بازدید 10839
۱
روزنامه دولت از اوضاع معلق فوتبال در آستانه جام جهانی پرده برداشت

بدهی مالیاتی سرپرست فدراسیون؛ ماجدی ممنوع‌المعامله است!

طبق اطلاعات و مدارکی که دست «ایران» رسیده، ماجدی در حال حاضر ممنوع المعامله است و حق امضا در اسناد مالی را ندارد
کد خبر: ۱۱۲۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸ 27 June 2022

بعداز صعود زودهنگام و مقتدرانه تیم ملی فوتبال به جام جهانی قطر، رئیس وقت فدراسیون از سوی اعضای هیات رئیسه و در اقدامی نادر و تاریخی عزل شد و به جای وی یک سرپرست موقت از بین اعضای هیات رئیسه اداره امور را تا برگزاری انتخابات به دست گرفت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حالا فوتبال با انبوهی از بدهی‌ها و مشکلات مالی بدون حق دسترسی به منابع مالی چندصد میلیاردی اش نزد فیفا، توسط میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست موقت اداره می‌شود و او نیز در اوضاع و احوال کنونی سودای ریاست در سر می‌پروراند. اما آیا ماجدی می‌تواند رئیس شود؟ آیا او طی چند ماه گذشته توانسته با اقدامات اقتصادی موثر، بحران مالی فدراسیون را تاحدودی کاهش دهد؟

پاسخ البته منفی است اما بد نیست بدانید که ماجدی با مشکلات شخصی هم دست و پنجه نرم می‌کند که امکان امضای اسناد مالی جدید و اتخاذ تصمیمات کلان را از وی سلب کرده است! ماجدی به جز اینکه با معضل از حدنصاب افتادن هیات رئیسه مواجه شده است، خود نیز اجازه مانور مالی را ندارد.

بدهی مالیاتی سرپرست فدراسیون؛ ماجدی ممنوع‌المعامله است!

با اینکه دولت و مجلس قول حمایت از تیم ملی را داده‌اند و قرار است بودجه خوبی به فدراسیون تزریق شود، ولی این مجموعه در وضعیت مالی بدی قرار دارد و برای همین مسئولان فدراسیون از مسئولان کشور خواسته‌اند تا شرایطی را فراهم آورند که آنها بتوانند وضعیت مناسبی برای آماده‌سازی تیم ملی داشته باشند؛ مجموعه‌ای که پس از عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از ریاست آن در 28 بهمن سال گذشته با سرپرستی میرشاد ماجدی اداره می‌شود.

از سویی در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال که دهم خرداد برگزار شد، اعضا با ادامه حضور ماجدی در پست سرپرستی فدراسیون فوتبال موافقت کردند؛ مدیری که طبق خبرهای رسیده، قصد کاندیداتوری در انتخابات پیش روی فدراسیون را که قرار است هشتم شهریور برگزار شود، هم دارد. با این حال، به نظر می‌رسد سرپرست فدراسیون برای رتق و فتق امور فدراسیون فوتبال با مشکلاتی مواجه است که تاکنون به آن پرداخته نشده و از چشم تصمیم گیران فوتبال هم پنهان مانده است.

 

طبق اطلاعات و مدارکی که به روزنامه دولتی «ایران» رسیده، ماجدی در حال حاضر ممنوع المعامله است و حق امضا در اسناد مالی را ندارد که علت این موضوع به دوران حضور او در هیأت مدیره استقلال بازمی گردد.

بدهی مالیاتی استقلال، مشکل ماجدی
ماجدی که در سال‌های 70 و 71 بازیکن استقلال بود و با آبی‌پوشان پایتخت به قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا 91-1990 رسید، 17 خرداد 1391 از سوی علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل وقت آبی‌پوشان به‌عنوان سرپرست تیم فوتبال استقلال معرفی شد.

او 6 سال بعد و در هشتم بهمن 1397 به همراه اسماعیل خلیل‌زاده، کامران منزوی و احمد سعادتمند به‌عنوان اعضای جدید هیأت مدیره استقلال انتخاب شدند تا در کنار امیرحسین فتحی مدیرعامل این باشگاه، تشکیل‌دهنده هیأت مدیره وقت استقلال باشند؛ سعادتمند به‌عنوان رئیس و خلیل‌زاده هم نایب‌رئیس هیأت‌مدیره شدند. ماجدی که در آن مقطع رئیس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال بود، یکی از اعضای عادی هیأت‌مدیره بود که حق امضا هم نداشت و در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۸ هم از سمت خود استعفا کرد. با این حال، پرداخت نشدن بدهی مالیاتی باشگاه استقلال در آن سال‌ها که تاکنون باقی مانده و افزایش یافته است، گریبان مدیران سابق این باشگاه را گرفته که ماجدی هم یکی از آنها است.

باشگاه استقلال، طبق سفته‌هایی به ارزش حدود 50 میلیارد تومان که برای ضمانت پرداخت بدهی‌های مالیاتی‌اش به سازمان امور مالیاتی کشور داده بود، تا 28 خرداد سال‌جاری فرصت داشت که تسویه حساب کند اما این مهلت 9 روز است به پایان رسیده و همین موضوع باعث شده تا مدیران سابق استقلال که ماجدی هم جزو آنها است، ممنوع المعامله شوند. این اتفاق درشرایطی افتاده که ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال است و طبیعتاً به خود فرد محدود نمی‌شود و می‌تواند گریبان فوتبال ملی‌مان را هم بگیرد.

بدهی مالیاتی استقلال چقدر است؟
مطابق مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، افرادی که ممنوع‌المعامله می‌شوند، همان طور که از نامش پیدا است، نمی‌توانند معاملات مالی انجام دهند و معامله‌ای را در محضر ثبت کنند.

اگر این روند پرداخت نشدن بدهی مالیاتی ادامه پیدا کند، در مرحله بعد ممنوع‌الخروج می‌شوند و پس از آن هم حکم توقیف اموال‌شان صادر می‌شود.

باشگاه استقلال در گذشته باید مبلغی حدود 112 میلیارد تومان مالیات پرداخت می‌کرده که به علت پرداخت نشدن آن، حدود 112 میلیارد تومان هم به‌عنوان جریمه روی آن آمده و در حال حاضر این باشگاه مبلغ 224 میلیارد و 962 میلیون و 631 هزار و 741 تومان بدهی مالیاتی دارد که باید آن را بپردازد.

البته این مشکل تنها برای باشگاه استقلال و مدیران سابق و فعلی آن نیست. بلکه پرسپولیسی‌ها نیز باید بدهی‌های مالیاتی‌شان را بپردازند اما در حال حاضر ماجدی به‌دلیل اینکه مسئولیت سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد، پرداخت نشدن بدهی مالیاتی، ابعاد بیشتری پیدا می‌کند و ممکن است مسائل مالی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال را دچار اخلال کند؛ موضوعی که ممکن است تبعات آن دامنگیر تیم ملی نیز شود و باید دید ماجدی، فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال چه تمهیداتی را برای حل این مسأله می‌اندیشند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
طبق قانون این ممنوعیت می تواند مانع عضویت در هیات مدیره شود
اما وقتی عضو هیات مدیره شد مشکلات شخصی اش ربطی به سازمان جدید(فدراسیون) ندارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل