بازدید 3410

آغاز اجلاس گروه ۷ در سایه جنگ اوکراین و رکود اقتصادی

اجلاس گروه ۷ از امروز (یکشنبه) به مدت سه روز به میزبانی اولاف شولتس صدراعظم آلمان زیر سایه جنگ اوکراین و رکود اقتصادی آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 26 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این اجلاس در شرایط بحرانی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود. سال گذشته رهبران انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن و آمریکا برای اولین بار از آغاز کرونا با یکدیگر دیدار کرده و وعده دادند که به شکلی بهتر کشورهای خود را خواهند ساخت.

با این حال در سال‌جاری، روند افزایش قیمت سوخت و غذا بر رشد اقتصادی این کشورها تاثیر گذاشته است.

سازمان ملل روز جمعه در مورد "بحران بی‌سابقه گرسنگی در جهان" هشدار داد.

انتظار می‌رود تغییرات اقلیمی و افزایش قدرت چین در دستور کار دیدار رهبران کشورهای گروه ۷ در آلمان باشد.

همچنین پیش بینی می‌شود که این کشورها بر حمایت خود از اوکراین و افزایش فشارها بر روسیه تاکید کنند، با این حال آن‌ها نمی‌خواهند تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کنند که تورم بیشتر را به دنبال داشته باشد و هزینه زندگی را برای شهروندانشان افزایش دهد.

یک مقام اروپایی گفت: پیام اصلی گروه ۷ اتحاد و هماهنگی در اقدام خواهد بود.

یک منبع دولتی آلمان گفت که رهبران گروه ۷ در حال گفت وگوهای " سازنده" در مورد تعیین سقف قیمت برای واردات نفت روسیه هستند.

همچنین انتظار می‌رود که رهبران گروه ۷ درباره گزینه‌های مقابله با افزایش قیمت انرژی و جایگزینی واردات نفت و گاز روسیه گفت‌وگو کنند.

این اجلاس در قلعه شلاس المائو در پای بلندترین کوه آلمان یعنی زوگسپیتزه برگزار می‌شود. این قلعه محل برگزاری اجلاس پیشین گروه ۷ در سال ۲۰۱۵ بود که در آن سال نیز، مساله الحاق کریمه به روسیه این اجلاس را تحت تاثیر قرار داده بود.

گروه ۷ در سال ۱۹۷۵ به عنوان گروهی متشکل از ثروتمندترین کشورهای جهان تشکیل شد. ۶ سال پس از سقوط شوروی، روسیه به عضویت این گروه درآمد و نام آن به گروه ۸ تغییر یافت اما در سال ۲۰۱۴ پس از الحاق کریمه به روسیه، مسکو از این گروه حذف شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر