بازدید 43916
سه هزار و بیست و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ماجرای دیدار محرمانه ظریف و جان کری چه بود؟/شش روز گذشت؛ سایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران، هنوز از دسترس خارج هستند/ایران، دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس را خاموش کرد

در بسته خبری امروز «تابناک»، تیتر‌هایی مانند «۱.۶ میلیارد دلار قاچاق لوازم خانگی داریم» / «ابهام در پرداخت خسارت به صاحبان صندوق‌های اجاره‌ای سرقت شده » / «تقاضا برای سوخت، نفت را گران کرد» / «قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری ماسک فسخ می‌شود؟» و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴ 08 June 2022

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت

سخنگوی شهرداری تهران: اطلاعات شهروندان از «تهران من» پاک نشده است
عبدالمطهر محمدخانی در صفحه شخصی خود از رصد آفلاین خدمات شهرداری تهران خبر داد. وی نوشت: شهرداری همزمان در جبهه سایبری با دشمنان مردم ایران و برخی بداخلاقان داخلی در حال مبارزه است. هیچ یک از سوابق شهروندان یا اطلاعاتی از حافظه‌ها پاک نشده، دوربین‌ها هم روشن است. تنها برخی خدمات آفلاین انجام می‌شود و در روز‌های آینده تمام سرویس‌های آنلاین در دسترس خواهد بود.

دبیرکل خانه کارگر: از رهبر انقلاب و مراجع استفتاء می‌گیریم
علیرضا محجوب:حدود ۸۴۰ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی عضو گروه سایر سطوح غیرحداقل‌بگیر هستند. دولت در این صندوق پول ما را به خودمان عودت می‌دهد. اگر دولت می‌خواهد در حق بیمه‌های پرداختی اعضا دخل و تصرفی کند، باید مصوبه ۲۵ سال قبل خود برای غیردولتی کردن صندوق را باطل کند. سوال ما این است که با کدام مجوز شرعی، به کسی که بیشتر از ۱۰درصد سایرین حق بیمه پرداخت کرده، طوری حقوق پرداخت کنیم که با حداقل بگیرانی که ۱۰ درصد کمتر حق بیمه داده‌اند برابر باشند؟ ما به عنوان اعضای خانه کارگر از مقام معظم رهبری و سایر مراجع در این زمینه استفتاء شرعی خواهیم کرد. چطور کسی که به ازای حق بیمه بیشتر متعهد به پرداخت بیشتر به او شدیم، امروز باید کمتر دریافت کند؟ شان و جایگاه فقهی این تصمیم چیست؟ ما انتظار داریم که اساتید و شخص رئیس‌جمهور که در دولت به بحث‌های حقوقی آشناست، این را درک کند که این مساله اشکال دارد./ایلنا

شش روز گذشت؛ سایت‌های شهرداری و شورای شهر تهران هنوز از دسترس خارج هستند
شش روز از حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری تهران گذشته و هنوز سامانه‌های داخلی شهرداری تهران قطع است و کارکنا شهرداری بدون استفاده از رایانه در محل کار خمود فعالیت می‌کنند. سایت‌های عمومی مثل تهران من و سایت شهرداری تهران که خارج از مجموعه شهرداری برای خدمات دهی در دسترس عموم قرار دارد، فقط صفحه اولشان بالا می‌آید. عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران ساعتی پیش با انتشار توئیتی نوشت: شهرداری همزمان در جبهه سایبری با دشمنان مردم ایران و برخی بداخلاقان داخلی درحال مبارزه است. هیچ کدام از سوابق شهروندان یا اطلاعاتی از حافظه‌ها پاک نشده، دوربین‌ها هم روشن است. تنها برخی خدمات به صورت آفلاین انجام می‌شود و در روز‌های آینده تمام سرویس‌های آنلاین در دسترس خواهد بود. محمود کبیری مدیر روابط عمومی شورای شهر تهران امروز با انتشار توئیتی نوشت: با وجود حمله از سوی مزدوران سایبری موساد به سامانه‌های I.T مجموعه مدیریت شهری، شورای شهر تهران توانست با هوشمندی و اتکاء به نیرو‌های متخصص خود سامانه انفورماتیک را به چرخه خدمت رسانی بازگردانده و به اجرای ماموریت در برگزاری صحن شورا بپردازد. یاران رایانه‌ای شورا دستمریزاد. این توئیت نشان می‌دهد علاوه بر سامانه‌های شهرداری تهران، سامانه انفورماتیک شورای شهر تهران هم ضربه سایبری خورده و از چرخه خارج شده بود. با این حال سامانه‌های متعلق به شورای شهر تهران از قبیل سایت شورای شهر و سامانه شفافیت همچنان از دسترس خارج هستند. /باشگاه خبرنگاران جوان

توصیف حداد عادل و کرباسچی از دعایی
غلامعلی حداد عادل رییس اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دعایی انسانی صادق بود و در این ۴۳ سال پس از انقلاب هیچکس در پاکی اخلاقی و درستی مالی او تردید نکرد. حداد عادل در مراسم تشییع مرحوم حجت الاسلام سید محمود دعایی به ایرنا گفت: مرحوم دعایی چیزی را برای خودش نمی‌خواست و این واقعیتی بود که همه جناح‌های سیاسی به آن اعتقاد داشتند. یعنی فراتر از تعلق آقای دعایی به این جناح یا آن جناح، همه به پاکی، پاکدستی، صداقت و نیت پاک و درستی و خدمتگزاری وی باور داشتند. غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران هم به ایرنا گفت: همه کسانی که در ایران هستند با هر سلیقه سیاسی به شخصیت آقای دعایی احترام می‌گذارند. آقای دعایی کسی است که از قبل انقلاب مردم با صدا و فریاد‌های او در رادیو علیه رژیم گذشته آشنا بودند. شهردار اسبق تهران افزود: ویژگی‌ها و اخلاقیات ایشان به‌گونه‌ای بود که بیش از این که دافعه داشته باشد، جاذبه داشت. وی سعی می‌کرد برای هرکسی؛ چه چپ، چه راست، چه انقلابی و چه غیرانقلابی جاذبه داشته باشد. او گفت: این جاذبه، عمومی بود و شما تجلی آن را در همین مراسم شاهد هستید. قبل از این مراسم و زمانی هم که آقای دعایی در قید حیات بود، هر وقت بحث یا صحبتی از وی به میان می‌آمد، مورد استقبال همه قرار می‌گرفت.

خیلی از بیمارستان‌های تهران اخطار آتش‌نشانی دارند، اما امکان تعطیلی آن‌ها نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از اقدامات انجام شده در جهت شناسایی ابنیه پرخطر تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و گفت: خیلی از مراکز خصوصی و دولتی بیمارستانی در تهران اخطار آتش‌نشانی دارند که اگر بخواهیم همه آن‌ها را تعطیل کنیم، درمان در تهران مختل خواهد شد و این یک معضل است؛ بنابراین، باید بیمارستان‌های شهر را در حال ارائه خدمت، اصلاح کرد.

ماجرای دیدار محرمانه ظریف و جان کری چه بود؟
هرچند نشریه امریکایی فری بیکن، به درستی به ملاقات‌های ظریف با مقامات دولت اوباما اشاره داشته، اما منابع نزدیک به تیم مذاکره کننده دولت دوازدهم می‌گویند ملاقات جان کری با محمدجواد ظریف نه در نیویورک بلکه در مونیخ رخ داده است. در آن مقطع، ظریف با مجوز مقامات عالی نظام و با هدف ایجاد موانع در برابر کارزار امریکا برای فشارحداکثری علیه ایران، ملاقات‌هایی را با سران کشورها، رسانه‌های خارجی و مقامات و مشاوران دولت اوباما انجام می‌داد که نتایج آن در میدان دیپلماسی محسوس بوده است. جان کری نیز در آن زمان مسئولیتی در دولت به عنوان مقامی رسمی نداشته و دیپلماسی پنهان و آشکار ظریف برای لغو تحریم‌ها در جریان بوده است. سال ۱۳۹۸ که پمپئو، جان کری را به تماس با ایرانی‌ها علیه منافع امریکا متهم کرد، او به تلویزیون سی ان بی سی گفته بود «من در کنفرانس مونیخ وزیر امور خارجه ایران را خیلی کوتاه و برای چند دقیقه دیدم، ولی هیچ حرفی در مورد این که چه بکنند و چه نکنند، با او نزدم.»، اما او تاکید کرد که «داشتن گفتگو در محافل عمومی برای سناتور‌ها یا وزیران سابق رایج است، چرا که می‌خواهند از اوضاع آگاه باشند».

در همان زمان، وزارت خارجه ایران اعلام کرد که محمد جواد ظریف به عنوان بخشی از دیپلماسی عمومی با کریس مورفی، سناتور آمریکایی در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار کرده است. در جریان انتشار فایل صوتی ظریف قبل از انتخابات۱۴۰۰، جان کری در جلسه شهادت کنگره در پاسخ به سوالات نمایندگان جمهوری‌خواه تایید کرد که چهار بار در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با ظریف دیدار داشته است. دیپلماسی عمومی ظریف برای کاهش فشار تحریم‌ها که در قالب رایزنی با وزرا، سناتور‌ها و نمایندگان کنگره صورت می‌گرفت، در ابتدا منجر به محدودیت تردد او در نیویورک و سپس تحریم او از سوی امریکا شد. /خبرآنلاین

دستور بازداشت شش نفر در پی حادثه قطار مشهد - طبس
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: دستور بازداشت شش نفر که در حادثه واژگونی قطار دخیل بوده اند، صادر شده است. حجت الاسلام موحدی راد، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران طبس اظهار داشت: دستور بازداشت شش نفر که در حادثه واژگونی قطار دخیل بوده اند، صادر شده است. وی افزود: پرداخت خسارت به اولیای دم و مصدومان در اسرع وقت و بدون رسیدگی قضایی انجام می‌شود. به گفته رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، ۲۲ فوتی حادثه کاور پزشکی قانونی شدند که ۱۷ نفر قابل شناسایی اند و آزمایش دی. ان.‌ای ۵ کاور دیگر در یزد انجام می‌شود.

توئیت فارسی سفیر چین درباره حادثه قطار مشهد ـ یزد
چانگ هوا در ایران با انتشار پیامی حادثه دلخراش خروج قطار مسافربری مسیر مشهد به یزد را به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت. سفیر چین در توئیتی به زبان فارسی نوشت:اینجانب درگذشت جانباختگان در حادثه قطار طبس را تسلیت عرض و با خانواده محترمشان صمیمانه همدردی می‌نمایم. آرزوی سلامتی و بهبود مجروحین را دارم.

ایران، دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس را خاموش کرد
سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دو دوربین از دوربین‌های نظارتی آژانس انرژی اتمی در ایران حذف شده است، اعلام کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون نه تنها قدردان همکاری گسترده ایران نبوده بلکه به نوعی آن را وظیفه تلقی کرده است. از امروز دستور قطع دوربین‌های فراپادمانی دستگاه اندازه گیری بر خط سطح غنا OLEM و فلومتر آژانس به مسئولان ذی ربط داده شده است. این سازمان اعلام کرد البته بیش از ۸۰ درصد از دوربین‌های موجود آژانس، دوربین‌های پادمانی هستند که کما فی السابق فعالیت این دوربین‌ها ادامه خواهد داشت.

واکنش بانک مرکزی به خبر مالیات ۲۰ درصدی از صندوق‌های درآمد ثابت
 بانک مرکزی اعلام کرد: ادعای منتشره در برخی کانال‌های اقتصادی در فضای مجازی مبنی بر «تصویب دریافت مالیات ۲۰ درصدی از صندوق‌های درآمد ثابت توسط شورای پول و اعتبار» از اساس دروغ است و تکذیب می‌شود. تاکید می‌شود شورای پول و اعتبار چنین مصوبه‌ای نداشته و اساسا چنین موضوعی را در دستور کار ندارد.
 
رشد اقتصادی ۹.۹ درصدی برای عربستان
 آخرین داده‌های دولت نشان می‌دهد که اقتصاد عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به میزان ۹.۹ درصد رشد کرد تا بالاترین نرخ رشد در ده سال گذشته را در بحبوحه افزایش فعالیت در بخش نفت ثبت کند. بر اساس داده‌های اداره کل آمار (گاستات)، فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با نفت در سه ماه اول سال ۲۰.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که فعالیت‌های اقتصادی غیرنفتی در این دوره ۳.۷ درصد رشد کرد. فعالیت‌های خدمات دولتی نیز ۲.۴ درصد افزایش یافته است که از رشد بزرگترین اقتصاد جهان عرب حمایت می‌کند. آخرین آمار در حالی منتشر می‌شود که افزایش قیمت نفت در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به عرضه به دلیل تحریم واردات نفت و گاز روسیه از سوی اتحادیه اروپا ادامه دارد.
 
اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی چه زمانی است؟
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیات وزیران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور گفت: از ابتدا تصمیم ستاد اقتصادی دولت این بوده تا زمانی که اجرای آزمایشی کالابرگ قطعی و نتایج آن محرز نشده ما تعمیم آن برای کل کشور و اجرای رسمی آن را کلید نزنیم. وی افزود: الان در برخی استان‌ها سرعت پیشرفت کار است و ایراداتی وجود داشته که در برخی استان‌ها که ناچار شدیم به لحاظ فنی برخی از نقاط طرح را اصلاح کنیم. هر زمان که اجرای آزمایشی طرح به خاتمه رسید، ما می‌توانیم طرحی با کمترین ایراد و اشکال را برای کشور اجرا کنیم.
 
سیگنال افزایش ارزش دلار به بازار طلا
 قیمت طلا امروز چهارشنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و بازدهی خزانه داری، کاهش یافت و جذابیت شمش طلا را محدود کرد و سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تورم ایالات‌متحده برای جهت‌گیری بیشتر نرخ بهره هستند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۶ درصد کاهش به ۱۸۴۸ دلار و ۵۰ سنت رسید و بهای طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۹ درصد کاهش به ۱۸۴۹ دلار و ۵۰ سنت رسید.
 
بانک جهانی هشدار داد
بانک جهانی در گزارشی گفت: بانک جهانی پیش‌بینی‌های خود را برای توسعه آینده اقتصاد جهانی در سال جاری به سمت کاهش قابل‌توجه نرخ رشد از ۴.۱ درصد مورد انتظار در ژانویه به ۲.۹ درصد اصلاح کرد. پیش‌بینی‌های ما نشان‌دهنده کاهش قابل‌توجه چشم‌انداز است. انتظار می‌رود، رشد جهانی به شدت از ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲.۹ درصد در سال جاری کاهش یابد. در این گزارش آمده است، به گفته کارشناسان، احتمالا نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال‌های ۲۰۲۳ تا۲۰۲۴ تقریبا در همین سطح باقی خواهد ماند. این بانک اظهار کرد: برخی از اثرات عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بر آسیب‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا افزوده و رکود اقتصاد جهانی را تشدید کرده است. بانک جهانی هشدار داد، در حال حاضر چندین سال تورم بالاتر از متوسط و رشد زیر متوسط، با پیامد‌های بالقوه بی‌ثبات‌کننده برای اقتصاد‌های با درآمد پایین و متوسط محتمل است.
 
با «رمزریال» بانک مرکزی، بانک‌ها حذف می‌شوند؟
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: در مورد «رمزریال» بانک مرکزی ایران اساسا هدف‌گذاری بر مبنای حذف بانک‌ها در مسیر تعاملات مالی و تراکنشی نبوده است، چرا که بانک‌ها جزء جدایی‌ناپذیر تراکنش‌ها هستند.


رکورد نرخ اجاره‌بها در استانبول
 موسسه sahibinden که در زمینه اجاره خانه در استانبول فعالیت می‌کند، گزارش داده که نرخ اجاره‌بها در این منطقه در ماه می‌ نسبت به ماه می‌ سال گذشته، ۱۴۷ درصد رشد کرده و تقریبا دو و نیم برابر شده است. صاحبان خانه در استانبول تلاش کردند تا مستأجران قدیمی خود را بلند کرده و مستأجران جدیدی را با اجاره بهای بیشتر در خانه‌های خود ساکن کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴۹
این چه بازیه که رییسی و دولتش در مورد بازنشستگان داره پیاده میکنه؟البته با 6 کلاس سواد انتظاری نباید داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
خودش و پدرزنش و تمام فک و فامیل که وضعشون خوبه چند وقت دیگه میگه بیان از سرکوچه ما حقوق بگیرن بیشتر میدن والا ازین نابغه ها هر چی بگی برمیاد
دوربین خاموش کردید برای حصول چه نتیجه ای؟ اگر بمب اتم میخواهید بسازید ، چرا اینقدر باج به دنیا میدید و اگر نمیخواهید بسازید پس چرا اینهمه هزینه گردن مردم میذارید؟
به برکت !!! حضور زاکانی ؛ همه چیز در شهرداری به هم ریخته .

عدم نظافت خیابان ها تا لنگ ظهر !
خاموش بودن پله های برقی پل های هوایی
هک سامانه های شهرداری
چند برابر شدن عوارض سالیانه املاک
چند برابر شدن زمان حرکت اتوبوس های بی آر تی و معطلی مردم

# دکترای _ سهمیه ای
امروز وزیر کار درافشانی کرده و برخلاف وعده وعید هایی که داده بود با افتخار اعلام کرده که 94 درصد بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش خوبی داشته اند.اولا تو حتی حرفهای خودت رو هم زیر سوال یردی دوم که نفرین و لعنت قشر وسیعی از مردم را برای خودت خریدی و سوم اینکه بدون که به همین جا ختم نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
لابد يك آدم بيكار را كرده ايم وزير كار كه از افاضاتش اين باشه كه بگه ٩٤ درصد بازنشستگان تامين اجتماعي افزايش خوبي داشته اند !! اگر مادر عيال ما اين سخن را بشنود خواهد گفت : دروغ به اين بزرگي ؟ دروغگو دشمن خداست !!!
20 سال تنش هسته ای. یکی لطف کند فلسفه این تنش را که سالانه فقط ازجنبه اقتصادی صدهامیلیارددلار به کشور ضرر میزند راروشن کند. البته محمود زمانی که کله اش بادی بود گفت اگر 50 سال همه کارهایمان راول کنیم فقط به صنعت هسته ای بپردازیم ارزشش را دارد.ولی دیدیم که محمودهم با گذشت زمان سرعقل آمد.ولی برخی ها نمیخواهند بفهمند یا اینکه اصل کارشان همین است.یعنی اصولا بحرانزی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
تولید دو درصد برق کشور بوسیله نیروگاه اتمی را دست کم نگیر
کاش آقای حداد عادل و کرباسچی و دیگر مدعیان یه ذره از ساده زیستی و پاکدستی و... آقای دعایی یاد میگرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
همشون مثل همند ، اشتباه نکن
مدیریت کشور از سطح دیپلم (خوش‌بینانه) به کلاس ششم تنزل پیدا کرده و در همه چیز به وضوح دیده میشه
بیخودنیست که مردم سرمایه های خودراازکشورخارج وبه کشورهای دیگرچون ترکیه وامارات منتقل میکنند چون مثلاً یکنفر
یکنفرپرترکیه خانه ای داردوتورم باعث کاهش ارزش پول ترکیه میشود مالک میتوانداجاره خانه رابراساس تورم همه ساله اضافه کندنه مثل کشورعزیزماکه‌تورم‌صددرصدولی صاحب خانه بخت برگشته حق ندارداجاره رابیش از ۲۵ درصداضافه کند دولت محترم وسازمانهای نیمه دولتی چون شهرداری ها هزینه های دریافتی ازمردم راسالانه چندبرابرمیکنندولی به صاحبخانه اجازه افزایش نصف تورم واقعی راهم نمیدهندکه صاحبخانه هرچه اجاره گرفته پول نقاشی وتعمیرات ملک اجاره ای اش را هم نمیدهد چه رسدبه تعمیرات کلی همین تورم وبی تدبیری هاباعث رکوددرسرمایه گذاری درکشور وفرارسرمایه ها بخارج میشودکه نتیجه آن بیکاری بیشتر خواهدشد قدیمی هامیگفتند یک سوزن بخودتان بزنیدیک جوال دوزبمردم دولت محترم کمی هم بخودش سخت بگیردانوقت بمردم هرچه میخواهدبگیرد
در آن مقطع، ظریف با مجوز مقامات عالی نظام و با هدف ایجاد موانع در برابر کارزار امریکا برای فشارحداکثری علیه ایران، ملاقات‌هایی را با سران کشورها، رسانه‌های خارجی و مقامات و مشاوران دولت اوباما انجام می‌داد که نتایج آن در میدان دیپلماسی محسوس بوده است.
اولا از این دست ملاقاتها قطعا بسیار زیاد بوده که فقط تعدادی بواسطه شفاف سازی رسانه ها آشکار شده اند مثل ماجرای مک فارلین و دریافت سلاح از آمریکا توسط ایران آنهم در بحبوحه جنگ بین ایران و عراق که توسط یک نشریه لبنانی لو رفت و مقامات کشور ناچارا بعد از کلی تاخیر و کلی بزک آن را بیان کردند!! یا دیدارهای آقای ولایتی با طرف آمریکایی از بیش از دو سال قبل از توافق برجام که آن هم ایتدا تکذیب می شد ولی در نهایت تائید شد و مواردی از این دست.مشکل این نیست که چرا این دیدارها انجام میگیرد چون درست یا غلط این چیزیست که در دنیای خالی از صداقت سیاست و سیاسیون امری متداول بوده و هست مشکل اینجاست که اگر همین پیشنهادات و صحبتها توسط فرد یا گروهی خارج از چرخه قدرت داده شود متهم به سازشکاری و خیانت به خون شهدا و آرمانها و... قلمداد گردیده(مخصوصا از طرف طرفدارانشان) و ادامه ماجرا!!! جالب است توجیهی که نویسنده متن در باره دیدار مخفی ظریف و جان کری آورده چیزیست که با تبلیغات و القائات طیفی که باصطلاح دفاع از ارزشها و انقلابی به خود لقب داده اند و طرفداران دو آتشه شان که هر صدایی غیر از خودشان را خیانت و همسویی با دشمن میدانند منافات دارد و همیشه این حضرات وانمود میکردند که از نظر آنها فرقی بین دمکراتها و جمهوری خواهان آمریکا نیست و این توهم متفاوت بودن فقط توسط عده ای خودفروخته و معاند و ... داده می شود (مخصوصا توسط طرفداران دو آتیشه آنها که آن را چماقی برای سرکوب عقاید دیگران کرذه اند).اگر قصد ماله کشی نداشته باشید خودتان هم اذعان کرده اید که از نظر شما بین دمکراتها و جمهوری خواهان فرق است وگرنه که دلیل نداشت از دمکراتها برای کم اثر کردن فشار حداکثری جمهوری خواهان و شخص ترامپ استقاده کنید!!!و همانطور هم که اشاره کردید فقط مختص به دیدار ظریف و جان کری نبوده و با مقامات و مشاوران دولت اوباما انجام گردیده!! و بعد به حرف جان کری استناد کرده ایدکه گفته داشتن گفتگو در محافل عمومی برای سناتور‌ها یا وزیران سابق رایج است، چرا که می‌خواهند از اوضاع آگاه باشند!! ظاهرا جان کری و شما فراموش کرده اید این دیدارها در محافل عمومی نبوده و کاملا پنهانی و بدون اطلاع دولت وقت آمریکا صورت گرفته که طبق قوانین آمریکا جرم محسوب می شود وانگهی خودمانیم از دیداری که بقول جان کری در دیداری کوتاه که او چیزی در باره چه بکنند و نکنند به طرف ایرانی نگفته چطور بقول نویسنده منتج به ""نتایج آن در میدان دیپلماسی محسوس بوده است"" گردیده؟!!! لطفا صادق تر باشید!!
حدود سه سال پیش بود که شرایط بسیار خوبی برام پیش آمد که در ترکیه خونه بخرم تا 90 در صد کار هم پیش رفت ولی پیش بینی من این بود که سرمایه‌گذاری در ایران بهتر است ولذا منصرف شدم ...کاش خرید میکردم
خاموش کردن دو دوربین آژانس !! این لجبازی های کودکانه چیه؟ آیا فکر میکنید با این قبیل کارها لحن قطعنامه علیه ما نرم تر خواهد شد؟ زهی خیال باطل
فعالیت هسته ای ایران شده یه کار پر هزینه و پاشنه آشیل.
جان کری از اقوام نزدیک جواد ظریف است وگرنه اصلا ظریف را دیگر وزرای خارجه آمریکا تحویل نمیگیرند
حیف جناب ظریف که قدرش رو تو این دولت ندونستند . حالا شاگرد شاگرد ظریف اومده وزیر شده . جناب ظریف با اکثر مقامات اروپایی و آمریکایی ارتباط داشت و افکارشان رو بخوبی رصد میکرد و نتایج خوبی به نفع ایران حاصل شد ازجمله آزادی پولهای بلوکه شده و کاهش تحریم ها و ... ولی چون مسولین کشور ما امی و بیسواد هستند و بخاطر محکم کردن موقعیت خودشان فقط حذب موافق خودشان را هرچند بیسواد باشه قبول دارند و حذب طرف دیگه هرچند به نفع کشور باشه رد میکنند و پرونده سازی میکنند و رد میکند که نمونه هاش زیاده ازجمله مدیرعامل یکی از ابرکارخانه دنیا که در کارخانه هست از ایران انتخاب شده و ایرانی هست حالا چرا اون ایرانی تو کشور خودش مدیر عامل نشده خب معلومه چون باسواد هست و از حذب اینا نیس رفت . ز حالا اومدن به ظریف تهمت وطن فروشی زدند پس چرا تا آخر روز دولت قبل بود ولی وقتی این دولت دروغگو اومد فورا وطن فروش لقب دادن چرا اون موقع جلوی کارش رو نگرفتند . وقتی امثال باغستانی که به قانون رو زیر پا میگذاره و به سرباز سیلی میزنه و امثال اینا که تو عمرشون میز و صندلی ندیدند و با اقلیت آرا قبول شدند حالا نظر میدن
خلاصه شما عقلتون قد نمی‌کشه بین ط
مقایسه جالب بین دو خبر پشت سر هم:
رشد اقتصادی ۹.۹ درصدی برای عربستان
اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی چه زمانی است؟
این دوربین خاموش کردن برای مردم نان و آب می شود؟
یکنفر که مثل همه منتقد وضع موجود نیست بیاید بگوید آخرش قرار است مردم ایران چه گلی به سرشان بگیرند؟
به جز راهبرد مقاومت ما چه برنامه ای داریم؟
یارو گفته ما چراغ اتاق خواب مسئولین ایران رو روشن و خاموش می کنیم اونوقت شما می گید شهرداری سایتش حک شده؟
ماجراي ديدار محرمانه ظريف با جان كري چه بود ؟
------
-- عجب ! مگه اين دوتا ديدار محرمانه داشته اند ؟ خيلي عجيبه ! نشنيده بودم ! اما خب ، سياست يعني همين !! ... اگر « سياست » غير از اين بود كه همه سياستمدار بودند !! ماجراي ديدار محرمانه جان كري و ظريف هر چه بوده ديدار« ظريفانه » بوده ! خيلي ظريف !
همانند به قطار ایستادن نظامیان و وزیر نفتمان برای عرض ادب و خدمتگزاری به سفیر پر حاشیه روسیه۰
رشد ۹.۹٪اقتصادی عربستان، رشد منفی برای ایران؟؟
نتیجه دو سیاست در دو کشور در یک ناحیه!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
عربستان منابع ایران رو نداره فقط نفت داره. گاز مس آب ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
عوضش امنیت داریم در همه زمینه در این یک هفته هشت مورد بیشتر را شاهد بودیم
واقعا ضریف آدم با سوا د ی بود،،در یک مقتع توانست مردم را به آینده، امیدوار کند، ولی کسانی هستن عاشق تحریم هستند،،مرگ حقه ولی برای همسایه، ،او تمام تلاش خود را کرد،تا مردم ایران،،۹۶،،درصد به رفاه و ارامش برسند،،دستان پنهان ،مانع شد
کل سامانه شهرداری هک شد و همه اطلاعات شهرداری پاک شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
سایت دارایی روهم هک کنن ممنونشون میشیم ،
نظرسنجی تابناک در مورد افشاگری بازیگران واقعا خجالت آوره!

چه قدر کوته فکر و بسته!

3 تا گزینه داره هر 3 تا فرد مورد تعرض و تجاوز رو محکوم می کنه!

خجالت داره خجالت!
هیچی من میگم زدم تو هم به همه بگو زده
جلوی ملت فریاد میزنید مرگ بر امریکا پشت سر التماس همکاری
باید دید که نظر قلبی ، مرحوم آیت الله دعایی در مورد حداد عادل چه بوده است !!!!!؟؟؟؟
دبیرکل خانه کارگر: از رهبرانقلاب و مراجع استفتاء می‌گیریم::
اشکال دارد اما اشکال اش اینست که پدران مرفه برای بچه های خود از سنین پایین بیمه رد کرده اند و شبکه فاسد تامین اجتماعی سابق هم ( قبل از آقای زدا) این را نفهمیده یا اگر فهمیده سکوت کزده . این اشکال دارد و این ناعدالتی است بیخود ننه من قریبم بازی برای مرفه های مفسد راه نیانداز آقای کارگر!! چقدرم که کارگری شما....
کلا دو دوربین باید همه دوربین ها را از کار می انداختند
به اين سفير چين چه ارتباطي داره كه تسليت ميگه؟؟ ارتباطي هست بين خروج از ريل قطار با برادران چيني؟؟
دیپلماسی صحنه ای بسیار بسیار وسیع تر و پر رمزم تر از آن چیزی است که برخی حضرات فکر می کنند ظریف با تلاش هوشمندانه ایران را از شر شش قطعنامه نجات داد و آقایان دوبار کشور را برگرداندند به همان مسیر
واقعا خسته نباشد از این همت عالی چهل نفره
جهان عرب نه جهان اسلام
پس باز هم حرف ترامپ درست بود
سازمان انرژی اتمی خیلی زحمت کشید. دستش درد نکنه که 2 تا دوربین خاموش کرده واقعا ملت مانده اند با یه مشت سیاست مداراهای بی سواد
درود بر بن سلمان
چقدر هم روی دموکراتها تاثیر مثبت ایجاد کردید
دیدار چند سال قبل چه ربطی به شرایط فعلی دارد. تابناک هم حرفی برای گفتن نداری خوب خبر نگذار
یعنی انتظار دارید برادران مداح استخدام شده در دوران اقای قالیباف چیزی از حمله سایبری و اصول دفاع ان بدانند؟؟ کامپیوتر ها خاموش شوند جزو بدیهی ترین کارها است چونن چیز دیگری بلد نیستند.
همه ی دنیا جهنمه!!! قربون ایران خودمون برم که بهشته!!؟؟
مدیریت فوق قدرتمند جناب شهردار!
شهرداری خیلی مردم رو اذیت میکنه و پول زور میگیره حقش بود
اندر حكايت ديدار متعجبانه و شگفتانه و محرمانه ظريف و جان كري !!
------------
حالا برادر چرا متعجبانه و شگفتانه و حتي محرمانه ؟ در سياست همه چيز امكان دارد ، در سياست كاه مي تواند كوه شود و كوه هم مي تواند كاه باشد ! در سياست يك تكه فولاد آب ديده مي تواند خمير باشد ، خمير بازي !! و يك تكه خمير بازي مي تواند فولاد آب ديده باشد !! .. در سياست مي تواند ماست ، سياه باشد و زغال سفيد !! سياسيت كه مثل علم رياضي نيست كه مرغش يك پا داشته باشد و بگه حتما و حتما ، دوتا ، دوتا ، ميشه چهارتا ، اين است و غير از اين نيست !! ... در سياست دو ،دوتا ميتواند يك باشد ، مي تواند ١٩ باشد ، حتي پنجاه باشد ، بلكه صد باشد !!... بي خود نيست كه گفته اند : "سياست " ... سياست قاشق سازي نيست كه بزنيم تو قاشق گود بشه ، دُم ش بكشيم دراز بشه !
-- ميگم جواد آقا اين حرف قلنبه ، سلنبه چرچيل كه ميگه : « سياستمدار كسي است كه بتواند حوادث يك روز بعد ، يك ماه بعد ، يك سال بعد پيش بيني كند و بعداً بتواند دلايلي بياورد كه چرا [ پيش بيني ها ] اتفاق نيفتاد » !! ... ها ؟ ... به چه معني است اين سخن عجيب و غريب جواد آقا ؟ ... بفرما !
-- چه عرض كنم احمدآقا ! الله اعلم ! ... مثل معادله دومجهولي ،وحتي سه مجهولي مي ماند اين سخن چرچيل ! ... سخنش هم مثل خودش مرموزه ! ميدوني احمد آقا ،من كه سياستمدار نيستم كه بدانم چرچيل چي ميگه ؟ ... .. نه ! شما بگو سياستمدارم ؟؟ !!... البته كه نيستم ! ... بدت نيايد احمد آقا اصلاً شما چه كار اين آدم مرموز داري ، بله ؟!
ممنون از آقای محجوب لطفا پیگیری کنید
اگر اتاقهای محفلی در شهرداری‌ها وشوراهای شهر که قراردادهای میلیاردی با سرمایه گذارها می نویسند حک می شد ویا شفاف در اختيار عموم قرار می گرفت حالا شاهد فاجعه متروپل ویا بازار میوه وتره بار شهریار نبودیم که باید سال 97 افتتاح می شد ولی بلا تکلیف مانده وکسانی که قرارداد را امضا کرده اند جوابگو نیستند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر