بازدید 11673

مادورو: رشد علمی و فناوری ایران مرا شگفت زده کرد

رئیس جمهور ونزوئلا رشد علمی و فناوری ایران در سال‌های اخیر را خیره کننده خواند.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸ 21 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور ونزوئلا رشد علمی و فناوری ایران در سال‌های اخیر را خیره کننده خواند.

نیکولاس مادورو در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین، با اشاره به سفر اخیرش به تهران گفت، در شرایطی ایران را ترک کردم که سطح توسعه سال‌های اخیر این کشور در بخش‌های علمی و فناوری مرا شگفت زده کرد.

وی امضای توافقنامه همکاری و اقدام مشترک بیست ساله با ایران را بسیار با اهمیت خواند و گفـت، اصرار رئیس جمهور ایران این است که دو کشور در موضوعات علمی و فناوری تشریک مساعی داشته باشند و همکاری کنند.

مادورو در ادامه با انتقاد از سیاست‌ها آمریکا گفت، ​از اینکه کشور‌های حوزه دریای کارائیب در برابر تصمیم آمریکا برای دور کردن کوبا، نیکاراگوئه، و ونزوئلا از نشست لس آنجلس موضع واحدی اتخاذ کرده اند، ممنونم.

وی افزود، جهانی جدید شکل گرفت و امروز هم سخن ما درباره ولادت انسانیتی جدید است و حرکت ما در همین مسیر است. سفر منطقه‌ای ما نیز سفری راهبردی بود، چون محتوای آن، به جهان جدید و انسانیت جدیدی که در حال پایه گذاری آن هستیم، ارتباط داشت. ما در این سفر احساسات گرم انسانی را حس کردیم، البته این احساسات به شخص مادورو مرتبط نبود بلکه نتیجه شگفتی در قبال مردم ونزوئلاست.

رئیس جمهور ونزوئلا ادامه داد، ما در پی جهانی هستیم که همه در آن مساوی باشیم و به دور از وسعت کشور یا جایگاه دولت، به همدیگر احترام بگذاریم. ما جهانی چند قطبی می‌خواهیم که در پی توسعه اقتصادی و علمی در تمام قاره‌ها باشد. در دیداری که با رهبران کشور‌ها داشتم حس کردم این اتفاق نظر وجود دارد که شاهد درد زایش انسانیتی جدید باشیم. در قرن جدید درباره نیاز به جهانی مبتنی بر صلح و تفاهم که قانون بین الملل بر آن حاکم باشد، اجماعی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه مفهوم رئیس مقاوم، مردم مقاوم و کشور مقاوم مرا شگفت زده می‌کند، افزود، سلطه امپراتوری‌ها در جهان در حال فروپاشی است، زیرا در نظم جهانی کشور‌ها و مناطق جدیدی شکل گرفته اند که هر کدام در پی قلمرو خویشند. دیگر ممکن نیست کشوری بر این اساس با دیگران برخورد کند که قدرت سلطه جوست و صدور فرمان و دیگر امور را در اختیار دارد.

نیکولاس مادورو در ادامه گفتگویش با المیادین تصریح کرد، ما در ونزوئلا از تمامی تهدید‌ها عبور کرده ایم، دیگر دوران مجازات‌های سخت و تبهکارانه به سر آمده است.

وی درباره جنگ اوکراین گفت، اینکه تنش نظامی و سیاسی در اوکراین تا کجا شامل ما می‌شود نمی‌دانم، بیش از هزار مجازات علیه روسیه تحمیل شد، اما تبعات این تحریم‌ها به اروپا و آمریکا و حتی جهان رسیده است. تنها چیزی که از سیاستمداران اروپایی و آمریکایی دیده می‌شود تمایلاتشان برای انتقام از روسیه است.

وی نتیجه جمع میان نفرت و ترس را فاشیسم خواند و با بیان اینکه این واقعیت در دو بعد سیاسی و اجتماعی صادق است، افزود، در این شرایط تاریخی این امپراتوری‌ها بودند که در عرصه بین المللی بذر نفرت و ترس پاشیدند، اما امروزه مردم جهان در مقابله با ترس و نفرت که به عناصری برای توجیه جنگ تبدیل شده اند، در مقایسه با گذشته بیدارتر شده و بیداری آنان نیز انتقادگونه است.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت، مردم ونزوئلا با آنکه قربانی امپریالیسم آمریکایی هستند، اما از آمریکا متنفر نیستند، ما ملت مبارزی هستیم که شمشیرمان را از آزاد اندیشان به ارث برده ایم. ما خواستار صلحیم و برای رسیدن به این هدف و به خاطر دوستی، مبارزه می‌کنیم، ما بخشی از جهانی هستیم که انسانیت جدید و جهان جدید چند قطبی را شامل می‌شود، ما در این میدان از پیشگامانیم. خودمان خواسته ایم تا پیشگام ساختار جهانی جدید و انسانیتی جدید باشیم و با همه قدرت‌ها در آسیا، آفریقا، اروپا و آمریکا تفاهم کنیم. ما به مسیری که ما را به جهان انسانی می‌رساند باور داریم و می‌دانیم این جهان به زودی شکل خواهد گرفت.

مادورو ادامه داد، صلح و آرامش، خواسته ما برای مردم فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، ایران و همه مردم منطقه است. موضع دائمی ونزوئلا حمایت از مردم فلسطین است، ما استقلال سرزمینی و شکل گیری کشور مستقل فلسطین را حق تاریخی مردم فلسطین می‌دانیم و مخالف تهدیدات، تجاوزات و خشونت علیه فلسطینیانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل