بازدید 22757
رسانه‌های آمریکایی

حمله روسیه به مواضع آمریکا در جنوب سوریه/ افزایش احتمال وقوع برخورد نظامی میان واشنگتن و مسکو

همزمان با تنش‌ها و جنگ در اوکراین، گزارش‌ها حاکی است که تنش‌ها میان آمریکا و روسیه در سوریه تشدید شده و احتمال برخورد نظامی میان دو کشور افزایش یافته است. جمعه شب، مقام‌های نظامی آمریکا گفتند که روسیه در ماه جاری مجموعه‌ای از حملات را علیه مواضع ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه انجام داده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶ 18 June 2022

حمله روسیه به مواضع آمریکا در جنوب سوریه/ افزایش احتمال وقوع برخورد نظامی میان واشنگتن و مسکو

بین الملل تابناک: الهام قرهی ـ همزمان با تنش‌ها و جنگ در اوکراین، گزارش‌ها حاکی است که تنش‌ها میان آمریکا و روسیه در سوریه تشدید شده و احتمال برخورد نظامی میان دو کشور افزایش یافته است. جمعه شب، مقام‌های نظامی آمریکا گفتند که روسیه در ماه جاری مجموعه‌ای از حملات را علیه مواضع ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در سوریه انجام داده است.

طبق این گزارش، مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند که روسیه یکسری عملیات‌ علیه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه در ماه جاری انجام داده است که شامل عملیات این هفته به یک پایگاه استراتژیک در بخش جنوبی این کشور می‌شود.

وال استریت ژورنال نوشت، اقدامات روسیه، مقامات نظامی ایالات متحده را نگران کرده است. آنها نگران هستند که یک اشتباه محاسباتی ممکن است به درگیری ناخواسته بین نیروهای ایالات متحده و روسیه در سوریه تبدیل شود.

رسانه‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته خبر داده بودند که پهپادهای ناشناس، چهارشنبه‌شب، مقر عناصر تروریستی «مغاویر الثوره» در داخل پایگاه آمریکایی «التنف» را ـ که از مهم‌ترین مراکز حضور نظامیان اشغالگر آمریکایی در سوریه به شمار می‌رود ـ هدف قرار دادند.

مقام‌های دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان خبر دادند که این حمله را روسیه انجام داده و پیش از حمله، به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.

یکی از مقام‌های نظامی آمریکایی در پی این رخداد گفت: اندکی پس از هشدار مسکو به واشنگتن، جنگنده‌های روسی شامل دو سوخو-35 و یک سوخو-24 قبل از حمله به یک پایگاه نظامی، در حال عبور از منطقه بر فراز التنف مشاهده شدند.

وال استریت ژورنال در این خصوص نوشت: هشدار قبل از حمله روسیه به پایگاه التنف نشان می‌دهد که ارتش روسیه به طور فعال نیروهای آمریکایی را هدف قرار نمی‌دهد؛ اما مأموریت ایالات متحده در سوریه را با مشکل مواجه می‌کند.

نیروهای ارتش ایالات متحده در زمان حملات روز چهارشنبه که قبلاً توسط CNN گزارش شده بود، در مجاورت پایگاه نبودند و هیچ تلفات آمریکایی یا ائتلاف در نتیجه این حمله وجود نداشت؛ اما این عملیات آنچه را که یک مقام نظامی ایالات متحده به عنوان "افزایش قابل توجه تحریکات" در این ماه توصیف کرد، مشخص نمود.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش ایالات متحده در زمان حملات روز چهارشنبه ـ که قبلاً در شبکه «سی ان ان» گزارش شده بود ـ در مجاورت پایگاه نبودند و هیچ تلفاتی از نیروهای آمریکایی یا ائتلاف در نتیجه این حمله وجود نداشت؛ اما مقام‌های آمریکایی این حمله را تشدید اقدامات تحریک‌آمیز روسیه در سوریه در ماه جاری میلادی توصیف کردند.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، سفارت روسیه در واشنگتن بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این روزنامه آمریکایی همچنین گزارش کرد که در هفته جاری، همچنین نیروهای نظامی روسیه دو جنگنده سوخو-34 را در محلی مستقر کردند که ایالات متحده در حال انجام عملیاتی در شمال شرقی سوریه بودند تا یک سازنده بمب داعش را دستگیر کنند. دو جنگنده روسیه پس از هشدار جنگنده‌های اف-16 آمریکا، از محل استقرار عقب‌نشینی کردند.

مقامات نظامی ایالات متحده از ارائه جزئیات در مورد هر یک از حوادث دیگری که به گفته آنها در دو هفته گذشته رخ داده است خودداری کردند.

ژنرال «اریک کوریلا» رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده در منطقه (سنتکام) گفت که ایالات متحده به دنبال اجتناب از درگیری با روسیه در سوریه است.

وی در این باره توضیح داد: «ما به دنبال اجتناب از محاسبه اشتباه یا مجموعه اقداماتی هستیم که می‌تواند منجر به درگیری غیرضروری شود: این هدف ما می ماند. با این حال، رفتار اخیر روسیه تحریک آمیز و تنش‌زا بوده است.»

مقام‌های آمریکایی می‌گویند که حدود ۲۰۰ سرباز آمریکایی در پادگان التنف به عنوان بخشی از کارزار ایالات متحده برای راهنمایی شرکای محلی جهت مبارزه با داعش مستقر شده‌اند و در مجموع حدود ۹۰۰ نیروی آمریکایی در سوریه حضور دارند.

وال استریت ژورنال گزارش می‌کند که نیرو‌های آمریکایی، علاوه بر التنف، به نیرو‌های کرد سوری در بخش شرقی این کشور آموزش و مشاوره می‌دهند.

این نخستین بار نیست که پایگاه التنف هدف حمله پهپادی یا راکتی قرار می‌گیرد؛ در اکتبر ۲۰۲۱ نیز التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفت؛ پایگاهی که در ۴۲ کیلومتری گذرگاه التنف در نزدیکی مثلث مرزی عراق، اردن و اردن قرار گرفته است.

 

منطقه التنف که پایگاه آمریکا در آنجاست، یک منطقه کلیدی و ژئواستراتژیک بسیار مهم به شمار می‌رود که در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد. این پایگاه غیر قانونی و با حضور اشغالگرانه آمریکا بنا شده و ۵۰ کیلومتر منطقه ممنوعه دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۶
چکمه پاره زنجیر پاره کرده_ اگرجنگ جهانی سوم دربگیرد بشریت درخطر است چون در2 جنگ قبلی سلاح هسته ای نبود. متاسفانه امروزهم درخبرها داشتیم که آقای جلالی سفیردرمسکو برگسترش روابط با کشور دوست وبرادر روسیه تاکید کرده.........حرف دراین موردزیاده ولی زیاد بنویسم غیرقابل انتشار میکنید.....
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
در جنگ قبلی امریکا از سلاح هسته ای استفاده کرد .
چون خلبانای ژاپنی هواپیماهای خودشونو میکوبیدن به ناو های امریکا و امریکا داشت ورشکست میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
اواخر جنگ امریکا چندبمب درست کرد.مثل الان 12000 نبود.
روسیه فرار رو به جلو میکنه
تابناک چرا درباره جولیان آسانژ نمی نویسی دیروز دادگاه انگلستان رأی داد که جولین آسانژ موسس ویکی لیکس رو تحویل دولت آمریکا بدن. با اینکه پناهنده بود و اصولا اسانژ استرالیایی هست و یک روز هم در آمریکا زندگی نکرده. به جرم گفتن حقایق و افشا کردن جنایات آمریکا در عراق و افغانستان و ... به 175 سال زندان محکومش کردن! لعنت به این مدعیان حقوق بشر و همه حامیانشون در همه جای دنیا.
من عمیقا از این برخورد خوشحالم و امیدوارم تنش بالا بگیره به طوری که روسیه و آمریکا و انگلیس و فرانسه و.... باقی قدرت ها همدیگه رو با بمب اتم نابود کنن. زمانی که وجود منحوس ابرقدرت ها و در راس همشون آمریکا از زمین برداشته بشه و عملا در دنیا دیگه ابر قدرتی وجود نداشته باشه تا شاخ و شونه بکشه و دنبال سلطه و رقابت باشه ، دنیا به آرامش میرسه و سایر مردمان دنیا میتونن در آسایش و راحتی زندگی کنن
هیچ شکی درش نیست که آمریکا و رفقاش کشورهای مریض و روانی هستن. روسیه این سر دنیا تمرگیده. روسیه اصلا با کسی کاری نداره. این آمریکاست که 10 هزار تا پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا ساخته و بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سلاحه و در 4 گوشه کره زمین حضور داره و ناوهای هواپیما برش در کل دنیا میچرخن و بر کل دنیا تحریم اعمال میکنه اونم به جرم اینکه مطابق با سلیقه دولت آمریکا رفتار نمیکنن

تا وقتی دنیا هردمبیل باشه و به جای اینکه سازمان ملل برای معادلات جهانی تصمیم گیری کنه، آمریکا تصمیم بگیره ، وضع همینه.

مردشور آمریکا و روسیه و فرانسه و انگلیس و تمام ابرقدرت های دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
کاملا درسته ، امریکا نمیخاد فرمانروایی خودش تو دنیا رو از دست بده
آمریکا به اسم مبارزه با تروریسم فکر میکنم تا الان فقط به مقبره خواجه حافظ شیرازی تجاوز نکرده. سوریه عراق افغانستان لیبی آفریقا آسیا اینور اونور هرجایی نگاه کنی یه اثری از نیروهای آمریکا هست. ازش بپرسی اونجا چکار میکنی؟ میگه اومدم مبارزه با تروریسم
دزد های امریکایی در پایگاه التنف چی میخواهند
بیشتر کن حمله به مواضع آمریکا - همدیگرو بزنین
الهی شکر . انشالله کلک امریکا توسط روسیه از منطقه کنده بشه .
ائتلاف بین المللی در سوریه چه غلطی می کنن!!!؟
چرا باید نفت سوریه توسط آمریکا دزدیده شود؟
ایران باید به نیروهای شرق و غرب حمله کند
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
افرین، بلندشو با هم بریم منم میام
پوتین دنبال دردسر می‌گرده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر