بازدید 7685

رستم قاسمی: در ۴ سال ۴ میلیون خانه می‌سازیم

امروز ما در سامانه نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت‌نامی داریم که ممکن است یک میلیون نفر از آن‌ها پالایش شوند، اما مابقی قطعا کسانی هستند که ما باید برایشان مسکن بسازیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ 17 June 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر راه و شهرسازی گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در کشور در حال ساخت است و تا شهریورماه امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل خواهد شد.


رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به استان اصفهان در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۳۸۱۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: ما در سطح کشور بر اساس نیاز‌های مردم قانون جهش تولید مسکن توافق شد که ۴ میلیون مسکن ظرف ۴ سال ساخته شود که برای این کار نیاز به برنامه‌ریزی بود که مسائل مالی و پشتیبانی‌های لازم را فراهم کنیم.

وی افزود: این نوع اقدامات انجام شد و امروز ما در سامانه نهضت ملی مسکن ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار ثبت‌نامی داریم که ممکن است یک میلیون نفر از آن‌ها پالایش شوند، اما مابقی قطعا کسانی هستند که ما باید برایشان مسکن بسازیم.

قاسمی اضافه کرد: در نهضت ملی مسکن ما باید زمین‌های ۹۹ ساله و تقریبا رایگان را در اختیار مردم قرار دهیم در حالی که در مسکن مهر چنین تعهدی وجود نداشت. نکته دیگر اینکه ما باید سهم هر استان را در نهضت ملی مسکن تعیین کنیم که امروز سهم هر استان کاملا مشخص است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی را در دست اجرا داریم و انشاءالله تا شهریورماه امسال ۱۰۰ هزار واحد آن تحویل خواهد شد.

وی ضمن اشاره به حجم عظیم کاری که ظرف چند ماه گذشته در این زمینه صورت گرفته است، در عین حال آن را ناکافی دانست و عنوان کرد: ما باید سریعا به سقف ۲ میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور برسیم تا بتوانیم در دو بخش ۲ میلیونی تا پایان دولت تعهداتمان را انجام دهیم.

قاسمی گفت: نزدیک به ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن (از کل ۴ میلیون) در بانک زمین ما ثبت شده و آماده بارگزاری است. بقیه زمین‌های مورد نیاز هم یا در شورای برنامه‌ریزی و یا در کمیسیون ماده ۵ در دست بررسی است. برنامه‌مان این است که زمین مورد نیاز برای ۴ میلیون مسکن را به‌زودی تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره کم و کیف اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اصفهان هم اضافه کرد: حدود ۶۰، ۷۰ درصد زمین‌های مورد نیاز این طرح در استان هم امروز تهیه شده است، ولی ما باید هر چه سریع‌تر کل زمین‌های مورد نیاز را تهیه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بیکاری انبوه‌سازان در کشور، مسکن را پیشران اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: برنامه ما این است که هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی ۲ میلیون واحد مسکونی را شروع کنیم.

قاسمی افزود: بخش خصوصی هم باید پای کار بیاید. ما الان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت خودمالکی داریم که وام را به آن‌ها داده‌ایم و از معافیت مالیاتی هم استفاده می‌کنند و خودشان در حال ساخت واحد‌ها هستند و طبق تعهدی که به ما داده‌اند، ظرف ۱.۵ سال تمام می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل