بازدید 5512

پمپئو: آمریکا قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به جنگ اوکراین اعلام کرد کشورش قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹ 22 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از شبکه فاکس نیوز، وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید دولت فعلی واشنگتن با سیاست‌های غلط خود قدرت بازدارندگی این کشور را از بین برده است.

«مایک پمپئو» روز سه شنبه در برنامه «اتاق خبر آمریکا» از شبکه فاکس نیوز گفت اشتباهات سیاست خارجی دولت بایدن موجب شده، آمریکا قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است. وی با اشاره به بازداشت دو مزدور آمریکایی در جنگ اوکراین گفت احتمال دارد دو آمریکایی اسیر شده از سوی روس‌ها به دلیل حمایت از اوکراین با مجازات اعدام روبرو شوند.

وزیر خارجه سابق آمریکا با دلخراش توصیف کردن بازداشت مزدوران این کشور به دست روسیه گفت به همین دلیل است که رهبری (آمریکا) اهمیت دارد. ما خود را در این مکان وحشتناک می بی نم، اوکراینی‌ها خود را در این مکان وحشتناک می‌بینند، به این دلیل که آمریکا قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

سخنگوی کرملین روزگذشته یادآور شد روسیه آمریکایی‌های حاضر در جنگ اوکراین را مزدور می‌داند و ممکن است در مناطق تحت حمایت روسیه به اعدام محکوم شوند.این مقام دولت روسیه در این باره تاکید کرد که مسکو احتمال محکومیت اعدام این دو مزدور آمریکایی اهل آلاباما، در صورت محاکمه را رد نمی‌کند. پسکوف همچنین تاکید کرد مزدوران آمریکایی مشمول کنوانسیون ژنو، که نحوه رفتار با اسیران جنگی را تعیین می‌کند، نمی‌شوند. سخنگوی کرملین تاکید کرد ما در مورد مزدورانی حرف می‌کنیم که جان پرسنل ما را تهدید می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر