بازدید 41482

وحشت ونگرانی مردم هرمزگان از زلزله‌های پی‌درپی

در حالی که زلزله‌های پی‌درپی در غرب هرمزگان موجب نگرانی شدید مردم این منطقه شده، اما مسئولان اعلام کردند زمین‌لرزه‌ها تاکنون خسارتی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ 15 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زلزله از روز گذشته آغاز شده بود، اما پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ۲۵ خرداد) در چارک با ۴.۴دهم ریشتر شروع شد وتا ۴.۵ ریشتر رسیده ومردم سراسیمه از خانه‌ها بیرون آمدند و از ادامه این وضعیت نگران شدند زیرا خاطره زلزله‌های سال گذشته در فین که ۶.۴ و ۶.۳ریشتر بود تداعی می کرد.

هرچند عمده این زلزله ها در اعماق ۹تا ۱۶ کیلومتر زمین رخ داده و با توجه به نزدیکی به دریا در آب به وقوع پیوسته اما زلزله به تنهایی وحشت ونگرانی بواسطه خسارت های جبران ناپذیر برای مردم دارد و وقتی زلزله رخ می دهد مثل همین زلزله اخیر مردم بیشتر نگران تداوم آن می شوند.

بیشتر مردم چارک پس از وقوع از خانه بیرون آمده و جرات رفتن به داخل خانه های خود را ندارد زیرا احساس می کنند با توجه به زلزله های پی در پی امکان وقوع زلزله بزرگتر در پیش باشد ازهمین رو امروز را به بوستانها و محیط های خارج از شهر و بنا ها روی آوردند.

شرایط منطقه زلزله‌زده غرب هرمزگان درحال بررسی است
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: شرایط منطقه زلزله زده غرب این استان توسط نیروهای این جمعیت درحال بررسی است.

علیرضا مظفری افزود: زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و ۲ دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه و پنج ثانیه، زمین لرزه دیگری به بزرگی چهار و پنج دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه در منطقه بندر چارک، یک زمین لرزه هم به بزرگی چهار و چهار دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۲۰ ثانیه در محدوده بندر چارک در روز جاری رخ داده است.

وی ادامه داد: همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی چهار و ۲ دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه در محدوده بندر چارک رخ داده است که نیروهای جمعیت هلال احمر هرمزگان و همچنین بخشداری ها و دهیاری های این مناطق درحال بررسی شرایط هستند.
وی اضافه کرد: پس از پایان بررسی ها می‌توان در خصوص بروز یا نبود خسارت‌های احتمالی سخن گفت.

بخش چارک از توابع شهرستان بندرلنگه در ۳۷۰کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده و جمعیت آن حدود ۴۰هزار نفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار