بازدید 19956
مرور روزنامه‌های سه شنبه ۱۸ خرداد

سرقت بسیار خاص/ وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی/ آژانس کج می‌کند، اما اکنون نمی‌ریزد

شکاف عمیق میان ایران و آژانس، اقامه نماز بر پیکر مرحوم دعایی توسط رهبر انقلاب، انحراف قطار آموزش از ریل عدالت، یک قدم تا واردات خودرو، بازار محتاج نفت ایران، افساد فی الارض علیه مخربان محیط زیست، اشتباه ۱۲ هزار نفری در قرعه کشی خودرو! و فساد در خرید سه فروند هواپیمای ایرباس ایران‌ایر از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۸ 08 June 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه های امروز چهارشنبه ۱۸ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که ادامه اعتراض بازنشسته ها به تغيير دستوري مستمري، شوك آژانس به مذاكرات احياي برجام و افساد فی الارض علیه مخربان محیط زیست، از مواردی است که موضوع گزارش های خبری و تحلیلی روزنامه های امروز شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های متشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛


وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز با تیتر وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی نوشت: در کوران حوادث گوناگون جهان که شامل جنگ در همسایگی اروپا، ادامه بیماری پرخطر کرونا و جنگ گندم در بسیاری از نقاط جهان است، سرزمین اشغالی فلسطین نیز اکنون روزهای حساسی را پشت‌ سر می‌گذارد.


از حدود دو ماه قبل، مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی شدت گرفته و در این مدت، چندین نفر توسط دژخیمان این رژیم به خاک و خون کشیده شدند که دو نفر از آنها خبرنگاران زن فلسطینی بودند. این وقایع، شرایط را در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها بحرانی کرد بطوری که تعدادی از سران رژیم صهیونیستی سخن از قرار گرفتن این رژیم در لبه پرتگاه و فروپاشی آن به میان آوردند.


نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است اوضاع بسیار آشفته است و اسرائیل با خطر فروپاشی روبرو شده.
این سخن نفتالی بنت را می‌توان نوعی تلاش تبلیغاتی وی برای ایجاد نگرانی در مردم و کسب حمایت آنان برای نجات دولت از خطر سقوط خودش دانست. این، یک ترفند است که معمولاً دولت‌ها برای جلب توجه مردم و زمین زدن رقیب در کارزارهای سیاسی و تبلیغاتی بکار می‌برند و نفتالی بنت نیز که اکنون کابینه لرزانی دارد و نگران سقوط است به چنین ترفندی متوسل شده است هرچند ممکن است این سخن او حاوی واقعیت‌های موجود در لایه‌های پنهان و آشکار رژیم اشغالگر صهیونیستی هم باشد.


در کنار این سخن بنت، نمی‌توان از آنچه رئیس اسبق سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) گفته به آسانی گذشت. تامیر پاردو، از چند دستگی موجود در اسرائیل ابراز نگرانی کرد و با تکیه بر همین واقعیت گفته این وضعیت، اسرائیل را در لبه پرتگاه قرار داده است. وی نفرت متقابل ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین را یک خطر بزرگ دانست و گفت در حالی که دشمنان ما منتظر ساعت صفر نابودی ما هستند، ما به کشوری تکه‌پاره تبدیل شده‌ایم.


آنچه رئیس اسبق موساد گفته، یک ابراز نگرانی واقعی است که بحرانی بودن وضعیت رژیم صهیونیستی را به روشنی نشان می‌دهد. این سخن تامیر پاردو، یادآور پیش‌بینی بعضی افراد است که با تحقیق درباره تاریخ اسرائیل و براساس محاسبات برگرفته از آیات قرآن، گفته و نوشته‌اند این رژیم براساس شواهد و قرائن در اواسط سال 1401 هجری شمسی و اواخر سال 2022 میلادی سقوط خواهد کرد. این پیش‌بینی در کتابی با نام «1401 سال سقوط اسرائیل» منتشر شده است.


اکنون درصدد تایید این پیش‌بینی و تاکید بر فروپاشی رژیم صهیونیستی در ماه‌های آینده نیستیم، ولی با توجه به حوادث اخیر و سخنان دو تن از سران رژیم صهیونیستی که در این مقاله آورده‌ایم، می‌توان گفت این رژیم در سراشیبی سقوط قرار گرفته است. اینکه فروپاشی کامل رژیم صهیونیستی در چه زمانی اتفاق خواهد افتاد، چیزی است که نمی‌توان با قاطعیت درباره آن سخن گفت ولی نشانه‌های شروع زوال این رژیم را نیز نمی‌توان انکار کرد.


غده سرطانی اسرائیل، در 75 سال گذشته همواره منطقه خاورمیانه را به آشوب کشیده و مشکلات زیادی برای ملت فلسطین و سایر ملت‌های منطقه به وجود آورده است. در سال‌های اخیر، با اجرای طرح «عادی‌سازی» روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی، خطر این رژیم بیشتر شده بطوری که نفوذ عناصر اطلاعاتی صهیونیست در ارکان حکومتی تعدادی از کشورهای منطقه، امنیت تمام کشورها و ملت‌ها در خاورمیانه به خطر افتاده است. برای مقابله با این خطر، لازم است تلاش‌های مرتبط با مبارزه علیه رژیم صهیونیستی افزایش یابد تا به نتیجه عملی برسد.


اخبار مربوط به پیدا شدن نشانه‌های قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط نباید دولت‌ها و ملت‌های مسلمان را از ادامه مبارزه علیه این رژیم غاصب و اشغالگر غافل کند. شرایط کنونی ایجاب می‌کند از فرصت به وجود آمده حداکثر بهره‌برداری به عمل آید و با شناسائی حفره‌های امنیتی و نقاط آسیب‌پذیر رژیم صهیونیستی به مدد طرح‌های هوشمندانه و تجمیع نیروها و امکانات ملت‌های مسلمان، ضربات کاری و موثری به این رژیم وارد شود که به ریشه‌کن شدن این غده سرطانی از منطقه منجر گردد.

 

سرقت بسیار خاص


رضا صادقیان کارشناس اقتصادی طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت نوشت: با توجه به خبرهای منتشر شده و بسیار جزئی درباره سرقت از صندوق امانات بانک ملی، به نظر می‌رسد مساله به وجود آمده تنها به واژه «سرقت»، «دزدی» و… ختم نشود.


تا این لحظه خبر سرقت‌های بسیاری را خوانده‌ایم؛ سرقت از طلافروشی‌ها، سرقت خودروهای لوکس، سرقت خانه، سرقت موبایل و لپ‌تاپ، جیب‌بری و… اما سرقت از صندوق امانات بانک تنها یک سرقت نیست، بلکه به صورت خیلی دقیق اعتماد شهروندان را نسبت به امن‌ترین، مطمئن‌ترین و محرمانه‌ترین مکان برای نگهداری اسناد و اشیای باارزش هدف قرار داده است.
سرقت از صندوق امانات بانک ملی دستبرد زدن به اعتماد، باور، دیدگاه و به سخره گرفتن امنیت اموال گرانبهای مردم است؛ دارایی‌هایی که گاه قدمت آنان به یک قرن می‌رسد و بعضا قابل نرخ‌گذاری نیست. این نوع سرقت‌ها بیشتر از هر تصویری، نمای نزدیک از فیلم‌های سارقان بسیار حرفه‌ای را در دنیای واقعی به نمایش می‌گذارد. دزدهایی که به سیستم‌های امنیتی آشنایی کامل دارند، مجهز به دانش کامپیوتری هستند، تصویری کامل از نقشه بانک تهیه می‌کنند و تمام جوانب را در مقایسه با سارقان خرده‌پا در نظر می‌گیرند. شگرد این سارقان مانند کیف‌قاپ‌ها، گوشی‌دزدها و باج‌گیران خیابانی با هوش ناچیز و استفاده از خشونت بسیار زیاد نیست. این سارقان مانند ترورهای هدفمند، با جست‌وجو و هدف‌گذاری دقیق و با ضریب خطای بسیار ناچیز مرتکب جنایت می‌شوند. طی سال‌های گذشته تا به امروز موارد بسیار جزئی از سرقت صندوق امانات در جهان منتشر شده است.


شهر نیویورک و فلیپ‌پونز نمونه‌های بسیار خاص هستند که سارقان توانسته‌اند از چند جعبه سرقت را انجام بدهند،‌ اینکه در روز روشن بخش زیادی از صندوق‌های امانات را خالی کنند، مساله‌ای نیست که از سوی چند سارق داخلی، افراد آشنا با کلیدهای مدرن و سیستم‌های امنیتی هوشمند امکان‌پذیر باشد. سرقت دارایی‌های شهروندان از محل صندوق‌های امانات از داخل بانک و محل صندوق‌ها، برای کسانی که گاوصندوق، محل امن خانه، امانت دادن به دیگران و… را ناامن ارزیابی کردند و در نهایت به صندوق امانت بانک رسیده‌اند، یعنی سوزاندن تمام اعتماد مردم به حفظ دارایی‌ها توسط متولیان اصلی که همان بانک‌ها هستند.
سرقت از صندوق امانت بانک ملی، مساله‌ای سیاسی، اجتماعی و امنیتی است. در شرایطی که خبرهای ضد و نقیض درباره عدم توافق مذاکرات هسته‌ای به گوش می‌رسد و شاهد برخی تحرکات تروریستی و خرابکاری در سیستم‌های کامپیوتری شهرداری تهران و برخی نقاط کشور هستیم، دقت به خبر سرقت از منظر انتظامی و کارآگاهان کفایت نمی‌کند. رخداد به وجود آمده شباهت بسیاری با ترورهای هدفمند دارد. شاید ردپای گروه‌های تبهکار بین‌المللی و برخی دولت‌ها در سرقت از صندوق امانت بانک ملی در میان باشد.

 

آژانس کج می‌کند اما اکنون نمی‌ریزد


جلال خوش‌چهره طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان آژانس کج می‌کند اما اکنون نمی‌ریزد نوشت: هسته‌ای ایران گام به گام به نقطه جوش نزدیک می‌شود. «رافائل گروسی» در گزارش خود به نشست فصلی ۳۵عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، پاسخ‌های تهران را به پرسش‌های او درباره سه موضوع مشکوک از نظر بازرسان این سازمان، ناکافی دانسته و به این ترتیب خواستار تصمیم حکام دراین‌باره شده است. تهران نیز گزارش مدیرکل آژانس را تاثیر گرفته از تحرکات اسرائیل و کژرفتاری‌های دولت بایدن در تامین خواست‌های تهران برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود اعلام کرده است.


آیا نشست کنونی به وزن‌کشی هر یک از مدعاهای‌ متعارض‌ در موقعیتی برابر خواهد انجامید؟ یا برتری یکی از طرف‌ها بر دیگری، موقعیتی را ایجاد خواهد کرد که آن دیگری سرانجام از موضع حداکثری خود به عقب‌نشینی وادار شود؟ اگرچه نشانه‌های نگران کننده‌ای از تشدید مواضع سخت علیه تهران با احتمال صدور قطعنامه تازه درباره توانمندی هسته‌ای ایران وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود که درجه شدت آن به اندازه‌ای نخواهد بود که واکنش فوری و تند و تیز تهران را در پی داشته باشد.


امریکا و سه کشور عضو تروئیکای اروپایی پیش از شروع نشست شورای حکام، قطعنامه‌های پیشنهادی خود را منتشر کرده‌اند. متن قطعنامه‌ها آن چیزی نیست که تل‌آویو و تندروهای آمریکایی و برخی متحدان منطقه‌ای آنها در پی تحقق فوری آرزوهایشان علیه تهران و به تبع آن ایران هستند.


این قطعنامه‌های پیشنهادی که به احتمال زیاد، در متن قطعنامه پایانی شورای حکام بازتاب خواهد یافت، در بدترین وضع به هشدارها و تاکیداتی محدود می‌شود که خصلت تهدید آمیز خود را برای احتمال بازگشت پرونده هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد برجسته کند. دور از انتظار نیست که ادبیات جاری در متن قطعنامه، رویکرد قاطعانه‌ای را علیه تهران به رخ کشد.


پیش‌بینی می‌شود متن قطعنامه پایانی یا به عبارت بهتر «بیانیه پایانی» نشست شورای حکام که با مفهوم «قطعنامه» فاصله بسیار دارد، همانی باشد که در بالا اشاره شد. در این صورت می‌توان چنین تفسیر کرد که آژانس همچنان به ترغیب تهران برای ایجاد توافق امیدوار است و یا نمی‌خواهد آخرین امیدها را در این‌باره از کف دهد. شورای حکام در بیانیه خود کوشش خواهد کرد مواضع خود را در مرز تهدید تا لبه «نقطه جوش» حفظ کند اما آن را کلید نزند. برای موضع کج‌دار و مریز شورای حکام و به ویژه آمریکا و تروئیکای اروپایی دلایل مختلفی می‌توان برشمرد اما چنین احتمالی می‌تواند تهران را به عقب نشینی از مواضع خود وادارد؟ علاوه براین آیا تهران با نگاه به عمق هشدارها، توصیه‌ها و تهدید‌های پیدا و پنهان در قطعنامه پایانی باید از پیامدهای وضع جاری آسوده خاطر باشد؟ آیا موضع اخیر آژانس نزد تهران فرصتی ایجاد خواهد کرد که با ابتکارهای دیپلماتیک تازه، موقعیت مناسب‌تری را برای یافتن راه‌های برون رفت از وضع انجمادی کنونی دست و پا کند؟


آنچه تردید در آن نیست، اینکه پرونده هسته‌ای ایران گام به گام از مذاکرات وین به آژانس و آنگاه خطر بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل متحد نزدیک شده است. این روند که همراه است با انجماد در برجام و تحمیل شرایط سخت و سخت‌تر بر اقتصاد کشور، نمی‌تواند با نبود ابتکارهای لازم برای برون رفت از پیامدهای این وضع، نزد تهران آسان باشد. تجربه گفت‌‌وگوهای طولانی با نمایندگان جامعه جهانی در وین اعم از آنچه به توافق ۲۰۱۵ میلادی بر سر برجام انجامید و سال‌های پس از آن برای احیای توافق یاد شده، گره‌گاه‌های اصلی را در این باره به‌خوبی نشان داده است.
از این روی، اگر اراده دستیابی به توافق نزد تهران باقی است، لازم است برای گشودن گره‌های اصلی و تعیین‌کننده، ابتکارهای خود را ارائه کند. عبور به نقطه جوش، برای هیچ‌ یک از طرف‌ها وضع ایده‌آل نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۷
سرقت صندوق امانات بانک ملی؟ مردم اجناس بسیار با ارزش خود را در صندوق بانک می گذرندولی باز هم فقط در ایران ؟مگر نگهبان نداشت؟ چطور بابت پول زیادی را که بابت هر صندوق می گیرند انها را بیمه نکرده بودند؟تا سقف مشخص بابت هر صندوق؟ چرا رئیس بانک حتی به خودش اجازه نداده که از پلیس یک درخواست بازدید بکند و خیلی راحت از کنار ان گذشته است؟ چرا از نظر امنیتی به پلیس وصل نبوده است؟چرا سیستم دوربینها انلاین به موبایل رئیس بانک و مسئول امنیت بانک وصل نبوده؟من داخل منزل را زمانی در کشور دیگر هستم کنترول می کنم ولی رئیس بانک نه؟؟ ...... ایا به نظر شما این مسئله بو ندارد؟ حالا گفتند ثابت کنید که داخل جعبه چه چیزی بوده و ارزش ان چقدر است تا جبران کند بانک ؟؟ چطور می شود ثابت کرد؟؟؟؟ در ضمن بعضی چیزها است که غیر از ارزش مادی برای اشخاص ارزشمند است انها را چطور جبران می کند و چه کسی باید پاسخگو باشد؟؟؟ حتما دو تا کارمند بدبخت؟؟؟ اگر دنبال دزد می گردید فقط توی خودی ها باشید ولی دو روز دیگه به اسرائیل نچسبانید!!!!؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
چون می خوان مردم رو بدبخت کنند و حالا که مردم هجوم ببرن پولو طلا و.. از بانک بیرون بکشن می فهمن من که همه پولهام رو از بانک بیرون می کشم
مسئله را بین المللی نکنید. سرقت از صندوق امانات بانک ملی نشان از عمق فساد و تبانی حاکم در جامعه و عمق از هم گسیختگی شیرازۀ اداری در معتبر ترین بانک کشور است .که آنهم جزئی از یک کل ویران شده است:شیرازۀ اداری کشور.
وقتی دانایی در تاروپود اداری کشور حاکم نباشد از منظر نادانی مثل سپردن مدیریت ها به بچه هاست . که هم شل کردن ادارۀ امورشان غلط در می آید و هم قهر و غضب و سفت کردن ادارۀ امور.خوبی بچه این است که ممکنه بداند که بلد نیست. ولی آنکه فکر می کند خیلی بلده ولی بلد نباشد اصلاح غلط هارا خیلی سخت می کند.
پارتی بازی و فامیل بازی و باند بازی از یک طرف و مقدم کردن تعهدبر تخصص و سپردن ادارۀ امور به ظاهرالصلاح های زرنگ ویا متعهدین واقعی اما غیر متخصص و کار نا بلد دلایل این مشکل هستند.بی محتوا شدن آموزش و دادن مدرک دست بیسوادان مشکل را ریشه دار هم کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خیلی جالبه - یک سرقت رو به کل نظام ربط دادی - خیلی ناز تشریف دارین که تحلیل های شبکه های خارجی رو برای ما تکرار میکنین
جالبه که صندوق امانات بانک ما رو زدن بردن ولی آقایون شرایط اسراییل رو بحرانی میدونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خود مسئولین اسرائیل گفتن - کمی مطالعه کن نازنین
فقط بگیم این بهانه ای نشود که هوس کنند به بهانه ساماندهی به صندوق های امانت مردم به حریم این صندوق‌ها دست درازی شود. خدای نکرده روزی که به هر بهانه ای به حریم این صندوق‌ها دست درازی و ساختار سکنی شود تیر خلاص به سیستم مالی و بانکی و دریک کلام اخلاق و اقتصاد خواهد بود. در تمام تاریخ بانکداری و تمام کشورهای دنیا احترام به حریم صندوقهای امانت بانکها مانند حریم سندیت و اعتبار اسکناس و سکه های طلا دارای یک رویه غیر قابل تغییر هست و تا این لحظه این حریم و رویه در ایران هم تغییر نکرده. روزی که این حریم شکسته شود روز هرج و مرج کلان در اقتصاد هر کشوری و فروپاشی قطعی آن هست. در آلمان دو بار شاهد این بی احترامی در قرن بیستم بودیم که هر دوبار نتیجه آن نابودی سیستم اقتصادی آلمان و تورم نجومی جند میلیون درصدی بود.
جالبه هیچکدام از روزنامه ها به موضوع افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان اشاره ای نکرده اند
با توجه به اینکه قطع سیستم امنیتی به تلفن رئیس بانک اطلاع داده شده نامبرده باید پلیس را مطلع میکرد۔رئیس بان عنوان میکند چند بار این مشکل قبلابوجود امده است۔تاریخ این چند با کی بوده وچه زمانی بوده؟ممکن است سارقان در گذشته در حال برنامه ریزی بودند۔
ما ایرانیان ومسئولین باید خون شهدا ی اتمی که بدست کثیف آژانس .وصهیو نیستها را سر لوحه کار خود قرار دهند همه ما ایرانیها اگر بمیریم بهتره تا اسیر دشمن شویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
ارتش سایبری اسرائیلی ها خیلی فعاله - به گفته خودشون
تو ایران خودمون هم ساده لوح کم نداریم
داستان سرقت دروغ است
صحنه سازی سرقت است.
هربیسوادی می فهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خیلی نازی- چشم نخوری
این صندوقها متعلق به قشر بسیار ثروتمند ایران است گروهی که همیشه در حاشیه امنیت مالی و قضایی و سیاسی قرار دارند سرقت کار زشتی است که قابل دفاع نیست ولی شخصا نمی توانم خوشحالیم را از این اتفاق پنهان کنم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
کمونیست ها هم این جوری فکر نمی کنند که شما فکر میکنی
صندوق امانات بانک مربوط به ثروتمندان؟؟؟
!!!اصلا کلمه امانت هم حتما برای انها اختراع شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
حرف بیربط نزن وقتی اطلاع نداری..یکی از صندوقها متعلق به یک بازنشسته فرهنگی بوده همه دارایی وپس انداز و هدیه دامادی پسرش را داخل صندوق گذاشته..بقیه هم کم یا زیاد بهمین نحو..چون خودت در غار زندگی می کنی وافکارت عصر حجریست گمان کردی هر که صندوق امانات دارد حتما ثروت
بیل گیتس را دارد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
همین افراد ثروتمند ده برارش رو از من و شما پس می گیرن خوشحال نباش
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
دهنت رو ببند ا خیلی از مردم از ترس دزدی در منزلشون طلا و چیزهای با ارزششون رو اونجا گذاشتن که خیالشون راحت باشه،
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
متاسفم برات. شاید اون پولداره که میگی هم پولش رو از راه حلال بدست آورده و مالیات و خمس و ذکاتش رو هم میده! یا شاید یک معلم بازنشته یا ... داراییش کل عمرش رو اونجا گذاشته. پس دهنت رو آب بکش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
متاسفم برای شما تا زمانی که فکر کنیم هر ی پولدار حتما دزده وضعمون همینه
باوری در مردم نمانده که فرونریخته باشد
نه باور به توان علمی مسولان داریم نه به ایمانشان نه به اخلاقشان نه به مسلمان بودنشان و نه به وجدانشان نه به ..... به هیچ چیز در این مملکت اعتماد و باور نمیتوان داشت. حتی به صندوق امانات بانکها
از کجا معلوم خود نگهبانان بانک دستی در این سرقت نداشته اند ؟ وقتی به راحتی چنین اتفاقی می افتد قطعا دست هایی در کار است .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
شما باید کارآگاه میشدی!
سخره گرفتن امنیت اموال گرانبهای مردم است !!! مردم کی سوپر پولداران جزو مردم شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
خیلی از مردم اموال با ارزششون رو از ترس اینهمه دزدی که زیاد شده به صندوق امانات بانک سپردن که خیالشون راحت باشهز
چرا فقط روزنامه وطن امروز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اما این سرقت از صندوق خیلی به نفع دولت تموم میشه.چطوری؟!
این پیام مخابره شد که صندوق امانات جای امنی برای نگهداری ارز و سکه نیست.پس بهتره اینا رو نگه ندارید بفروشید و بجاش ملک بخرید که قابل دزدی نیست.
بزرگترین ملاک کیه؟مسئولان.
اگر دقت کنید میبینید که دیروز جلوی رشد قیمت سکه گرفته شد با اینکه اخبار سیاسی میگه باید رشد کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
نه عزیز من، امنیت رو مردم میبرن خونه هاشون پول باقی چیزهای با ارزششون رو هم از بانک بیرون می کشند بانکهای ورشکسته هم بواسطه بی اعتمادی کلا نابود میشن و سیستم پولی کشور کلا زمین می خوره
رژیم صهیونیستی خیلی دقیق و با برنامه دارد حرکت می کند.یعنی به دنبال بی اعتبار کردن ارکان کشور از قبیل به سخره گرفتن سیستم های امنیتی کشور است!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
مثل اینکه خبر از قیمت روغن و گوشت و .... نداری حالت چطوره گوربابای اسرائیل
از بانک سرقت شده
سارقین راحت زمان کار داشتن
رفتن چند صد صندوق امانی رو باز کردن ولی با خزانه بانک که پول خودی ها داخلش بوده دست نزدن
اعلام خطر به ریس بانک اومده پس شرایط نرمال نبوده و سرقت بوده
حالا چرا پلیس وارد عمل نشده چرا حراست بانک صداش درنیومده به کنار
هیچ گزارشی مبنی بر تیراندازی در اطراف بانک نیست
تصاویر دوربین های مدار بسته به ارگان هایی که فرستاده می شدن بایکوت شدن و حتی یک گشت ساده هم اجازه رفتن به سمت بانک نداشته
حداقل ساشا گفت زرنگ بودم گل رز می فروختم سرمایه ام رفت بالا
شب و روزگار خوش
خوب شب و روزگار خوش
مطمنا در اسراعیل که در حال فروپاشی هست سرقت از صندوق امانات بانکی و اختلاصهای نجومی و متروپلها و پلاسکوها و تصادفات انچنانی و .... وجود ندارد
با سلام چک برجام نقد شد؟
ما در کشور گرانی داریم فساد داریم اختلاسهای کلان داریم فقر داریم عوضش امنیت هم نداریم
روزنامه اصلاح طلب جمهوری اسلامی در دوران دولت قبل وجود نداشت؟
یا سخن نمی گفت
البته در دوران انتخابات یادم هست که می گفت : نظامیان همچون قالیباف و رضایی و روحانیون کاندیدا نشوند
تا باز ما اصلاح طلبان بیاییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
از قضا این روزنامه اصولگراست
صندوق امانات یک بانک را دزدی کردن خیلی حرف است
واقعا تاسف انگیزه
بعد صندوق امانات بانکهای سوییس جوری است که وراث طرف بعد از ۱۰۰ سال با اجازه دادگاه میروند سر آن و آن را از بانک خارج میکنند
خسته نباشند آقایون بانکی منتهی فقط برای دریافت وام هاشون طرف را خوب دیوونه میکنند و سکه یک پول
هیچ وضعیتی از وضعیت ما شکننده تر نیست. هفته گذشته یه بسته پنیر 40 تومن بود ناگهان با افزایش 140 درصدی شده 100 تومن. اینقدر خودتونو درگیر دیگران نکنید گور بابای رزیم صهیونیستی و امریکا و استکبار جهانی. شما با این گرانیها از همه اون قدرتها بیشتر دارید مردم رو نابود میکنید
وضعیت رژیم صهیونیستی اگر شکننده است چرا وضع ما مردم ایران دارد روز به روز بدتر میشود نه مردم اونجا؟ یک فکری به حال مردم بکنید ثبل از اینکه خیلی دیر بشود روزی نیست که حتی یک خبر خوب باشد گرانی فلاکت که دایمی شده است یک روز متروپل فرداش سرقت بانک پسفرداش قطار از ریل خارج میشود مملکت کی داره اداره میکند
هر کشوری که مردمش فقیر و صدقه بگیر هست وضعیتش شکننده است قضاوت با شما
تورا به خدا یکی بیاید من را حالی کند چه دشمنی ما با اسراییل داریم دشمن ما در طول تاریخ از غصب سرزمین و تجاوز رچشوری و روسیه فعلی است
چقدر شبیه سرقت بانک امانات شهر تورین هست. دقیاق یک فیلم سرقت کامل و بی نقص
برای دونستن چگونگی صندوق امانات تورین و سطح بسیار بالای حفاظتش و صد البته سرقت ماهرانه آن پیشنهاد می کنم پادکست مکتب تورین از از مجله چنل بی رو گوش کنید
یعنی کل سیستم امنیتی بانک فقط یک پیامکی بوده که برای رییس بانک اومده؟! اونم بهش توجهی نکرده؟!! بعد تو اخبار میگه چندین نفر از عوامل بانک که مظنون بودن دستگیر شدن! بابا مظنون اصلی رییس بانک هست !! یعنی یک دوربین آنلاین و کنترل از دور نداشتن؟! کل سیستم ضبط فیلم ها رو هم بردن؟!! نکنه بانک ملی زمان قاجاریه بوده؟!!!
وضعیت شکننده رژیم صهیونیستی!؟مطمئنی!؟یک نگاه به مملکت بینداز!
این همه تو آمریکا و اروپا فیلم سرقت صندوق امانات و بانک ساختن .حالا که سوژه داریم یک فیلم هم ما می سازیم .
فقط خدا به مال باختگان صبر بدهد و امیدوارم سارقین هر چه زودتر پیدا و رسوا و مجازات شوند و اموال مالباختگان به صاحبانشان بازگردد .
بانکی که صندوق امانات دارد (همه بانکها ندارند) معمولا به امنیت بالای خود تکیه میکند و از این طریق مشتری جذب می‌کند، واقعا در تعجبم که چطور بانک ملی ، که از اولین بانکهای کشور است ، چنین امنیت ضعیفی داشته یا بهتر بگم اصلا امنیت نداشته . بازرسین این بانک جطور از چنین امنیت پایینی خبر نداشته یا اگه داشته کاری نکرده اند. خیلی ها مقصر هستند ، رییس کل بانک ملی و هیات مدیره ، چطور یک پروتکل امنیتی مشخصی تعریف نکرده‌اند که شامل همه شعب بشود . این اقایان باید استعفا دهند به شرطی که کار نا بلد تر از انان جای انها را نگیرند.
همه کارشناس جنایی شدن - از این جماعت در عجب نیستم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان