بازدید 72450
با صد و نوزدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن ۵۰۰ نظامی اوکراینی در یکی از حملات روسیه/ خشم واشنگتن از اعدام دو سرباز آمریکایی توسط روسیه/ هشدار ژنرال آلمانی درباره حمله اتمی روسیه به اروپا/ارزیابی جدید وزارت دفاع انگلیس از جنگ اوکراین

صد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 22 June 2022

هشدار ژنرال آلمانی درباره حمله اتمی روسیه به اروپا

بین الملل تابناک: صد و نوزدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کشته شدن ۵۰۰ نظامی اوکراینی در یکی از حملات روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۰:۵۷

ارتش روسیه امروز (چهارشنبه) به عملیات خود علیه پایگاه‌های نیروها و زیرساخت‌های نظامی اوکراین و تصرف اراضی دونباس ادامه داد.

به گزارش اسپوتنیک، در آخرین تحولات میدانی، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که نیروهای اوکراینی متحمل تلفات بسیاری شده‌اند و حدود ۵۰۰ نظامی اوکراینی بر اثر حمله‌ای با سلاح‌های بسیار دقیق که پایگاهی در نیکولایف را در روز سه شنبه هدف قرار داد، کشته شدند.

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: در پی حمله‌ای با سلاح‌های بسیار دقیق که توسط نیروی هوافضای روسیه در ۲۱ ژوئن انجام شد، حدود ۵۰۰ سرباز اوکراینی از تیپ ۵۹ کشته شدند و سلاح‌ها و تجهیزات آنها نیز در شهر نیکولایف نابود شد.

در همین حال، سازمان اطلاعات انگلیس اعلام کرد که روسیه آماده استقرار تعداد زیادی از یگان‌های ذخیره در دونباس است.

اوکراینی‌ها بامداد امروز اعلام کردند که حملات روسیه "همه چیز را" در شهر صنعتی استراتژیک لیسیچانک در نزدیکی سیفیرودونتسک در منطقه دونباس در شرق اوکراین نابود می‌کند.

آلمان فهرست تسلیحات و تجهیزات ارسالی به اوکراین را منتشر کرد
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۰:۵۶

دولت آلمان ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین را از طبقه‌بندی محرمانه خارج کرد. برای نخستین بار فهرست کامل این تسلیحات در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت آلمان انتشار یافته و در اختیار عموم است.

به گزارش پایگاه دویچه وله، حدود چهار ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین، دولت آلمان روز سه‌شنبه ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) برای نخستین بار فهرست تسلیحات و تجهیزات نظامی به این کشور را در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد.

اشتفن هبشترایت، سخنگوی دولت آلمان در این رابطه گفت، آلمان در انطباق با رویکرد نزدیک‌ترین متحدان خود، از جمله ایالات متحده آمریکا، فهرست را علنی می‌کند.

این فهرست که تاکنون تنها در بخش اسناد محرمانه پارلمان آلمان برای نمایندگان قابل رویت بود تمام تسلیحات و تجهیزات نظامی را در بر می‌گیرد که یا ارسال شده‌اند یا قرار است ارسال شوند.

دولت آلمان تاکنون ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی خود برای مقابله دفاعی اوکراین در برابر تهاجم روسیه را به طور موردی علنی کرده بود. اما اوکراین به محض دریافت تسلیحات و تجهیزات، فهرست آنها را اعلام می‌کرد. 

تسلیحات و تجهیزات تاکنون ارسال شده

بر اساس فهرست منتشره در پایگاه اینترنتی دولت آلمان، تسلیحات تاکنون ارسال شده بدین قرار است: ۳ هزار گلوله آر.پی.جی ضدتانک مدل ۳، ۹۰۰ عدد پرتابگر، ۱۴۹۰۰ مین ضدتانک، ۵۰۰ موشک پدافند هوایی "استینگر"، ۲۷۰۰ موشک زمین به هوای دستی موسوم به "فلیگرفائوست" مدل "استرلا"، ۱۶میلیون فشنگ سلاح دستی، ۵۰ آرپی‌جی ضدسنگر، ۱۰۰ مسلسل MG۳ و لوازم یدکی آن، ۱۰۰هزار نارنجک دستی، ۵۳۰۰ چاشنی انفجاری، ۳۵۰هزار آتش‌زنه، ۱۰۰هزار متر نخ انفجاری، ۱۰۰هزار کپسول انفجاری، ۲۳هزار کلاه‌خود رزمی، ۱۵ پالت لباس رزمی، ۱۷۸ خودرو (کامیون، مینی‌بوس، خودروی صحرایی)، ۱۰۰ چادر، ۱۲ موتور تولید برق، ۶ پالت مواد برای پاکسازی مواد رزمی، ۱۲۵ دوربین دوچشمی، ۱۲۰۰ تختخواب بیمارستان، ۱۸ پالت مواد و وسایل درمانی از جمله ۶۰ نورافکن اتاق عمل جراحی، پوشش حفاظتی و ماسک عمل جراحی، ۱۰هزار کیسه خواب، ۶۰۰ عینک تیراندازی، یک سامانه فرکانس رادیویی، ۳ هزار دستگاه بی‌سیم صحرایی با ۵هزار رول کابل صحرایی و تجهیزات حمل آن، یک بیمارستان صحرایی، ۳۵۳ دوربین شب، ۴ دستگاه الکترونیک ضدپهپاد، ۱۶۵ دوربین، مواد و وسایل پانسمان به همراه کوله‌پشتی و بسته‌های پانسمان، ۳۸ اندازه‌گیر فاصله لیزری، مواد سوخت گازوئیل و بنزین (ارسال مداوم)، ۱۰ تن محلول رقیق‌کننده AdBlue، ۵۰۰ عدد پانسمان ویژه قطع خونریزی، ۲۰۲۵ پالت مواد غذایی (در ۶۸ محموله کامیون) با ۳۶۰هزار بسته وعده غذای یک نفره، لوازم یدکی جنگنده میگ۲۹، ۳۰ خودروی ضدگلوله ویژه.

تسلیحات و تجهیزات نظامی که قرار است ارسال شوند

تسلیحات و تجهیزات نظامی که قرار است به تدریج ارسال شوند، عبارتند از: ۱۰هزار مهمات توپخانه، ۵۳هزار مهمات تانک، ۵میلیون و ۸۰۰هزار فشنگ سلاح دستی، ۷ دستگاه تتانک هویتزر خودکششی (Panzerhaubitze) مدل ۲۰۰۰ به انضمام آموزش لازم و لوازم یدکی در چارچوب پروژه مشترک با هلند (اوکراین امروز اعلام کرد آن‌ها را دریافت کرده است)، ۵هزار کلاه‌خود رزمی، ۸ رادار زمینی و دستگاه‌های حرارت‌سنج، ۴ فروند پهپاد تجسسی، ۱۰ خودروی زرهی، ۷ فرستنده زیگنال اختلال، ۸ دستگاه الکترونیک پدافند پهپادی، ۴ دستگاه مین‌روبی با کنترل از راه دور، ۶۵ یخچال ویژه برای مواد درمانی، یک دستگاه خودروی آلودگی‌زدایی، ۱۰۰ تزریق‌کننده خودکار، ۱۴ حساسگر پدافند پهپادی، ۱۰ توپ ضدپهپاد، ۳۲ پهپاد تجسسی، ۵۴ زره‌پوش نفربر مسلح M۱۱۳ (سامانه‌ای از دانمارک که با هزینه آلمان فن‌آوری آن برای اوکراین تغییر داده شده)، ۳۰ دستگاه تانک پدافند هوایی از نوع "گِپارد" با ۶هزار مهمات، سامانه پدافند هوایی IRIS-T-SLM، رادار تشخیص محل توپخانه مدل "کبرا"، ۹۰ دستگاه خودروی پیک‌آپ تویوتا، ۳ سامانه موشک‌انداز "مارس" با مهمات، ۱۰۰هزار کیت کمک‌های اولیه و ۲۲ دستگاه کامیون.

به گفته دولت آلمان، این فهرست که در پایگاه اینترنتی خبررسانی دولت در اختیار عموم گذاره شده است به طور مدام تکمیل می‌شود.

واشنگتن: خواستار عضویت هرچه سریع‌تر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۸

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تمایل واشنگتن به انجام شدن هرچه سریعتر عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خبر داد.

پرایس شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری گفت آمریکا هیچ جدول زمانی مشخصی برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تعیین نکرده اما می‌خواهد این فرایند به‌سرعت انجام شود.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی همچنین تصریح کرد که واشنگتن بخشی از مذاکرات جاری بین فنلاند، سوئد و ترکیه برای حل اختلافات موجود نیست، اما از بحث گسترده درباره این موضوع حمایت می‌کند.

این دیپلمات آمریکایی در پاسخ به سوالی حول هشدارهای روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نیز گفت: «تعهد ما به ناتو و بند پنجم آن محکم است و هرگونه حمله به یکی از اعضای آن به منزله حمله به کل ائتلاف است».

پرایس در ادامه به ماجرای بازداشت دو جنگجوی این کشور توسط روسیه در اوکراین پرداخته و اظهار داشت:‌ «ما در تلاش هستیم تا درباره آمریکایی‌هایی که ممکن است در بازداشت روسیه یا عوامل آن باشند اطلاعات بیشتری کسب کنیم».

وی با بیان اینکه مقامات روسیه هیچ اطلاعاتی در مورد آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین به واشنگتن ارائه نکرده‌اند، افزود: «ما به شدت با موضع کرملین مبنی بر اینکه کنوانسیون ژنو شامل آمریکایی‌های بازداشت شده در اوکراین نمی‌شود، مخالفیم».

حمله توپخانه‌ای به خارکیف اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۷

اوله سینگوبوف فرماندار خارکیف گفت، بر اثر گلوله باران این منطقه توسط روسیه، دست کم ۱۵ غیرنظامی کشته شدند.

به گزارش رویترز، پس از هفته‌ها آرامش نسبی، نیروهای روسیه گلوله باران منطقه خارکیف را تشدید کرده‌اند.

سینگوبوف افزود،۶ نفر در خارکیف و اطراف آن، ۶ نفر دیگر در چوهویف در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی خارکیف کشته شده‌اند و سه نفر نیز در زولوچیف ۴۰ کیلومتری شمال غربی این شهر جان خود را از دست داده‌اند.

خشم واشنگتن از اعدام دو سرباز آمریکایی توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۴

پس از اعلام دستگیری دو سرباز آمریکایی توسط نیروهای روسیه در خاک اوکراین و احتمال محکومیت آنها به اعدام، تنش در روابط مسکو و واشنگتن، وارد مرحله تازه‌ای شده‌ است.

به گزارش روزنامه تایم، یک روز پس از اینکه کرملین اعلام کرد دو سرباز آمریکایی دستگیر شده در اوکراین را اعدام می‌کند، دولت «جو بایدن» ضمن ابراز خشم از روسیه خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که مقام های این کشور درحال مذاکره با روسیه بر سر آزادی «الکساندر دروکه» ۳۹ ساله و «اندی هاین» ۲۹ ساله، دو اسیری هستند که داوطلبانه برای جنگ با نیروهای دولت اوکراین شرکت کرده‌بودند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد دروکه و هاین به هنگام جنگ در شرق اوکراین توسط نیروهای طرفدار روسیه بازداشت شده اند و پرونده آنها به نگرانی‌ها در مورد وضعیت هزاران سرباز خارجی حاضر در این کشور جنگ‌زده دامن زده‌است. ناظران حقوق بشر می‌گویند که سربازان خارجی تحت فرماندهی ارتش اوکراین حق برخورداری از وضعیت اسرای جنگی را دارند و براساس کنوانسیون ژنو نباید تحت پیگرد قانونی قرارگیرند.

اما روسیه، تمامی سربازان خارجی حاضر در نبرد برای اوکراین را مزدور خوانده و آنها را مشمول حمایت‌های بین‌المللی نمی‌داند. در اوایل ماه جاری میلادی، دو بریتانیایی و یک تبعه مراکش هم به اسارت نیروهای روسیه درآمدند و در یک دادگاه به اتهام جنایات جنگی محکوم به اعدام شدند.

«ریچل دنبر» معاون بخش اروپا و آسیای مرکزی دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص گفت که اگر در مورد وضعیت اسرای جنگی در اوکراین شکی وجود داشته باشد، براساس کنوانسیون ژنو، آنها حق این را دارند که در یک دادگاه صالح محاکمه شوند. وی افزود: آنها اسیر جنگی هستند و دارای تمام حقوق یک اسیر جنگی می باشند، مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. فرآیند اثبات خلاف این امر هم باید از طریق یک دادرسی عادلانه باشد. انکار یک شخص، نقض فاحش کنوانسیون ژنو است.

از سوی دیگر، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، در مصاحبه ای با شبکه خبری "ان.بی.سی. نیوز" اذعان کرد که تحقیقات در مورد دروکه و هاین همچنان در جریان است. وی این دو اسیر جنگی آمریکایی را سربازان "خوش اقبال" خطاب کرد و گفت: دروکه و هاین در گلوله‌باران و شلیک به نیروهای روسی شرکت داشتند و بنابراین باید مسئول جنایاتی که مرتکب شده‌اند، شناخته شوند.

پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این دو سرباز آمریکایی اعدام شوند یا خیر، پاسخ داد که نمی‌تواند چیزی را تضمین کند و نتیجه کار به تحقیقات بستگی دارد.

همزمان «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران کاخ سفید گفت: این وحشتناک است که یک مقام دولتی در روسیه برای دو شهروند آمریکایی که در اوکراین بودند، مجازات اعدام را پیشنهاد کند. وی اضافه کرد که دولت آمریکا هنوز در حال جمع آوری اطلاعات است.

در این میان، مقام های اروپایی، روسیه را به تلاش برای انحراف اذهان از آنچه که جنایات جنگی در اوکراین دانسته، متهم کرده اند. آنها بر این باورند که مسکو احتمالا در تلاش برای ایجاد زمینه تبادل زندانیانی است که در جریان جنگ اوکراین بازداشت و محکوم شده‌اند.

«مریک گارلند» دادستان کل آمریکا نیز روز گذشته در پی یک سفر از پیش اعلام‌نشده به کی‌یف پس از دیدار با دادستان ارشد اوکراین تیم واکنش جنایت های جنگی را معرفی کرد. وی در این سفر تصریح کرد که هیچ مامنی برای جنایتکاران جنگی وجود ندارد و تصمیم ما همراه با وزارت دادگستری آمریکا و همکاری متحدان خود در تلاش برای هر فرد حاضر در جنایت های جنگی، شکنجه و سایر تخلفات شدید قاطع خواهد بود.

ارزیابی جدید وزارت دفاع انگلیس از جنگ اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۲

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین مدعی شد که روسیه در حال تدارک برای استقرار یگان‌های ذخیره در دونباس است.

بر اساس بیانیه روز چهارشنبه وزارت دفاع انگلیس، در حالی که روسیه تلاش می کند منطقه سیورودونتسک را از طریق ایزیوم در شمال و پوپاسنا در جنوب محاصره کند، بمباران‌های سنگین ادامه دارد.

این بیانیه می‌افزاید: روسیه به احتمال زیاد در حال آماده شدن برای استقرار تعداد زیادی از یگان‌های ذخیره در دونباس است.

در بیانیه یادشده آمده است، مقامات روسی تعداد کلی تلفات نظامی در اوکراین را از ۲۵ مارس اعلام نکرده اند اما جمهوری خلق دونتسک (DPR) آمار تلفات نیروهای خود را منتشر کرده است.

در این بیانیه ادعا شده است: که از ابتدای ۲۰۲۲ تا تاریخ ۱۶ ژوئن، ۲۱۲۸ پرسنل نظامی آن در عملیات کشته شده و ۸۸۹۷ نفر مجروح شدند که معادل حدود ۵۵ درصد نیروهای اصلی آن است.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس این میزان تلفات، فرسایش فوق‌العاده تعداد نیروهای روسیه را برجسته می‌کند.

بیانیه منتشر شده با بیان اینکه نیروهای جمهوری خلق دونتسک به احتمال زیاد به سلاح ها و تجهیزات قدیمی مجهز باشند افزود: در هر دو طرف (درگیری)، توانایی تولید و استقرار یگان‌های ذخیره در خط مقدم به احتمال زیاد برای نتیجه جنگ بسیار حیاتی می‌شود.

تلاش رهبر دوره ای گروه ۲۰ برای حل صلح آمیز بحران اوکراین
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۴:۴۱

وزارت امورخارجه اندونزی اعلام کرد، رئیس جمهوری این کشور که ریاست دوره ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد، هفته آینده با همتایان روس و اوکراینی خود برای یافتن راه حل صلح آمیز جهت پایان دادن به مناقشات اخیر دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، سفر «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی که در حال حاضر رئیس دوره ای گروه ۲۰ نیز هست نخستین سفر رهبری آسیایی برای دیدار با روسای جمهور روسیه و اوکراین است.

رئیس جمهوری اندونزی به طور جداگانه با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جهموری اوکراین و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که از پیش هر دو را برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ ماه نوامبر به جزیره «بالی» دعوت کرده بود، دیدار خواهد کرد.

هشدار ژنرال آلمانی درباره حمله اتمی روسیه به اروپا

ژنرال نیروی هوایی آلمان با طرح ادعای احتمال حمله اتمی روسیه به اروپا، خواستار آمادگی کشورهای عضو ناتو در برابر آن و به کاربردن ابزار بازدارنده در مقابله با این تهدید و حتی استفاه از تسلیحات هسته ای اروپا شد.

 تارنمای نشریه اوکراینی «کی‌یف پست» با انتشار این خبر نوشت: ژنرال «اینگو گرهاردتز» (General Ingo Gerhardtz) از نیروی هوایی آلمان گفته است که «ناتو باید خود را برای حمل اتمی روسیه آماده کند».

این روزنامه انگلیسی زبان اوکراینی درادامه نوشت: گرهاردتز درجریان سخنرانی در سمپوزیوم بین المللی نیروی دریایی در شهر «کیل» (The Kiel International Seapower Symposium) واقع در شمال آلمان گفته است که کشورهای عضو ناتو باید خود را برای تهدیدهای هسته ای روسیه آماده کنند و قادر به اقدام بازدارنده در قبال این تهدید روسیه باشند.

بنابراین گزارش این ژنرال نیروی هوایی آلمان تاکید کرده است: برای داشتن اقدام قابل اتکا بازدارنده؛ درصورت لزوم، هم به ابزار و هم اراده سیاسی جهت استفاه از بازدارندگی اتمی نیازمندیم.

تارنمای خبری کی‌یف پست در ادامه به نقل از نشریه آلمانی «بیلد» نوشت: به زبان قابل فهم تر، صحبت های گرهاردتز بدین معنی است که؛ «کشورهای ناتو درصورت لزوم و در صورتی که روسیه اول دست به حمله زند، باید خود را برای استفاده از تسلیحات اتمی آماده کنند».

کی‌یف پست نوشت: این ژنرال نیروی هوایی آلمان که درباره احتمال حمله روسیه به اعضای ناتو سخن می گفت، آشکارا به پوتین توصیه کرده است که به قلمرو بلوک آتلانتیک شمالی تجاوز نکند.

به گزارش این نشریه اوکراینی، گرهاردتز در بخش دیگری از سخنانش گفت: اروپا تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۶۰۰ فروند جنگنده پیشرفته در منطقه «دریای بالتیک» خواهد داشت که همچنین شامل هواپیماهای آمریکایی نیز خواهند بود.

کی‌یف پست نوشت: پیش از این «پیتر ریکتس» (Peter Ricketts) مشاور سابق امنیت ملی انگلیس گفته بود که به نظر می رسد ولادیمیر پوتین تصمیم حمله به پایگاه های ناتو برای قطع تامین تسلیحات نظامی غرب به اوکراین را دارد.

حمله پهپادی اوکراین به یکی از پالایشگاه های روسیه

خبرگزاری تاس از آتش‌گرفتن پالایشگاه «نوووشاختینسک» روسیه در منطقه روستوف در غرب روسیه بعد از مشاهده دو پهپاد اوکراینی بر فراز این منطقه خبرداد.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از منابع محلی در منطقه روستوف نوشت: یکی از پهپادهای اوکراینی با واحد انتقال حرارت این پالایشگاه برخورد کرد که این برخورد سبب آتش‌سوزی در این واحد شد. پهپاد دوم نیز از منطقه گریخت.

اوکراین اخیرا خواستار دریافت سلاح‌های بردبلند و پهپادهای تهاجمی از غرب شده است؛ موضوعی که نگرانی روسیه را در پی داشته و مسکو درباره این موضوع به کی‌یف و متحدانش هشدار داده‌است.

مقام های ارشد روسیه اعلام کرده‌اند که درصورت استفاده اوکراین از سلاح‌های تهاجمی و حمله به خاک روسیه، راهبرد خود را در قبال جنگ تغییرداده و از سلاح‌هایی استفاده خواهندکرد که تاکنون استفاده نکرده‌اند.

آمریکا: خواستار عضویت سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش خواستار عضویت هرچه سریعتر فنلاند و سوئد در ناتو است.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که آمریکا هیچ ضرب الاجلی برای عضویت فنلاند و سوئد در ناتو تعیین نکرده است اما می‌خواهد این فرایند به سرعت به نتیجه برسد.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که ایالات متحده آمریکا بخشی از مذاکرات میان فنلاند، سوئد و ترکیه به منظور حل اختلافات نیست اما از شرکای خود یعنی فنلاند و سوئد حمایت می کند.

وی اظهار داشت: تعهد واشنگتن به ناتو و بند پنج آن محکم است و هرگونه حمله به یکی از اعضای ناتو به منزله حمله به تمامی این ائتلاف است.

سائولی نینیسته رییس جمهوری فنلاند روز سه‌شنبه در خصوص روند مذاکرات با ترکیه برای پیوستن هلسینکی به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که پیشرفت چندانی در این مورد صورت نگرفته است.

هویتزرهای آلمانی به اوکراین رسید

وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، توپ‌های خودکششی هویتزر آلمانی به عنوان نخستین محموله تسلیحات سنگینی که برلین قولش را به کی‌یف داده بود، وارد این کشور جنگ زده شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین از غرب خواسته تا تسلیحات بیشتر و بهتری را در اختیارش قرار دهد چون مهمات و تسلیحات این کشور برای رویارویی با حملات روسیه در حال اتمام است.

اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین در رسانه‌های اجتماعی گفت: ما در حال انباشت و پر کردن زرادخانه‌های مهمات خود هستیم. هویتزرهای آلمانی با نام "Panzerhaubitze ۲۰۰۰" به همراه نیروهای آموزش دیده اوکراینی به توپخانه کشور ملحق شده است.

این هویتزرها یکی از قدرتمندترین تسلیحات توپخانه‌ای در تسلیحات نیروهای مسلح آلمان است و می‌تواند اهداف در فاصله ۴۰ کیلومتری را بزند.

آلمان در مه ۲۰۲۲ قول داده بود تا هفت دستگاه هویتزر خودکششی را به اوکراین بدهد؛ هلند نیز پنج سیستم توپخانه‌ای مشابه به اوکراین داده است.

آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز فهرستی از دیگر تسلیحاتی را که آلمان قولش را داده، منتشر کرد که شامل ۳۰ تانک جپارد و سه راکت انداز چندجانبه MARS II به همراه ۵۰۰ موشک استینگر دوش پرتاب می‌شود.

کی‌یف قبلا گفته بود که به ۱۰۰۰ دستگاه هویتزر، ۵۰۰ تانک و ۱۰۰۰ پهپاد به همراه دیگر تسلیحات سنگین به منظور مقابله و عقب راندن سربازان روسی نیاز دارد که ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله و حدود ۲۰ درصد از قلمروی اوکراین را تصرف کرده است.

سایر کشورها که به اوکراین هویتزر داده‌اند شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ و لهستان هستند.

 

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۷
کم کم تنش های اصلی بین روسیه و آمریکا به درگیری رو در رو میرسه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
بدرک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
همیشه کشورها پشت صحنه توافق می کنند
شما کشورهای جهان سوم هم طبق معمول زود باور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
اشتباه میکنی.آمریکا داره فیلم بازی میکنه.دعوا زرگری میکنه.امریکا و روسیه برای اوکراین و ایران بینه خودشون توافق کردن.یعنی روسیه اوکراینو و آمریکا و متحدانش ایران رو تهت درگیری و فشار و در نتیجه به اهدافشون میرسن
امیر
| United States of America |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
فکر کنم شما یادت نباشه که تو اوج جنگ سرد هم به درگیری مستقیم نکشید چه برسه به الان! البته شاید برای برخی آمریکاییها این موضوع که روسیه از پس کشور کوچک و ضعیفی مثل اوکراین بر نمیاد انگیزه ای برای درگیر شدن ایجاد کنه!‌ اما این هم خوشخیالی هست. آمریکا در شرایطی که دست برتر از نظر نظامی نسبت به خیلی کشورها مثل کوبا و ایران و ونزوئلا داشته و داره حاضر نشده وارد جنگ مستقیم در این کشورها بشه. فقط حضور یک دیکتاتور «کاملا» دیوانه در راس یک کشور میتونه پای آمریکا رو به جنگ باز کنه.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
آمریکا تاوان مستقیم بدهد از جفتک انداختن دست برمی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
به تاریخ آمریکا نگاه کن تا ببینی اینها مطلقا در هیچ دعوایی که طرف مقابل مشتی برای پرتاب کردن داشته باشد ، وارد نشده اند . جنگ جهانی دوم بزرگترینش بود که زمانی وارد جنگ شدند که هم متحدین و هم متفقین زوارشان کاملا در آمده بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
باید همین بشه وگرنه فقط روسیه میماند که همینطور تلفات بده...
مگر شما فارسی بلد نیستید.
سر مقاله شما نسبت به محتوای خبر کاملا غلط است.
آیا شما مخاطب را احمق کرده اید؟
سرمقاله شما می گوید: ؛آمریکا از اعدام دو سرباز آمریکایی بسیار خشمگین است؛
در صورتی که باید می نوشتید: آمریکا از احتمال اعدام شدن دو سرباز امریکایی توسط روسیه بسیار خشمگین است.
احتمالا شما فارسی درست بلد نیستید. مخاطبین شمااحمق نیستند.
خود را اصلاح کنید.
ای بشکنه دستهای روسها / آمین
پوتین کم آورده
به هر حال تقاص خونهای بناحق ریخته در سراسر جهان دامن هم روسیه وهم بلوک غرب را خواهد گرفت خدا جای حق نشسته واین وعده الهی است
«جو بایدن» ضمن ابراز خشم از روسیه خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد..... فارغ از موضوع درگیری و اینکه حق با کی هست یا نیست ، اینکه آمریکا دم از قوانین بین المللی میزنه بدجور مورمورم میشه
زنده باد پوتین مسیحی
اگر روسبه حماقت کند و اسرای جنگی را اعدام کند، امریکا و متحدانش پوتین را به زباله دان تاریخ خواهند فرستاد . این خط ------- اینهم نشان ×
اگه عرضه داره اعدام کنه به این میگن اقتدار
کشتن اسرای جنگی مطابق همه قوانین جنایت جنگی است و این تهدیدها نشان می دهد که روسیه و جدایی طلبان دست نشانده اش در دونتسک و لوهانسک از هیچ جنایتی برای ارعاب به منظور کشورگشایی فروگذاری نمی کنند. این که رزمنده از ملیت دیگری باشد در این اصل هیچ تغییری ایجاد نمی کند. خود روسیه از مزدوران سوری و صربستانی در تجاوزش به اوکراین استفاده می کند.
پوتین ملعون
پوتین جنایتکار می خواهد اسیرکشی را هم به سیاهه جنایاتش اضافه کند.
میگویندروزی دزدی برای سرقت به منزل بنده خدائی رفت دزد مسلح بودازقضاصاحبخانه هم اسلحه داشت ولی بطرف اسلحه خودش نرفت پس ازاینکه دزددستکیرشدودرکلانتری محل مورد سئوال وجواب قرارگرفت گفت اگرصاحبخانه دست به اسلحه برده بود به اوشلیک میکردم ولی چون هردومسلح بودندشرط عقل آن بود که ازاسلحه استفاده نشود حالاروسیه خوب میداندکه اتحادیه اروپاوآمریکا ودنیای غرب دارای سلاح اتمی پرقدرتند ومثل اوکراین ضعف نیستند لذا هم اتحادیه اروپا وهم خودروسیه مطمئنند که طرف مقابل دست به سلاح اتمی نمیشودچون هرکه شروع کندخودکشی کرده است لذاهیچ اتفاقی نخواهداقتاد فقط روسها چون اندکی ترسوهم هستند بلوف میزنندواولدورم بولدورم میخوانند که انشاالله بزودی این بلوا که همه دنیارامبتلا کرده خاموش میشود
کشتن اسیر امری نکوهیده است که بیانگر توحش قاتلین است
پوتین‌ بالاخره‌ کار خودشو کرد‌ و بانی جنگ جهانی سوم شد‌ !
جنگ جهانی‌ سومی که با سلاحهای جهنمی‌ خواهد‌ بود‌ و به نابودی‌ انسانهای‌ بی گناه‌ زیادی منجر خواهد‌ شد‌ !
خاک‌ پهناور‌ روسیه‌ محل‌ مناسبی برای‌ انفجارهای‌ وحشتناک‌ هسته ای است‌ و جمعیت متراکم‌ کشورهای‌ اروپایی‌ که دفاعی‌ مناسبی‌ نداشته باشند‌ ضریب‌ بالایی‌ کشته‌ و معلول‌ و .... و سایر نقاط دنیا‌ هم‌ درمانده‌ و گرفتار‌ این بهم خوردگی‌ ساختارهای‌ اقتصادی‌ و سیاسی‌ و نظامی‌ می شوند‌ !
و شما‌ ای کسانیکه‌ ماشاالله‌ ماشاالله‌ به‌ پوتین‌ راه‌ انداخته‌ اید‌ !!! خواهید‌ دریافت‌ که‌ پیشگامی‌ در جنگ‌ و تجاوز‌ به‌ خاک‌ و خانه‌ و کاشانه‌ دیگران‌ ، هیچوقت‌ و با هیچ‌ معیاری‌ قابل‌ دفاع‌ نبوده‌ و نیست‌ !!!!
مرگ بر جنگ طلب‌ ! مرگ بر تجاوزگر‌ ! مرگ بر توطئه گر‌ و استکبار‌ .....
ظاهرا صبر پوتین سر اومده. روس ها همیشه همینطوری میجنگن. اولش به صورت آماتوری وارد جنگ میشن و تلفات مضحکی میدن ولی کم کم میدان رو دست میگیرن و شکست سنگینی به طرف تحمیل میکنن.
در جنگ با ناپلئون از خود فرانسه بیشتر تلفات دادن اما پیروز شدن. در جنگ با هیتلر هم 2 برابر آلمان تلفات دادن اما پیروز شدن
روسیه باید بمب اتم بزنه اوکراین وقال قضیه روبکنه نه غلام؟
ان شاالله روسیه امریکا واروپا را بمباران اتمی و نابود کند بقیه اش مهم نیست
اگر روسیه واقعا یک تنه به تمام دنیاحریف است بس چه بهترسریع تمام مردم دنیارانابودکند درصورتیکه چهارماه است درمقابل وطن پرستان اوکراین کم اورده است
ایران حفظ امنیت خود به بمب اتم تجهیز شود.
چرا خبری از زلزله افغانستان نمی گذارید؟
الان اگه ترکیه و یونان درگیر بشن جناب آمریکا تو چه غلطی می کنی؟
حمله اتمی روسیه به اروپا اگر انجام شود نتیجه پیروی کورکورانه اروپا از بایدن است
درود بر پوتین وکسیکه حکم اعدام دو جنایتکار آمریکایی را صادر کردمرگ بر آمریکای جهانخوار .
تابناک یک نظر سنجی با این تیتر منتشر کرده اید "از نظر شما نمایندگان مجلس استیضاح و برکناری کدامیک از وزیران کابینه را به دلیل ضعف در عملکرد باید در دستور کار قرار بدهند؟" . پیشنهاد می کنم یک گزینه دیگر هم به آن اضافه کنید تا تعداد آرا به سرعت افزایش یابد. و آنهم عبارتست از " استیضاح و برکناری تمام اعضای دولت (قوه مجریه) بدلیل بدبخت و بیچاره کردن مردم" و صد البته بعد هم استعفای تمام کسانی که به عنوان نماینده (با کمترین تعداد رای) بر کرسی های مجلس تکیه زده اند.
مقام های ارشد روسیه اعلام کرده‌اند که درصورت استفاده اوکراین از سلاح‌های تهاجمی و حمله به خاک روسیه، راهبرد خود را در قبال جنگ تغییرداده و از سلاح‌هایی استفاده خواهندکرد که تاکنون استفاده نکرده‌اند
روسیه هنوز از سلاحهای قدرتمند خود استفاده نکرده و اهداف بسیاری را نیز مورد حمله قرار نداده
چیزیکه‌ روشنه‌ اینه‌ که کشور‌ ایلات‌ متحده‌ و دوستان‌ اروپائیش‌ بی گدار‌ به اب‌ نمی زنند‌ لذا بنظر میرسد‌ اینها‌ برای‌ ولادیمیر‌ تله‌ کار گذاشته‌ بودند‌ تا درگیر کنند
امریکا چه خوابی برای فنلاند وسوئد دیده. لعنت شده اوکراین رو بدبخت کرد کم نیست؟
چرا تیتر گمراه کننده می زنید،؟ هنوز که این آمریکاییها اعدام نشده اند و البته این احتمال هم هست که محکوم به اعدام نشوند. این کار شما کاملا غیرحرفه ای است و شبیه به صدا و سیمای میلی می باشد.
ترکیه را باید از ناتو اخراج کنند و سوئد و فنلاند را به عضویت ناتو در بیاورند سوئد از نظر ساخت سلاح از بهترین هاست و فنلاند با اینکه جمعیت پنج شش میلیونی دارد اما می تواند تا یک میسیون نفر را آماده جنگ کند که در سرتاسر ناتو بی نظیر است. ترکیه عملا به مستعمره روسیه تبدیل شده است و در حقیقت نفوذی روسیه در ناتو است.
با توجه به تنشهای موجود... عقل حکم میکنه مواد و ظرفیت ساخت سریع چند کلاهک هسته ای رو ایجاد کنیم تا شبیه جنگ جهانی اول و دوم... هر کاری دلشون خواست ... نتونند با ما بکنند...
در اون زمانها هم... کسی پیش بینی نمیکرد آتشی که بین اروپایی ها روشن شده نهایتا پر ما رو بگیره ...اما گرفت...
جنگ اوکراین میتونه سالها مدیریت بشه و بین اروپا و روسیه بمونه ...از طرفی میتونه با چند حرکت.... یا اشتباه محاسباتی یا خریت صهیونیزم یا هر چیز دیگه ای ...تبدیل به جنگی ویرانگر بشه که نتیجه اش باز نویسی دوباره مرزهاست و البته کشتار بی پناهان...
پس قدر داشته هامون رو بدونیم و با برجام و ... دستمون رو خالی نکنیم....
با انواع شرطها میتونیم کاری کنیم که حالا حالا ها آمریکایی ها به برجام برنگردند...و از زمان بدست آمده باید استفاده کنیم تا ظرفیت و کیفیت غنی سازی مون رو طوری بالا ببریم که اگر اراده کردیم بتونیم روزی یک بمب اتمی رو از ماده ای اصلا غنی نشده تولید کنیم.....
اگر اوکراین بجای غرب متحد روسیه شده بود الان وضع بهتری نداشت؟
اینجوری که تابناک از آمار کشته های اوکراین در عملیات ویژه روسیه خبر میده، حالا نباید هیچ آدمیزادی در اون کشور زنده مونده باشه
ایران باید حاصلشو جمع کنه وارد درگیری ها نشه
سلام دوستان.سلاحهای مجاز برای استفاده در عملیاتهای ویژه نظامی ویا جنگ کامل، باهم متفاوت هستن و نمیشه بدون مجوز استفاده کرد،روسیه اگه بخواد اوکراین رو تصرف کنه،سه روز لازم داره،اما باید اعلام جنگ کامل بکنه تا از سلاحهایی مثله هشت نوع موشکه قاره پیمای سوپرسونیک و زیردریایی اتمی و بمبها و موشکهای برون جوی و جنگنده های هوشمنده استیلت و بمبهای مغناطیسی و ...استفاده بکنه.اما هدفه پوتین اینه که به غرب بفهمونه اگه شرق نخواد اونا حتی نونه شبشونو چراغه خونشونو سوخته ماشیناشونم نمیتونن تهیه کنن.پس بفهمن رئیس کیه و احترام بزارن به شرق
روسیه باید با امریکا جنگ کنه نه با اکراین جنگ روسیه با اکراین مثل جنگ مرد بزرگ با کودک هس.روسیه تراز جنگ هم سطح امریکاست دومین کشور قدرتمند جهان هس ایران
هم به روسها نباید اعتماد کنه نباید پیمانکار روسها در منطقه باشه خودش ابر قدرت بشه از مغز نخبگان دانشگاهی خودش حمایت کنه در تولیدات داخلی در هر زمینه ای
و بخشهای جدا شده سرزمنیهامون روزگاری دوباره وصل بشن به ایران که توسط روسها جداشده ان.
آلمان این همه تسلیحات میخواد برای کمک به اوکراین بفرسته!!!!
‌شاید هم فقط در حد حرف باشه
تمام تبلیعات لاغری و پوست دروغ محض هستش لطفا بخاطر پول تبلیغ نکنید و جیب این کلاهبرداران رو مر نکنید
خب سلاح های آلمانی هم رسیدند . پوتین جان حالت خوبه؟
جنگ فراگیر و آغاز جنگ جهانی مورد علاقه منه قویتر باید بماند ضعیفتر باید نابود شود این قانون دنیاست و باید این قانون عملی شود
سازمان اطلاعاتی اسراییل نتوانست اوضاع را به درستی تحلیل و حمله روسیه به اوکراین را پیش بینی کند و می گفت حمله ای صورت نمی گیرد اما سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس تحلیل بموقع و روشنی از اوضاع داشتند . به نظر می رسد سازمان های اطلاعاتی اسراییل فاقد توان تحلیلی اطلاعاتی به معنی واقع بوده و فقط خاصیتی در حد یک واحد ضربت سازمان اطلاعاتی غربی در عملیات ربودن و حذف و ترور دشمنان عرض اندام می کنند .
مردم ببیند آمریکا واروپا چه بلائی سر مردم اوکراین آورد ن
غرور وتکبر آمریکا تاکنون‌ دهها کشور را به خاک خون کشیدن آگاه باشید اینقدر گول رسانه های این کشور را هارا نخورید نامرد تر از اروپا وآمریکا پیدا نمی‌کند کشور اوکراین را برای خواسته خودشان از طریق دلقکشان ریس جمهور اوکراین نابود گردن به بهانه‌ای مختلف هم کمکی نمیکند
آمریکا نمی خواهد روسیه را در یک جنگ شکست دهد بلکه هدف آمریکا منزوی کردن روسیه و نابودی اقتصادی و توان نظامی آن از طریق تحریم و جنگ فرسایشی در اوکراین است روسیه چند کشور و مردمشان ،بخصوص کره شمالی را از طریق خانواده اون به گروگان گرفته است روسیه در آینده نزدیک در بهترین حالت یک کره شمالی خواهد شد کشوری منزوی که تنها خبرهایی که از آن میرسد هارت و پورت پوچ رئیسش و البته برخی آزمایشات سلاح و صد البته علف خوار و مرده خوار شدن مردمش . روسیه می خواهد یک قطب بندی جدید در دنیا ایجاد کند اما از یاد برده است با کره شمالی مرده خوار و ونزوئلای تورم زده نمی توان قطب ایجاد کرد
سال دیگه بایدن رأی نمی آره و برکنار شده در صورتی که پوتین سر جاش هست و با جمهوری خواه ها به توافق می رسه.
امریکایی ها واقعا رو دارن از اون طرف سرباز فرستادن از این طرف خشمگین شدند که چرا گرفتنشون
خدا کند امریکا و روسیه و اروپا کاملا با هم درگیر شده و از سلاح اتمی استفاده کنند . انشالله .جمعیت باید کم بشه
فقط خواهشمند است درگیری بین روسیه و انگلیس دو استعمار گر کهن اتفاق بیفتد
روسیه بایدقبل ازاینکه ناتواوکراین رامجهزبسلاحهای پیشرفته بکند کارش رایکسره وتمام بکندکه اگردیربجنبدحتما بامشکلات وتلفات بسیارزیادی روبروخواهدشد وبهیچ عنوان نبایداجازه بدهدکه اوکراین به ناتوملحق بشودکه اگراین کاررانکند یک کشورعضوناتووهم مرز روسیه یک تهدیدبزرگ وهمیشگی برای روسیه زائیده خواهدشد واین بسیاربرای روسیه خطرناک وتهدید همیشگی خواهدبود.
واقعاً که کشور روسیه رو باید بعنوان کثیف‌ترین و بی احساس‌ترین کشور جنگجو در جهان اعلام کرد مخصوصاً خود پوتین رو باید تا آخر عمرش به عنوان جنایتکار جنگی تحت تعقیب قرار داد...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر