بازدید 43948
با صد و دوازدهمین روز حمله روسیه به اوکراین

روسیه: اوکراین تا دو سال دیگر از نقشه جهان حذف می شود!/نشست ناتو برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین/مقام‌های اطلاعاتی غربی: جنگ اوکراین به مرحله سرنوشت‌ساز رسیده است/مهلت روسیه به اوکراینی‌ها برای تسلیم شدن در «سیوِرودونتسک»

صد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹ 15 June 2022

پاپ: جنگ جهانی سوم آغاز شده است/نشست ناتو برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین

بین الملل تابناک: صد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ترکیه پیشنهاد ناتو را رد کرد
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۲۳:۴۰

رسانه‌ها بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران گزارش کردند که ترکیه پیشنهاد تازه ناتو در زمینه برگزاری نشست سه جانبه بین ترکیه، سوئد و فنلاند را رد کرده است.

به نوشته روزنامه «فایننشال تایمز» ترکیه دعوت ناتو را برای شرکت در مذاکرات سه جانبه با فنلاند و سوئد با هدف یافتن راه حلی برای رفع مخالفت آنکارا با درخواست کشورهای شمال اروپا برای پیوستن به این ائتلاف نظامی غرب رد کرده است.

به گفته مقام‌های مطلع، نشستی که قرار بود روز چهارشنبه بین مقامات سه کشور و توسط یک مقام ارشد ناتو برگزار شود، شکل نگرفت.

کی‌یف: تحریم‌های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده است
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۲۳:۳۹

«تاراس کاچکا» معاون رئیس وزارت اقتصاد اوکراین در گفت‌وگو با پایگاه تحلیلی «پولتیکو» گفت که تحریم‌های غرب علیه روسیه ناکارآمد بوده است.

بنا بر گفته این مقام اوکراینی، مقاومت موفقیت‌آمیز مسکو در برابر فشار واشنگتن و بروکسل را می‌توان با معاملات پرسود فروش سوخت توضیح داد.

کاچکا با یادآوری این مطلب که جمعه هفته گذشته، بانک مرکزی روسیه نرخ بهره خود را به سطح ۹.۵ درصدی قبل از تحریم کاهش داد، گفت: «به نظر می‌رسد که مقاومت‌ روسیه بیش از آن چیزی بوده است که ما در وهله اول گمان می‌کردیم. در ابتدا گمان می‌شد که پیامدهای تحریم ها علیه روسیه بسیار قابل توجه باشد اما به نظر می‌رسد که درآمد ناشی از کالاها و اقلام، ثبات سرمایه‌های عمومی روسیه را تضمین می‌کند».

معاون وزیر اقتصاد اوکراین همچنین از کشورهای غربی خواست تحریم ها علیه فدراسیون روسیه را تشدید کنند و نه تنها از شر نفت روسیه بلکه از گاز و فولاد این کشور خلاص شوند.

هشدار مقام روسیه: آمریکا در بحران اوکراین با آتش بازی می‌کند
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۲۳:۳۱

معاون وزیر خارجه روسیه امروز گفت: واشنگتن به بازی کردن با آتش در بحران اوکراین ادامه می‌دهد. غرب اکنون باید حداکثر احتیاط و خویشتنداری را در پیش گرفته و از هرگونه تشدید اوضاع و سرازیر کردن سیل تسلیحات به کی‌یف خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ "سرگئی ریابکوف" به شبکه تلویزیونی روسیا – ۱ گفت که ادامه بازی واشنگتن با آتش در قضیه بحران اوکراین خطرناک است و غرب باید از خراب‌تر کردن اوضاع مانند سرازیر کردن سیل تسلیحات به ویژه سامانه های توپخانه راکتی هیمارس خودداری کند.

این دیپلمات بلندپایه در باره احتمال رویارویی مستقیم روسیه و غرب گفت: کشورهای غربی برای متهم کردن روسیه به گونه ای بازی شعاری و لفاضی درباره کاربرد احتمالی تسلیحات هسته ای روی آورده که کاملا نادرست بوده و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد. غرب همیشه با انتشار اخبار نادرست یا تلاش برای منحرف کردن واقعیت به نفع اندیشه های ژئوپلیتک و ترجیحات خود تلاش می کرده که به ویژه در رسانه ها قابل توجه است.

ریابکوف افزود: ما بارها به عوامل و عناصر پیروی آمریکا و غرب در باره تلاش های خیالی خود برای مداخله مستقیم و پیامدهای خطیر آن هشدار داده‌ایم.

گفت وگوی بلینکن و کولبا برای تسریع تحویل تسلیحات به اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۲۳:۳۰

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با دیمیترو کولبا همتای اوکراینی خود درخصوص تسریع تحویل تسلیحات سنگین واشنگتن به کی‌یف گفت وگو کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد بلینکن و کولبا در خصوص تسریع تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین و تقویت اقتصاد این کشور و اطمینان از ارسال محصولات کشاورزی اوکراین به بازارهای بین‌المللی گفت وگو کردند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: بلینکن بر تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن جهت حل بحران امنیت غذایی جهانی ناشی از جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در اوکراین و پیش‌بینی اهداف آمریکا برای اجلاس سران گروه ۷ و ناتو تأکید کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در حالیکه کشورش در بحران های مختلف اقتصادی ازجمله انرژی، افزایش قیمت‌ها و تورم بی سابقه در ۴۰ سال اخیر به سر می برد، با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین درباره بسته نظامی جدید واشنگتن به کی یف گفتگو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با رئیس جمهوری اوکراین به وی اطلاع داده است که واشنگتن یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه و سایر تسلیحات می شود، به کی یف ارائه خواهد کرد.

بایدن گفت: به زلنسکی اطلاع دادم که آمریکا یک کمک امنیتی اضافی به ارزش یک میلیارد دلار که شامل توپخانه، تسلیحات دفاع ساحلی و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم های پیشرفته راکتی می شود به اوکراین ارائه خواهد داد.

وی تصریح کرد همچنین یک کمک بشردوستانه اضافی به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار برای مردم اوکراین اعلام می کنم که شامل تامین آب آشامیدنی، کالاهای ضروری دارویی و سلامتی، غذا، پناهگاه و پول نقد برای خانواده های اوکراینی جهت خرید مایحتاج ضروری می شود.

روسیه: اوکراین تا دو سال دیگر از نقشه جهان حذف می شود!
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۷:۰۸

«دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) تصریح کرد که پیامی را مشاهده کرده است که طبق آن اوکراین، «تحت قانون "قرض-اجاره"(قانونی برای تقویت دفاع از منافع امنیت ملی ایالات متحده)، برای مدت دو سال از مالکان خارجی با پرداخت هزینه حمل و نقل، گاز مایع (ال ان جی) دریافت کند در غیر اینصورت در تابستان بعدی با مشکل سرما و یخ‌بندان مواجه خواهد بود».

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، مدودف با اشاره به موارد بالا ادامه داد که احتمال این وجود دارد که تا دوسال آینده اوکراین از روی نقشه جهان حذف شود.

وی در این خصوص گفت: «فقط یک سؤال و آن این است که چه کسی می‌گوید که در دو سال آینده حتی اوکراین بر روی نقشه جهانی وجود داشته باشد؟»

مدودف با اشاره به این موارد گفت: «آمریکایی‌ها دیگر به این موضوع هم اهمیت نمی‌دهند. آن ها آن قدر سرمایه‌گذاری زیادی بر روی پروژه ضدروسی کرده‌اند که چیزهای دیگر برایشان جزئی و بی‌اهمیت است».

هشدار تند روسیه درباره کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۳

در حالی که تنش‌های مسکو و واشنگتن شدت گرفته است، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از کمک‌های تسلیحاتی این کشور به اوکراین بشدت انتقاد کرد.

رسانه‌های روسیه روز چهارشنبه (امروز) گزارش دادند، سفیر مسکو در واشنگتن به آمریکا درباره قصد این کشور برای ارائه کمک‌های تسلیحاتی بیشتر و ارائه تعداد بیشتری از سامانه‌‌ پیشرفته راکت و موشک انداز «هیمارس» (HIMARS) هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به ادامه کمک‌های تسلیحانی واشنگتن به اوکراین اعلام کرد که آمریکا به دنبال پایان صلح آمیز این بحران نیست و به تنش‌ها دامن می‌زند.

این مقام روس گفت: «این واقعیت که یکی از مقامات بلندپایه پنتاگون احتمال افزایش عرضه سامانه‌های دوربرد (به اوکراین) را می‌بیند باعث نگرانی شدید می‌شود. این اظهارات ممکن است به عنوان قصد واشنگتن برای حرکت به سمت تشدید بیشتر (تنش‌ و درگیری) تلقی شود. این فقط تایید می‌کند که آمریکایی‌ها هیچ قصدی برای دیدن راه حل مسالمت آمیز ندارند».

آناتولی آنتونوف افزود: «جای تعجب نیست که اظهارات این مقام در آستانه یک نشست دیگر ایالات متحده و متحدانش برای بحث در مورد حمایت نظامی از اوکراین بیان شده است. ظاهرا اینگونه است که دولت (آمریکا) به شرکای خود این باور را می‌قبولاند که راه جایگزین دیگری جز تامین تسلیحات بیشتر برای رژیم کی‌یف وجود ندارد».

مهلت روسیه به اوکراینی‌ها برای تسلیم شدن در «سیوِرودونتسک»
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۱

بعد از پیشروی زمینی نیروهای روس در شهر راهبردی «سیوِرودونتسک» واقع در شرق اوکراین، اکنون از پیشنهاد مسکو به ملی‌گرایان اوکراینی برای تسلیم‌شدن در این شهر خبر می‌رسد.

منابع محلی امروز گزارش دادند که ارتش روسیه به نیروهای اوکراینی که در یک کارخانه شیمیایی در سیوِرودونتسک محاصره شده‌اند، گفته که در روز چهارشنبه سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

پاپ: جنگ جهانی سوم آغاز شده است/نشست ناتو برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین/مقام‌های اطلاعاتی غربی: جنگ اوکراین به مرحله سرنوشت‌ساز رسیده است/مهلت روسیه به اوکراینی‌ها برای تسلیم شدن در «سیوِرودونتسک»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اوکراین مدعی است بیش از ۵۰۰ غیرنظامی در کنار سربازان در داخل کارخانه شیمیایی آزوت گرفتار شده‌اند و هفته‌ها در برابر بمباران‌ها و حملات روسیه مقاومت کرده‌اند.

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) به خبرگزاری «اینترفکس» گفت: «جنگجویان اوکراینی باید از ساعت ۸ صبح به وقت مسکو مقاومت بی‌معنی خود را متوقف کنند و سلاح‌ها را زمین بگذارند».

میزینتسف همچنین خبر داد که غیرنظامیان از طریق یک گذرگاه بشردوستانه آزاد خواهند شد.

سفیر آمریکا: پوتین همچنان خواهان کنترل کل اوکراین است
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۰

سفیر آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا در مصاحبه‌ای گفت، با وجود چندین هفته تمرکز نیروهای روس بر نبرد در شرق اوکراین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه "هنوز هم این جاه‌طلبی را دارد که تمام اوکراین را تصرف کند."

 مایکل کارپنتر، فرستاده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا به نشریه دیلی بیست گفت: ارزیابی ما از دیدگاه آمریکا این است که پوتین برنامه‌های خود برای کنترل اوکراین را رها نکرده است.

نیروهای پوتین ابتدا در فوریه امسال به اوکراین حمله کردند و گفته می‌شد هدفشان تصرف تمام این کشور از جمله کی‌یف باشد. بر اساس یک گزارش اطلاعاتی انگلیس، او حتی برنامه‌ای برای استقرار حکومت مدنظرش در کی‌یف داشت و بسیار مطمئن بود که این طرح عملی ‌شود.

اما زمانی که ارتش روسیه برای روزها در خارج از کی‌یف به بن‌بست خورد و نتوانست مشکلات حوزه لجستیک و نگهداری را حل کند، در نهایت نتوانست پایتخت اوکراین را تحت کنترل خود درآورد و روسیه یک گام به عقب برداشت تا مسیر ارتشش را به شرق اوکراین در دونباس تغییر دهد. از آن زمان، مقامات روسی فاش کرده‌اند که برنامه‌های مسکو این است که بخش‌هایی از اوکراین را در اختیار کرملین بگیرد و هیات آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا معتقد است که کرملین برنامه‌هایی برای الحاق خرسون یا برگزاری یک همه‌پرسی در خرسون برای محلق کردن این شهر به روسیه را دارد.

با این حال و با وجود متمرکز بودن بحث‌های مربوط به برگزاری همه‌پرسی در شرق اوکراین، کارپنتر هشدار داد که فکر نمی‌کند پوتین کارش را در آنجا متوقف کند.

این در حالی است که دفتر تحقیقات دولتی اوکراین در ماه مه در گزارشی مدعی شد، یک سری برنامه‌های جنگی روسیه که نیروهای اطلاعاتی اوکراین در ماه گذشته میلادی در یک شهر ترک شده از سوی نیروهای روسیه پیدا کردند، نشان دادند که پوتین مصمم به تصرف کل اوکراین است.

دیمیتری روگوزین، مقام ارشد فضایی روسیه نیز روز سه‌شنبه بیان داشت که اوکراین یک "تهدید موجودیتی" برای روسیه بوده و کشور او نیاز دارد به این که به این تهدید پایان دهد.

او تاکید کرد: اگر ما هم همانطور که پدربزرگ‌های ما به آنها پایان ندادند به آنها پایان ندهیم، جانمان را از دست خواهیم داد اما به وضعیتی که هزینه‌اش برای نوه‌های ما حتی بیشتر خواهد شد، خواهیم رسید.

کارپنتر به پایگاه تحلیلی دیلی بیست گفت: این جنگ ممکن است برای مدتی نسبتا طولانی ادامه یابد. این دلیلی برای این است که چرا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا متعهد به اعطای تسلیحات و تجهیزات به اوکراین برای توانمند ساختن آن در زمینه دفاع از خودش شده است.

کولین کال، معاون امور سیاستگذاری وزیر دفاع آمریکا نیز به بازتاب نگرانی‌های کارپنتر درباره پوتین و اینکه بلندپروازی کلی‌تر تصرف کل اوکراین را دارد طی سخنرانی در یک گردهمایی مرکز امنیت آمریکای جدید پرداخت اما گفت فکر نمی‌کند او بتواند "به این اهداف دست یابد".

همچنین نگرانی‌هایی نیز درباره اینکه پوتین ممکن است مترصد حمله به کشورهای دیگری غیر از اوکراین در صورت سقوط این کشور باشد، از جمله کشورهای حوزه بالتیک نظیر استونی، لتونی و لیتوانی و همینطور لهستان، مطرح شده است.

کارپنتر اظهار کرد، پوتین ممکن است به سراغ اتکا به الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس و یک هم‌پیمانش در مراحل آینده برود.

لوکاشنکو در هفته‌های اخیر اعلام کرد که در حال تشکیل یک واحد نظامی جدید در مرز با اوکراین بوده و در حال تدارک ارتشش در چند روز گذشته برای بردن آن از حالت زمان صلح به حالت زمان جنگ بوده است.

کارپنتر عنوان کرد، در حالی که لوکاشنکو به احتمال زیاد نمی‌خواهد با توجه به واکنش‌های داخلی که دریافت می‌کند، به اوکراین حمله کند، پوتین احتمالا لوکاشنکو را تحت فشار قرار می‌دهد. کارپنتر به دیلی بیست گفت: بلاروس دارای حاکمیت بسیار محدودی است. بسیاری از تحرکاتی که بلاروس انجام می‌دهد، به تحریک روسیه است.

او اضافه کرد، لوکاشنکو "نسبت به مداخله نظامی از طریق سربازانش در عرصه میدانی در اوکراین مردد بوده است، اگرچه من مطمئن هستم که فشار زیادی از سوی مسکو برای انجام این کار وجود داشته است."

کارپنتر بیان داشت: این که بلاروس، اوکراین را تهدید کند برای استراتژی نظامی روسیه مناسب است. از دیدگاه روسیه، آنها مایلند تعدادی از نیروهای اوکراینی در شمال این کشور استقرار یافته و نیروهای بلاروس را زیر نظر داشته باشند تا روسیه بتواند به پیشروی خود در دونباس و در جنوب شرقی اوکراین ادامه دهد.

پنتاگون: دنبال تغییر نظام روسیه نیستیم
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۴۸

پنتاگون اعلام کرد که هدف ایالات متحده تغییر نظام روسیه نیست، بلکه اعمال فشار و وارد کردن خساراتی به این کشور به دلیل عملیات نظامی آن در اوکراین است.

به گزارش نووستی، کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی که به مساله امنیت ملی آمریکا اختصاص داشت، گفت: "هدف ما تغییر رژیم در روسیه نیست. هدف مهمتر برای ما اطمینان از توانایی دفاعی اوکراین است."

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال آسیب زدن و وارد کردن خسارات به روسیه است، خاطرنشان کرد: تحریم‌هایی که ما علیه روسیه اعمال کرده‌ایم، طبق برآوردهای محافظه‌کارانه منجر به انقباض ۱۰ درصدی اقتصاد روسیه در سال جاری خواهد شد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: تحریم‌های اعمال شده روسیه را از لحاظ رشد اقتصادی به ۱۵ سال پیش بازمی‌گرداند. تحریم‌ها تازه شروع به تأثیرگذاری کرده‌اند.

وی تاکید کرد که این اقدامات "به دلیل هژمونی آمریکا بر سیستم مالی جهانی ممکن شد."

کشورهای غربی و در راس آن ایالات متحده، در دوره اخیر تحریم‌های شدیدی را علیه روسیه به خاطر حمله این کشور به اوکراین که از ۲۴ فوریه ادامه دارد، اعمال کردند.

مقام‌های اطلاعاتی غربی: جنگ اوکراین به مرحله سرنوشت‌ساز رسیده است
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۴۸

مقامات غربی می‌گویند، مناقشه اوکراین به نقطه‌ کلیدی و حساسی رسیده که می‌تواند سرنوشت این نبرد را در بلندمدت تعیین کرده و غرب را با یک تصمیم‌گیری دشوار مواجه کند.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، مقامات اطلاعاتی و نظامی غرب باور دارند که جنگ در اوکراین به نقطه‌ای کلیدی و مهم رسیده که می‌تواند سرنوشت این مناقشه را در بلندمدت تعیین کند.

این لحظه بسیار مهم همچنین می‌تواند یک تصمیم‌گیری دشوار را به دولت‌های غربی تحمیل کند، دولت‌هایی که هر روز هزینه‌های حمایتشان از اوکراین بر اقتصاد و انبارهای تسلیحاتی آن‌ها افزایش می‌یابد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) کارگروهی متشکل از ۵۰ کشور را رهبری می‌کند تا به بررسی بحران اوکراین بپردازند. به گفته یک مقام ارشد دفاعی آمریکا، واشنگتن انتظار دارد تا این کشورها برای اعزام تجهیزات و تسلیحات بیشتر به اوکراین اعلام آمادگی کنند.

در مقابل، مقامات اوکراین ابراز ناامیدی کرده و می‌گویند این مهمات حیاتی به صورت ذره ذره و تدریجی به کی‌یف تحویل داده می‌شود. آنها نسبت به سست شدن تعهد غرب در این لحظه حیاتی از جنگ ابراز نگرانی کرده‌اند.

یک مقام ارشد ناتو گفت: فکر می‌کنم به زودی به نقطه‌ای می‌رسیم که یکی از طرفین جنگ پیروز خواهد بود. یا سربازان روس به اسلوویانسک و کراماتورسک می‌رسند و یا اوکراینی‌ها آن‌ها را همین جا متوقف می‌کنند. اگر اوکراین بتواند خط را حفظ کند، آن هم در مواجهه با این تعداد سرباز، این از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

مقامات غربی با دقت سه سناریو را که برای این مناقشه متصور می‌شوند، دنبال می‌کنند؛

ممکن است روسیه به پیشروی‌های فزاینده در دو منطقه شرقی کلیدی ادامه دهد. یا اینکه ممکن است خطوط نبرد به بن‌بستی تبدیل شود که ماه‌ها یا سال‌ها ادامه دارد. بن‌بستی که تلفات بی‌شماری برای دو طرف در پی داشته و همچنان اقتصاد جهانی را از نفس خواهد انداخت.

مقامات یک سناریوی دیگر را هم در نظر می‌گیرند، اما احتمال آن را کم می‌دانند: اینکه روسیه تعریف جدیدی از اهداف جنگی خود ارائه کرده و با اعلام پیروزی، سعی کند تا این نبرد را به پایان برساند. اما به گفته منابع، در حال حاضر این گزینه بیش از حد خوش‌بینانه است.

مقامات غربی نگران هستند که اگر روسیه بتواند سلطه خود بر برخی از مناطقی که تصاحب کرده را محکم کند، ممکن است نهایتاً از آن مناطق برای پیشروی بیشتر به خاک اوکراین استفاده کند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه گفت: مطمئن هستم که اگر اوکراین به اندازه کافی قوی نباشد آن‌ها بیشتر پیش‌روی خواهند کرد. ما قدرت خود را به آن‌ها نشان داده‌ایم و این قدرت باید توسط شرکای ما هم در اتحاد با ما نشان داده شود.

او گفت، اگر متحدان می‌خواهند جلوی «جاه‌طلبی‌های ارضی روسیه» را بگیرند، کمک‌های نظامی غرب باید زودتر به کی‌یف برسد.

مکرون بر حمایت همه جانبه فرانسه از اوکراین تاکید کرد
۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۳:۴۷

رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی در مرکز نظامی رومانی به حمایت همه جانبه فرانسه از اوکراین در زمینه های سیاسی، مالی، بشردوستانه و نظامی تاکید و از اقدام اتحادیه اروپا از تحریم‌های روسیه حمایت کرد.

 «امانوئل مکرون» روز چهارشنبه در یک مرکز نظامی در رومانی در حضور رئیس جمهوری این کشور در سخنانی بر موضع فرانسه در حمایت از اوکراین و اراده این کشور به ادامه یافتن تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد.

وی رومانی را کشوری مورد حمایت فرانسه خواند و گفت: یادآور کنم دوستی فرانسه در برابر دیگر کشورها یک حمایت خدشه ناپذیر است.

وی افزود: موضع فرانسه و اروپا در برابر جنگ، در مرحله اول اجتناب از آن و بعد از آن تحریم روشن و آشکار مسئولان جنگ است.

وی از اینکه فرانسه در چارچوب اتحایده اروپا توانسته به سرعت و موثر به جنگ اوکراین واکنش نشان دهد و بسته تحریم‌هایی را علیه روسیه تصویب کند، ابراز خرسندی کرد.

مکرون در ادامه گفت که همتای اوکراینی اش باید در «مقطعی» برای پایان دادن به جنگ، با روسیه مذاکره کند.

نشست ناتو برای ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین

اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است در نشستی طی امروز و فردا (چهارشنبه و پنجشنبه) درخواست کی یف برای تجیهز به تسلیحات نظامی و نیازهای تسلیحاتی اوکراین را و همچنین وضعیت نظامی اعضای این پیمان با توجه به شرایط شرق اروپا را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهند.

 تارنمای خبری روسی «اسپوتینک» با انتشار این خبر نوشت: «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به همراه دیگر شرکای عضو ناتو قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ خردادماه) در بروکسل طی نشستی درباره کمک های بیشتر امنیتی (تسلیحاتی) به اوکراین و وضعتیت نظامی قوای متحدان ناتو با توجه به درگیری نظامی حاضر در شرق اروپا، به بحث و گفت و گو بپردازند.

تارنمای این رسانه روسی نوشت: این نشست درحالی قرار است در بروکسل برگزار شود که کنگره آمریکا به تازگی کمک ۴۰ میلیارد دلار به اوکراین را بتصویب رسانده و روسیه در صدد تقویت حضور خود در منطقه دونباس در شرق اوکراین است.

اسپوتنیک درادامه نوشت: نشست موسوم به «گروه تماس دفاعی اوکراین» (UDCG) قرار است روز چهارشنبه (امروز) برگزار شود که شامل نمایندگان ۵۰ کشور جهان که طی این مدت کمک هایی را به اوکراین کرده اند، می باشد؛ دراین نشست قرار است تا کمک های بیشتر امنیتی به اوکراین مورد بازبینی قرار گیرند؛ به گفته «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، این گروه قرار است درباره تامین «تسلیحات سنگین» به اوکراین گفت و گو کنند.

تارنمای خبری اسپوتنیک نوشت: «جولیان اسمیت» (Julianne Smith) نماینده دائم آمریکا در ناتو دراین مورد گفت آمریکا در صدد برآورد آن است که چه نوع کمک هایی را می توان برای نیازهای اوکراین فراهم ساخت و اینکه دیگر کشورها تا چه اندازه قادر به تامین نیازهای (تسلیحاتی) اوکراین هستند.

اسپوتنیک افزود: پس از نشست گروه تماس دفاعی اوکراین، وزیر دفاع آمریکا روز های چهارشنبه و پنجشنبه، مذاکراتی با وزرای دفاع ناتو و غیر عضو ناتو در راستای درگیری اوکراین، درمورد وضعیت بازدارندگی و دفاعی خواهد داشت.

ادعای انگلیس مبنی بر تسلط روسیه بر مناطق سیورودونتسک

رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از جنگ در اوکراین مدعی تسلط روسیه بر بیشتر مناطق سیورودونتسک شد.

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت دفاع انگلیس که یک نسخه آن در توئیتر منتشر شد آمده است: پس از حدود یک ماه درگیری شدید، نیروهای روسی اکنون کنترل اکثریت سیورودونتسک را در اختیار دارند.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید:‌ تاکتیک‌های جنگی روسیه، که متکی به استفاده سنگین از توپخانه است، خسارات جانبی گسترده‌ای را در سراسر شهر ایجاد کرده است.

بر اساس بیانیه یادشده، نیروهای مسلح اوکراین، همراه با صدها غیرنظامی، در پناهگاه های زیرزمینی در کارخانه شیمیایی آزوت، در منطقه صنعتی شهر، پناه گرفته اند. نیروهای روسیه هم احتمالا در آن اطراف مستقر خواهند شد و این احتمالا به طور موقت روسیه را از ماموریت مجدد نیروها برای ماموریت در مناطق دیگر باز می دارد.

طبق ارزیابی وزارت دفاع انگلیس، بعید است که روسیه در طول برنامه ریزی اولیه خود برای حمله به اوکراین، چنین مخالفت شدید یا چنین درگیری فرسایشی و کُند را پیش بینی کرده بود.

این درحالیست که ارتش اوکراین دوشنبه گذشته به عقب‌نشینی از مرکز سیورودونتسک اذعان کرده بود. ارتش اوکراین در صفحه فیسبوک خود تصریح کرد: «دشمن با پشتیبانی توپخانه، عملیات تهاجمی را در شهر سیورودونتسک انجام داد، موفقیت نسبی داشت و واحدهای ما را از مرکز شهر دور کرد».

تصرف شهر یکصد هزار نفری سیورودونتسک در استان لوهانسک در حالی اتفاق می افتد که این شهر در حال حاضر نقطه کانونی جبهه نبرد دونباس شناخته می شود.

پاپ: جنگ جهانی سوم آغاز شده است

رهبر کاتولیک‌های جهان با انتقاد شدید از وضعیت کنونی جهان و جنگ‌ها گفت: امروز برای من جنگ جهانی سوم اعلام شده است. چه بر سر بشریتی می‌آید که در یک قرن سه جنگ جهانی داشته است؟ این برای بشریت بد و یک مصیبت است.

 پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در گفت‌وگویی با نشریه «جزیوئت ریویو» با این پرسش مواجه شد که راهکار برای رسیدن به آینده‌ای مسالمت‌آمیز چیست و چطور باید جنگ را به تصویر کشید و توصیه او به نحوه گزارش‌دهی درباره موقعیتی که ما در آن هستیم، چیست.

پاپ گفت: برای پاسخ دادن به این سوال، باید از ذهنیت رایج «شنل قرمزی» دور شویم؛ شنل قرمزی خوب بود و گرگ آدم بد. در اینجا هیچ آدم خوب و آدم بد متافیزیکی به صورت انتزاعی وجود ندارد. امری جهانی در حال ظهور است، با عناصری که از نزدیک با یکدیگر در هم تنیده هستند. چند ماه قبل از شروع جنگ، من با یک رئیس دولت ملاقات کردم - مردی خردمند که خیلی کم صحبت می‌کند؛ در واقع بسیار عاقل است. بعد از اینکه درباره چیزهایی که او می‌خواست صحبت کند صحبت کردیم، او به من گفت که درباره نحوه عملکرد ناتو بسیار نگران است. علت را از او پرسیدم و گفت "آنها در دروازه روسیه پارس می‌کنند و نمی‌فهمند که روس‌ها امپراتوری هستند و اجازه نمی‌دهند هیچ قدرت خارجی به آنها نزدیک شود." او در پایان گفت "این وضعیت می‌تواند منجر به جنگ شود." این نظر او بود. در ۲۴ فوریه جنگ آغاز شد. آن رئیس دولت توانست نشانه‌های آنچه را که در حال رخ دادن بود، ببیند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ادامه داد: آنچه ما شاهد آن هستیم، وحشیگری و درنده‌خویی در جنگی است که از سوی نیروهای نظامی، عموماً مزدوران، مورد استفاده روس‌ها انجام می‌شود. در واقع، روس‌ها ترجیح می‌دهند چچنی‌ها، سوری‌ها و مزدوران را جلو بفرستند. اما خطر این است که ما فقط این را می‌بینیم که مهیب و وحشت‌انگیز است و کل درامی را که پشت این جنگ در حال رخ دادن است و شاید به نوعی یا تحریک شده یا از آن جلوگیری نشده، از دست بدهیم. من همچنین به علاقه به آزمایش و فروش سلاح اشاره می‌کنم. بسیار غم‌انگیز است، اما در نهایت این چیزی است که در خطر است.

پاپ گفت: ممکن است در این لحظه یکی به من بگوید، شما طرفدار پوتین هستید! نه نیستم. گفتن چنین چیزی ساده‌انگارانه و اشتباه خواهد بود. من صرفاً مخالف تبدیل یک موقعیت پیچیده به تمایز بین افراد خوب و بد، بدون در نظر گرفتن ریشه‌ها و منافع شخصی هستم که بسیار پیچیده هستند. در حالی که شاهد وحشیگری و ظلم سربازان روسیه هستیم، نباید مشکلات را فراموش کنیم و باید به دنبال حل آنها باشیم. این هم درست است که روس‌ها فکر می‌کردند یک هفته‌ای همه چیز تمام می‌شود، اما آنها اشتباه محاسبه کردند. آنها با مردمانی شجاع مواجه شدند، مردمی که برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و سابقه مواجهه با درگیری را دارند.

او در صحبت‌هایش گفت: همچنین باید اضافه کنم که ما آنچه را که اکنون در اوکراین در حال رخ دادن است، به نوع خاصی می‌بینیم زیرا به ما نزدیک‌تر است و حساسیت‌های ما را بیشتر می‌کند. اما کشورهای دیگر در دور دست‌ها وجود دارند؛ به برخی از بخش‌های آفریقا، شمال نیجریه، شمال کنگو فکر کنید که در آن جنگ ادامه دارد و هیچکس اهمیتی نمی‌دهد. به روآندای ۲۵ سال پیش فکر کنید. به میانمار و روهینجاها فکر کنید. جهان در جنگ به سر می‌برد. چند سال پیش به ذهنم خطور کرد که بگویم ما در حال تجربه یک جنگ جهانی سوم هستیم که تدریجی و تکه‌تکه شده است. امروز برای من جنگ جهانی سوم اعلام شده است. این چیزی است که باید به ما زمانی برای تامل بدهد. چه بر سر بشریتی می‌آید که در یک قرن سه جنگ جهانی داشته است؟ من جنگ جهانی اول را از خاطرات پدربزرگم می‌شناسم. بعد دومی و حالا هم سومی. و این برای بشریت بد است، یک مصیبت است. شما باید به این فکر کنید که در یک قرن سه جنگ جهانی رخ داده که کلی تجارت اسلحه پشت آن بوده است!

رهبر کاتولیک‌ها افزود: همین چهار سال پیش، مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد حمله نرماندی برگزار شد. و بسیاری از سران کشورها و دولت‌ها آن پیروزی را جشن گرفتند. هیچکس ده‌ها هزار مرد جوانی را که در آن سواحل جان باختند، به یاد نمی‌آورد. وقتی در سال ۲۰۱۴ برای صدمین سالگرد جنگ جهانی اول به ردیپوگلیا، بزرگترین قبرستان نظامی ایتالیا رفتم، وقتی سن سربازان کشته شده را دیدم، گریستم. وقتی چند سال بعد، در دوم نوامبر به قبرستان آنزیو رفتم، آنجا هم وقتی سن این سربازان کشته شده را دیدم گریه کردم. سال گذشته به قبرستان فرانسوی‌ها و بر سر قبر مردان - مسیحی یا مسلمان – رفتم چون فرانسوی‌ها هم مردانی را از شمال آفریقا برای جنگ فرستادند که جوان هم بودند، مردانی ۲۰، ۲۲، ۲۴ ساله. وقتی به اسلواکی رفتم، از تعداد زنان پیر و جوان شگفت‌زده شدم. با این حال، تعداد مردان مسن بسیار کمتر بود. مادربزرگ‌ها تنها بودند. جنگ شوهرانشان را گرفته بود.

او تاکید کرد: چرا این چیزها را به شما می‌گویم؟ چون دوست دارم مجلات شما جنبه انسانی جنگ را هم مطرح کنند. مایلم نظرات شما باعث شود مردم درام انسانی جنگ را درک کنند. ارائه محاسبات ژئوپلیتیکی، مطالعه کامل همه چیز بسیار خوب است. شما باید این کار را انجام دهید، زیرا این کار شماست. اما باید سعی کنید درام انسانی جنگ را هم منتقل کنید. درام انسانی آن گورستان‌ها، درام انسانی سواحل نرماندی یا آنزیو، درام انسانی زنی که در خانه‌اش به دست نامه‌رسان زده می‌شود و نامه‌ای دریافت می‌کند که از او بابت آنکه یک پسرش را برای کشورش داده، تشکر می‌کند. او قهرمان سرزمین مادری است... و سپس مادرش تنها می‌ماند. بازتاب آن کمک بزرگی به بشریت و کلیسا خواهد کرد. تاملات سیاسی - اجتماعی خود را انجام دهید، اما از بعد انسانی جنگ غافل نشوید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷۲
کافی است روسیه نسبت به گروه مقاومت بی تفاوت نباشد. رفتار امریکا مدیریت می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
احمقانه است که فکر کنیم نیروهای به قول شما مقاومت توانایی مقاومت در یک جنگ تمام عیار را در برابر آمریکا دارند
ما در عملیات کمان 99 با دویست فروند جنگنده تقریبا عراق را نابود کردیم
به این توجه کنید که همین امروز نیروی هوایی آمریکا شش هزار جنگنده عملیاتی دارد.
که قدیمی ترین و ضعیفترینشون از جدیدترین و قویترین جنگنده های ما قدرتمندتر هستند.
بخواهید یا نخواهید نیمی از قدرت نظامی دنیا در اختیار آمریکاست و نیمی دیگر در دست 400 کشور دیگر
این فقط تعداد جنگنده ها بود
در تمام ادوات جنگی هم آمار همین است
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
آمریکا عاقلانه رفتار کرده و تا الان مستقیما وارد جنگ نشده.
ولی اگر شرایط طوری پیش بره که مثلا ما به عنوان یکی از مهمترین مراکز به قول شما مقاومت وارد درگیری با آمریکا بشیم به نظرتون چه نفعی برای ما داره؟
شما یا جنگ ندیدی یا زیاد بازی های رایانه ای انجام میدید،
ما تو جنگ با 200 جنگنده تقریبا نیروی هوایی ارتش عراق رو با خاک یکسان کردیم.
شما آمار تجهیزات نظامیه آمریکا رو یه نگاه بنداز. برای نمونه 6000 جنگنده که ضعیفترینشون از مجهزترین جنگنده های ما قوی‌تر و مدرن‌تره، موشک‌ها، بمب ها هسته ای خوشه ای حتی تفنگ های ساده کشتی ها تانک ها...... هیچ کدوم با تجهیزات ما قابل مقایسه نیستند
ما باید عاقلانه وارد جنگی که برنده ی اون ما نیستیم نشیم.
نفع ملت ما تو جنگ نیست. اگر ما برای جنگ با کشور های متجاوز همسایه خودمون شده ایم، مثلا همین صدامی که نتونست یک وجب از خاکمون رو بگیره
آمریکا و چین برای جنگ های بسیار بزرگتری خودشون رو آماده کردن. بهتره ما با رفتار عقلانی وارد بازی های اونها نشده و بدون تنش با دنیا خودمون رو تقویت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
اشعالگری و تهاجم و تجاوز و کشتار مردم اوکراین و تهدید به

محو کردن ان از روی نقشه زمین را پوتین و روسیه انجام میدهند

ولی از طرف پوتین و روسیه متجاوز ، به اوکراینی های تحت حمله و تجاوز و کشتار

تهمت نازیسم و هیتلر بودن زده میشود !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
الان فرق روسیه در اشغال اکراین با اشغال کویت توسط صدام چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
بدبخت ما هستیم که فکر می کنیم روسیه حامی گروههای مقاومت هست هیچ گربه ای محض رضای خدا ماهی نمی
گیرد
دولت های غربی ها بخصوص دولت امریکایی به مفت خور عادت دارند بخاطر همین اوکراین را تنها گذاشتن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
شب دراز است و قلندر بیدار.
شما همون تفکری هستید که برای قذافی سر و دست میشکستید
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
ببینیم حالا جنازه ی روسیه از جنگ درمیاد یا نه. بعدا روسیه روسیه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
بعید میدونم همچین ادبیاتی نتیجه ی مطالعه و تحصیلات آنچنانی باشه. فقط جهت اطلاع عرض میکنم خدمتتون
شما کتاب‌های درسی دبیرستان هم بخونی متوجه میشی اگه غرب و خدماتش به بشریت رو حذف کنی یک صفحه هم علوم شیمی و فیزیک و پزشکی و نجوم و برق و مکانیک و کشاورزی و داروشناسی و الی آخر.. نمیمونه و اینها حاصل به قول شما مفت خوری نیست
نتیجه تلاش و پشتکار بسیار زیاد، هوشمندی، برنامه ریزی صحیح، مدیریت مناسب و عقلانی، دوری از خرافات و شعارزدگی، اقتصاد استوار و پایدار و قوی، هزینه در جهت صحیح، توجه به اخلاق حرفه ای، تبادلات مناسب با دنیا، تلاش برای استفاده عقلانی و صحیح از منابع موجود، احترام به تخصص و... است که متاسفانه در کشورما بسیاری از موارد بالا کمرنگ و در
برخی موارد کاملا جای خود را کاملا به شعار داده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
تنها نذارن چیکار میخوان بکنن؟ جنگ های اتمی راه بنندازن؟ دنیا نابود میشه
روس ها وقتی بر مردمی مسلط میشوند، یک حکومت دست نشانده بر سرکار میاورند و از طریق آن خدمات بهداشتی و درمانی ضعیف و غیر استاندارد،آسیب به محیط زیست، زیر ساخت های ضعیف و حادثه ساز، فساد و رانت،‌پخمه سالاری و فقر و تهیدستی و بدفرهنگی را ایجاد میکنند تا مردم بتدریج با کشته شدن و ضعیف شدن نابود شوند و مقدمات مهاجرت روس ها به آن جا فراهم شود. بخاطر همین هست که اوکراینی ها با تمام وجود مقاومت میکنند چون تجربه تاریخی در این مورد دارند و روس تباران شرق اوکراین و کریمه هم به این روش وارد آن جا شده اند و بومی منطقه نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
اينها که گفتی تمام کارهایی است که امریکاییها انجام میدهند عراق افغانستان لیبی نمونه های زنده این کار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
نیست که آمریکا خوبه
برای ما زمان صلح هم شرایط جنگیه همیشه در این برهه حساس تاریخی بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
خدا رفتگانت را بیامرزد که حرف حق زدی
روسیه که اصلا نقش چندانی در اقتصاد دنیا نداره با تحریم باعث شد اقتصاد دنیا فلج بشه دیگه وای به حال چین که نصف اقتصاد دنیا دستشه! الان بهترین فرصته که چین هم زهرش رو بریزه و به تایوان حمله کنه اینطوری اقتصاد غرب به طور کامل نابود میشه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
سود ملت ایران و ملت های فقیر در این میان چیست ، بیشترین ضرر را ملت های جهان سوم می بینند با احساسات و بدون فکر حرف زدن چیزی درست نمی شود.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
چی گیر تو میاد!!!!؟ ساندیس؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
ما باید قبول کنیم که پایه های اقتصادی کشور های غربی درست بنا شده، و اقتصاد صحیح قطعا از بحران عبور میکنه، همون طوری که بحران های قبلی رو رد کرد همونطوری که 2008 با موفقیت بر رکود غلبه کردن همون طوری که بسیاری از رکورد های تولید بعد از اون دوران زده شد.
قطعا بازنده ی این جنگ کشوری است که اقتصادش منزوی میشه
اگر کشوری تولید کننده باشه منفعتش تو فروشه تولیداتشه،اگر در موردی مصرف کننده باشه نفعش تو تامین کالا و خدمات مصرفی با هزینه ی مناسبه، اگر نقش ترانزیتی و خرید و فروش و بازار یابی داشته باشه نفعش تو مراوده است، اگر توریستیه، نفعش تو رفت و آمد و مراودات هست، هیچ اقتصادی در تاریخ با تحریم و انزوا پیشرفت نکرده و هیچ منطق و عقل سلیمی نمیتونه بگه تو این جنگ اقتصاد روسیه برنده خواهد بود
بازنده جنگ مردم اوکراین، سربازان کشته شده هر دو طرف، و مردم روسیه و شخص پوتین هستند.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
یعنی تو خوشحال میشی که اقتصاد غرب نابود بشه؟ آرزوت همینه؟ شاید فکر میکنی که اگر اقتصاد غرب نابود بشه، اقتصاد کشورهای جهان سوم شکوفا خواهد شد !! برای خودم متاسفم که با احتساب آدم های فیلسوفی مثل شما، جمعیت هشتاد میلیونی ایران رو تشکیل دادیم
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
غربی ها اگر کارخانه ها و شرکت هایشان را از چین بیرون بکشند و ارتباط اقتصادی خود را با چین قطع کنند چین در یک چشم به همزدن نابود می شود در مدت کوتاهی بیش از یک میلیارد نفر در چین زیر خطر فقر می رود کشورشان به دوران فقر و فلاکت مائو بر می گردد البته غربی ها هم متحمل ضرر خواهند شد ولی به سرعت همه انچه در چین تولید می کنند در جای دیگر می سازند به همین دلیل هم هست که با وجود درخواست های مکرر روسیه از چین برای کمک ، چینی ها گوش به فرمان
امریکا و غرب فقط در حد کلام حمایت لفظی دارند و
کاملا دنبال رو غرب هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
دوره غرب گذشته. یه زمانی چین و هند و روسیه ضعیف بودند غرب لشکر کشی می کرد کشورها رو ویران می کرد و منابعشون رو غارت می کرد الان دیگه دوره تک قطبی گذشته و غرب هنوز داره دست و پا می زنه.
این پاپ و دارو دسته قبلیش هیچ وقت نگران جنگهای که قبلا انجام شده مثلا جنگ هشت ساله علیه ایران جنگ آمریکا علیه عراق جنگ سوریه جنگ یمن جنگ لبنان و جنگ تو فلسطین نبوده فقط نگران جنگ اوکراین هسشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
پاپهاهمیسه همه جنگها را محکوم میکنند ولی کاره ای نیستند فقط حرف مفت میزنند. کمی تاریخ بخوانی تمام شان در ۷۰ سال اخیر بر علیه همه جنگها موضع رسمی گرفته اند و واتیکان بیانیه داده است حتی جک هم گل آقا ساخته بود در زمان حمله آمریکا به عراق رمان اشغال کویت که پاپ ژان پل دوم خواستار خاتمه جنگ شده گل آقا میگفت ایم پل نیارید الان آمریکا می‌رود بمباران مبکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
پاپ مسیحیه برادر من چرا باید نگران جنگ مسلمانان باشد؟
نکته ؛ ببینیداوکراینی هابرخلاف بسیاری ازاقوام دیگرچه حافظه تاریخی خوبی دارندکه حاضرنددرجنگ بااشغالگران کشته شوند تاکشورشان مجدداًبدست اشغالگران بیافتد وهرچند جانشان بشدت درخطر است وگاهًا میدانندکه به احتمال زیادبهلاکت خواهندرسید ولی سنگرشان را ترک نمیکنند که کشورشان راازدست بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
چرا واژه هلاکت را بکار بردی تو چه منظوری داری که با پرچم آمریکا میای بالا مقاومت مردم اوکراین دوست داشتنی هستند ونمیخوان میراث پطر کلیر بر اونها مسلط بشن شرق گدایان چقدر بد مینوسند شما دیگه چجور آدمی هستید
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
ناشناس امریکایی؛ اوکراینی ها اتفاقا اصلا یاد نگرفتند ندیدند سر کشورهایی که به امریکایی تروریست اعتماد کردند چی امد ؟ هر کی به امریکا اعتماد کرد باخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
اکثرن اکراینی ها مهاجرت کردند و حتی عده زیادی به همین روسیه پناهنده شدند
خوش بحال اکراینی ها که کشور مستقلی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
تو امریکایی برای خودت نوشابه باز نکنی کی باز کنه چقدر مستقل هست دلقک با حمایت غربی ها روی کار امد با حمایت و تشویق غربیها تو چاله افتاد بعد میکی مستقل رو که نیست سنگ پای قزوین هم از رو برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
شوخی قشنگی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
دقیقا چون مستقل هستند زلنسکی با کودتا سر کار اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
اگه مستقل بودن الان وضعیتشون این نبود.
روسیه مشکل های جدی در کشورهای مختلف ایجاد میکند. در سوریه و لیبی و عراق و... با حمایت از گروه های مختلف و ایجاد تفرقه و جنگ داخلی مانع از توسعه میادین نفت و گاز میشود تا قیمت نفت بالا برود و خودش که صادر کننده عمده نفت است سود بیشتری ببرد. و در افریقا از طریق قاچاقچیان اسلحه به قبایل مختلف سلاح میرساند تا با تشدید جنگ های قومی قبیله ای ثبات از این کشور ها دور بماند و شرکت های چند ملیتی نتوانند برای استخراج معادن و مواد خام و حتی نفت در آنجا سرمایه گذاری و راه اندازی پروژه انجام دهند چون خود روسیه از بزرگترین صادر کنندگان مواد خام و معدنی است و ثبات در کشورهای آفریقایی باعث کساد شدن بازار خودش میشود. سیاست های روسیه باعث مرگ ده ها و شاید صدها هزار نفر در سال و در قسمت های مختلف جهان میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
اینها که کار امریکاییها و غربیها است کی الان نفت عراق در بصره را بی سرو صدا میخوره انگلیس کی الان نفت لیبی ر ا میخوره امریکاییها کی نفت سوریه را غارت میکنه امریکاییها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
اگه به جای کلمه روسیه بذاری آمریکا متنت درست می شه.
زنده باد اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
لعنت بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
کمدین اوکراین را نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
یانکی گدا عشقت یک طرفه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
نابود باد اوکراین که دست نشانده و نوکر تمام عیار آمریکاست
لعنت بر پوتین
جالبه، تمام جنگهای جهانی را تا حالا اروپاییها شروع کرده اند ولی دیگران را به تروریسم و جنگ افروزی و بی ثبات کردن متهم میکنند.
مگه رونسانس نشده ایشون چکاره هستند
این بیچاره اول میگفت تایک هفته کارتمامه حالارفته روی رٍِنج دوسال!!
این دیوانه یادش رفته که اسلافش افغانستان مظلوم بی سلاح را نتونستند تصرف و نگهدارند چه رسد به اوکراینی که قرار بود سه روزه بگیره و الان سه ماهه که فقط جنایت میکنه و خونریزی!
مرگ بر متجاوز
خیلی ها از این حرفها زدهاند روسیه مدعی بود چند روزه اوکراین را اشغال میکند ولی نشد حالا اونی که پیش بینی چند روزهاش ماههاست به درازا شیده مدعی محو شدن اوکراین از روی نقشه جهانیست حالا خود حساب بکنید اما روسیه باید به این هم فکر میکرد که غرب میخواهد خود روسها را از نقشه پاک کند وچنین آنها را در باتلاق اوکراین گرفتار کردهاند ودرکمینش نشستهاند که جان تسلیم کند متاسفانه زورگویی وتجاوز در جهان فعلی نهادینه شده وروسها از همه سبقت گرفتهاند ولی باید بدانند که مثل شکست در افغانستان سرافکنده ومغلوب از اوکراین بیرون خواهند رفت
امریکاری جهانخوار
روسیه جهانخوار؟
متاسفانه زلنسکی در بازی انگلیس و امریکا گوشت دم توپ شده است. این جنگ از اول نباید اغاز می شد
یانکی پرستان خوشحال نباشن روسیه از قصد جنگ رو طولانی کرده که بتونه کامل نابود کنه زیر ساخت های اوکراین رو چون اگه کیف رو فتح میکرد مجبور بود جنگ رو تموم کنه
روسیه زور بی خود میزند با کل دنیا نمی‌تواند بجنگد تا اینجا هم با جنایت و نرساندن مردم اکراین فقط خودش را کوچکتر و پست کرده زنده باد اکراین و در کل آزادی خواهی و استقلال
مدودف تو گِل گیر کرده! اوکراین تا خیلی وقت بعد از اینکه تو و اربابت به زباله دان انداخته شده اید وجود خواهد داشت. ولی تو و اربابت فقط در تلویزیون زندان آن را خواهید دید.
به ۱۵/۳۲:جنگهای عراق، لیبی و سوریه را دیگران راه انداخته اند، نه روسیه.طرفدار روسیه نیستم.در هلند نشسته ای و چرت و پر ت می بافی.
اوکراین نوکر امریکاست
نابودی حقشه
پاپ چقدر حرف میزنی
اولش قرار بود ۲ روز طول بکشه حالا شد ۲ سال!!!
شرق زده موجودات عجیبی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
اتفاقا شما یانکی پرست ها عجیب هستید که تحریمتون کردن تو سرتون میزنن بازم عاشقید! خیلی عجیبه
روسیه مواظب باشه خودش تا دو‌سال دیگه پشت و‌ رو ‌نشه! اثر تحریم‌ها یواش یواش ظاهر خواهد شد!
اقتصاد روسیه از رتبه ۶ به ۱۳ رفته اتحادیه اروپا هنوز ۵ هست آمریکا هم همون ۱ ژاپن و انگلیس هم همون ۳ و ۴ عملا فقط روسیه نابود شده ضرر های اتحادیه اروپا موقته چون از سایر کشورها نفت جایگزین می‌کنه ولی روسیه تشکیلات فروش به چینو نداره چون از دریا باید از کره بگذره که نمیشه از شمال باید از مغولستان یا کشور های قزاقستان و قرقیز و تاجیکستان و ازبکستان و ترکمنستان بگذره که طولانیه از طرفی اوج نفته روسیه تو غربشه نمیتونه ببره تا شرقش
باسلام شوروی ننگ و غیرت نداره به دست مردم شجاع افغانستان شکست خورد رو سیه شد انشالله بدست مردم اوکراین هم شکست میخوره روسیه تر میشه برقرار باشید
انشا الا کمتر از دوسال دیگر پوتین را روی کره زمین نخواهیم داشت.
این دمپایی مگه قرار نبود ظرف یک هفته اوکراین رو بگیره؟ حالا وعده‌ی دوسال دیگه رو میده؟
دیگه معلوم نیست ،ظالم کیه ،مظلوم کیه اینم شد یه فلسطین و اسرائیل دیگه
بازم تیتر زرد. تابناک کمی بر نویسنده هات نظارت کن.
پاپ فرانسیس عزیر
امیدوارم حالتان خوب باشد، الان زیر باد کولر نشسته ام و فرمایشات شما را مطالعه میکنم. میخواستم این را به شما بگویم که به قول ما " تاسه نشه بازی نشه " .
ارادتمند شما
لویی هفدهم
روسیه قطعا شکست خواهد خورد اینطور نیست که نقاطی را اشغال کند و جنگ را تمام کند تازه اول جنگ است
مرگ بر رژیم صهیونیستی
ای خدا لعنت کنه روسیه رو به حق محمد وآل محمد خیر نبینه پوتین بی شرف الهی مرگ برروسیه مرگ بر روسیه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر