بازدید 17379

انصراف بیش از ۷۰ زائر ایرانی حج تمتع بعد از صدور ویزا

۷۰ نفر از زائران حج پس از صدور ویزا از تشرف به سرزمین وحی انصراف دادند.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 23 June 2022

 

به گزارش تابناک از فارس، در حالی که هنوز ویزای عربستان برای مشمولان حج تمتع صادر نشده بود، تعداد انصرافی‌های حج تمتع به حدود ۸۰۰ نفر رسید. اکنون که اعزام‌ها در حال انجام است و از طرفی هم ویزای برخی زائران دریافت شده است، بیش از ۷۰ نفر از مشمولان حج تمتع ۱۴۰۱ پس از صدور ویزا و انجام سایر مراحل برای تشرف به سرزمین وحی، از این سفر معنوی انصراف داده‌اند.
بر همین اساس، سازمان حج و زیارت در حال برنامه‌ریزی به منظور تکمیل این ظرفیت از بین مشمولان حج تمتع است و جلسات آموزشی فشرده برای متقاضیان حج تمتع سال جاری برگزار می‌کند تا زائران با آمادگی در کنار حجاج سایر کشور‌ها به انجام مناسک حج تمتع بپردازند.
به گفته یک منبع مطلع، دلیل اصلی انصراف افراد از تشرف به حج تمتع سال جاری، بالا بودن هزینه حج است. بسیاری از افراد هزینه تحمیل شده از سوی سعودی‌ها را پرداخت کرده‌اند، اما در واپسین روز‌های اعزام، از تشرف به حج تمتع انصراف داده‌اند. به همین دلیل هم سازمان حج و زیارت برای تکمیل شدن ظرفیت کاروان‌ها مجبور شده تا دوباره ثبت‌نام از مشمولان را در دستور کار قرار دهد.
البته همانطور که رئیس سازمان حج و زیارت گفته بود، امسال شاید آخرین «حج ارزان» باشد و بهتر است مشمولان از فرصت استفاده کرده و از تشرف به حج امسال انصراف ندهند. با این وجود، برخی از مشمولان حج تمتع از این سفر انصراف و ترجیح داده‌اند تا در فرصت دیگری به حج تمتع مشرف شوند.

هزینه حج تمتع امسال در ابتدا به طور متوسط ۳۷ میلیون تومان اعلام شد که البته با توجه به اینکه حج تمتع سال ۹۹ برگزار نشد و زائران هزینه را به طور کامل پرداخت کرده بودند و مبلغ آن با ارز ۹ هزار تومانی در آن زمان در بانک مرکزی تثبیت شده بود، این هزینه با وجود بالا رفتن قیمت‌ها در عربستان به ویژه مالیات به این مبلغ رسید، اما در آستانه اعزام زائران به سرزمین وحی، عربستان به یک باره هزینه حج تمتع را حدود یک هزار و ۲۰۰ دلار افزایش داد که با تدابیر سازمان حج و زیارت زائران، زائران حدود یک سوم این مبلغ را پرداختند و هزینه حج تمتع به طور متوسط به ۴۵ میلیون تومان رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر