بازدید 83692
با مذاکرات هسته ای

المیادین: آمریکا و ایران بر سر سپاه پاسداران توافق کرده اند/ سفر رابرت مالی و علی باقری به قطر برای آغاز مذاکرات تهران-واشنگتن/درخواست فرانسه برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی/جیک سالیوان: توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد

مذاکرات هسته ای میان ایران و 4+1 در وین که از چندماه پیش به دلیل اختلافات میان تهران و واشنگتن متوقف شده بود، از این هفته با سفر جوزف بورل به تهران از بن بست خارج شده و  قرار است امروز یا فردا در دوحه قطر از سر گرفته شود. مذاکراتی که البته نه در فرمت 4+1 بلکه به صورت غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 28 June 2022

سفر رابرت مالی و علی باقری به قطر برای آغاز مذاکرات تهران-واشنگتن/درخواست فرانسه برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته ای میان ایران و 4+1 در وین که از چندماه پیش به دلیل اختلافات میان تهران و واشنگتن متوقف شده بود، از این هفته با سفر جوزف بورل به تهران از بن بست خارج شده و  قرار است امروز یا فردا در دوحه قطر از سر گرفته شود. مذاکراتی که البته نه در فرمت 4+1 بلکه به صورت غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

دیدار علی باقری و انریکه مورا در دوحه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۲۰:۴۳

علی باقری مذاکره ‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ ‌کننده مذاکرات رفع تحریم، دقایقی قبل در دوحه پایتخت قطر دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

لازم به ذکر است، هیات مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری در هتل اینترکنتینانتال مستقر شده و مذاکرات هم در هتل محل اقامت طرف ایرانی برگزار می‌شود. ‎

المیادین: آمریکا و ایران بر سر سپاه پاسداران توافق کرده اند/ سفر رابرت مالی و علی باقری به قطر برای آغاز مذاکرات تهران-واشنگتن/درخواست فرانسه برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی/جیک سالیوان: توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد

علی باقری بدین منظور ظهر امروز (سه شنبه) هفتم تیر ماه در رأس هیأتی وارد دوحه شد. قرار است مذاکرات برای رفع تحریم‌ها بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و از طریق هماهنگ کننده مذاکرات یعنی انریکه مورا انجام شود. آنگونه که ایران پیش از این اعلام کرده این مذاکرات ادامه مباحث باقیمانده از مذاکرات وین است.

المیادین: آمریکا و ایران بر سر سپاه پاسداران توافق کرده اند
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۶:۳۱

رسانه المیادین در توییتر خود خبر داده  که موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مذاکرات پشت پرده مورد توافق قرار گرفته است و بعداً از لیست تروریستی آمریکا خارج خواهد شد.

المیادین: آمریکا و ایران بر سر سپاه پاسداران توافق کرده اند/ سفر رابرت مالی و علی باقری به قطر برای آغاز مذاکرات تهران-واشنگتن/درخواست فرانسه برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی/جیک سالیوان: توافق روی میز است؛ بستگی به ایران دارد

قطر و فرانسه بر اهمیت توافق برجام تاکید کردند
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۵:۲۴

وزرای خارجه قطر و فرانسه امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با یکدیگر درباره تحولات مربوط به توافق برجام و اهمیت گفت‌و گوی منطقه‌ای با ایران رایزنی کردند.

 «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه امروز با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر تماس تلفنی برقرار کرد.

در این تماس تلفنی، دو طرف علاوه بر بررسی تقویت روابط دوجانبه و تقویت همکاری در زمینه‌ سرمایه‌گذاری بین دو کشور، تحولات مربوط به مذاکرات برجام را مورد بحث و گفت‌ وگو قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر (قنا)، محمد بن عبدالرحمن و کاترین کولونا بر اهمیت گفت‌وگوی منطقه‌ای با ایران و نزدیکی دیدگاه‌ها بین طرف‌های برجام تأکید کردند.

روسای دستگاه دیپلماسی قطر و فرانسه همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و اوضاع لیبی و لبنان رایزنی کردند.

بیانیه قطر درباره مذاکرات دوحه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۵:۲۴

وزارت خارجه قطر امروز سه شنبه در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دوحه برای احیای توافق هسته ای نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت خارجه قطر در بیانیه خود آورده است: ما از میزبانی مذاکرات غیرمستقیم بین آمریکا و ایران در دوحه برای احیای توافق هسته ای استقبال می کنیم.

وزارت امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که مذاکرات دوحه به نتایج مثبتی در راستای حمایت از امنیت و ثبات منطقه منجر شود.

این بیانیه تصریح کرد: دوحه آماده مهیا کردن فضایی است که به موفقیت مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و ایران کمک می کند.

ورود علی باقری به قطر
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۲:۲۰

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات به منظور رفع تحریم‌ها در رأس هیأتی وارد دوحه پایتخت قطر شد.

حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با انتشار تصویری در این زمینه نوشت: ورود جناب آقای باقری و هیأت محترم مذاکره کننده کشورمان را به دوحه خوش آمد می‌گویم و بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

گفت‌وگوی رابرت مالی و وزیر خارجه قطر درباره ایران
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۱:۲۰

سفارت آمریکا در دوحه از گفت‌وگوی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و وزیر خارجه قطر درباره تلاش‌های مشترک دیپلماتیک در مورد ایران خبر داد.

به گزارش الجزیره، سفارت آمریکا در دوحه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران و «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک مشترک درباره ایران گفت‌وگو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده که در گفت‌وگوی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و وزیر امور خارجه قطر همچنین به همکاری قوی دو کشور در منطقه پرداخته شده است.

مرندی: انتخاب قطر به عنوان محل مذاکرات از سوی ایران انجام شد
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۹:۵۸

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات احیای برجام با اشاره به اینکه ایران، قطر را برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است، تاکید کرد: با توجه به جنگ اوکراین و سخت شدن شرایط آمریکایی ها و اروپایی ها، امضای توافق به سود آمریکا است.

 محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران در وین در گفت وگو با روزنامه العربی الجدید درخصوص انتقال احتمالی محل مذاکرات به قطر گفت: ایران قطر را به عنوان کشوری برای میزبانی از مذاکرات انتخاب کرد زیرا این کشور دوست ما است.

وی گفت: از سرگیری مذاکرات هسته ای به معنای نزدیک شدن به احیای توافق نیست زیرا توافق اکنون در گرو اراده آمریکا است و امضای توافق منوط به برداشتن تحریم ها و دادن تضمین قابل قبول به ایران است. ایران باید تضمین هایی بدست آورد تا مطمئن شود که آمریکا دیگر نمی تواند به راحتی کار قبلی خود(نقض برجام) را تکرار کند؛ آمریکایی ها در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به طور مداوم توافق هسته ای را نقض کردند و در دوره های دونالد ترامپ و جو بایدن نیز آن را نقض کردند و سیاست فشار حداکثری را به کار گرفتند.

مرندی در پاسخ به این سوال که آیا از سرگیری مذاکرات به این معناست که آمریکا تصمیم خود در مورد مسائل مورد اختلاف را گرفته است، تاکید کرد که " آمریکایی ها هنوز تصمیمات لازم را اتخاذ نکرده‌اند".

وی در پاسخ به این سوال که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اختلافات موجود را "سیاسی" خوانده است گفت: آقای جوزپ بورل دوست دارد که مساله تضمین ها و برداشتن تحریم ها را سیاسی بنامد اما از نظر ما این مسائل کاملا حقوقی و فنی است. ایران اجازه نخواهد داد که آمریکا کلاهبرداری کند بنابرایم مشکل تضمین ها و تحریم ها باید حل شود و آگر آقای بورل آن ها را سیاسی می داند ممکن است منظورش این باشد که آمریکایی ها باید در این خصوص تصمیم سیاسی بگیرند.

مشاور رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران گفت: ما به طور کامل به توافق هسته ای پایبند بودیم؛ چه در زمان اوباما که آمریکایی ها آن را نقض کردند و چه در زمان ترامپ که آن را پاره کرد و بعد از آن شروع به کاهش تعهدات خود به طور تدریجی کردیم. آمریکایی ها باید ایران را قانع کنند که از این پس توافق را به طور کامل اجرا کنند، این مساله برای ایران بسیار مهم است زیرا آن ها پیش از این به تعهداتشان پایبند نبودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران کشور قطر را برای مذاکرات انتخاب کرد گفت: مذاکرات چه در وین باشد چه قطر و چه عمان سیاست ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران ایجاد بهترین روابط با همسایگان است و اکنون نتیجه این سیاست را می بینیم.

مرندی همچنین به سفرهای رئیس جمهور ایران به کشورهای همسایه و توافقات امضا شده با آن ها طی یک سال گذشته اشاره کرد. وی درخصوص آینده مذاکرات گفت که "آینده مذاکرات منوط به تصمیمات آمریکایی ها است زیرا دولت ایران جدیت خود را ثابت کرده است.

مرندی تاکید کرد: علیرغم سوءاستفاده آمریکا از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای صدور قطعنامه علیه ایران طی دو هفته گذشته، ایران هیچ گاه میز مذاکره را ترک نکرد. ایران در واکنش به این اقدام شورای حکام آژانس اقداماتی انجام داد و به خوبی به آمریکایی ها نشان داد که اقدامات سخت و غیر عقلانی با واکنش های جدی رو به رو خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی ها شاهد این هستند که ایران از منطق قدرت تعامل می کند و آن ها و همچنین اروپایی ها می دانند که به دلیل جنگ اوکراین شرایطشان سخت تر شده است بنابراین رسیدن به توافق به سود آمریکا است.

براساس این گزارش، شبکه قطری الجزیره روز گذشته به نقل از یک مسئول ایرانی اعلام کرد که احتمال دارد از سرگیری مذاکرات احیای برجام به جای وین در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شود.

این مسئول تاکید کرد: قطر هم شانس بیشتر و هم تمام امکانات لازم برای میزبانی از مذاکرات احیای توافق هسته ای را دارد. برای تحقق یک توافق قوی و مستحکم تلاش می کنیم و این نیازمند به رسمیت شناختن منافع ملی ایران از سوی واشنگتن است.

این مسئول ایرانی خاطرنشان کرد: نمی شود تهران را با تحریم و تهدید و زبان زور تسلیم کرد و این روش ها بی فایده است. مذاکرات با جوزپ بورل شفاف و عمیق و مفصل بوده و از حس مسئولیت پذیری بالایی برخوردار بود. هدف قرار دادن برنامه صلح آمیز هسته ای ما از سوی رژیم صهیونیستی و تحرکات تروریستی این رژیم دیگر غیر قابل تحمل است.

موضع چین درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در دوحه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۹:۵۵

محمد کشاورززاده سفیر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در توئیتی درباره مذاکرا رفع تحریم‌ها که قرار است در دوحه برگزار شود، نوشت: در مذاکراتی که با مقامات ⁧‫چین‬⁩ داشتم حضور ⁧‫ایران‬⁩ در مذاکرات ⁧‫دوحه‬⁩ را حاکی از حسن نیت کشورمان برای رسیدن به یک توافق پایدار اعلام و از حق مشروع کشورمان جهت انتفاع از امتیازات اقتصادی برجام دفاع کردند.

وی افزود: پس از خروج آمریکا تعدادی از شرکت‌های چینی به دلیل روابط اقتصادی با ایران تحریم شدند.

قرار است مذاکرات برای رفع تحریم‌ها به منظور حل موضوعات اختلاقی باقیمانده از آخرین جلسه وین، به صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا و با تسهیل گری اتحادیه اروپا در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شود.

 

سفر رابرت مالی و علی باقری به قطر برای آغاز مذاکرات تهران-واشنگتن

روزنامه واشنگتن پست خبر داد که یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده است که از سرگیری مذاکرات درباره احیای توافق هسته‌ای با ایران طی هفته جاری صورت خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی گفت که واشنگتن با حضور در دور جدید مذاکرات با ایران موافقت کرده است.

بعد از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، اعلام شد که مذاکرات غیرمستقیم در روزهای آینده در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عبور از بن‌بست کنونی از سر گرفته خواهد شد.

در همین خصوص، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد انتظار می‌رود رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز دوشنبه (۲۷ ژوئن) وارد دوحه شود و با وزیر خارجه قطر دیدار کند. رویترز در ادامه به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که علی باقری مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هم «برای گفت‌وگو ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در دوحه خواهد بود».

گره زدن سرنوشت مذاکرات به تصمیم ایران از سوی آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در قطر بار دیگر تلاش کرده که مسئولیت را از واشنگتن سلب کرده و سرنوشت گفت‌وگوها را به تصمیم‌گیری ایران گره بزند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به المانیتور گفت: «این هفته مذاکراتی غیرمستقیم در دوحه برگزار خواهد شد. این را هم می‌توانیم تأیید کنیم که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با وزیر خارجه قطر دیدار خواهد کرد.»

وی اضافه کرد: «ما آماده‌ایم به سرعت توافقی را که در وین برای بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام بر سر آن مذاکره کرده به سرانجام رسانده و اجرا کنیم. اما برای این هدف، لازم است که ایران تصمیم بگیرد مطالبات اضافی‌اش را که فراتر از برجام هستند کنار بگذارد.»

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن نیز در آستانه آغاز مذاکرات رفع تحریم‌ها در قطر، بدون هیچ اشاره ای به نقش کشورش توپ این مذاکرات را هم در زمین ایران انداخت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران درباره مذاکرات پیش رو در قطر با تکرار ادعاهای همیشگی آمریکا مدعی شد: در مورد ایران باید بگویم که دیدگاه آمریکا از مدت ها پیش صریح بوده است، به این معنی که ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

این مقام دولت بایدن افزود: ما فکر می کنیم یک توافق دیپلماتیک بهترین راه برای انجام این کار است. ما فکر می کنیم که بازگشت متقابل به برجام در راستای منافع آمریکا و شرکای ما است.

وی با ادعای اینکه " برای ایران یک توافق روی میز است" همچون گذشته مدعی شد تصمیم گیری در مورد پذیرفتن یا رد این توافق بر عهده ایران است.

این در حالی است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه حساسیت و ملاحظات ایران را درباره صهیونیست‌ها و تحرکات این رژیم در دیدار با چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به صراحت بیان کردم، گفت: دور جدید گفت‌ وگوها برای رفع تحریم‌ها با واقع بینی آمریکا و سه کشور اروپایی به نقطه توافق منجر شود.

درخواست فرانسه برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی

دفتر "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی را خواستار شد.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه با انتشار این خبر، از تمایل پاریس برای بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی خبر داد.

دفتر مکرون همچنین اعلام کرد: فرانسه از تولیدکنندگان نفت می‌خواهد که تولید خود را با حجم "استثنایی" افزایش دهند.

روز گذشته نیز مکرون در حاشیه اجلاس گروه هفت در آلمان، اعلام کرد که فرانسه طرفدار تعیین "حداکثر قیمت نفت" در سطح "کشورهای تولیدکننده" است.

رئیس جمهور فرانسه هدف از پیشنهاد این طرح را مقابله با افزایش قیمت‌ها ناشی از جنگ در اوکراین اعلام کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۰
به امید حق چاه های نفت ایران خشک بشه تا دولت مردان مسیر صیحی رو پیش بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
احتمال زیاد ایران ریل گذاری صحیحی را با کشورهای مختلف آغاز کرده است که اروپایی ها و آمریکایی ها با پذیرفتن برجام می خواهند ایران را از ریل صحیح خود بیرون بیاندازند
گرنه اروپا با دکتر روحانی و ظریف که با آنان تعامل صحیح تری داشته است به آن صورت بد برخورد کرده و مانع انتفاع ایران از برجام شده بودند.
عدم تورم دوره اول روحانی نیز رکودی بوده است
ناشناس
| France |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
ناشناس 11:13 از توهم بیا بیرون مشکل اونا الآن کمبود نفت و گاز بخاطر جنگ اوکراین هستش که باعث تورم تو دنیا شده و نیاز دارن سریع روسیه رو جایگزین کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
چنانچه حقوق و درامد ها و مزابای عالی شغلی مسولان و مقامات همچون 90 درصد مردم زیر خط فقر رفته و گرفتار شده بود

قطعا سالها پیش اصلا هیچ اختلاف و زد و خورد و شعار دادن های پر هزینه از طرف مسولان با خارجی ها و منطقه وجود نداشت

متاسفانه اختلاف بسیار بسیار شدید سطح زندگی تمام مسولان به نسبت 90 درصد مردم ، باعث شده

تا از جنگ و تحریم و کمبود و گرانی و بیکاری و مشکلات عدیده خانواده و فرزندانشان و فقر هیچ وحشت و نگرانی و رنجی را احساس نکنند و اتفاقا برای کاسبان تحریم که اصولا این اوصاع اسفبار نعمت و باعث خوشبختی و رسیدن به ثروتهای کلان دلاری و نجومی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
قهر
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
رسانه المیادین در توییتر خود خبر داده که موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مذاکرات پشت پرده مورد توافق قرار گرفته است و بعداً از لیست تروریستی آمریکا خارج خواهد شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
باز ماننداین 20 سال توافقات غیر قانونی و باز دبه شدن و باز تحریم های بیشتر نسبت به قبل
امیدوارم رسیه اجازه شکل گرفتن توافق با ایران را بدهد که خیلی بعید به نظر می رسد و قطعا شروع به تخریب و سنگ اندازی خواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
اگر امریکا اذیت نکنه اخه روسیه چیکارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
اگر روسیه نمیخواست به ایران اجازه مذاکره با
امریکا را بده که چند روز قبل وزیر خارجش نمیامد
. تهران
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تنها دلیل آغاز مجدد مذاکرات میل دولت و مسیولین ایرانی برای کنترل بازار و سیاست از این ستون به آن ستون هست. مگر نه اگر ایران می توانست مستقل از سیاست نگاه به شرق با آمریکا مذاکره و مصالحه کند سالها پیش مسایل را بر اساس منافع ملی و نه منافع شخصی حل کرده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
خخخخه روسیه چی کاره هست
امان از شست و شودگان مغزی
در ضمن برجام خیانت و غیر قانونی هست و عاقبت به خیر هم نمی شدید با ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
الان از نظر بنیه نظامی و اشراف اطلاعاتی در منطقه به ه رحال پیشرفتهای زیادی داشتیم . اگر خودمان صاحب خردو عرق ملی باشیم امریکا و روسیه و انگلیس هیچ غلطی نمیتوانند بکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
از حرف مفت زدن خسته نمیشید ، ایران کشوری مستقل در تصمیم گیری است ، اگر دنبال این موضوعات بود باید مثل ترکیه عمل می‌کرد
تو رو خدا تمومش کنید مردم یه ذره نفس بکشند الان که همه نفت ایران ر و می خواند خوب از این موقعیت استفاده کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
انسان با درد متولد می شود با درد از این دنیا می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
زرشك! چه كسي جلو آنها را گرفته؟ بيايند نفت را بخرند و پول آن را بدهند.
با شعارهای تکراری و تغییر کشور محل مذاکره، قرار است چه تغییری ایجاد شود؟ چرا مردم را نامحرم می دانید؟ از اول هم به شما گفته شد بروید مذاکره مستقیم کنید و این همه واسطه بی خود نتراشید. هزار بار هم قسم بخورید، توپ در زمین خودتان است. برای پول پاشی به سبک احمدی نژاد نیازمند توافقید. وگرنه این اقتصاد ورشکسته مثل بمب آماده منفجر شدن است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
مذاکره و توافق ایران و آمریکا به ضرر پوتین؟!... شوخی می فرمایید. پس یه دفعه بگید که پوتین شکست خورده دیگه! فعلا مذاکره فقط یکبار دیگه به آمریکا و اروپا نشان میده که باید با روسیه در اکراین کنار بیان وگرنه نفت ایران و ونزویلا در بازار نخواهند دید و البته چند هفته زمان برای اقتصاد ایران و نوسان گیری رانتمن های داخلی خریده شود و سفر بایدن به اسراییل و عربستان هم بدون تصمیم گیری علیه ایران رد شود. فقط همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دلتون به این حرفها خوش کنید ،امریکا تا شرایط ما را نپذیرد خبری از پذیرش مجدد فرجام نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
منتظر تعيين تكليف جنابعالي بودند!
مردم باید خداروشکر کنند روسیه حمله کرد به اکراین وگر نه مذاکره ای در کار نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
عقل کل, مذاکرات بخاطر حمله به اوکراین متوقف شد چون روسیه نمیخواست ایران جایگزینش بشه توی فروش نفت و گاز الآن روسیه با تخفیف زیاد جای ایران رو هم گرفته و جلوی شوک ها رو گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
عقل کل بازار خالی شدن روسیه را کی پر کرده؟!!!
جاسم
| United States of America |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
عقل کل این قدری ندیده بودیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
شما منفی نگر ها ، دنبال بهانه آیی برای حرفهاتون میگردید سال ۲۰۱۵ حمله روسیه مطرح بود ، شروع مجدد برجام هم قبل از حمله روسیه بود ، نکته مهم در این امر مقاومت است که دولت روحانی چون شل بود با هر تهدید خودشو خراب میکرد ، آمریکا فکر میکرد بازهم میتواند همان بازی را دنبال کند ، حمله روسیه نیز بیشتر آنها را تحت فشار قرار داد
حرام بود که؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
نمیشه مثلا یک پرده بکشن نماینده ایران و امریکا از پشت پرده مذاکره کنن؟
مهران از آلمان
| Brazil |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تنها خواسته ایران گرفتن تضمین در رابطه با عدم خروج مجدد آمریکا از برجام است که جمهوری خواهان بارها در صورت پیروزی قولش را داده اند که دوباره برجام را پاره می‌کنند. اگر ایران این تضمین ها را نگیرد، آیا همینهایی که اعتراض دارند که چرا تمومش نمی‌کنید. فردا اعتراضات بیشتری ندارند که چرا تضمین نگرفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تو غصه چی میخوری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
میفرمودند مذاکره نخواهدشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دقيقا بفرمائيد چي حرام بود؟
توليد و استفاده ار سلاح هسته اي به خاطر كشتار دسته جمعي حرام است نه چيز ديگر!
حرف عادی رو یکی بخواد منتقل بکنه نمیشه چطوری یک واسط مذاکره ب این مهمی رو اینجوری جلو میبره جز عجایب دنیاس
بازم شروع شد
فلانی رفت
بهمانی اومد
فلانی گفت اخرین مراحل مذاکراته
بهمانی گفت فلانی حرف مفت زده
فلانی گفت 5 دقیقه مونده به پایان مذاکرات
بهمانی گفت باید تمیمات سخت گرفت
فلانی گفت توپ در زمین بهمانیه
بهمانی گفت ما همین الان توپو شوت کردیم رفت تو اوت
خلاصه ملتو سر کار میذارید سر این مسخره بازیایی که امیدوارم باعث و بانیش رو خدا لعنت کنه به جز سر درد برا مردم هیچی نداره
پاسخ ها
حمید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دوست عزیز اگه همین امروز بگن توافق نمیشه دلار میشه 40 تومن پس از این فرصت استفاده کن و زندگیتو بکن همون طور که 12 ساله کشور داره این کارو می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
عزیز دلار تابع تورم هست و نه اخبار و مذاکرات و این بالا و پایین شدن های هزار تومانی هم برای ظاهر بینی هست
"مذاکراتی که البته نه در فرمت 4+1 بلکه به صورت غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد" آقا تو را بقران هركسي فهميد قراره كي با كي چطوري مذاكره كنه ما ملت نامحرم را هم در جريان قرار دهد..
بابا رودر رو با امریکا بدون دخالت کسی توافق واین موضوع را جمع کنید ؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
ترامپ هنوز منتظر تماس ایران هست
اگر امریکا برجام را پاره کند من برجام را تیشش میزنم خخخخخخخخخخخخخخخ
چون در زمستان غرب نیاز به انرژی داره اومدن جلو جنگ اوکراین به نفع ایران تمام می شود
پیشنهاد می کنم قبل از مذا کره با آمریکا و قبل از اینکه به پیشنهاد فرانسه در مورد بازگشت نفت ایران به بازار جهانی و رفع تحریم ها - ترتیب اثر داده به شه, یک شعاری بدیم یک تهدیدی انجام بدیم یا موشکی هوا کنیم خلاصه یک کاری بکنیم که همه این حرکت ها در نطفه خفه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
یعنی شما بهترین نظر رو دادین. چون دقیقاً همان جوری است که شما گفتید. یک ساعت بعد از توافق یک موشک با نوشته عبری هوا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
چاکریم:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
خخخخخ
فدایی داری
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته از آن میخندم
من نمي فهمم چرا نبايد بر سر منافعمون با امريکا مستقيم مذاکره کنيم. خوب ما که مستقيم سرشاخ هستيم. مستقيم ما را تحريم مي کنه چرا اين وسط بايد جيب و شکم 4 يا 5 کشور ديگه را پر کنيم تا امريکا رضايت بده. خوب بشينيم با خودش حرف يزنيم و اگه لازم جيبي پر کنيم جيب همون يه نفر را پر کنيم. مثلا روسيه و چين و اروپا در زمان خروج امريکا از برجام چه غلطي تونستند بکنن که حالا بين ما و امريکا ميانجي گري بکنن. کي تا حال اين کشورها بين ايران و امريکا، طرف ايران را گرفتند که الان بگيرن. اگه قرار باجي داده بشه بايد مستقيم به خودش بديم و اگه قرار امتيازي گرفته بشه بايد مستقيم از خودش بگيريم. اگه واقعا هدف از مذاکره تامين منافع ملي و نظام است مسلما از طريق واسطه ها حاصل نخواهد شد. کما اينکه تا حالا هم نشده. يا اعتراف کنيد که اعتماد به نفس مذاکره کردن مستقيم با امريکا را نداريد يا دست از لجبازي بيهودي برداريد
چرا در همین تهران مذاکره نمی کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تهران امن نیست
ای کاش انقدر که بالا رفتن قیمت نفت و فشار بر مردم برای دولت مردان غربی مهم و در تصمیماتشون تاثیر گذار هست به اندازه ی یک صدم آن هم دولت مردان ما موقع تصمیم گیری به فکر مردم خود باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دولت مردان شما چه تصمیمی بگیرن خوشحال میشی؟ به رسمیت شناختن اشغالگر و کمک به ادامه اشغالگری ؟
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
ناشناس 14:13 منظورت از اشغالگری چه کسی و کجا است!؟ اشغالگری اوکراین، سوریه، گرجستان، چچن و... توسط روسیه یا نسل کشی اویغورها توسط چینی ها؟ یا ...
البته اگر اجازه داده بودند که در دولت روحانی مذاکرات انجام بشه ، در طول این مدت خیلی ها ، گرفتار فقر و فساد و نابسامانی های شدید نمیشدند اما بهر حال جلوی ضرر را از هرکجا بگیری ، منفعته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دولت با اختیار کامل روحانی 8سال مذاکره کردچه تحولی ایجاد کرد جز اینکه دلار از 3700تومان به 30 هزارتومان رسیداقلام خوراکی 500درصد گران شد مسکن بیش از 600درصد گران شد بسیاری از فعالیت های هسته که ارزش ذیقیمتی دارند برای ایران ممنوع شد اگر روحانی اختیار مذاکربرجام 2 یعنی حضور منطقه ای ایران و برجام سه مذاکره موشکی برای محدود کرد برد موشک ها راداشت آمریکا قطعا با حمله به ایران همان بلا را که سر لیبی ،عرلاق و افغانستان آورد رسر ایران می آورد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
مذاکره کنه که امتیاز بیشتری بده و دوباره یک شغال دیگه بیاد بزنه زیرش؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
البته دلار رو 25 تحویل داد زحمت به سی تومن رسوندنشو شماها کشیدید
دولت روحانی با اختیار کامل بود؟
یادت رفته دم عید 1400 روحانی گفت فقط یه امضا لازم دایم اما خب به نفع رفقای شما نبود برجام در دوره روحانی انجام بشه
کدوم فعالیتهای هسته ای ارزش ذینفعی برای مردم داشت؟ مگر برنامه هسته ای به جز صدها میلیراد دلار هزینه تابحال ریالی هم درامد داشته؟
اگر خواستی جواب این سوالاتو بدی با عدد و رقم و سود و زیان بگو و قصه تعریف نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
آی کیو یکی باید خیلی پائین باشه که سنگ اندازی های جلوی پای توافق وبعد از توافق در زمان روحانی رو ندیده باشه بخوام بشمارم تابناک حذف می کنه !!
نظری ندارم
نظری ندارم
آخرش هم که با قدر قدرت بزرگ مجبور شدیم مذاکره کنین خوب همون اول این کار رو میکردین ملت اینقدر زجر نکشن
این دفعه حتما برجام به سرانجام می رسد و این قرارداد امضاه خواهد شد؟ چون دو طرف شدیدا نیاز به این قرارداد برجام دارند.....
ظاهرا آمریکا واروپا با صدور مجدد نفت ایران موافقت کردن ودر خبری که البته ایران نمی گه حتی اسرائیل هم با صدور نفت ایران به لبنان البته باشروطی موافقه حالا این شرط وشروطا چیه نمیدونیم اگه ایران این شروط رو افشا نکنه و توافق کنه قطعا امتیاز بزرگی بوده که ایران به طرف مقابل داده !! روسها هم فعلا سکوت کردن که از دوحال خارج نیست یا روسها ایران رو راهی می بینن برا صدور نفت تحریم شده خودشون یا نه به زودی شاهد یک سنگ اندازی بزرگ دیگه خواهیم بود !!
خودتون رو مسخره کردین؟ یکی توو این اتاق اون یکی توو یه اتاق دیگه بعد یه نفر نامه های شما رو ببره و بیاره؟ که چی؟که فقط بگین ما با امریکا مذاکره نمیکنیم؟
بعد از توافق احتمالی در آینده شاید تحریم هسته ای نداشته باشیم ولی تحریمهایی موشکی و حقوق بشری داریم که هر روز هم بروز و اضافه می شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
بله این یک واقعیته که باید پذیرفت و براش راه حل عقلانی داد که البته بعیده
آری قطر دوست ماست ولی اون هم مثل روسیه منفعت دارد از تحربم ما حواسمان باشد
برجام باید زود احیا بشود تمام بشود تضمینی هم در کار نیست تنها تضمین این است که تا ترامپ بیاید نفت و گاز بفروشیم و قدرت اقتصادی را تقویت کنیم وfatf را امضا و بتوانیم شرکتهای آمریکایی و غربی را به ایران جهت سرمایه گذاری بیاوریم و اقتصاد آزاد و بانک مرکزی مستقل و کنترل تورم و رشد اقتصادی صورت گیرد و تحریم های داخلی و دخالتهای دولت و شبه دولت در اقتصاد پایان پذیرد خنثی سازی تحریم تنها تضمین برجام است وگرنه تضمینی در کار نیست و هر چه معطلی هم تا حالا انجام شده فرصت سوزی بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
چی میگی؟ اون اف ای تی اف خود سنگ بنا و مجوز تحریم‌های جدید است. در ضمن اگر اتفاقی که گفتی افتاد آیا خود تو نمیای بگی چرا تضمین نگرفتید!؟
مذاکره مستقیم چه اشکالی داره نکنه خدای نکرده فعل حرام انجام میشه اگر مذاکرات رو در رو باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
مذاکرات رسمی نمی‌توان با طرفی کرد که عضو برجام نیست در ضمن برای کسی که زده زیر میز و برای ما هزینه ایجاد کرده باید در عرصه سیاسی نیز بدون هزینه نباشه. همینکه یک کشور اجازه نمیده آمریکا سر میز مذاکره بشینه خود تحقیر سیاسی یک قدرت جهانی است.
اما فکر می‌کنم بصورت غیر علنی قطعا گفتگوهای مستقیمی داشته اند.
تا چند ماه قبل فکر میکردم برجام بدترین اتفاق برای ایران بود، اما اکنون معتقدم یک توافق با غرب برای شروع فروش نفت برای کشور ما در این مرحله حیاتی است. اقتصاد ایران بدون نفت بسیار فرسوده و فاسد تر از آن است که به جلو برود و مدلی مثل مالزی اجرا شود.
توافق برجام را امریکا زیر پا گذاشته و از ان خارج شده است و احیای ان هم فقط به بازگشت امریکا بستگی دارد و هیچ کشور دیگری از جمله روسیه اگر امریکا بخواهد به برجام برگردد نمی تواند مانع شود چون برجام جدیدی در کار نیست . یک طرف یک توافق بین المللی به خواست خود خارج شده و باید به توافق برگردد. ضمنا مثل اینکه در دوره روحانی امریکا از برجام خارج شد نه در دولت فعلی و مطمئن باشید اگر دولت روحانی تمایلی در طرف مقابل می دید مذاکرات را از سر می گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
چه کسی فردای برجام موشک هوا کرد و گفت شرکتهای آمریکایی حق ورود و سرمایه‌گذاری در ایران رو ندارن؟
توافق هم بشه گشایشی برای مردم ایران نخواهد بود چون پول حاصل از صادرات نفت داخل ایران نمی آید و همگی خرج محور مقاومت آقایان و همچنین آقازاده ای حریص می‌شود و باقی مانده برای حقوق و مزایای مسئولین داخل
مذاکرات تهران و واشنگتن ؟؟؟
جالبه
45 سال مرگ بر آمریکا چی شد پس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
در بدترین شرایط جنگی هم بین دو کشور متخاصم گفتگو و مذاکره وجود دارد. این حرفهای کودکانه را بزارید کنار.
:))))))))))))))))))))))))
دوباره بازی تکراری و خیمه شب بازی خنده دار به کارگردانی روسیه شروع شد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
چه ربطی به روسیه داره؟ از این حرفهای بی ربط چه سودی می برید؟ اینقدر این تلویزیون‌های لندنی و عربستانی را نگاه نکنید چون مغز شما را دستکاری می‌کنند.
مذاکره غیرمستقیم دیگه چه صیغه ایه؟ یاد بچگی هامون افتادم که وقتی با یکی قهر می کردیم، به نفر سوم می گفتیم که بهش بگو ... . بعد نفری که باهاش قهر کرده بودیم، دوباره به نفر سوم می گفت به حامد بگو ....
مذاکره با آمریکا حرامه، البته بستگی داره طرف ایرانی کی باشه.
اگر همین امروز توافقی هم حاصل شود،تا منافع اصلی آن که همانا بازگشت شرکت های بزرگ نفتی،خودرو،هواپیمایی،بانکی و...تصویب اف ای تی اف حاصل شود،مقارن با پیروزی ترامپ در انتخابات آتی امریکا خواهد بود.عملا نقطه سر خط.
مشکل غرب به ویژه آمریکا با ایران بسیار بنیادی تر از هسته بوده و هست.
مگر قبل از مسئله ای هسته ای رابطه ایران با غرب حالت عادی داشته؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
مشکل آنها با ایران فقط بر سر امنیت اسرائیل و قدرت اول بودن اسرائیل در منطقه است. اگر همین امروز ایران اسرائیل را برسمیت بشناسد، حتی با داشتن سلاح اتمی ایران مخالف نخواهند بود.
هرگز با امریکای بد عهد مذاکره نمی کنیم ولا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
این ادعا برای حالا نیستا دلبندم
بصیرتت کوووووو؟
مردم سرکارن
اول می گفتند برجام کلاه بزرگی است که بر سر ما گذاشتند و باید از آن خارج شویم، بعد که ترامپ خارج شد، گفتند ما خارج نمیشویم !! بعد که بایدن اظهار تمایل به بازگشت به برجام کرد، گفتند که امریکا حق ندارد در مذاکرات وین حاضر شود چون خودش از برجام خارج شده، و اما حالا ..... به کشور دوست و برادر قطر رفته اند تا مستقیما با شیطان بزرگ راجع به احیای برجام نافرجام مذاکره نمایند !!! واقعا اینها چه تصوری از میزان عقل و شعور مردم ایران دارند که اینچنین رفتار متناقض از خودشان نشان می دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تو خودت غربگدا هر روز یه چیزی میگی مذاکره بشه میگید کم آوردن نشه میگید کاسب تحریم هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
يك سري حرفهاي متناقض و بي ربط!
باید از فرصت به دست آمده برای رسوا کردن آمریکا و آشکارکردن جنایاتش در حق ملت‌های مظلوم دنیا استفاده کرد و حقانیت خودمان را به جهانیان نشان بدهیم
با سلام
مردم خیلی در فشار اقتصادی هستند سختی مشقت چون کرایه منزل اجناس ضروری چند برابر شده است
سلام
بسیار کاردرست و سنجبده ای است.
حتی مذاکرات مستقیم هم می تواند باشد.من به مسئولین سیاسی کشور اعتماد دارم.
انشاوالله ایران بزودی به بازارجهانی نفت برگردد و نقش اقتصادی مهم خودرادرجهان برعهده گیرد.
دو طرف یعنی آمریکا و ایران باید مسائل انسانی مربوط به مردم را وارد بازی های سیاسی و اختلافات خودشان نکنند
اساسا اکثر قریب به اتفاق مردم کاری به سیاست بازی های آقایان ندارند و بسیاری از مردم هم روان بودن معیشت مردم را به توسعه های هزینه بر هسته ای دولت مردان ترجیح می دهند و دنبال یک زندگی بدون دغدغه مثل بقیه جهان هستند و چرا آمریکایی ها باید به بهانه توسعه طلبی ها شرایط غیر انسانی را بر مردم حاکم و مبادلات مالی مردم که اکثر آنها غیر سیاسی و جنبه تجاری دارد را تحریم کنند
آمریکایی ها اگر عرضه توسعه طلبی های و جلوگیری از بمب هسته ای را ندارند که البته از یک لحاظ به آنها ربطی ندارد و در خیال خودشان خود را آقای جهان فرض می کنند مردم چه تقصیری ذارند
همش به سلبریتی ها گیر ندیم آقایانی که برجام را کلاه گشاد می دیدند چرا سکوت کرده اند
باقری شاگردجلیلی بیسواده ..خیلی جالبه مخالفه برجامو فرستادن بره برجامو نجات بده ....خخخخخ
عجب دوستان بلخره متوجه شدن امریکا به ایران نیازی نداره و فقط الان میخواد قیمت نفت بیاد پایین همان طوری که هند و پاکستان و کره شمالی بمب اتم ساختن و امریکا هم کار خاصی نکرد اگر ایران هم بسازد اتفاق خاصی نمی افتد، مسئولین بعد از 12 ماه به این نتیجه رسیدن با خود امریکا مشکل حل کنن تا مردم بیشتر اذیت نشن و کمی نفس بکشن
انشالله به حول و قوه الهی به توافق برسیم و کمی از زندگی لذت ببریم! بخدا یکبار بیشتر قرار نیست زندگی کنیم این یکبار را هم به آزمون و خطا نگذره!
فقر و بدبختی مردم، نعمت و امنیت برای بعضیها
این آقای حسین شریعتنداری چیطورند
حالشون خوبه؟
خیلی مخالف برجام بودند
نماینده ایران وامریکا رودر رو و بدون حضور احدی در حال انجامه.
دعوت ایران به ورود به بریکس از طرف روسیه و چین در حال حاضر را به معنای انداختن پوست خربزه زیر پای مذاکره کننده ایرانی میدانم. طرف ایرانی باید هوشیار باشد وبداند این دعوتها بعد از توافق با امریکا میتواند مفید باشد.
انتخاب قطر به عنوان محل مذاكره از طرف هر كسي بوده يك انتخاب هوشمندانه است چرا كه اولا احتمال جاسوسي اسرائيل در آنجا را كمتر مي كند و ثانيا اين پيام را به كشورهاي حوزه خليج فارس مي دهد كه ايران به دنبال تعامل است نه تقابل لذا به جاي اينكه در دام اسرائيل براي تقابل با ايران بيفتند به فكر برقراري رابطه منصفانه باشند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر