ادعای یک نماینده: قول اژه‌ای برای پیگیری پرونده روحانی

نقدعلی گفت: هم کمیسیون اصل نود و هم صحن علنی مصادیق متعددی را از ترک فعل‌ها و سوء مدیریت‌ها و تخلفات آقای روحانی به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند و بنده این مطلب را حضوری به آقای اژه‌ای گوشزد کردم و ایشان هم قول مساعد برای پیگیری دادند.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ 20 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون کشاورزی گفت: هم کمیسیون اصل نود و هم صحن علنی مصادیق متعددی را از ترک فعل‌ها و سوء مدیریت‌ها و تخلفات آقای روحانی به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند و بنده این مطلب را حضوری به آقای اژه‌ای گوشزد کردم و ایشان هم قول مساعد برای پیگیری دادند.

«محمدتقی نقدعلی»، نماینده مردم خمینی‌شهر و عضو کمیسیون کشاورزی، در رابطه با ارجاع بحث ترک فعل‌های رئیس جمهور سابق به قوه‌قضائیه گفت: بنده از دلایل اطلاع علت تاخیر قوه‌قضائیه در رسیدگی به پرونده آقای روحانی اطلاع ندارم. اما اینکه هم کمیسیون اصل نود و هم صحن علنی مصادیق متعددی را از ترک فعل‌ها و سوء مدیریت‌ها و تخلفات آقای روحانی را به قوه قضائیه ارسال کرده‌اند، امر بدیهی است. بنده این مطلب را حضوری به آقای اژه‌ای گوشزد کردم و ایشان هم قول مساعد برای پیگیری دادند.

وی گفت: اخیرا هم مصاحبه‌ای از آقای همتی (رئیس سابق بانک مرکزی کشور) در کلاب هاوس مطالعه می‌کردم که که ایشان در بحث چاپ اسکناس بدون پشتوانه مسائلی را مطرح کرده است. اگر گفته‌های وی واقعیت داشته باشد، هر کدام از این دستورات جرم و تخلفی سنگین است. ایشان ادعا کرده‌اند که ما ۲۰۰هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ می‌کردیم. با اعتبار نفت‌هایی که در آینده می‌خواهیم بفروشیم یا اموالی که در کره جنوبی بنا است آزاد شود.

نقدعلی ادامه داد و گفت: قسمت جالب ماجرا این است که برای نفتی که باید فروش می‌رفت مجددا تعریف پروژه می‌کردند. اولا که خیلی از منابع پشتوانه‌ها مبهم بوده و پشتوانه‌های واقعی که درصدی از این چاپ اسکناس را تشکیل بدهد هم دوباره خواهی می‌کردند.

ادعای نماینده مجلس: اژه‌ای برای پیگیری پرونده تخلفات حسن روحانی قول مساعد داد

بیشتر بخوانید:

آدرس غلط به مردم می‌دهند تا سرپوشی بر چالش‌های داخلی شان گذارند/ تکذیب تفهیم اتهام به جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی

پشت پرده متهم کردن روحانی و صالحی به «استنکاف» برجامی

شکایت باندی و جناحی از روحانی، تمسخر امر نظارت از سوی مجلس است

نماینده خمینی‌شهر با انتقاد به چنین سیاست‌های غلط تاکید کرد: این نشان دهنده سوء سیاست است و آقای همتی در این مصاحبه همه این‌ها را منتسب به آقای روحانی می‌کند. این الزامی که به تخصیص بودجه‌های بدون پشتوانه می‌کرده باعث شده ما از قوه‌قضائیه انتظار داشته باشیم که بیایند و پرونده را به اجرا بگذارد.

عضو کمیسیون کشاورزی در رابطه با ترک فعل‌های رئیس جمهور سابق انباشته شدن همه موارد بر دوش دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: پرداختن به کار‌های مبنایی مثل کنترل نقدینگی و معقول ساختن کیفیت یارانه‌ها در کوتاه مدت ممکن است فشار‌ها و تنش‌هایی را ایجاد کند. اما انسان عاقل برای منافع بلندمدت مثل کالا‌های اساسی بعضی از سختی‌ها را به جان می‌خرد. این‌ها ستون‌هایی است که برای اقتصاد باید زده شود و اگر ما این مراحل را پشت سر نگذاریم دیوار را بر روی آوار بنا نهاده‌ایم. نباید انتظار داشت که سوء سیاستی که هشت سال تمام عرصه‌ها را به سراشیبی سقوط برده، امروز در کوتاه مدت حل شود.

وی تصریح کرد: امروز کارخانه‌هایی که فعالیت نداشتند به کار می‌افتند و اخراج کارگر در این مدت نداشتیم. اشتغال‌زایی بهتر شده و دیپلماسی و برگرداندن پول‌های بلوکه شده و فروش نفت و مواردی از این قبیل نشان می‌دهد که رویکرد به سمت پیش رو است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار