بازدید 10331
بسته ویدیویی «تابناک»

بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم / آهنگ جنگی روس‌ها در جنگ افغانستان / مرز کارآمدی اقتصادی / نقد و بررسی پورشه ۹۶۴ / مالت در قاب ۴K

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹ 08 June 2022

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

بمب پرنده بلای عظیم در جنگ جهانی دوم

موشک وی-1 آلمان در جنگ جهانی دوم، یکی از بزرگترین تهدیدات برای بریتانیا بود که خرابی بسیاری در آن کشور به بار آورد. بریتانیا به پدافند هوایی خود تا حدودی توانست جلو این بمب را بگیرد. در این ویدیو، بازدید چرچیل از پایگاه‌های پدافند هوایی و بازدید شاه و ملکه انگلستان از محل سکونت آوارگان و قربانیان این بمب را ببینید؛ همراه با تصاویری از دختر چرچیل که عضو سرویس ارضی کمکی بود و به نوعی شاخه بانوان ارتش بریتانیا در دوران جنگ جهانی دوم شد.

 


آهنگ جنگی روس‌ها در جنگ افغانستان

جنگ شوروی و افغانستان که ۹ سال به طول انجامید، در نتیجه حمایت اتحاد جماهیر شوروی از جمهوری دموکراتیک افغانستان علیه مجاهدین افغانستان و داوطلبان خارجی عرب شکل گرفت که نهایتا با خروج آخرین نیرو‌های شوروی از افغانستان در ۲۶ بهمن ۱۳۶۷ پایان یافت. آهنگ جنگی روسی که توسط سروان خلبان ولادیمیر کلسنیک اجرا می‌شود؛ همراه با تصاویر مستند از جنگ شوروی و افغانستان.

 


اقتصاد بچه ببرها چیست؟!

توضیحی کوتاه بر چهار کشور آسیای شرقی یعنی اقتصاد اندونزی، مالزی، فیلیپین و تایلند که راه اقتصاد ببرهای آسیا مثل کره‌ جنوبی را پیش گرفته‌اند.

 


مرز کارآمدی اقتصادی

مرز کارامدی اقتصادی چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟ نشان دهنده‌ی چه چیزهایی است و کاربردش چیست؟ با دیدن این ویدئوی کوتاه این مطالب را فرابگیرید.

 


نقد و بررسی پورشه ۹۶۴

پورشه سری ۹۶۴ مشتقی از مدل‌های ۹۱۱ این کمپانی است که مشخصاً مربوط به مدل‌های Carrera ۲ و Carrera ۴ است و طبق یک قرارداد به سری ۹۶۴ معروف شده‌اند. در این مدل از خودرو‌های پورشه ـ که طی سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ تولید و ارائه شدند ـ اصل بر این بود که در این سری، نواقص و ایراداتی که در مدل‌های ۹۱۱ وجود داشت، برطرف کنند و تقریباً موفق هم بودند و این خودرو‌ها طرفداران زیادی را همه جای دنیا پیدا کرد. در این ویدیو، یک فرد آلمانی که از بچگی علاقه زیادی به این نوع خودرو‌ها داشته، به محض اینکه توانسته رانندگی کرده و توانایی مالی مورد نیاز را پیدا کند، اقدام به خرید این خودرو و انجام اصلاحات و ارتقائات زیادی روی آن کرده است. این ویدیوی دیدنی را ببینید.

 

 

مالت در قاب 4K

«مالت / Malta» با نام رسمی «جمهوری مالت / Repubblika ta' Malta» کشوری در جنوب اروپا در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن، شهر والِتا است. مالت در ۸۰ کیلومتری (۵۰ مایلی) جنوب ایتالیا، ۲۸۴ کیلومتری (۱۷۶ مایلی) شرق تونس و ۳۳۳ کیلومتری (۲۰۷ مایلی) شمال لیبی قرار دارد. کشور مالت با بیش از ۳۱۶ کیلومتر مربع (۱۲۲ مایل مربع) مساحت و با جمعیتی کمتر از ۴۵۰ هزار تن، یکی از کوچکترین و پرتراکم‌ترین کشور‌ها از نظر جمعیتی در جهان است. بزرگ‌ترین شهر مالت شهر بیرکیرکارا و مرکز اقتصادی اصلی کشور، شهر سلیمه است. مالت دارای دو زبان رسمی مالتی و انگلیسی است. مالت از حدود ۵۹۰۰ سال پیش از میلاد مسکونی بوده‌ است. موقعیت آن در مرکز مدیترانه به لحاظ تاریخی اهمیتی راهبردی به آن به عنوان یک پایگاه دریایی اعطا کرده است. فنیقی‌ها، کارتاژها، یونانی‌ها، رومی‌ها، بیزانس‌ها، سیسیلی‌ها، نورمان‌ها، پادشاهی سیسیل، هابسبورگ‌های اسپانیا، شوالیه‌های هوسپیتالر، ترک‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها همگی در دوره‌ای بر این جزیره تسلط داشته‌اند و تأثیراتی از خود بر فرهنگ مالت بر جای گذاشته‌اند. مالت در سال ۱۸۱۵، در طول جنگ، از مستعمرات بریتانیا بود و به عنوان ایستگاهی مهم برای کشتی‌ها و مقر ناوگان دریایی مدیترانه‌ای انگلیس عمل می‌کرد. این جزیره در جبهه متفقین در جنگ جهانی دوم نقش مهمی ایفا کرد و به این خاطر جرج ششم به خاطر شجاعت ساکنان مالت در جریان محاصره این جزیره توسط نیرو‌های آلمانی و ایتالیایی، صلیب جرج را به مالت اعطا کرد. صلیب جرج همچنان بر پرچم ملی مالت دیده می‌شود. کشور مالت دربرگیرنده سه جزیره مسکونی به نام‌های «مالت /Malta»، «گُزو / Gozo» و «کومینو / Comino» و سه جزیره نامسکون «کومینوتو / Cominotto» و «فیلفلا / Filfla» و «سنت پاول / St. Paul» است و در مرکز دریای مدیترانه قرار دارد. این جزایر روی‌هم‌رفته ۳۱۶ کیلومتر مربع پهناوری دارند و در ۹۳ کیلومتری جنوب جزیره سیسیل (ایتالیا)، ۲۹۰ کیلومتری شرق تونس و ۲۹۰ کیلومتری شمال لیبی قرار گرفته‌اند. مالتا را در قاب ۴K تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس