بازدید 12822

کرونا چطور آلمانی‌ها را پولدارتر کرد؟

علیرضا رییسی، معاون سابق وزیر بهداشت می‌گوید: ویژگی اول کرونا این است که تنها پدیده ای بود که همه کشورها از ابتدا نقطه سرخط شروع کردند. هیچ کشوری تجربه ای نداشت. کرونا نه درمان، نه واکسن و نه مدیریت شناخته شده ای نداشت. فقط می دانستند بیماری واگیردار و به شدت مسری است.
کد خبر: ۱۱۲۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ 11 June 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، رئیسی ادامه می‌دهد: گزارش رسمی سازمان جهانی بهداشت می گوید مردم آلمان در دوران کرونا پولدارتر شدند. چون حقوق بگیران حقوقشان را گرفتند و آنهایی که در خانه نشستند بیش از درآمد ماهانه پول می گرفتند. ولی چون مراکز تفریحی شان تعطیل بود، پول خرج نمی کردند و پولدارتر شدند.

او می‌گوید: در کشور ما، مردم بیچاره شدند چون حمایت نشدند. کسی نبود تا آنها را حمایت کند. خوشحالم امروز مرگ و میر صفر شده است. پاندمی را نباید به صورت مقطعی دید. صفر شدن مرگ و میر کرونا حاصل نه تنها کار چندین ساله مدافعین سلامت است، بلکه حاصل چندسال کار دانشمندان دنیا است. این موقعیت من و کشور نیست. موفقیت دنیاست. دنیا به سمت پایان پاندمی می رود. نگوییم افتخار این پیروزی مال من است. این منیت ما را در جهل مرکب نگه می دارد. همه دست به دست هم دادند. از غسال تا پزشک و پرستار و وکیل و دادستان و راننده و واکسن ساز همه دخیل بودند.

معاون سابق وزیر بهداشت معتقد است:برخی مراحل را خوب نگذراندیم. تجربه جهانی سارس نشان می دهد ۳تا۵ سال پس از پاندمی افسردگی مزمن بسیار زیاد می شود. افسردگی هایی که باید انتظار داشته باشیم دست کم یکی از آشناهایمان گرفتار آن باشد.اطرافیان و نزدیکان افراد فوت شده، مراحل طبیعی سوگ را نگذرانند. بسیاری از افراد، نزدیکان خود را دفن کردند ولی مراسم نگرفتند. مراحل سوگ درست طی نشد. این می تواند عوارض روانی در آینده داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر