بازدید 9678

منتظر شکسته شدن قیمت سیمان باشید

با تامین شدن برق مورد نیاز تولید سیمان، همچنین عرضه بیش از اندازه سیمان در بورس کالا در یکشنبه هفته آینده، قیمت این کالا در بازار با کاهش شدید مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 14 June 2022

به گزارش تابناک، ایرنا به نقل از دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نوشت:‌ با تامین شدن برق مورد نیاز تولید سیمان، همچنین عرضه بیش از اندازه سیمان در بورس کالا در یکشنبه هفته آینده، قیمت این کالا در بازار با کاهش شدید مواجه خواهد شد.

عبدالرضا شیخان افزود:‌ شایعه قطعی برق صنایع سیمانی در هفته‌های گذشته، منجر به افزایش قیمت این کالای ساختمانی شد.

به گفته این مقام صنفی، همین شایعات سبب شد تا خریداران با ورود به بورس کالا میزان خرید زیادی انجام داده و قیمت‌ها را بالا ببرند، همچنین عرضه سیمان به بازار کاهش یافت.

وی ادامه‌داد: با ابطال حدود ۶۰ معامله سیمانی از سوی بورس کالا در هفته جاری، این عرضه‌های ابطال شده همراه با کف عرضه ۱.۳ میلیون تنی هفتگی در روز یکشنبه آینده (۲۹ خردادماه) عرضه خواهد شد که به‌طور قطع این میزان عرضه که بیش از حد است منجر به شکسته شدن قیمت‌ها خواهد شد.

وعده جدید/ منتظر شکسته شدن قیمت سیمان باشید

یکشنبه گذشته (۲۲ خرداد ماه) یک میلیون و ۵۲ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه شده بود که ۵۳۸ هزار تن آن تایید شد و بقیه به دلیل غیرمنطقی بودن قیمت‌ها مورد تایید قرار نگرفت.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان همچنین بیان‌داشت: در جلسه اخیر اعضای این انجمن با وزیر نیرو و برخی معاونان، مقرر شد برق مورد نیاز برای معادل تولید پنج میلیون تن سیمان تامین شود.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ با مدیریت دیماند اختصاص داده شوده از سوی واحدهای تولیدکننده سیمان و همچنین شرکت‌های برق منطقه‌ای، خللی در تولید سیمان به وجود نخواهد آمد و التهابات موجود در این زمینه فروکش خواهد کرد.

شیخان همچنین گفت: صنعت سیمان با ۷۰ درصد دیماند برق خریداری شده نیز می‌تواند تولید خود را مدیریت کند تا شاهد توقف کارخانجات و التهاب بازار نباشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان