بازدید 19135

جزئیات کارت نان منتشر شد

معاون وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح جزئیات طرح هوشمندسازی نان در زمینه نهاده‌های معوقه تولیدکنندگان گفت که به زودی این نهاده‌ها تحویل داده خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 22 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محمدقربانی در پاسخ به این سوال که طرح هوشمندسازی نان قرار است چگونه اجرایی شود؟ گفت: اجرای طرح هوشمندسازی نان به صورت پایلوت در زنجان ‌آغاز شد تا آسیب‌ها و خلاهایی که ممکن بود وجود داشته باشد احصا و مرتفع شود. همچنین مسئولان مربوطه نیز بتوانند زیرساخت‌های اطلاعاتی ایجاد کنند و با پیوست اجتماعی، توجیه نانوایی‌ها و بحث‌های فنی کار را پیش ببرند، زیرا این طرح نیازمند کارتخوان هوشمند است.

وی ادامه داد: فرآیند خرید نان مانند سابق است. یعنی خریدار کارت می‌کشد تعداد قرص نان مورد نیاز خود و پلاستیک را انتخاب و پرداخت از کارت بانکی انجام می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت نان هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت:این طرح در زنجان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، فارس و تهران و چند شهر دیگر اجرایی شده است. پیش بینی می‌کنیم تا پایان تیر این طرح کل کشور را پوشش دهد.

وی تصریح کرد: در کل کشور برای این طرح به ۸۳ هزار دستگاه کارتخوان نیاز است. بحث های مربوط به پشتیبانی از کارتخوان‌ها بسیار پر اهمیت است. این دستگاه‌ها نیز نوع خاصی هستند. عملا هم اتصال در برخی نانوایی شروع شده و در تهران نیز حدود ۹۰۰۰ کارتخوان به نانوایی‌ها داده شده است.

قربانی در ادامه گفت: خرید نان از کارت بانکی انجام می‌شود که به کد ملی متصل است. هیچ کارت دیگری صادر نمی‌شود. مقداری از هزینه نان از حساب خریدار کسر می شود مابقی نیز از حساب سایه پرداخت و به حساب نانوایی ها واریز می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه با این طرح یارانه‌ها مستقیم و هدفمند به دست مردم می‌رسد و آرد چند نرخی در بازار و نشت یارانه نخواهیم داشت گفت: همچنین این طرح در جلوگیری از قاچاق و ضایعات نان اثر بسیار زیادی داشته و خروج آرد برای مصارف غیرانسانی به حداقل می رسد، همچنین کیفیت نان و رضایت مشتری نیز ارتقا می یابد.

وی افزود: هیچ محدودیتی در تعداد نان وجود ندارد و با کارت بانکی هر تعدادی که نیاز است می‌توان خریداری کرد. تا به این لحظه اکثر مشکلات این طرح رفع شده و در حال تعمیم به استان‌های دیگر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۱۸
انشاءالله بزودی کارت روغن،کارت شکر،کارت نخود،کارت لوبیا،کارت شیر،کارت ماست،کارت دوغ و ................
با تکذیب شروع می شود ابتدا خرید فقط با کارت نان بدون محدودیت، بعد از مدتی با هر کارت به تعداد سهمیه می توانید نان بخرید و بیشتر از آن با قیمت آزاد، بعد از مدتی سهمیه ها با بهانه عدالت کم و کمتر می شود، و در نهایت کارشناسان همیشه آماده برای تایید افدامات دولت می گویند نان دو نرخی در هیچ کشوری وجود ندارد و باعث رانت و فساد می شود پس همه با قیمت آزاد خرید کنند. ترفند همیشه
آقاتهرانی: وضع ایران نسبت به کل دنیا بهتر است
طرح خوبیه، بقیه کالاهای اساسی و همچنین انرژی هم باید به همین صورت توزیع بشه.
یک کلام مثل مرد بگو که داریم نان راجیره بندی وسهمیه بندی میکنیم ومازاد سهمیه میشود قیمت ازاد
بااین کلمات متکلف وپیچ دار مردم راگیج نکن
الان تكليف كسي مانند بنده كه پدر و مادرم كهنسال هستند و خريدهايش را من با كارت خودم انجام مي دهم چيست؟!
ملل دیگه دارن کهکشانها را تقسیم میکنند و میخوان روی کرات دیگه زندگی کنن اونوقت اینجا برای اولین نیاز های بشری مثل خوراک تز میدن تازه با افتخار هم ازش صحبت میکنن
مملکت نونو تخم مرغ و گوجه و پیاز
کم کم کوپنی میشود روزی ۱ نان
از وعده برق مجانی تا واقعیته نان کوپنی
کارنامه 43 ساله رفاهی ایران
خجالت آور است
چرا کارت خوانی که از قبل دارن اضافه نمی کنید به سیستمتون بجای اینکه کارت خوتن جدید بخرن ازتون
اگر درست مديريت شود بنظر ميرسد طرح بسيار خوبي براي جلوگيري از دزدي آرد توسط نانوايي ها ميباشد
یعنی با کارت بانکی مادر خانه یا فرزندان خانواده نمی توان نان خرید؟ و حتماً باید با کارت سرپرست خانواده باشد؟
مثلا فرزند من دانشجو و در شهر دیگر است. آیا با کارت بانکی خودش می تواند نان یارانه ای بخرد؟
پیش بسوی یمنی شدن از ما گفتن لنگ و دمپایی گران میشه
نان صنعتي كه دولت اينقدر برايش تبليغ كرد چه مي شود ؟ هرج و مرج همه چيز را فرا گرفته است . فكر نمي كردم دلم بر اي روحاني اينقدر زود تنگ شود .
نفس کشیدن را هم پولی کنید
چه پیشرفتی در دولت رییس کردیم: کارت نان: وفاداری به سیاست روحانی در سرقت جیب مردم در بورس، اختلاسها ی دادمه دار، تقسیم پست ها بین خواص و خودی نالایق ....
اینکه توضیحی نداده عملا. هنوز کسی در خصوص شکل اجرایی آن هیچ توضیحی نداده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار