بازدید 9327
بسته ویدیویی «تابناک»

نجات گروگان‌های آمریکایی توسط محمد علی / جنگ فالکلند؛ نبردی برای بهره‌برداری سیاسی / جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس / تمامی تصادفات تکان دهنده فرمول یک / بلگراد از نمای نزدیک / حقه‌های شرکت‌های هرمی

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵ 21 June 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


نجات گروگان‌های آمریکایی توسط محمد علی

چند ماه پیش از شروع جنگ خلیج فارس، محمد علی (کلی) بوکسور مشهور آمریکایی به عراق سفر کرد تا صدام را متقاعد کند که گروگان‌های آمریکایی را آزاد نماید. محمد علی با شهرت جهانی و احترامی که در جهان اسلام داشت، موفق شد با صدام حسین دیدار کرده و پانزده گروگان آمریکایی را آزاد کند. تصاویر سفر و دیدار محمد علی از عراق را همراه با خاطرات گروگان‌ها از مواجهه با محمد علی در ویدیو تابناک ببینید.

 


جنگ فالکلند؛ نبردی برای بهره‌برداری سیاسی

جزایر فالکلند، مجمع‌الجزایری در اقیانوس اطلس جنوبی و بخشی از مستعمرات بریتانیا هستند، ولی آرژانتین مدعی مالکیت این جزایر است. در سال ۱۹۸۲ و در پی شرایط بد اقتصادی و ناآرامی‌های داخلی، لئوپولدو گالتیری رهبر دیکتاتوری آرژانتین تصمیم گرفت با تحریک ملی‌گرایی در آرژانتین به جزایر فالکلند حمله کرده و از این طریق اذهان مردم آرژانتین را از شرایط بد اقتصادی منحرف سازد. تصور اولیه گالتیری این بود که به دلیل فاصله بسیار این جزایر با بریتانیا و کم اهمیت بودن آن، بریتانیا به این تهاجم واکنش نظامی نشان نخواهد داد. اما کابینه جنگ تاچر به سرعت تشکیل شد و نیروی‌های نظامی بریتانیا برای بازپس‌گیری جزایر اعزام شدند. در جنگی که ده هفته به طول انجامید، نزدیک هزار تن کشته شدند، در حالی که کل جمعیت جزایر فالکلند در حدود ۱۹۰۰ تن بود. در اثر این جنگ دیکتاتوری نظامی به شدت تضعیف و نهایتا پس از نزدیک به یک دهه برای اولین بار در آرژانتین انتخابات عمومی برگزار شد. پس از جنگ جهانی دوم این نبرد بزرگترین نبرد آبی، هوایی قرن بیستم است و به همین دلیل تحلیل‌های نظامی بسیاری روی آن انجام شده که منجر به شکل‌گیری روند و گسترش جنگ‌افزار‌های نیرو‌های هوایی و دریایی شده است. تصاویری از این جنگ که خورخه لوئیس بورخس، نویسنده معروف آن را نبرد دو مرد کچل بر سر یک شانه توصیف کرده است، همراه با خاطرات سربازان و غیرنظامیان این جنگ را در ویدیو تابناک ببینید.

 

جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس

در جریان جنگ ایران و عراق، آمریکا در حمایت از عراق و برخی کشورهای منطقه، بر روی کشتی های عراق، پرچم این کشور را نصب و در عین حال، مسیر انتقال و تولید انرژی را برای ایران ناامن کرد. این گزارش نشان می دهد، در جریان جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس چه رویدادهایی رخ داد.

 


تمامی تصادفات تکان دهنده فرمول یک

در این ویدیو ما شاهد تمام تصادفات در پیست فرمول یک مانور و ماوریسیا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ هستیم. دیدن این تصاویر برای کسانی که قلب ضعیفی دارند، توصیه نمی شود.

 

 

بلگراد از نمای نزدیک

«بلگراد /Београд / Beograd» پایتخت و بزرگ‌ترین شهر در کشور صربستان است. این شهر که در حد فاصل رودخانه‌های دانوب و رود ساوا قرار گرفته، یکی از بزرگترین شهر‌های جنوب شرق اروپاست. بیشتر ساکنان شهر اقوام مجاری هستند که پیشینیان آن‌ها در ابتدای قرن ششم میلادی در این نقطه ساکن شده‌ بودند. بلگراد در سال ۱۵۲۱ بدست نیرو‌های عثمانی اشغال شد و از آن تاریخ تا سال ۱۸۴۱ ضمیمه آن امپراتوری بود. در این سال، بلگراد در خلال نبرد‌های عثمانی و اتریش از ممالک عثمانی جدا شد و به امپراتوری اتریش-مجارستان پیوست. پس از فروپاشی امپراتوری اخیر در سال ۱۹۱۸ تا ۲۰۰۳ بلگراد پایتخت یوگسلاوی بود. بخش تاریخی شهر «کالمگدان / Kalemegdan» در کرانه‌های سمت راست این دو رود واقع شده است. آب و هوا در بلگراد سرد نیست و عموما گرم و معتدل است. بارندگی در بلگراد در تمام سال بسیار است و این اتفاق حتی در خشک‌ترین ماه سال نیز رخ می‌دهد. در ماه می، خیابان‌ها و میدان‌ها پر از مردمی است که برای لذت بردن از زیبایی‌های بهار در شهر می‌گردند. رویداد فرهنگی شب موزه‌ها در این ماه برگزار می‌شود و موقعیتی عالی برای کسانی است که به بازدید از موزه‌ها علاقه دارند. ماه آگوست، ماه برگزاری فستیوال‌های مختلف است. در ماه‌های اکتبر و نوامبر هم فستیوال‌های هنر و موسیقی در بلگراد برپا می‌شود. موزه تسلا، رود دانوب و قایقرانی در آن، گردشگاه ساحلی Ada Ciganlija در کرانه‌های رود ساوا، بازار کالنیک، منطقه ساوامالا، شهر قدیمی «زمون / Zemun»، برج آوالا، بنای یادبود قهرمان کالمگدان، برج‌های کالمگدان و خیابان Skadarlija، منطقه «بتون هالا / Beton Hal»، میدان جمهوری، مجمع ملی و باغ وحش بلگراد بخشی از جاذبه‌های بلگراد است. این شهر را از زاویه‌ای متفاوت با کیفیت ۴K در تابناک تماشا می‌کنید.

 


حقه‌های شرکت‌های هرمی

شاید امروزه شناختن حقه‌های هرمی دیگر به آسانی گذشته نباشد. در ویدیویی کوتاه مشخصات حقه‌های هرمی را ببینید تا هرگز گرفتار آنها نشوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار