بازدید 28492
با صد و بیست و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

درخواست انگلیس برای ادامه جنگ و درگیری ها در اوکراین/ نشست سران گروه هفت برای قطع درآمدهای نفتی روسیه/نشست مهم چهارجانبه ناتو، ترکیه، سوئد و فنلاند/بلینکن: استراتژی پوتین برای محو اوکراین از نقشه شکست خورد

صد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳ 27 June 2022

درخواست انگلیس برای ادامه جنگ و درگیری ها در اوکراین/ نشست سران گروه هفت برای قطع درآمدهای نفتی روسیه

بین الملل تابناک: صد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادعای مشترک لندن و کی یف: حمله روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۲۰:۰۶

وزرای امور خارجه انگلیس و اوکراین با انتشار یادداشتی مشترک ادعا کردند که حمله روسیه محدود به اوکراین نخواهد بود و ولادیمیر پوتین قصد دارد تا سایر کشورها را به ویژه مناطقی که تصور می کند بخشی از روسیه بشمار می‌روند هدف قرار دهد. آن‌ها بر همین اساس خواستار افزایش حمایت‌های تسلیحاتی از اوکراین شدند.

در این یادداشت که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امورخارجه انگلیس منتشر شده است، «لیز تراس» و «دیمیتری کوله‌با» عنوان کردند که برای رسیدن به پیروزی در جنگ اوکراین «باید روایت هایی را که اصرار دارد اینگونه وانمود کند مردم اوکراین در حال خسته شدن از جنگ هستند و بر همین اساس پیشنهاد می‌کند که اوکراین برای پایان دادن سریع به این وحشت بی‌امان، باید فروخته شود، نادیده بگیریم.»

وزیران امور خارجه انگلیس و اوکراین روسیه را به متوقف کردن صادرات غلات و تبدیل گرسنگی به سلاح متهم و عنوان کردند: ضروری است که شرکت کنندگان در نشست های گروه هفت و ناتو نشان دهند که عزم پوتین برای تصرف اوکراین از تعهد آنها به این کشور پیشی نخواهد گرفت. این به معنای افزایش و سرعت بخشیدن به عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین، قطع واردات انرژی روسیه و ادامه تحریم همه کسانی است که در جنگ پوتین مشارکت می‌کنند.

تراس و کوله‌با در این یادداشت ادعا کردند: ما در برابر پوتین که تلاش می کند جهان را با تهدیدهای واهی دچار بحران کند، دلسرد نمی‌شویم. زیرا هر زمان که ناتو در مقابل قلدری او ایستادگی کرده، او مجبور شده است که عقب نشینی کند.

مسکو ورود ۴۳ شهروند کانادایی به روسیه را ممنوع کرد
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۲۰:۰۵

کرملین به تلافی تحریم های غرب علیه مسکو، روز دوشنبه ۴۳ شهروند کانادایی را از ورود به روسیه محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در فهرست تحریم شدگان کانادایی که وزارت امور خارجه روسیه آن را منتشر کرد، نام «سوزان کوان» رئیس حزب حاکم لیبرال کانادا و «مارک کارنی» رئیس سابق بانک انگلستان و بانک کانادا نیز مشاهده می شود.

در ماه آوریل (فروردین)، مسکو ۶۱ مقام و روزنامه نگار کانادایی را تحریم کرد. مسکو همچنین دهها سیاستمدار، روزنامه نگار و شخصیت تجاری غربی را از ورود به روسیه منع کرده است.

روابط روسیه و غرب بعد از شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین به تیرگی گرایید و تمام مناسبات اقتصادی، سیاسی و حتی همکاری‌های علمی را تحت‌الشعاع قرار داد.

حضور وزیر دفاع روسیه در جبهه دونباس
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۵۰

وزیر دفاع روسیه با گروهی از نیروهای روسی که در جنگ اوکراین شرکت داشتند، ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری اوکرایینسکا پراودا، از اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه مشخص نشد که آیا سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از این نیروهای ارتش در اوکراین بازدید کرده یا همه آنها در روسیه بودند. با این حال، رسانه‌های روسی گزارش دادند که شویگو در مناطق تحت کنترل روسیه در دونباس، شرق اوکراین بوده است.

ظاهرا شویگو در جریان این بازدید از پست‌های فرماندهی، گزارشاتی را از سوی فرماندهان در مورد اوضاع کنونی و اقدامات نیروهای مسلح روسیه در مناطق عملیاتی اصلی دریافت کرده است.

شویگو همچنین به سربازانی که در جنگ اوکراین "قهرمانی و فداکاری" در مأموریت‌های جنگی از خود نشان داده بود، مدال‌های "ستاره طلایی" و "شجاعت" اهدا کرد.

خبرنگاران گفتند، حضور ژنرال "گنادی ژیدکو" در کنار شویگو تایید می‌کند که وی فرمانده نیروهای روسی در اوکراین است.

به گفته خبرنگاران، سرگئی رودسکوی، رئیس اداره عملیات اصلی ستاد کل ارتش و یونس-بیک یوکوروف، معاون وزیر دفاع روسیه نیز در این ویدئو حضور دارند.

اما در این فیلم هیچ نشانه‌ای از حضور ژنرال "الکساندر لاپین" یا "سرگئی سوروویکین"، فرماندهان گروه‌های مرکزی و جنوبی وجود ندارد.

بلینکن: استراتژی پوتین برای محو اوکراین از نقشه شکست خورد
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۸

وزیر خارجه آمریکا گفت علی‌رغم اینکه روسیه کنترل برخی مناطق در اوکراین را به دست آورده، اما حمله این کشور با شکست مواجه شده و همچنان به شکست خود ادامه خواهد داد.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی مصاحبه‌ای با تلویزیون سی‌ان‌ان عنوان داشت: «بیایید مفهوم تاکتیک با استراتژیک را اشتباه نگیریم. هنگامی که صحبت از اهداف استراتژیک ولادیمیر پوتین، ‌رئیس‌جمهوری روسیه می‌شود، او از پیش در این زمینه شکست خورده است.»

وی افزود: «استراتژی پوتین این بود که به حاکمیت و استقلال اوکراین خاتمه دهد و آن را از نقشه پاک کند. این استراتژی شکست خورده است.»

وزیر خارجه آمریکا نسبت به یک واقعیتی اذعان کرد: «یک نبرد تاکتیکی و وحشیانه در شرق اوکراین در جریان است و همزمان با پیشروی نیروهای روسی، نیروهای اوکراینی در حال عقب‌نشینی هستند. اما مورد بسیار مهم این است که استراتژی پوتین که سعی داشته آن را محقق کند،‌ موفقیت آمیز نخواهد بود.»

وی همچنین خاطرنشان کرد که رئیس‌جمهوری روسیه در تلاشش برای "ایجاد تفرقه در ناتو" شکست خورده است.

جیک تپر، مجری شبکه سی‌ان‌ان نظر آنتونی بلینکن را درخصوص حملات شبانه روسیه در کی‌یف پرسید؛ وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد: «از زمانی که پوتین در نبرد کی‌یف شکست خورد و بدین ترتیب مجبور شد تمرکز خود را فقط به سمت شرق و جنوب اوکراین معطوف کند، مشاهده کرده‌ایم که آن‌ها برای ایجاد رعب و وحشت در مردم گاها موشک‌هایی را از راه دور پرتاب می‌کنند. گزارش‌هایی درخصوص هدف قرار دادن آپارتمان و یک مهدکودک منتشر شده است. و آنها هیچ هدفی جز ترور کردن مردم اوکراینی ندارند.»

ادعای استفاده روسیه از غذا به عنوان سلاح جنگی
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۷

رئیس شورای اروپا در نشست گروه هفت گفت، «بازی‌های گرسنگی» خطرناک روسیه تنها دلیل بحران جهانی غذا است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رهبران هفت کشور ثروتمند جهان برای شرکت در اجلاس سه روزه گروه هفت در آلمان گرد هم آمده‌اند تا درباره تحریم‌های مضاعف علیه روسیه و بازسازی کوتاه‌مدت و میان‌مدت اوکراین گفت‌وگو کنند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در کنفرانسی خبری در این اجلاس گفت، کرملین از غذا به عنوان یک «سلاح جنگی بی‌صدا» استفاده می‌کند.

او گفت: «ما باید به شدت با پروپاگاندای روسیه درباره قیمت غذا و کود مقابله کنیم» و افزود، اتحادیه اروپا از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای بازگشایی مسیرهای دریایی به طریقی که نگرانی‌های امنیتی اوکراین را هم برطرف کند، حمایت می‌کند.

میشل گفت، طرح‌های ابتکاری جهانی برای امنیت غذایی هم مورد حمایت اتحادیه اروپا قرار دارند و افزود: «این اتحادیه تلاش می‌کند تا حدود ۶۵۰ میلیون دلار را به حمایت از شرکایی اختصاص دهد که بیشترین آسیب را دیده‌اند».

این مقام همچنین بار دیگر بر تعهد اتحادیه اروپا نسبت به بازسازی اوکراین تاکید کرد.

وی افزود: «ما کشورهای گروه هفت، همگی یک هدف داریم: متوقف کردن ماشین جنگ روسیه و حفاظت از اقتصاد خود. اتحادیه اروپا در این مسیر طولانی، در کنار اوکراین می‌ایستد».

آنکارا: به تحریم‌های ضد روسی غرب نمی‌پیوندیم
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۶

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه یکشنبه (۲۶ ژوئن) گفت که ترکیه به تحریم‌های ضد روسی غرب که در پی درگیری‌ها در اوکراین اعمال شده، نمی‌پیوندد.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «هابرترک» گفت: ما سیاست متعادلی را در رابطه با روسیه اعمال می‌کنیم. ما تحریمی اعمال نمی‌کنیم و به آن‌ها نمی‌پیوندیم. باید منافع خود را حفظ کنیم.

کالین افزود: اگر همه پل‌ها را خراب کنند، چه کسی با روسیه صحبت خواهد کرد؟ روابط اقتصادی با روسیه به گونه‌ای است که تحریم‌ها بیشتر از روسیه به اقتصاد ترکیه آسیب می‌زند. ما موضع روشنی [در مورد تحریم‌ها] داریم، غرب آن را نپذیرفته است.

سخنگوی دفتر اردوغان گفت که آنکارا در روابط خود با روسیه «سیاست تعادل» را دنبال می‌کند و توضیح داد: از آنجایی که ما برای تامین انرژی به منابع خارجی وابسته هستیم، روابط خود را با روسیه توسعه می‌دهیم همانطور که با ایران این کار را می‌کنیم. ترکیه همچنین روابط خوبی با آمریکا و دیگر کشورهای غربی دارد.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش از سیاست اعمال تحریم‌های شخصی علیه بازرگانان روس حمایت نمی‌کند. کالین در ادامه تصریح کرد که کشورش عملیات نظامی روسیه را تهاجم می‌داند و آن را «به وضوح و صریح» بیان می‌کند. با این حال، او تاکید کرد که ترکیه به گفت‌وگو با اوکراین و روسیه ادامه می‌دهد زیرا هرچه جنگ طولانی‌تر شود، هزینه آن بیشتر می‌شود.

به گزارش «راشا تودی»، کالین درباره دلایل حمله روسیه به اوکراین، ادعاهای غرب درباره غیرمنطقی بودن ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را رد کرد و گفت: گاهی اوقات غرب ترجیح می‌دهد موضوع را به جای روبرو شدن با آن غیرمنطقی جلوه دهد.

به عقیده وی، مشکلات در روابط روسیه و غرب از دهه ۱۹۹۰ آغاز شد، زمانی که روسیه در واکنش به تغییر نظم ژئوپلیتیک جهانی، به غرب پیشنهاد داد تا توافق موازنه جدیدی امضا کند که منعکس‌کننده این تغییرات باشد. کالین اظهار داشت آن‌ها که به دنبال این بودند که کشورهایی را که می‌خواستند از تحت فرمان بودند خارج شوند را سرکوب کنند، گفتند «بیایید راه درگیری را برویم».

کالین با تاکید بر اینکه این هرگز «تهاجم روسیه به اوکراین» را توجیه نمی‌کند، به اهمیت نادیده نگرفتن رابطه علت و معلولی اشاره کرد. وی افزود: ما نیز به این ترتیب نامنظم و این نظم ناعادلانه [جهانی] اعتراض داریم.

نشست مهم چهارجانبه ناتو، ترکیه، سوئد و فنلاند
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۶

ابراهیم کالین سخنگوی دولت ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوراین کشور روز سه شنبه در یک نشست مشترک با ناتو، سوئد و فنلاند شرکت خواهد کرد.

این نشست، قبل از نشست اصلی سران ناتو در روز سه شنبه در مادرید انجام خواهد شد.

کالین در مصاحبه با شبکه هابرترک گفت: به درخواست ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، نشستی با حضور مقامات ناتو، سوئد و فنلاند و رئیس جمهور ما در مادرید برگزار خواهد. این دیداری قبل از نشست اصلی سران خواهد بود.

سخنکوی دولت ترکیه افزود: قبل از نشست اصلی ترکیه مذاکراتی با مقامات فنلاند و سوئد با حضور مقامات ناتو برگزار خواهد کرد.

وی با اشاره به مواضع آنکارا در خصوص پیوستن سوئد و فنلاند به سازمان ناتو تاکید کرد که ترکیه یک گام هم از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

زلنسکی از بلاروس خواست تا در کنار اوکراین بایستد
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۵

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدویی از شهروندان بلاروس خواست تا در کنار اوکراین بایستند.

به گزارش گاردین، زلنسکی در پیام ویدویی به مردم بلاروس گفت: رهبری روسیه می خواهد شما را به جنگ اوکراین و روسیه بکشاند، زیرا به زندگی شما اهمیتی نمی دهد. اما شما برده نیستید و خودتان می توانید سرنوشت خود را تعیین کنید.

سخنان زلنسکی در حالی منتشر می شود که نگرانی های فزاینده مبنی بر اینکه بلاروس ممکن است از طرف روسیه به اوکراین حمله کند، وجود دارد.

آمریکا برای اوکراین سامانه دفاع موشکی خریداری می‌کند
۱۴۰۱/۰۴/۰۶ - ۱۳:۴۴

آمریکا درصدد است تا برای اوکراین سامانه دفاع موشکی با برد متوسط تا دوربرد زمین به هوا خریداری کند.

 خبرگزاری رویترز با انتشار این خبر افزود: یک منبع آگاه به این موضوع اعلام کرد که علاوه بر این، آمریکا قصد دارد دیگر کمک های امنیتی ازجمله دادن تجهیزات و مهمات توپخانه‌ای و سیستم های راداری به اوکراین تحویل دهد.

رویترز نوشت: طی هفته های اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با کمک های مالی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به اوکراین موافقت کرد که این بسته شامل سامانه های موشکی می شود که قادر به زدن دقیق هدف در مسافت‌های طولانی است.

رویترز درادامه گزارش داد: آمریکا به تازگی تحویل پهپادهایی که توانایی حمل سلاح دارند را به اوکراین از بیم آنکه تجهیزات پیشرفته و حساس آن ممکن است به دست طرف مقابل بیفتد، متوقف ساخته است.

درحالی رویتز از خرید تسلیحات و سامانه دفاع موشکی توسط آمریکا برای اوکراین خبر می دهد که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در جریان نشست گروه۷ ، مدعی شد؛«پیروزی روسیه در اوکراین یک فاجعه خواهد بود ».

درخواست انگلیس برای ادامه جنگ و درگیری ها در اوکراین

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه با هرگونه توقف درگیری در اوکراین مخالفت کرد.

دولت انگلیس در وبگاه خود درباره دیدار سران فرانسه و انگلیس در حاشیه نشست گروه هفت نوشت: «آن‌ها بحران اوکراین را به بحث گذاشته و تأیید کردند که لحظات خطیری برای مسیر درگیری در حال سپری شدن است و فرصت تغییر روند جنگ وجود دارد».

در این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر جانسون و رئیس جمهور ماکرون بر لزوم حمایت از اوکراین به‌منظور تقویت کارت های بازی این کشور در جنگ و مذاکرات آینده [با روسیه] تأکید کردند».

خانه شماره ۱۰ می‌افزاید: «نخست‌وزیر تأکید کرد هرگونه تلاش برای ایجاد سازش در درگیری در حال حاضر فقط موجب بی‌ثباتی ماندگار شده و به ولادیمیر پوتین اجازه می‌دهد کشورهای مستقل و بازارهای جهانی را به‌طور دائمی ابزار دست خود کند».

ماکرون چندی پیش به اوکراین پیشنهاد کرده بود بخش‌هایی را که در جنگ به روسیه واگذار کرده رها کند و با مسکو توافق آتش‌بس و مصالحه امضا کند. این پیشنهاد خشم «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را درپی داشت.

از سوی دیگر، جانسون با دو سفر از پیش اعلام نشده، حمایت مالی و نظامی از کی‌یف تا زمان «آزادسازی تمام اوکراین و پیروزی بر روسیه» را وعده داده است.

مسکو: غرب با تمام قوا برای ادامه درگیری در اوکراین تلاش می کند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که غرب تمام تلاش خود را برای ادامه درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتقاد از مواضع کشورهای غربی مبنی بر ادامه دار بود درگیری ها در اوکراین گفت: آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند تا درگیری در اوکراین تا زمانی که ممکن است ادامه یابد.

وی در ادامه افزود: ما به یاد داریم جورج بوش پدر چهل و سومین رئیس جمهور آمریکا گفت: ماموریت اوکراین کشتن هر چه بیشتر روس هاست، آنها به اوکراین و رژیم کی یف این وظیفه را داده اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: آنها از اوکراین به عنوان ابزاری استفاده می کنند و کل تدارکات بر هر چیزی که درگیری را شعله ور نگه دارد متمرکز است.

زاخارووا همچنین به سخنان بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه اشاره کرد که گفته بود باید از حل این وضعیت جلوگیری کرد در غیر این صورت نقشه آنها شکست خواهد خورد.

نشست سران گروه هفت برای قطع درآمدهای نفتی روسیه

خبرگزاری الجزیره گزارش داد که رهبران کشورهای گروه هفت روز یکشنبه در آلمان در نشستی درباره برنامه‌هایی برای کاهش درآمدهای روسیه از صادرات نفت در بحبوحه افزایش قیمت انرژی بحث و گفتگو کردند.

به گزارش الجزیره، رهبران کشورهای گروه هفت در مورد طرح هایی برای محدود کردن قیمت نفت روسیه به منظور تحت فشار قرار دادن مسکو که از افزایش قیمت انرژی سود می برد، به بحث و گفت و گو پرداختند.

آمریکا در این نشست یک سقف قیمتی را پیشنهاد کرده که توسط کشورهای مصرف کننده تعیین شده است، پیشنهادی که روز یکشنبه توسط رهبران گروه 7 در نشست سران در کوه های آلپ باواریا در بایرن آلمان مورد بحث قرار گرفت.

نشست رهبران گروه هفت در آلمان در حالی برگزار می شود که پیش از این هنگامی که روسیه در فوریه سال جاری به اوکراین حمله کرد، کشورهای غربی در اطراف کی یف پایتخت اوکراین گرد آمدند، اما با گذشت بیش از چهار ماه از جنگ، این اتحاد با بازگشت تورم فزاینده و کمبود انرژی دوباره در حال آزمایش است.

یک مقام دولت آلمان در مورد نشست برگزار شده در برلین گفت: رهبران گروه 7 که به دلیل اینکه به اندازه کافی برای مجازات روسیه پیش نرفتند مورد سرزنش اوکراین قرار گرفتند، مذاکرات واقعاً سازنده در مورد سقف احتمالی قیمت نفت روسیه داشتند.

وی در ادامه افزود: ما در مسیر خوبی برای رسیدن به توافق هستیم

یک مقام دولت فرانسه نیز گفت: پاریس برای تعیین سقف قیمت نفت و گاز تلاش خواهد کرد و آماده بحث در مورد پیشنهاد ایالات متحده است.

نشست سران گروه ۷ به ریاست آلمان ۲۶ تا ۲۸ ژوئن در منطقه کوهستانی المائو در بایرن آلمان در حال برگزاری می باشد. در میان شرکت کنندگان دعوت شده در اجلاس سران سنگال، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هندوستان و اندونزی دیده می‌شوند. ولودیمیر زلنسکی نیز از طریق ارتباط ویدیویی در این نشست شرکت خواهد کرد.

ژاپن ۱۶۰ شخص حقیقی و حقوقی دیگر روسیه را تحریم می‌کند

نخست‌وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) در نشست جی۷ در آلمان گفت، دولت توکیو تحریم‌ها علیه اشخاص و صادرات ضد روسیه را گسترش خواهد داد.

 شبکه تلویزیونی دولتی ژاپن (ان‌اچ‌کی) گزارش داد که ژاپن قصد دارد دارایی‌های ۷۰ شخص حقیقی و حقوقی روسی را به دلیل وضعیت اوکراین مسدود کند و تحریم‌های صادراتی بیشتری را علیه ۹۰ سازمان روسی دیگر که توکیو فکر می‌کند با صنایع دفاعی مرتبط هستند، اعمال کند.

بسته جدید محدودیت‌ها همچنین خدمات حسابداری و خدمات تراست به روسیه و واردات طلای روسیه را ممنوع می‌کند، همانطور که قبلاً انگلیس اعلام کرد.

مقامات ژاپنی تاکنون بسته‌های متعددی از محدودیت‌ها را علیه روسیه اعمال کرده‌اند که بیش از ۷۰۰ شهروند روسیه، بلاروس و جمهوری‌های خودخوانده خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین بیش از ۲۰۰ شرکت روسی و بلاروسی را در لیست سیاه قرار داده است.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن امروز در نشست جی۷ در ادامه همین سیاست‌های کشورش گفت که دولت توکیو تحریم‌ها علیه اشخاص و صادرات ضد روسیه را گسترش خواهد داد. در مجموع ۱۶۰ فرد و نهاد حقوقی دیگر روسیه هدف گرفته می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۶
تابناک جان چندبار هموطنان پیام داده اند بارنگ قرمز چاپ نکنید چشممان اذیت میشود؟ ما تورو دوستداریم ولی تو ظاهرا علاقه ای به دوستات نداری که به حرف وخواسته ساده شونم گوش نمیکنی.
پاسخ ها
تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
نمیخای جمع کن ازین مملکت برو
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
ول کن تا الان که متوجه نشده از این به بعد هم بعیده ...
خیلیا ادعا میکردن روسیه ابر قدرت ولی جنگ اوکراین اثبات کرد قدرت پوشالی حتی ضعیفتر از داعشه! عاقبت جنگ از همین حالا مشخص شکست تحقیر حقارت و تجزیه روسیه و نابودی پوتین جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
دقیقا مثل قدرت پوشالی امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
اینکه همه قدرتهای جهانی ضعیفتر از اون چیزی هستن که تو رسانه تبلیغ میشن به نظر من خیلی خوشحال کننده هست. یعنی جلو همشون میشه مقاومت کرد. همین روسیه که الان ما با اونها در یک سمت قرار داریم حتی در صورت پیروزی ممکنه بعدش بخواد با ما درگیر بشه و اینکه ما باهاشون اختلاف توانایی چندانی نداریم امیدوار کننده هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
اگر صدتا کشوراز اوکراین حمایت نمی کردن بهت میگفتم ابر قدرت هست یا خیر تا الان هم بیست پنج درصد اوکراین در عرض سه ماه گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
به کوری چشم انگلیس متحد روزهای سخت ایران پیروز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
خیلی عالی حتما داروهایتان را هم میل کنید
مفتش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
کلا به قول قدیمیا سنگ بزرگ نشانه نزدنه،آمریکا ،ایران،اسرائیل،چین،روسیه،بریتانیا،همشون فقط لاف میزنن که ما فلان سلاحو داریم که هیچکس خبر نداره،فقط به خاطر ترسشونه که جنگ نشه وگرنه هیچ قدرتی بالاتر از ایمان به خدا و توکل به خدا نیست چیزی که جوونای غیرتمند ایران تو جنگ با عراق تا بن دندان مسلح با چند کشور که کمکشون میکرد با دست خالی اگر پیروز نشدن لااقل شکست هم نخوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
هنوز هم طوطی وار بگید روسیه شکست خورد .
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تو اگه مفهوم جنایتو میدونستی،باید به غربی که یک عمر افریقا و اسیا وخیلی کشورهای دیگرو مستعمره خود کردن میگفتی جنایتکار،اونموقع براشون مهم نبود مردم اون کشورها از گرسنگی میمیرن،مردم یمن مهم نیستن،فلسطین و عراق و سوریه و افعانستان مهم نیستن،حتی اگه کمی تحقیق کرده باشی باید بدونی که چهار میلیون از مردم ایران که تقریبا یک سوم جمعیت اون موقع بود بخاطر همین غرب از قجطی و گرسنگی و بیماری تلف شدن،اینا واسه غرب مهم نیس ولی امروز که همین اتفاقات واسه یه کشور اروپایی افتاده گوش فلکو کر کردن و شرم بر شما باد که باز این کشورارو میپرستین که دیگ شرم و حیار. هم گداشتن کنار و خودشون میان جلو دوربین میگن اینها مردم یمن و سوریه و ... نیستن،اینا اروپایی هستن،از خودمان هستن،تحصیلکردا و مدرن هسنن و نباید بی تفاوت باشیم
نسبت بهشون...،شرم بر شما غرب پرستا
ضمنا کسی از روسیه حمایت نمیکنه ولی بین روسیه و غرب،روس ها سگشون شرف داره به اروپاییا
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
مطمئنا این حرف شما از روی عصبانیت توست
روسیه هنوز جنگ را شروع نکرده جنگ اصلی با انگلیس و امریکاست روسیه خود را آماده جنگ با کشورهای غرب می کند
برای جشن تولد بوریس جانسون یک عدد بورس موی سر بخرید بفرستید
برای اون یارو مکرون هم واکسن ویروس اومیکرون بفرستید که تاریخ مصرفش هم گذشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
از نمکدون نیا بیرون
انگلستان به علت حمله و ادامه جنگ در اکراین باید محکوم بشه
و ردسیه جهت تلاش یرای صلح در اکراین تشویق بشه
این نتیجه اخبار ایران درباره اکراین
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
خخخخخ
اوکراین باید بداند فقط یک کارت بازی در دست غرب است بهتر است از شعارهای پوچ دوری کند و در فکر نجات خود باشد
پاسخ ها
ساندیس پناه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
ما هشت سال با عراق جنگیدیم تا یک وجب از خاکمان به دست بیگانه نیفته با استدلال شماها پس ما هم کارت بازی بودیم و باید چند استان را می‌دادیم تا جزو نجات یافتگان باشیم
فلانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
نجات یعنی پیوستن به ناتو برای تقویت ۳۰برابری امنیتی و اتحادیه اروپا برای تقویت اقتصاد مثل بلغارستان که سه برابر از بودن تو اتحادیه اروپا
نجات یعنی سود کرد نابودی جمهوری های خود خوانده و حفظ تمامیت ارضی. شما نجات اوکراین رو چی میدونین؟ صلح با روسیه با دادن جنوب و شرق و نپیوستن به گروه های سود اور؟
روسیه وحشیه و هم‌زمان بی عرضه هم هست.
متحد استراتژیک!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
حالا که افتادیم داخل بازی. زود قضاوت نکنید. نگاههای ما حاصل پروپاگاندای طرف های مختلفه. باید بشینیم ببینیم در عمل چه اتفاقی می افته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
ایا شم انگلیسی نیستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
و روسیه ، دزد گندمهای اوکراین هم هست
از روباه از رده خارج جز این انتظاری نیست . خیلی دوست دارند خود را همچنان بین بزرگان جا بدهند .
اگرناتواعلام حمله به مواضع روسیه رابکندپوتین بلافاصله عقب نشینی و‌درخواست مذاکره خواهدکرد!
روسیه در دوران کنونی دنیا حر زمان است و پوزه آمریکا و جهان فاسد غرب به خاک مالیده است و انشاالله لیبرال دموکراسی فساد غربی بدست اش نابود خواهد شد وبشریت از آن نجات خواهد یافت
مثل روز روشنه هر کس درباره حمایت از سیاست غرب که بطبع همان سیاست زلنسکی باشه دنباله رو انگلیسه
عامل بدبختی تمام کشورهای جهان از جمله مسلمانان انگلیسه هر وقت انگلیس از صفحه روزگار محو شد دنیا به ارامش خواهد رسید
پوتین له شده
این زلنسکی هم که فقط پیام ویدئویی میفرسته و از اون و اون درخواست کمک میکنه! یعنی مردم بهش رای دادن که التماس کشورهای دیگه رو بکنه! سیاستمدار وظیفه اش اینه جلوی جنگ و خونریزی رو بگیره و الا این کار مفیدش چی بوده!
متن قرمز رنگ غیرقابل خواندن است لطفا از آن استفاده نکنید
متاسفانه پوتین نابخردانه وارد باتلاقی شد که اروپا و آمریکا براش تدارک دیدند! مشابه همان باتلاقی که آمریکار در جنگ ویتنام گرفتار آن شد! پوتین با این کار ضربه ای بزرگ به روسیه زد...
اگر انگلیس و امریکا بر اتش این جنگ نمی دمیدند صلح میان اکراین و روسیه به سرعت برقرار شده بود روسیه و اکراین از نظر تاریخی حتی از ایران و عراق نزدیکتر هستند و ژن مشترک دارند و زمانی یک کشور بوده اند همانطور که ما بعد از ۸ سال جنگ با عراق صلح کردیم انها هم سرانجام اشتی می کنند و روسیاهی به غرب می ماند.
مرگ بر پوتین جنایتکار ودشمن خدا
وقتی رییس جمهور یک مملکت از بین سلبریتی ها تعیین بشه، اوضاعش میشه مثل اوکراین. اوکراین بازیچه یک دلقک شده
بانک های بین الملل محدود به بانک های کشورهای غربی نیست و شرق هم باید در بانک های بین الملل نقش ایفا کنه
باید ابزارهای انتقال پول بین الملل شرقی از قبل وب مانی و ... تقویت شود و ایران هم در آن نقش داشته باشد
با این ابزارها مسلما تحریم های غرب بر ضد شرق که شامل ایران و چین و روسیه است بی اثر تر خواهد شد
سایت شهرداری همچنان تو کماست . زاکی دامادتو بیار درست کنه
در محکومیت روسیه شکی نیست ولی انگلیس واقعا خبیث است و دارد از مردم اوکراین بعنوان گوشت دم توپ استفاده می کند
دو کشور انگلیس وروسیه اگر از نقشه جهان محو شوند(انشالله)دنیا کمی رنگ ارامش خواهد دید............
کی فکرشو می‌کرد ملت ایران عاشق ملت مقاوم و شجاع اوکراین بشوند زنده باد زلنسکی قهرمان
اگر کار به استفاده از سلاح هسته ای برسد علاوه برمسکو و لندن وپاریس .تمام زمین دچار زمین لرزه وآتش فشانهای مهیب خواهد شد وجو زمین را دود وتشعشعات هسته ای فرا خواهد گرفت .تنفس مشکل خواهد شد وفقط عده کمی زنده خواهند ماند .وشاید هم کسی نماند.وسالها طول خواهد کشید که اوضاع آرام شود.
زنده باد پوتین مسیحی
مرده باد زلنسکی ع
چیزیکه‌ کاملا مشخصه‌ اینه که غرب به سرکردگی ایالات متحده‌ در محاسبات اشتباه نمیکنه‌ .
لذا جنگ اوکراین قطعا‌ به ضرر‌ روسیه و دوستانش تمام خواهد شد‌ .
همین الانس هم‌ پوتین‌ دلارهای تو گل گیر شدگی را میده‌ !
با آمریکا در تهران و واشنگتن بدون مداخله دیگران و مستقیم مذاکره کنید. این کار در درجه اول اعتماد به نفس سیاست خارجی و مسولین را نشان می دهد. به حمدالله دولت یک دست هم که هست پس نگرانی نباید باشد. مگر اینکه خدای نکرده برخی نگران روسیه و منافع دیگران باشند؟
زلنسکی در پیام ویدویی به مردم بلاروس گفت: رهبری روسیه می خواهد شما را به جنگ اوکراین و روسیه بکشاند، زیرا به زندگی شما اهمیتی نمی دهد. اما شما برده نیستید و خودتان می توانید سرنوشت خود را تعیین کنید.
جناب اقای زلنسکی اگر شما به گفته خودتون اعتقاد دارید پس چرا برده امریکا شدید شما ملت خود را فدای سیاستهای امریکا کردید انوقت به مردم بلاروس میگید برده نباشید؟
شما یک کمدین کشور اوکراین را نابود کردید شما برده حلقه بگوش غرب شده بودید تا زمانی که با غرب باشی روزگارت همین است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی