارم ميرم نونوايي ...بدون تعارف !!.. خدا نگهدار !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
بله بله مجید جان..

شماها فقط برجام و اف ای تی اف رو میشناسید و بس...بقیع کیلو چند؟!
اعلام موافقت عضویت ایران ، در پیمان شانگهای و بریکس ، توسط روسیه و چین !!!!!!، انهم در زمانیکه تنها یکروز از اعلام شروع مداکرات

جدی توافقنامه مجدد برجام ایران با امریکا و غرب میگذرد !!!!!!!!!!!!!

را فقط میتوان نوعی وسوسه شیطنت امیز روسیه و چین دانست ، که سنگ اندازی ها و مانع گزاری های متعدد خصوصا روسیه در حفظ

منافع خود و چین از تحریم های 7 گانه جهانی چندین ساله که هر دوشان ، نه تنها انها را وتو نکردند که نهابت سوء استفاده را از ایران بردند

جای سوال بسیار بزرگ و تردید جدی دارد ،!!!!!!

ایکاش بزرگان کشور با شناخت اوضاع بشدت وخیم داخلی و منطقه ای و جهانی و ماهیت واقعی و ذاتی روسیه و چین که بزرگترین منافع

اقتصادی و سیاسی را از تحریم های کسب کردند

، دیگر فریب ، حقه های سیاسی و تحریکات اغفال کننده این دو کشور منفعت طلب و بی معرفت و خطر ناک را نخورند و بدانند که تمام

مردم ، با اگاهی نسبی از اوضاع سیاست داخلی و خارجی کشور ، بدقت مواضع و عملکرد مسولان کشور را زیر نظر دارند و تماما منتطر

دیدن و بهره برداری حیاتی از نتایج مذاکرات قطر میباشند و دیگر رمق و توان و تحمل ، شنیدن فرصت طلبی های روسیه و چین را ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
اتفاقا یک کار درست که ایران کند همین پیوستن به بریکس است. غرب صرفا و فقط و فقط به دلیل نیاز کوتاه مدت به نفت و گاز ایران دنبال احیای برجام است و بعد از رفع نیاز و تعدیل بازار مجددا برجام در گوشه زباله دانی خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دری وری چرا میگی...
مگ چین و روسیه هم خودشون جز برجام نیستن؟! چرا از برجام چندشتون نمیشه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
پیوستن به اتحادی سه ظلعی بین ایران و افغانستان و تاجیکستان هم اثر و نتیجه بهتری از برجام شما داره!!! حالا مگ چ تحفه ایه؟ دور اول برجام چ نتیجه داشت؟!
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
مذاکرات کیلویی چند. برجام رو هم دیدیم تحفه ای نبود . اون موقعی که ملت کلی بهش امید داشتیم به دردمون نخورد حالا که دیگه خود فرانسوی‌ها و خیلی دیگه از کشورای اروپایی خودشون اذعان می کنند برجام هم باشه در ایران سرمایه گذاری نخواهند کرد‌. الان هم دلشون برای ما نسوخته . برجتم رو میخوان که بتونند زکی دو سالی نفتمون رو مفت ببرن و مشکلات خودشون رو حل کنند و بعد دو سال سه سال دیگه پول همین نفت ها رو مجدد بلوکه می کنند و بازی رو به هم می زنند. خیلی ساده ای که هنوز هم باورشون داری . روس‌ها و چینی ها هم آره باوفا نبودند و نیستند و نخواهند رود ولی اونها هم دنبال منافع خودشونند و نمیشه بهشون خورده گرفت که چرا جلو هر فشاری که آمریکا وارد میکنه نمی ایستند و جلوی یکی می ایستند و بعدیش مثلا جا خالی میدن . این توجیه منطقی نیست.
پیوستن ایران به بریکس یعنی پیوستن به گروهی که نیمی از اقتصاد و جمعیت جهان را دارا میباشد .مخصوصا اقتصادهای نوظهور .
با جنگ وتحریم ودشمنی فقط ملت ها ضعیف تر و حامیان وکار خانه ها اسلحه سازی و منفعت طلب ها به قیمت خون انسان ها سود می‌برند اسرائیل وفلسطین ها هردو حق زندگی دارند وبا رفراندوم می توانند زندگی کنند ودست ها پشت پرده عامل ویرانی منطقه است وایرانی ها دارند تقاص گناه نکرده را پس می دهند
ایکاش بزرگان کشور ما دیگر فریب حقه های کاسبکارانه و منفعت طلبانه روسیه و چین را نخورند و با پیشنهاد عجیب و فرصت طلبانه انها

درست در روزی که ایران برای مداکرات حیاتی و مهم و سرنوشت سا ز با غرب به قطر رفته است

با پیشنهاد فریبکارانه روسیه و چین برای قبول عضویت ایران در بریکس ، در راه توافق برجام ما را دچار تردید و وسوسه نکنند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
چه ارتباطی داشت این دو تا با هم . این قدر بی سوادی و سر از مسائل سیاسی درنمیاری بهتره نظر ندی . مذاکرات بک بحث دیگه است و بریکس یک بحث دیگه. پرت و پلا چرا میگی اخه؟ اصلا فرض کن مذاکرات به توافق ختم شده و اوکی شده آیا باید همه تخم مرغ رو در یک سبد چید و بی خیال سازمان و پیمان بسیار پرقدرت و مهمی مثل بریکس شد اون هم سبدی که یک بار امتحانش رو پس داده و دیدیم سوراخ بود .اگه مجدد هم سوراخ
بود آیا سبد جایگزین نباید داشت ؟
شنیدن خبر هلاکت یک و نیم درصد از جمعیت کشور سوریه طرف ده سال جنگ و نابودی 80 درصد کشور و از بین رفتن عمده زیر ساخته

و آوارگی 70 درصد مردم در داخل و خارج و ورود و دخالت چندین کشور بیگانه به سوریه ، ایا واقعا بشار اسد فکر این را کرده یا میکند ؟

که چندین سال و حداکثر 20 سال حکومت بیشتر خانواده اسد بر سوریه ، و به این قیمت ، ایا ارزشش را داشت ؟؟؟؟؟+
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
سلام،اگه اسد میرفت کی جای اون رو میگرفت و چه اتفاقاتی میافتاد،اصلا به این فکر کردیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
نصف مردم سوریه هم در ابن مدت آواره شدن. و نصف دیگه در سوریه موندند . اون نصفه ای که موندند در انتخابات نود درصدشون به بشار اسد رای دادن. فرض کن بشار اسد استعفا مبنز میداد و میرفت چه تضمینی وجود داشت چندین برابر این مقدار کشته نمیشدن و آواره نمیشدن وهنوز هم بحران ادامه داشت . دقیقا مثل لیبی. مگه در لیبی قذافی سرنگون نشد . دخلش رو هم آوردن ولی الان بخش قابل توجهی از مردم لیبی . میگن قذافی روحت شاد و الان طرفدار پسرش هستند. این قدر مسائل سیاسی رو ساده نبین. یک نگاهی به ترکیب گروه های اپوزسيون سوریه اگه بندازی متوجه میشی عاقبت سوریه از لیبی هم بدتر میشد.
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
بشار اسد تنها بازیگر سوریه نبوده و نیست که بتونه راحت خودش تصمیمی بگیره. هر تصمیمی تبعاتی داره. استعفا و کناره گیری از قدرت یک سری تبعاتی داشت و ماندن در قدرت بک سری تبعات دیگه. در سیاست وقتی وارد میشی دستت کامل باز نیست که بتونی هر حرکتی رو انجام بدی ‌فقط میتونی از مهره ها و حرکات موجود مثل شطرنج استفاده کنی
کشورها به جای اینکه برای شهروندان جوان و عصبای خود رفاه ایجاد کنند جنگ راه می اندازند و انها را تو جنگ از بین می برند یا زخمی می کنند و مغز بقیه را هم شست و شو می دهند و شیره انها را می کشند. بعد که ابها از اسیاب افتاد سیاستمدارها با هم دست می دهند و پولدارها به ثروتشون اضافه می کنند و یک قرارداد صلح می نویسند.
این دنیای چرندی هست که طبقه حاکم تو دنیا ایجاد کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
هیچ حاکمز دوست نداره جنگ وارد کسور خودش بشه چون بر خلاف منافع خودش و حکومتش ام هیت . ابن دیگران هستند که در جهت منافع خود جنگ رو وارد کشور دیگه می‌کنند. . برو صحبت‌های نخست وزیر و دولتمردان سابق قطر رو گوش کن ببین چی میگن . داره اعتراف میکنه که به نظامیان و دولتمردان سوریه رشوه های میلیونی دادن تا استعفا ردن یا به شورشی ها بپیوندند. بشار اسد حتی استعفا هم میداد اوضاع سوریه آرام نمیشد و بدتر هم میشد
آفرین به سیاست خارجی ترکیه!
خدا رو شکر ایران امپراطوری خود رو به برکت شهدای بدست آورد حضور ایران در جهان افتخاری بزرگ برای دنیا می باشد و همه آن رو از اسلام و ولی فقیه داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
حلبی روغن چار کیلویی 90 تومان شده 400 تومان
حالیت نیست
اتفاقا یک کار درست ایران همین پیوستن به بریکس است هر بچه ای الان می داند که تمایل آمریکا به مذاکره ناشی از فشار اروپا به دلیل کمبود نفت و گاز در آن قاره است. و پس از تعدیل قیمت نفت و راه اندازی انرژی های پاک مجددا برجام را پاره کرده و زیر میز خواهند زد. اعتماد به کسی که یکبار پیمان شکنی کرده اصلا کار عاقلانه ای نیست.
اتفاقا یک کار درست ایران همین پیوستن به بریکس است هر بچه ای الان می داند که تمایل آمریکا به مذاکره ناشی از فشار اروپا به دلیل کمبود نفت و گاز در آن قاره است. و پس از تعدیل قیمت نفت و راه اندازی انرژی های پاک مجددا برجام را پاره کرده و زیر میز خواهند زد. اعتماد به کسی که یکبار پیمان شکنی کرده اصلا کار عاقلانه ای نیست.
لعنت به چین روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
لعنت به آمریکا و انگلیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
مرگ بر آمریکا و انگلیس
ایران باید قرداد گاز ونفتی به جای روسیه با اروپا امضاء کند بهترین وقت است دولت فرست سوزی نکند
روسیه جنگ افزار مناسبی نداره که بخواد به ما بفروشه نهایتش اس ۴۰۰ اینم اگه فقط پول نباشه .
اگه به جای روسیه با اروپا توافق می کردیم خیلی بهتر بود . الان یک نفر به من بگه این چه دوستی هست که برجام گرفته و نمیزاره گاز صادر کنیم اروپا ، با تخفیف های نجومی مشتری های قدیمی نفت ما مثل چین و هند رو هم گرفته هیچ بازار فولاد مارو هم تصاحب کرده تو جهان با تخفیف هاش . سلاح هم تهش چهار تا سوخو پلاستیکی که هیچ ارزشی نداره میده . الان چرا اسرائیل هیچ سلاحی به اوکراین نمی فرسته ؟ میخواد روسیه هم به ما سلاح نده .عوضش اروپا تایفون داره ، تانکر سوخت ایرباس ۳۳۰ ( KC30A ) داره ، هواپیما ترابری Airbus A400 داره و بالگرد های یوروکوپتر هم داره. خودمم به شخصه آمریکا رو قبول ندارم اولا تو خاورمیانه به جز اسرائیل به هیچکس تسلیحات و کامل نمیده بعد دو برابر قیمت فروشش میگیره .
همین برجام فرصت عالی هست که بدون مذاکره درباره نفت و گاز ارتش خودمون توسعه بدیم ،‌ زیرساخت هارا توسعه بدیم و صنایع غیر نفتی به اروپا صادر کنیم . اگر اشتیاق برای پیشرفت داشته باشیم ، روسیه و چین گزینه های مناسبی نیستن اروپا را باید جایگزین کنیم با هند و بقیه .
احسن به دولت ریسی مذاکرات درقطر کاردیگه ای هست واین قرارداد کارمهمی که اینده نگرهستن کاش دولت های قبلی هم بادمیگرفتن مخوصا مستر روحانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها