بازدید 111522
۳
با صد و بیست و دومین روز حمله روسیه به اوکراین

شلیک چند موشک از خاک بلاروس به سمت اوکراین/تهدید مقام ارشد روس به حمله اتمی علیه انگلیس/ گزارش وزارت دفاع انگلیس از تغییر فرماندهان نظامی روسیه/ هشدار انگلیس درباره توافق بد میان روسیه و اوکراین

صد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲ 25 June 2022

شلیک چند موشک از خاک بلاروس به سمت اوکراین/ گزارش وزارت دفاع انگلیس از تغییر فرماندهان نظامی روسیه/ هشدار انگلیس درباره توافق بد میان روسیه و اوکراین

بین الملل تابناک: صد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آغاز استفاده اوکراین از سامانه‌های راکتی دوربرد آمریکایی
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۹:۱۶

یک فرمانده ارشد اوکراینی روز شنبه اعلام کرد، نیروهای این کشور استفاده از سامانه‌های راکتی دوربرد ارسالی آمریکا (HIMARS) را آغاز کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «والری زالوژنی» رئیس ستاد مشترک اوکراین گفت، از این راکت‌های دقیق علیه مواضع روس‌ها در خاک اوکراین استفاده شده است.

این مقام اوکراینی در بیانیه‌ای نوشت: «سربازان توپخانه‌ای نیروهای مسلح اوکراین، به شکل ماهرانه‌ای اهداف مشخض نظامی دشمن در قلمرو اوکراین را منهدم کردند».

وزارت دفاع اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد سامانه های راکتی متحرک آمریکایی (HIMARS) را تحویل گرفته است.

«اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در بیانیه‌ای با تشکر از «لوید آستین» همتای آمریکایی گفت تابستان داغی در انتظار روس‌ها است.

ارسال این سامانه‌های راکتی در حالی انجام شده که روسیه پیشتر هشدار داده بود اگر این سامانه‌های دوربرد با دقت بالا به اوکراین برسد، اهدافی را در نظر خواهد گرفت «که تا کنون هدف قرار نگرفته‌اند».

تهدید مقام ارشد روس به حمله اتمی علیه انگلیس
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۹:۱۴

یکی از مقام‌های ارشد پارلمانی روسیه روز شنبه گفت، در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، «لندن» پایتخت انگلیس اولین هدف روسیه خواهد بود.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» «آندری گورولیوف،» نماینده پارلمان روسیه که در کمیته دفاعی مسکو حضور دارد، در سخنانی در تلویزیون دولتی روسیه،گفت:«ما در اولین عملیات هوایی، تمام ماهواره‌های فضایی دشمن را نابود خواهیم کرد. برای ما آمریکایی یا انگلیسی بودن اهمیتی نخواهد داد، ما همه آنها را ناتو خواهیم دید.»

وی ادامه داد: «ما مطمئناً از "ورشو"، "پاریس" یا "برلین" شروع نخواهیم کرد. اولین جایی که ضربه خواهد خورد لندن خواهد بود. کاملاً واضح است که تهدید جهان از جانب آنگلوساکسون‌ها می‌آید».

گورولیوف ادامه داد که درصورت وقوع جنگ بحران، انرژی و سرما و اروپا و آمریکا را از پا درخواهد آورد.

وی گفت: «آن موقع در مرحله سوم، می‌بینم که آمریکا به اروپای غربی برای ادامه مبارزه با سرما و بدون غذا و برق چه خواهد گفت. تعجب می‌کنم که آنها (ایالات متحده) چگونه می‌توانند با این مشکلات کنار بیایند.»

تقاضای زلنسکی از انگلیسی ها
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۹:۱۲

رئیس جمهوری اوکراین در سخنانی از شرکت کنندگان در یک جشنواره انگلیسی خواست که حقیقت حوادث در اوکراین را نشر دهند تا با تشدید فشارها علیه روسیه، جنگ زودتر خاتمه یابد.

ولودیمیر زلنسکی که در جشنواره هنرهای اجرایی معاصر گلاستونبری بصورت مجازی سخنرانی می‌کرد، گفت: ما هم در اوکراین دوست داریم مانند گذشته زندگی کنیم و از آزادی و این تابستان شگفت انگیز لذت ببریم، اما نمی توانیم این کار را انجام دهیم زیرا وحشتناک ترین اتفاق افتاده و روسیه آرامش ما را ربوده است.

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه اجازه نخواهد داد جنگ کمر آن ها را خم کند، گفت که می‌خواهد پیش از آنکه زندگی مردم در سایر کشورهای اروپایی، آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین ویران شود، به آن خاتمه دهد.

زلنسکی به هزاران نفری که در میان جمعیت به سخنانش گوش می‌دادند، گفت: هرچه مردم بیشتری در دفاع از آزادی و حقیقت به ما بپیوندند، جنگ در اوکراین زودتر پایان خواهد یافت.

وی در همین پیوند گفت: حقیقت را در مورد جنگ روسیه نشر دهید و از اوکراینی‌هایی که مجبور به ترک خانه‌های خود هستند، حمایت کنید.

رئیس جمهوری اوکراین در حالی این مطلب را بیان کرد که داده‌های آماری در انگلیس نشان می‌دهد صدها پناهجوی اوکراینی به رغم وعده‌ها و تبلیغات گسترده دولت بوریس جانسون برای حمایت از آن‌ها در این کشور، آواره و بی‌خانمان هستند.

گروه هفت: بحران اوکراین ناامنی غذایی را تشدید می کند
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۵۱

وزاری خارجه کشورهای گروه هفت در بیانیه ای اعلام کردند که بحران اوکراین ناامنی غذایی را تشدید می کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، وزاری خارجه کشورهای گروه هفت در بیانیه‌ی خود متذکر شدند که در نشست روز جمعه کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در گروه ۷ مجددا عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به شدت محکوم شد.

در بیانیه منتشر شده وزاری خارجه کشورهای گروه هفت G۷ تصریح کردند که جنگ روسیه علیه اوکراین از جمله با مسدود کردن دریای سیاه، بمباران سیلوها و بنادر غلات و آسیب رساندن به زیرساخت های کشاورزی اوکراین ناامنی غذایی را تشدید می کند.

کشورهای گروه هفت با رد در ارتباط بودن تحریم های روسیه با ناامنی غذایی مدعی شدند که همه تحریم‌های گروه ۷ شامل معافیت‌هایی برای دسترسی به محصولات غذایی و کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی است.

به دنبال انتشار بیانیه گروه هفت، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در نشست ویدئوکنفرانسی سران کشورهای گروه بریکس که به میزبانی چین برگزار شد با رد اتهامات اعضای گروه هفت مبنی بر اینکه عملیات ویژه روسیه در اوکراین عامل تورم جهانی است، اقدامات غیرمسئولانه گروه هفت را عامل این بحران عنوان‌ کرد.

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش شدید تورم دیروز اتفاق نیافتاده است بلکه نتیجه سال ها سیاست کلان اقتصادی غیرمسئولانه کشورهای عضو گروه هفت است.

وی با اشاره به اختلال در زنجیره تامین و نظام مالی و تجاری جهان گفت: روسیه مانع صادرات غلات اوکراین نمی شود و برخی به این نگرانی های ساختگی دامن می زنند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: روسیه آماده عمل به تمامی تعهدات خود در حوزه تامین محصولات کشاورزی، کود شیمیائی، حامل های انرژی و دیگر محصولات حیاتی است.

دبیرکل ناتو: مناقشه اوکراین پای میز مذاکره حل‌وفصل می‌شود
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۵۰

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز شنبه اعلام کرد که مناقشه اوکراین به احتمال زیاد از طریق مذاکره حل‌وفصل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «ینس استولتنبرگ» در مصاحبه با روزنامه ال‌پائیس گفت: احتمال زیاد این جنگ بر سر میز مذاکره پایان خواهد یافت. ما مسئول ایجاد قویترین موضع برای اوکراین و کمک به حفظ حاکمیت و استقلال این کشور اروپایی هستیم.

دبیر کل ناتو تصریح کرد که بهترین راه برای انجام این کار حمایت اقتصادی و نظامی قوی و افزایش تحریم‌های شدید علیه روسیه است.

وی با اشاره به اینکه ناتو به درخواست اوکراین کمک نظامی در اختیار این کشور قرار می‌دهد، افزود: هیچ جنگ تمام‌عیاری بین روسیه و ناتو وجود ندارد. اینکه صلح را مفروض قرار دهیم، همیشه خطرناک است.

اظهارنظر استولتنبرگ در خصوص پایان یافتن جنگ از طریق مذاکره درحالی مطرح شده است که هفته گذشته وی به روزنامه بیلد آلمان گفته بود: باید برای این واقعیت آماده شویم که ممکن است جنگ سال ها طول بکشد، ما نباید از حمایت از اوکراین دست بکشیم حتی اگر هزینه‌ها بالا باشد، نه تنها برای حمایت نظامی بلکه به دلیل افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی.

وی تصریح کرد که عرضه تسلیحات پیشرفته به نیروهای اوکراینی امکان آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می دهد.

اعضای کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی که قرار است چند روز دیگر در مادرید پایتخت اسپانیا برگزار شود، به احتمال زیاد به بررسی مسائل مطرح شده از زبان دبیر کل ناتو در مورد مذکرات آتش بس خواهند پرداخت. از طرفی نیز کشورهای عضو این سازمان ادامه ارسال بسته‌های کمکی به اوکراین را نیز بررسی خواهند کرد.

مسیر پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بن بست است
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۵۰

یک سیاستمدار فرانسوی گفت که گرچه مسیر پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا بن‌بست است، با این وجود بروکسل مبالغ هنگفتی تحت عنوان "آمادگی عضویت" به اوکراین پرداخت خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز به نقل از فرانسوا آسلینو (Francois Asselineau) نوشت: من از خشم کشورهای منطقه بالکان و نامزد عضویت در اتحادیه اروپا سخن نمی‌گویم. آنان راضی به پیشی گرفتن اوکراین نیستند. بسیاری از این کشورها بیش از یک دهه است که در انتظار ورود به اتحادیه اروپا هستند.

به نوشته اسپوتنیک، اوکراین کمتر از سه ماه موفق به اخذ وضعیت نامزدی پیوستن به اتحادیه اروپا شد. موافقت با این وضعیت نخستین گام در مسیر پیوستن به اتحادیه اروپاست.

این سیاستمدار حامی خروج فرانسه از اتحادیه اروپا هشدار داد که هزینه هفت کشور دارای وضعیت نامزدی سر به فلک خواهد زد.

به نوشته اسپوتنیک، ترکیه در طول ۳۵ سال انتظار تاکنون ۸ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا برای تطبیق خود با شرایط این نهاد جهانی دریافت کرده است. به نظر می رسد که هزینه بازسازی اوکراین نیز بیش از یک تریلیون یورو برای شهروندان اروپایی آب بخورد.

این صاحبنظر فرانسوی اتحادیه اروپا را «دیکتاتور صالح» دانست چرا که به زعم وی فرآیند تصمیم‌گیری این تشکیلات دیگر دموکرایتک نیست. وی تاکید کرد که موافقت با عضویت تمامی کشورهای متقاضی باید در کشورهای عضو به همه پرسی گذاشته شود.

گزارش وزارت دفاع انگلیس از تغییر فرماندهان نظامی روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۹

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس ارزیابی تازه‌ای را درباره جابجایی فرماندهان ارتش روسیه در میانه جنگ اوکراین ارائه داد.

در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: از آغاز ژوئن، فرماندهی عالی روسیه به احتمال زیاد چندین ژنرال را از نقش های فرماندهی عملیاتی کلیدی در جنگ اوکراین برکنار کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: اینها شامل فرمانده نیروهای هوابرد (VDV) ژنرال سرهنگ آندری سردیوکوف و فرمانده گروه نیروهای جنوبی (SGF) روسیه ژنرال ارتش الکساندر دوورنیکوف است. دورنیکوف همچنین برای مدتی احتمالاً به عنوان فرمانده کل عملیات عمل می کرد.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، فرماندهی گروه نیروهای جنوبی روسیه (SGF) که در حمله روسیه در دونباس نقش مرکزی ایفا می‌کند، به احتمال زیاد به سرهنگ ژنرال سرگئی سوروویکین منتقل می‌شود. ژنرال سوروویکین بر اساس بیانیه یادشده، بالغ بر سی سال با اتهامات فساد و بی رحمی همراه بوده است.

شلیک چند موشک از خاک بلاروس به سمت اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۴:۴۷

ارتش اوکراین امروز شنبه اعلام کرد که چندین موشک از سمت خاک بلاروس به منطقه مرزی چرنیهیف شلیک شده است.

 ارتش اوکراین با اعلام این خبر افزود که حمله صبح امروز (به وقت محلی) به این منطقه در شمال شرقی کی‌یف "یک زیر ساخت" را هدف قرار داده است.

در بیانیه ارتش اوکراین در فیس‌بوک آمده است که منطقه چرنیهیف مورد بمباران موشکی گسترده قرار گرفت و ۲۰ موشک از طریق هوا از خاک اوکراین به منطقه دسنا شلیک شد.

دسنا با جمعیت ۷ هزار و ۵۰۰ نفری، یک منطقه در ۷۰ کیلومتری شمال کی‌یف و از همین فاصله با مرز بلاروس است.

بمباران این منطقه پیش از ملاقات برنامه ریزی شده امروز ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی وی در سنت پترزبورگ، انجام گرفت.

خارج شدن اوکراینی ها از شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» با تشدید حملات روسیه

همزمان با پیشروی نیروهای روسی و تشدید عملیات برای تسلط بر شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» در استان لوهانسک، یک مقام اوکراینی نیز از تصمیم کی‌یف برای عقب کشیدن تمام نیروها از شهر خبر داد.

فرماندار منطقه سیورودونتسک روز جمعه گفت که ارتش اوکراین قرار بود پس از هفته‌ها درگیری خیابانی و بمباران، نیروهای خود را از شهر بیرون بکشد و به‌نوعی دستاور برای روسیه به‌حساب بیاید.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هر دو طرف روسی و اوکراینی روز جمعه خبر دادند همزمان که مسکو به آخرین بخش‌های قلمرو تحت کنترل اوکراین در منطقه صنعتی لوهانسک نزدیک‌تر می‌شود، نیروهای روسی یک شهر را در حدود ۱۰ کیلومتری جنوب سیورودونتسک تصرف کردند.

وزارت دفاع روسیه گفت که حدود ۲ هزار نظامی اوکراینی و نیروهای خارجی را در این منطقه محاصره کرده است.

«سرهی گیدای» فرماندار منطقه لوهانسک با بیان یانکه سربازان اوکراینی در سیورودونتسک دستور انتقال به مواضع جدید را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: «باقی‌ماندن در موقعیت‌هایی که طی ماه‌ها بمباران و تکه‌تکه شده، آنهم بخاطر اینکه بی‌فایده مانده باشند، منطقی نیست.»

شلیک چند موشک از خاک بلاروس به سمت اوکراین/ گزارش وزارت دفاع انگلیس از تغییر فرماندهان نظامی روسیه/ هشدار انگلیس درباره توافق بد میان روسیه و اوکراین

هشدار جانسون درباره توافق بد میان روسیه و اوکراین

در حالی که مواضع تحریک‌آمیز کشورهای غربی در قبال بحران روسیه و اوکراین ادامه دارد، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص احتمال پذیرش یک توافق بد از سوی اوکراین هشدار داد.

منابع رسانه‌ای غربی از «کیگالی» پایتخت رواندا که میزبانی نشست اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع است، خبر دادند که نخست‌وزیر انگلیس باز هم درباره جنگ روسیه و اوکراین اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، بوریس جانسون در حاشیه این نشست ابراز نگرانی کرد که بحران اقتصادی در اروپا ممکن است اوکراین را به پذیرش یک توافق صلح بد با روسیه وادار کند.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «بسیاری از کشورها می‌گویند که این یک جنگ اروپایی است که غیرضروری است ... و بنابراین فشار برای تشویق - اجبار شاید (بر) اوکراینی‌ها برای پذیرش یک صلح بد، افزایش خواهد یافت».

هشدار روسیه درباره پیوستن اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا

تصمیم کمیسیون اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه این قاره به کشورهای اوکراین و مولداوی با واکنش تند مسکو همراه شد.

«ماریازاخارروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت تصمیم سران اروپا برای پذیرش اوکراین و مولداوی به عنوان نامزدهای عضویت در این اتحادیه، پیامدهای منفی خواهد داشت و به منزله «بردگی» کشورهای همسایه اتحادیه اروپا است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اگرچه ممکن است سال ها طول بکشد تا کشورهای اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا بپیوندند، اما تصمیم برای انتخاب آنها به عنوان کاندید عضویت، نمادی از قصد اتحادیه اروپا برای نفوذ به عمق اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

زاخارووا با صدور بیانیه‌ای، این اقدام سران اروپایی را تلاشی برای تجاوز به حوزه نفوذ روسیه در کشورهای همسود مستقل شامل کشورهای سابق شوروی خواند.

طبق این گزارش، وی تاکید کرد: «با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، اتحادیه اروپا تأیید کرد که به بهره‌برداری فعال از کشورهای همسود در سطح ژئوپلیتیک ادامه می‌دهد تا از آنها برای مهار روسیه استفاده کند».

این دیپلمات روس با بیان اینکه کشورهای اروپایی به عواقب منفی چنین اقدامی فکر نمی‌کنند، اظهار داشت: «اتحادیه اروپا با گسترش به اوکراین و مولداوی، دو جمهوری شوروی سابق، آرمان‌های دموکراتیک خود را به قیمت توسعه بی‌بند و بار و بردگی سیاسی و اقتصادی همسایگانش قربانی می‌کند».

سازمان ملل: جنگ اوکراین بیش از ۱۲ میلیون نفر را آواره کرده است

سخنگوی سازمان ملل متحد همزمان با چهارمین ماه از جنگ اوکراین اعلام کرد که این جنگ بیش از ۱۲ میلیون اوکراینی را آواره کرده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهار ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد، افزود که بر اساس گزارش امین عوض، دستیار دبیرکل و هماهنگ کننده بحران سازمان ملل متحد در اوکراین، گفت که این جنگ بیش از ۱۲ میلیون اوکراینی را آواره کرده است.

وی تصریح کرد: در شرق اوکراین، درگیری‌های شدید باعث گرفتاری غیرنظامیان شده و دسترسی آنها به غذا، آب آشامیدنی و برق را مسدود کرده است.

سخنگوی سازمان ملل متحد ادامه داد: ما همچنان خواستار دسترسی بشردوستانه به این مناطق برای کمک فوری به غیرنظامیان هستیم.

پیش از این، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز جهانی پناهجویان گفت: جنگ در اوکراین بزرگترین و سریع ترین روند آوارگی افراد در اروپا را از زمان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده است.

دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه تعداد پناهجویان در جهان به بالاترین سطح رسیده است، اعلام کرد تعداد کل آوارگان جهان به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۵
انتشار یافته: ۳
تنها را نجات اوکراین پذیرش خواست‌های روسیه است تا اینجا اوکراین خسارت‌های فراوانی دیده و هر روز تاخیر در انجام توافق خسارت بیشتری به اوکراین وارد میشود
تابی عزیز نحوه انتشارکامنت های این بخش درروزهای اخیر نشان از تکدر بزرگان نسبت به نفرت مردم ازاقدامات جنایتکارانه جناب پوتین وکلا هیات حاکمه روسیه است. درعکسی هم که همین امروز ازنحوه لباس پوشیدن خانم ماریا ازنزدیکان پوتین درایران وعربستان منتشر کرده بودید کاملا معلوم بود که ماریا خانم به قوانین عربستان به عنوان کشورمیزبان احترام میگذارد ولی درایران انگار که به یکی از مناطق روسیه مثلا جمهوری داغستان رفته مینگرد .
جنگ،جنگ تا نابودی روسیه متجاوز
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان