بازدید 8806
افزایش اختلافات درونی میان طالبان

فرمانده تاجیک تبار طالبان از این گروه جدا شد

در ادامه‌ی تنش‌های درونی طالبان، منابع می‌گویند که مولوی ظریف مظفری، یکی از فرماندهان کلیدی این گروه در ولایت سرپل ناراض شده و به شهرستان کوهستانات این ولایت رفته است.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 22 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا افغانستان؛ هرچند این فرمانده‌ی طالبان جداشدن خود از صف این گروه را اعلام نکرده، اما به‌دنبال بسیج مردمی و سربازگیری است.

مولوی ظریف مظفری، از فرماندهان تاجیک‌تبار طالبان و ساکن شهرستان کوهستانات سرپل است.

او پس از سقوط حکومت پیشین، به‌عنوان والی سرپل تعیین شده بود و سپس به‌عنوان فرمانده‌ی ارتش طالبان در هرات منصوب شد.

مولوی ظریف مظفری چندی پیش خودروی حاملش با مین کنار جاده‌ای برخورده کرد و زخمی شد.

برخی از منابع مطلع می‌گوید که این فرمانده‌ی تاجیک‌تبار طالبان خود این گروه را عامل سوءقصد علیه خود می‌داند و این موضوع یکی از دلایل نارضایتی او است.

همچنین به گفته‌ی منبع، طالبان حدود ۱۰۰ موتر نظامی این فرمانده را از شهرستان کوهستانات به مرکز سرپل انتقال داده‌ و میان‌شان تقسیم کرده‌اند؛ کاری که باعث خشم مولوی ظریف شده است. مولوی ظریف در سرپل نفوذ و نیروی گسترده دارد.

این فرمانده با مولوی مهدی، فرمانده‎‌ هزارتبار ناراضی طالبان در بلخاب و مولوی باری، از دیگر فرماندهان طالبان در مسیر بلخاب و شهرستان زارع بلخ هماهنگ هستند.

در حال حاضر روابط طالبان با مولوی مهدی تیره است. گفته می‌شود که طالبان برای خلع سلاح این فرمانده خود قصد حمله به شهرستان بلخاب سرپل را دارند. منابع محلی می‌گویند که در اطراف شهرستان بلخاب نیروهای طالبان مستقر شده‌اند.

 

مولوی مهدی در آغاز تسلط طالبان بر افغانستان، به‌عنوان رییس استخبارات این گروه در ولایت بامیان تعیین شده بود. مولوی مهدی پس از عزل از این سمت در ماه دلو سال گذشته، به‌عنوان معین وزارت شهرسازی طالبان گماشته شد، اما خودش این پست را نپذیرفت.

طالبان تاکنون چند هیأت را برای گفت‌وگو و دلجویی مولوی مهدی به بلخاب فرستاده‌‌اند؛ اما این هیأت‌ها بدون دستاورد به کابل بازگشتند.

از سوی هم، منابع معتبر در ولایت فاریاب می‌گویند که یک قطعه ۵۰۰ نفری طالبان به فرماندهی مولوی منصور جاوید، فرمانده ارتش طالبان در فاریاب امروز (چهارشنبه، ۱ تیر) از شهر میمنه به سمت شهرستان بلخاب حرکت کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر