بازدید 7398
تداوم نقض آتش‌بس یمن توسط ائتلاف سعودی

کشته و زخمی شدن ۷ نفر و ترور یک خبرنگار در عدن

منابع یمنی با اشاره به ادامه نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز اعلام کردند که یک خبرنگار در استان عدن بر اثر انفجار خودرو خود که یک بمب در آن کار گذاشته شده بود جان باخت.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 16 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «حسین العزی» معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه اعلام کرد که یمن تمدید آتش بس را بر مبنای اجرای وعده‌های جدی جهت افزایش تعداد پرواز‌ها و پیشرفت در پرونده پرداخت حقوق و دستمزد یمنی‌ها پذیرفته است.

وی با انتشار توییتی اعلام کرد، اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از مفاد آتش بس درباره فعال سازی پرواز‌های یمن به اجرا در نیامده است.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده یمنی نیز در این زمینه تاکید کرد که ادامه مانع‌تراشی ائتلاف متجاوز سعودی در روند فعال‌سازی پرواز‌ها و همچنین توقیف کشتی‌های حامل سوخت یمن، اقداماتی منفی تلقی می‌شود که تاثیر بدی روی تلاش‌ها جهت اجرای آتش بس فعلی دارد.

یک منبع نظامی یمن اعلام کرد، نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن طی ۲۴ ساعت گذشته، در ۸۳ مورد آتش‌بس انسانی و نظامی را نقض کردند.

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی همزمان با آن رخ می‌دهد که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، سه‌شنبه شب گفت: با وجود کاهش درگیری ها، گزارش‌هایی از نقض آتش‌بس را دریافت کردیم.

فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن ۱۲ خردادماه از تمدید دوماهه آتش بس در یمن خبر داد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دوماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود.

با پایان این آتش بس که بار‌ها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شد، رایزنی‌های سازمان ملل برای تمدید دوباره آن آغاز شد و در نهایت فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ۱۲ خرداد ماه از دستیابی به توافق برای تمدید دوماهه آن خبر داد.

از طرف دیگر منابع محلی گزارش دادند که خودروی متعلق به «صابر نعمان الحیدری» خبرنگار محلی تلویزیون چین در شهر المنصوره واقع در استان عدن منفجر شد که منجر به کشته شدن وی و ۲ تن از همراهانش و نیز زخمی شدن چهار تن دیگر شد. اطلاعات نشان می‌دهد که یک بمب در این خودرو کار گذاشته شده بود.

حدود ۲۰ روز قبل نیز انفجار یک بمب در منطقه شیخ عثمان در شهر عدن موجب کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۲۰ تن دیگر شده بود.

استان‌های جنوبی یمن به دلیل درگیری‌های شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان شاهد ناامنی بی‌سابقه‌ای هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر