بازدید 13240
خوانده می‌شوید

دو سال بعد از همه‌گیری کرونا، مدیریت ایران در مهار این بیماری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سرانجام دو سال و چند ماه پس از شیوع همه‌گیری کرونا، ایران به نقطه‌ای رسید که یک روز بدون هیچ فوتی کرونایی را ثبت کرد. دو روز پیش هم بعد از ۲۸ ماه تعداد مبتلایان روزانه این بیمار در کشور به یک عدد دو رقمی تقلیل یافت. این در حالی است که هنوز در بسیاری از نقاط دنیا و برخی کشور‌های پیشرفته، کرونا مساله جدی است و مرگ و میر‌های ناشی از آن روزانه عدد قابل توجهی است.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵ 07 June 2022

دو سال بعد از همه‌گیری کرونا مدیریت ایران در مهار این بیماری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سرانجام دو سال و چند ماه پس از شیوع همه‌گیری کرونا، ایران به نقطه‌ای رسید که یک روز بدون هیچ فوتی کرونایی را ثبت کرد. دو روز پیش هم بعد از ۲۸ ماه تعداد مبتلایان روزانه این بیمار در کشور به یک عدد دو رقمی تقلیل یافت. این در حالی است که هنوز در بسیاری از نقاط دنیا و برخی کشور‌های پیشرفته، کرونا مساله جدی است و مرگ و میر‌های ناشی از آن روزانه عدد قابل توجهی است.


البته رسیدن به این موفقیت‌ها را نباید به معنی پایان کرونا دانست و باید مراقب بود با یک بی‌احتیاطی، دوباره روی قله همه‌گیری قرار نگیریم، ولی با این حال مهار بیماری در حد و اندازه این اعداد دستاورد قابل توجهی است.

در همین راستا، می‌خواهیم در خوانده می‌شوید امروز، نظر شما را درباره مدیریت دو ساله ایران در مهار این بیماری بدانیم.


* چطور در کنترل این بیماری به نقطه صفر فوتی در روز رسیدیم؟


* کدام سیاست‌های اعمالی در مهار کرونا تا کنون موثرتر بوده است؟


* همچنین اگر برای قدردانی از کادر درمان که در این بیش از دو سال از جان مایه گذاشتند و زحمت کشیده‌اند هم پیامی دارید، می‌توانید در کامنت‌ها بیان کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۲۰۹
متوسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
فداکاری کادر درمان واقعا حرف مزخرفیه....هیچ فداکاری نبوده و هرچی بوده وظیفه بوده و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
بعد از اومدن آقای رئیسی ریشه کن شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
بعضی کارشون فقط عیب و ایراد گرفتن بوده و هست. هر چیزی در این کشور اتفاق بیفته را منفی می بینن و همون چیز در کشور دیگر را مثبت. پس این نظر خواهی ها خیلی واقعی نیست. فکر کنید وقتی افتخار پابوسی و نوکری غرب در همین نظرات بیشترین مثبت را دریافت می کنه، اون وقت نظر سنجی چقدر می تونه انعکاس واقعیت مردم وطن دوست کشور باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
همیشه از کشورهای پیشرفته عقب تریم
الان کشورها توسعه یافته که فایزر زدن دارن با تعداد کشته هاشون به ما پز می دن یعد شما با تعداد کم کشته ها دارید خوشحالی می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
با مقایسه امار با کشورهای منطقه ای مثل عراق و

ترکیه ، عملکرد ما بسیار سیاسی بسیار بد و بی ثبات و غیر

علمی و غیر شفاف و تعداد قربانیان واقعی بسیار

بسیار زیادتر بوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
۱۳:۵۷
گفتی فایزر یاد مقاله نیویورک تایمز افتادم که چند هفته پیش نوشت چهارصد میلیون دوز واکسن آلوده تولید و پخش شده توسط یکی از واکسن سازهای آمریکایی.
اونوقت بعضیها میپرسیدند چرا مقام معظم رهبری ورود واکسن آمریکایی رو ممنوع اعلام کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
زمان روحانی فاجعه بود و آمار وحشتناک اموات . لامصب بجای توزیع واکسن فقط فرت و فرت مجوز برگزاری کنسرت برای قر کمر میدادن اگر با ساپورت بنفش قر میدادن که دیگه نور علی نور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کرونا توسط چین به جان بشریت انداخته شد
در انگلیس تکامل یافت
ودوباره به چین فرستاده شد
و ایران هم قربانی جنگ ابرقدرت ها شد
و بخاطر واکسن برکت
تلفات چندین برابر شد.
والانم خودش خاموش شد
زیرا همه ی هموطنان به آن مبتلا شدند و ایمنی طبیعی کسب کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
عملکرد دولت فقط و فقط سیاسی بود تا قبل از اومدن رئیسی هیچی نبود یه دفعه با ورود سوپر من مازاد واکسن هم اوردیم البته از کادر درمان که با نبود تجهیزات تمام زحماتشون رو کشیدن باید تشکر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
به علت جولان جیره بگیران خارج نشین در فضای مجازی ، این نظر سنجی ها اعتبار مناسبی ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دولت کاری نکرد هر چی سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی دستور دا کامل اجرا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
من چون کارشناس نیستم و این مورد یک مدیریت کلان و همه جانبه است، نظر نمی دهم.

دکترای مهندسی کامپیوتر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
خودش اومد که میشد نیاد و خودش هم رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس 14:14. کدوم مقاله ای بوده که فقط تو خوندی و حتی شریعتمدارف و فالس نیوز هم ندیدن که تیترش کنن
از زمان استقرار دولت جدید خوب بود رئیسی تو بحت تورم و خیلی چیزای دیگه ضعیف بوده و هست ولی این مورد رو خوب عمل کرد و با واکسیناسیون گسترده مسئله حل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دولت جدید در تمام زمینه ها در حد و حدود ۶ کلاس عمل کرده
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تزریق واکسنهایی که دولت گذشته سفارش خرید داده بود ولی با نفوذ و لابی گری برخی نهادها اجازه ورود نمیدادند برای دولت جدید افتخار محسوب میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حمیدرضا کاملادرست گفتی این دولت یکی از ناتوان ترین و شعاری ترین دولتهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دقیقا دولت رییسی واکسن ها گرو کشی کرد و جان صدهادانسان رو گرفت تا به برخی از مردم ساده لوح نشون بده که کار بلده ولی افسوس...
این بزرگترین گروکشی چهل ساله ایران بوده
ننگ بر اینها
افتضاح
پاسخ ها
رهگذر
| Cyprus |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
متافانه خیلی افتضاح بئود، البته کلا مدیریت ما استاد از دست دادن فرصت هاست، اول میگن نه ویروس کزایی، واکسن نیاز نیست، بعد از مرگ هزاران نفر واکسن وارد می کنند و وا کسینا سیون انجام میدن ، بعد مخبر که قول 40 ملیون واکسن رو در برکت داد شد فلان و بهمان.

جا داره یادی کنیم از توافق هسته ای که قبل انتخابات می گفتن بده، آتیش میزنیم، بعد جلز و ولز می کنن برای توافق، مردم که عصبانی شدن و گرانی ها رخ داد، فرصت ها ازدست رفت، دارن تهدید می کنند اگر قطعنامه صادر بشه فلان می کنیم بهمان می کنیم، کلا فرصت سوزی توسط مدیران نالایق یه امر طبیعیه در ایران.
اگر واکسن های چین کمونیست بی دین نبود ما حداقل ۱۰ میلیون کشته میدادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کرونا سبب رنسانس فکری در کشور ما شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دعای الهی عظم البلا و برح الخفاء که هر روز بیش از ۵۰ بار از تلویزیون پخش میشد ما رو نجات داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
باید فایزر می آوردیم که حداقل الان از کشته های امریکا و انگلیس عقب نیافتیم
اونا همیشه از ما جلوتر هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
اگر واکست های مسیحی وارد می شد کمتر ضرر نمی دادیم!!
ویروس یاب مستعان ما رو نجات داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
نمیری:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دمت گرررم سر ظهری ما رو خندوندی
این مملکت جای زندگی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حرف تون رو اصلاح کنید ایران جای زندگی ایرانی نیست برای مابقی مردم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ایرانیان حقیر که همیشه حقارتشان را فریاد میزنند
حتی وقتی که در جایی و چیزی از جهانیان جلو افتادند

انصافا این یک بیماری فراگیر شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
به امید خدا قسمتت بشه بری اروپا یا آمریکا یا حتی بهتر بری کانادا یک چندسالی زندگی کنی بعد تا بفهمی ایران جای زندگی هست یا نه. وقتی با سه چهار روز سرما خوردن مجبور به اعلام ورشکستگی کنی و بری کارتون خواب شی قدر ایران رو میدونی.
ناشناس
| France |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
پس معطل نکن، درخواست پناهندگی نخبه بده، اروپا برات فرش قرمز پهن کرده بیایی! معطل نکن
ناشناس
| Turkey |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
احسنت اینده نزدیک ترسناک
کادر درمان خوب. تهیه واکسن با تاخیر انجام شد. نوش دارو بعد اینکه همه کرونا گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
در دوران ابتدایی کرونا مریضی در بیمارستان شهری کوچک داشتم ، خانم پرستاری که تریاژ میکرد با لباس مخصوص و ماسک و چکمه دایمما میدوید هر جا هسست خدا نگهدارش
نمیدونم این چه جور ویروسی بود.
مثلا وضع افغانستان از ما بهتر بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ویروس یانکی ها و ساخته شده در اوکراین بود
ناشناس
| - |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
و عراق با چندین عتبات و پاکستان و....
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
صحت و دقت آمار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تشکر ویژه و خسته نباشید هم به کادر زحمت کش درمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تشکر خشک و خالی که فایده ای نداره.اضافه کاریهای یک سال پیش رو هنوز ندادند.با مبلغ اون اضافه کاری پارسال میتونستم دو تا کیسه برنج و یک شقه گوشت گوسفند بگیرم ولی امسال اگه اون پول رو بهمون بدهند فقط یک کیسه برنج میشه.حیف از زحمتای بی جهت و بی خودی که کشیدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
باید تشکر ویژه میشد از سازنده دستگاه ماهواره ای ویروس یاب کرونا
asd
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس ۱۳:۱۹ اجر کمک انساندوستانه و خداپسندانه ی
خود را با یک شقه گوشت و ۲ کیسه برنج نابود نکنید و این زحمتها را بی خود و بی جهت ندانید
ما به نسبت جمعیت مون ؛ بیشترین تلفات و ابتلاء رو در بین کشورهای جهان داشتیم .
مدیریت ما در کرونا افتضاح بود و مایه تعجب جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تعجب ندارم مثل باقی کارامون بود
مدیریت!!!!!!! تاخیر در واکسیناسیون به دلیل ........ جریمه خودروهای شخصی که ایمن ترین وسیله حمل و نقل بود برگزاری انواع مراسم ها و ..... کمبود امکانات درمانی و دارویی و .......
مثل تمام کارهای دیگه، مدیریت ایران یک مدیریت شعارزده، احساسی، بسیار کند و سیاست زده بود که یک موضوع علی و پزشکی را به سیاست گره زد و ضربه خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
الان مثلا انگلیس و فرانسه که به سیاست گره نزدند یا برزیل وهند و آمریکا که خیلی سریع عمل کردند وضعیتشون به چه نحوی است؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
متاسفانه تمامی این کشورهایی که نام بردید (حتی با فرض درست بودن امار رسمی ایران!) به نسبت جمعیت امار بهتری داشتن. وقتش هست از شبه علم و شعار به نگاه واقع بینانه و علمی برگردیم
به نظرم مهار کرونا در ایران لطف خداوند به همه ما بود. همه کادر درمان و واکسیناسیون زحمت کشیدند و با لطف خدا کشندگی این بیماری فروکش کرد.
فوق العاده ضعیف

از انکار ویروس تا نسبت دادن ویروس به قدرتهای خارجی تولید واکسن در شرکتهای مختلف ، نبود مدیریت برای تمرکز و مدیریت ساخت و تولید . بازار سیاه فروش دارو و هرچه بگردی به غیر از فداکاری کادر درمان اون هم در بخش پرستار ان
چیزی برای دفاع وجود ندارد.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
گل گفتی کریم جان. اضافه کن ویروس یاب مستعان
بنده مدیریت طالبان را در زمینه مهار کرونا در افغانستان به مراتب موفق تر از کشور ایران ارزیابی میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
احتمال خودت طالبانی، طالبان اواخر کرونا قدرت را در دست گرفت.
روحانی بخاطر قتل 100 هزار ایرانی باید محاکمه بشه!!
چرا واکسنای چینی 6 ماه زودتر وارد نشد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
خود چین هنوز دچار پاندمی چه واکسنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
منظورت از روحانی، وزیر بهداشتش دکتر !!! نمکی هست دیگه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
از مخبر بپرس چرا وارد نشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
منظورم روحانی جهانگیری و نمکی هست!
روحانی و جهانگیری مسئولین اصلی بودن و نمکی هم مدیر میانی اصلی
اگر همه ارکان حاکمیت در مقابل کارهای دولت روحانی همکاری می کردند و کارشکنی در ورود واکسن صورت نمی گرفت، وضع می توانست خیلی بهتر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
دقیقا/همانند احیاء برجام که مانع شدند و بعدا خواهیم دانست که خیلی دیر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
فراموش نکنید چون اف ای تی اف تصویب نشده بود واکسن نمی تونستیم وارد کنیم
ولی ریسی گویا با اف ای تی اف ها رفیق بود و تونست وارد کنه
ناشناس
| France |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
توهم هم حدی داره
*خیلی بد
هر جا به نفعشون بود جاده ها رو باز میکردند، هر جا که نه می بستند، اصلا نه جاده ها هر حکمی می دادند بیشتر جنبه ی سیاسی داشت به نظرم تا سلامتی. حالا این برداشت بنده است.
همه مدیون کادر درمان و افرادی هستند که پروتکلها را رعایت کردند و با فهم و اگاهی، واکسن زدند. وگرنه این بیماری حالا حالاها جمع نمیشد. حیف که در ورود واکسن خیلی تاخیر افتاد و تعدادی از هموطنان عزیزمون را از دست دادیم. برای همگی ارزوی سلامتی میکنم
چطور در کنترل این بیماری به نقطه صفر فوتی در روز رسیدیم؟ با دادن ده ها هزار کشته و میلیونها بیمار و مصونیت گله ای و جمعی

کدام سیاست‌های اعمالی در مهار کرونا تا کنون موثرتر بوده است؟ مدیریت که افتضاح بود ولی قرنطینه و جدا سازی نصف و نیم بند و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

روح شهدای سلامت شاد و خدا قوت به کادر درمان شریف
قبل از هر چیز با تمام وجود قدردان زحمات کادر زحمت کش درمان کل کشور هستیم. از کارمندان جزئ بیمارستان ها گرفته تا پرستاران، بهیاران، تکنسین ها، پزشکان و متخصصان زحمت کش سیستم درمانی کشور و همینطور روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان ها.
ولی به هیچ وجه از مسئولان رده بالای کشوری تشکر نکرده و رضایت نداریم. اینها با سیاست های غلط، مسخره و ایدئولوژیک شان مسئول مرگ هموطنان زیادی هستند که بر اثر کرونا فوت شدند. و باید در دادگاه های صالحه پاسخگوی عدم مدیریت شان باشند که البته هیچ وقت هم پاسخگو نبوده و نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کاملا درست است
مسئولان ؛ کرونا را نیز سیاسی کردند و این افتضاح بود
آنفولانزای ۱۹۱۸ بعد از دو سال فروکش کرد کرونا هم بعد از دو سال و ۱۰۰ روز فروکش کرد بدین معنی که تبلیغات هست و در اصل کاری صورت نگرفته از نظر واکسن ولی بخاطر تجهیزات و امکانات باعث فوتی کمتر نسبت به ۱۹۱۸ شده است هر کسی هم که واکسن زده صد درصد کرونا گرفته شک دارید دولت آمار فوتی واکسن زده رو منتشر کنه داره آمار رو بخاطر گند زدنشون مخفی میکنن
افتضاح
ما با مستعان جهانی شدیم !
مثل موارد دیگه در مملکت مدیریتی وجود نداشت .خود ویروس گشت و گشت تا ضعیف شد و از بین رفت. در این حکومت مدیریت وجود داشت که حال و روزمون این نبود. هر روز از روز قبل گرونتر.!!!!!
عملا کار موثری انجام نشد از طرف دولت های قبلی و فعلی تا به مرحله مصونیت گله ای رسید. تقریبا همه گرفتند. حتی بعد از تزریق واکسن های بی خاصیت چینی.

پس عملکرد ضعیف دولت همیشه و مثل همیشه گویا هستش.
ولی کادر درمان در خط نخست مبارزه بودند و از جان مایه گذاشتند. خدا قوت
مدیریت؟ چه مدیریتی من هر کی می‌شناسم گرفت ایمنی گله‌ای ایجاد شد
طبق آمار موجود حدود 70 درصد از واکسن های تزریق شده در ایران سینوفارم چینی بوده است. بعد از آن به ترتیب آسترازنکا و برکت هر کدام با حدود 10 درصد و 9 درصد تزریق در رتبه های بعدی هستند و واکسنهای دیگر مثل اسپوتنیک و پاستور و رازی و ... مجموعا سهم 10 درصدی باقیمانده را تکمیل کرده اند.
بنابراین میتوان نتیجه گرفت که واکسنهای با فناوری ویروس غیر فعال مثل سینوفارم و برکت که بیشترین سهم تزریق را در ایران داشته اند عملکرد نسبتا موفقی از خود نشان داده اند.
این در حالی است که کشورهای اروپایی و آسیای جنوب شرقی که اکثرا فایزر و مدرنا زدند عملکرد بهتری نداشته اند و بعضا حتی ضعیف تر ظاهر شده اند.
بدون هیچ تعصبی این میتواند موضوع جالبی برای تحقیق در مورد اثربخشی انواع واکسنهای کرونا باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ایمنی گله ای دوست عزیز! این چیزیه که توی ایران اتفاق افتاده بعدش واکسن زدن تاثیر داشته
مديريت بسيار پر خطا و همراه با سياست بازي بود. در بسياري از موارد مديريت کرونا همراه با آزمون و خطا بر روي جان مردم بود.

هيچ وقت بيرون آمدن ويروس از ساعت 10 شب تا چهار صبح را فراموش نمي کنيم.
هيچ وقت فوت روزانه تا هفتصد نفر را فراموش نمي کنيم.
هيچ وقت آزاد گذاشتن مسافرتها و بعد جريمه کردن ها رافراموش نمي کنيم.
هيچ وقت گفته دکتر نمکي مبني بر اينکه کشورهاي اروپايي تماس گرفتند و نحوه کنترل بيماري را از ما سوال کردند فراموش نميکينم.

هيچ وقت واکسن استرازنيکا پر ريسک راکه هيچ کشوري نميزد و به ايران اهداااااااا ميکردند فراموش نميکنيم.


و مهمتر از همه:
هيچ وقت رفتار عجيب و پر از لجبازي مردم در مواجه با يک مساله پر رپسک (کرونا) را فراموش نميکنيم:
نزدن ماسک
مهماني و عروسي و جشن تولد و عزاداري در اوج بيماري
ليس زدن حرم ائمه
خوردن و استعمال دارو هاي سنتي (روغن بنفشه!!!) براي نجات از بيماري
و ....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مستعان رو یادت رفت
فیلم اختراع و نحوه عملکرد ویروس یاب مستعان رو دوباره پخش کنید برای شادی و تلطیف روحیه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مستعان ، نمونه بارز کار آفرین و دانش بنیان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مستعان کارآفرین بود و همه رو گذاشت سر کار
مدیریت ؟؟؟؟؟؟؟؟
شیش ماه اولش که گفتن چیزی نیست و دشمن الکی می خواد مردم رو بترسونه . نشون به اون نشون که صدا و سیما از مردم قم گزارش تهیه می کرد که تو شهر خبری نیست و رسانه های خارجی الکی جنجال می کنند
یه سال که گذشت و کلی از مردم فوت کردن ، گفتن این ویروس کار دشمنه و ازشون واکسن نمی خریم تا خودمون به چند نفر هزاران میلیارد پول بدیم تا واکسن بسازند
درسال دوم که تعداد فوتی ها به روزی هزار نفر رسید ، گفتن ما نگفتیم واردات واکسن خلافه ، بیارین
پس به چند نفر دوباره هزاران میلیارد پول دادن که واکسن بیارن
خلاصه ، زمانی که تقریبا تو تمام دنیا مردم ماسک هاشونو‌ برداشتند ، تو ایران تازه واکسن وارد می کردند
عده زیادی عقیده دارند پدیده ایمنی گله ای و همه گیری تقریبا کل جمعیت ایران در کاهش شدید آمار ابتلا و فوت بیماری کرونا تاثیر به سزایی داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
آیاواقعاًتزریق واکسنهائیکه چه داخلی وچه روسی وچه چینی موردتائید هیج مرجع بین المللی بیطرف قرارنگرفته میتوانداینقدرموثرباشدیابکمک ایمنی گله ای امارمرگ پائین امد؟؟
فقط افتضاح!!!!!!
بعد از اینکه تو موج آخر همه مردم گرفتن یه جورایی واکسینه شدن. وگرنه واکسن ساخته بشر اونقدرها هم کارساز نبود.
شفافیت اگه بود میشد ارزیابی کرد
کدام مدیریت . فقط لطفا خدا و تحمل مردم بود که مشابه همیشه باز هم مردم بهای سو مدیریت را دادند البته با از دست دادن عزیزانشان . یادتان رفت چقدر دیر سیل واکسن به مردم رسید . یادتان رفت کاشف واکسن به چه بهایی شدیم . یادتان رفت مردم با خفت و بدبختی راهی کشورهای همسایه شدند تا واکسن بزنند . یادتان رفت شب در صف واکسن چینی خوابیدیم . یادتان رفت در ناصرخسرو التماس دارو برای بیمارانمان کردیم . یادتان رفت هیچ حمایت مالی از افراد بیکار شده و اماکن تعطیل شده نکردید . کدام مدیریت . کدام
در کشور ایران ؛ کرونا جمعی را روانه بهشت کرد
درخبرهاداشتیم که سال گذشته 530 هزارنفرفوت کرده اند.با توجه به آمارقبل کرونا که سالانه 380 هزاربودیعنی 150 هزارفوتی ازکرونا بوده واگرتلفات سال 99 راهم انقدربگیریم آمارواقعی حداقل 3 برابرآماررسمی میشود.متاسفانه رازیکسال قبل کرونا فردی برمسندمدیریت وزارت بهداشت نشست که بیشتر به تاجردارو بودن وروابط خاصش با عوامل دارویی(تولیدکننده یا....) مشهوربود دردوره کروناهم جز تعریف ازخود ومدیریت بینظیرش وچاپلوسی وحرافی کاری نکرد. وبعد ازاوهم متاسفانه باز فرد نالایقی براین مسندنشست که همراه سلفش آبروی 12 وزیر قبلی رابردند..قضیه مشکلات واردات واکسن راهم چه ازلحاظ منافع مادی چه مسایل به اصطلاح انقلابی همه میدانند.بنابراین درمورد کرونا ما اگر تبلیغات به سبک رسانه میلی را کناربگذاریم به هیچ وجه مدیریت مطلوب نبود ونیست.
زحمات کادر درمان ستودنی و قابل تقدیر است و به تمامی آنها خدا قوت باید گفت و تشکر کرد. اما هر دو وزیر بهداشت در مدیریت کرونا نقشی نداشته اند (وزیر بهداشت دولت قبل که کارش تملق و چاپلوسی بود و روی متملقین عالم را سفید کرد. وزیر بهداشت فعلی هم نقش چندان موثری نداشته ولی لااقل نمک بر زخم مردم نمی پاشد). کاسبین واکسن کرونا و واکسن سازان هم که پول مردم را به هدر دادند و سبب مرگ روزانه بیش از 700 نفر از مردم ستمدیده شدند.
در ابتدای شروع پاندمی باید سیاسی کاری را در زمینه تهیه واکسن کنار میگذاشتیم و به عقل و خرد پزشکان رجوع میکردیم تا اینهمه تلفات ندهیم
در این باره و سایر دیگر باره ها نظر خاصی نداشته و ندارم و نخواهیم داشت؟
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
من هم با شما موافقم. البته با خودم موافقم؟ نمیدونم کلا قاطی کردم آخه روغن گرون شده برنج هم خیلی گرونه زرد آلو هم گرونه موز آخ آخ موز
به نظر بنده خواه ناخواه به ایمنی جمعی میرسیدیم ولی اینکه چقدر تلفات داشته باشه مهم بود که ما سربلند بیرون نیامدیم. حقیقتی که با تاخیر در واکسیناسیون رخ داد.
در مورد کادر درمان هم از خودگذشتگی وجود نداشت و طبق معمول برای حفظ موقعیت شغلی خودشون میرفتن سرکار و اگه بهشون قول میدادن بعد از کرونا بیایید مطمئن باشید 99 درصدشون مینشستن خونه و یعنی از خودگذشتگی نبود.
افتضاح بود فوت روزی بالای 700 نفر. ما هم داغدار شدیم برادرم رو از دست دادیم. داغی که تا ابد با ما می مونه........
پاسخ ها
حامد الوفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حاجی فقط یه روز بالای هفتصذ بوده.
بسم الله الرحمن الرحیم
مزخرف
اگر توفیقی هم بوده دلیلش واکسنهایی که از زمان روحانی شروع شده و ایمنی گله ای و فداکاریهای کادر درمان بوده است. هیچ مسئولی نمیتونه ادعای مدیریت کرونا را داشته باشه
مدیریت!!!! کدام مدبریت؟!
تلفات و ابتلای بالای بیماری کرونا در کشورمان صرفا به جهت سیاسی کردن این بیماری در کشور بود
مدیریت
خخخخخخخخخخخ
انتقال و گسترش عمدی در کشور
شوخی گرفتن آن در اوایل شروع
ممنوع کردن واکسن در زمان لازم
آخرش هم ایمنی گله ای و ادعای ابراهیم
خدارو شکر یک مقطعی بی خبال واکسنهای داخلی شدیم و واکسنهای وارداتی به داد ملت رسید والا تا حالا منتظر مجوز و بعد تولید داخل بودیم کلی تلفاتمون بیشتر می شد. الان ببینید سهم یزریق واکسنهای داخلی چند درصد بوده.
عملا مدیریتی صورت نگرفت. یک واکسیناسیون متوسط و دیرهنگام و دچار شدن افراد زیاد به ویروس و مرگ و میر زیاد و خاموش شدن و ضعیف شدن طبیعی ویروس بر اثر گردش زیاد در جامعه.
باید ممنون مدیریت کارشناسانه دولت قیل باشیم. یادمون نرفته که یک عده نگران تعطیلی مجالس عاشورا بودن و نماز جمعه و .... و فشار می آوردن.
از کادر درمان سپاسگزارم اما مدیریت خوبی انجام نشد خیلی ها عزیزان خود را در اثر بی تذبیری از دست دادند
کشورهای زیادی در دنیا خواستار انتقال فن آوری و ساخت دستگاه ویروس یاب مستعان به کشور متبوعشون بودن
من جمله آمریکا ؛ کانادا ؛ ژاپن ؛ آلمان ؛ انگلیس و استرالیا و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
و البته گفتن که فقط به کشورهای دوست میدن
بسیار عالی گزاشتید بیماری ضعیفان را بکشه قویترها بمونن دقیقا طبق تفکراتتون عمل کردید قانون جنگل
برخورد دلواپسها با کرونا کلا سیاسی بود. آخرینش اینکه این اواخر برای اینکه مردم در ورزشگاه جمع نشن، تلفات یک رقمی رو وزارت کشور بهانه کرده بود و می خواست بازیهای فوتبال رو بدون یماشگر کنه که البته رئیس جمهور مخالفت کرد.
فراموش نمی کنیم در شهری مثل مشهد بخاطر کاهش مسافرتها و کاهش درآمد بازار و در نتیجه کاهش وجوه شرعی،برخی مسئولین به آب و آتش می زدند تا محدودیتهای مسافرت و زیارت رو لغو کنند به قیمت جان مردم.
یک کلام: لعنت بر روحانی و درود بر رییسی
بعد از اومدن آقای رئیسی ریشه کن شد
در مقایسه با سیار کشورها مناسب بود در حد عالی نبود ولی انصافا بد هم نبود من خودم در اوج دلتا ، دلتای شدید گرفتم بیمارستان و درمانگاهها 24 ساعته فعالیت خوبی میکردند و دارو هم گرون بود ولی در دسترس بود و در مراکز دولتی تقریبا هزینه ها رایگان در میومد ولی خب خصوصی ها پوست میکندن دیگه
قطعا اگر لجبازی صورت نمیپذیرفت و با جان ملت بازی نمیشد و واکسن وارد میشد کشته های ما بسیار کمتر از این میبود.
بسیار بد
من خودم بابت کشمکش سیاسی و دیر وارد کردن واکسن درگیر این ویروس شدم و هنوز دارم تبعاتش رو پس میدم قشنگ دو سال از زندگی عادی رو از دست دادم
خدا از باعث و بانی تاخیر در واردات واکسن نگذره که الان هم سر کار هستن متاسفانه
ضمنا تو بیمارستان هم خودش قصه پر غصه ای داشت که نگم
مانند تمامی امور مملکت افتضاح
برخورد سیاسی با یم موضوع علمی و ممنوعیت واردات واکسن خارجی ، اوج بی هنری و بدسلیقگی و به قیمت جان مردم بود.
خیلی بد،همه چیزو برای نمایش میخوان اجازه ورود واکسن در دولت قبل داده نشد و عده زیادی گشته شدن که آقای رئیسه خوب معرفی بشه در حد 6 کلاس هم عمکرد نداشته
بحران مدیریت ،فاجعه بود .واقعا آینده نگریشون حرف نداشت .نشستند ونگاه کردن تا ملت به خاک سیاه بشینن.خدا ازشون نگذره
خرشون از پل گذشت
۵۰۰۰پرستار تعدیل کردند
!!!!!!!!
از کسایی بپرسین که عزیزشو از دست داده واکسن خارجی نیاوردن تا کلی فوتی دادیم بعد گفتن آزاده. یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدیریت افتضاح و خنده آور!
از ندانم کاری و اهمال و انکار ابتدای شیوع بگیر تا ممنوعیت تردد بین شهری با خودرو شخصی و منع تردد شبانه، نایاب شدن ماسک در بازار در چند ماه اول، توزیع قطره چکانی واکسن، اصرار بر تولید انواع مختلف واکسن داخلی که الان روی دستشان مانده، عدم واردات به موقع، ارائه آمار غلط و کتمان حقیقت و از همه جالبتر اختراع مستعان 110
لطف خدا بود که سویه اومیکرون پدید آمد و با شدت ابتلای بالا و بیماریزایی خفیفتر ایمنی گله ای را ایجاد کرد. باید صبر کنیم تا زمانی که میزان آنتی بادی موجود در خون افراد بهبودیافته افت کند ببینیم دوباره میزان ابتلا چقدر بالا میرود؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
مدیریت تاسف آورمدیران وفداکاری کادردرمان دربخطرانداختن جانشان وگذشت مردم ازجان عزیزشان بازدن واکسنهای باکیفیت پائین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
حرف نزن معاند واقعیت قابل کتمان نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ناشناس 14:43
شما واقعیت های نهان رو بگو ما هم بدانیم، چون آنچه دیدیم عیان است!
نحوه برخورد با عوامل درگیر با بیماری کرونا مخصوصا دکتر ها وپرستاران بعد پاندمی کرونا مهمترین دستاورد سیستم بهداشتی برای کشور است
متاسفم همین و بس
شما به این که ولش کردند هرکس گرفت که گرفت و هر کس که مرد که مرد و با بالای تلفات سیصد هزار نفر میگویید مدیریت ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
آمریکا جونتون چه جوری مدیریت کرد ؟؟
در باره كدام مديريت صحبت ميكنيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
هيچ مديريتي در كار نبوده
تماما تصميم هاي الله بختكي وئ خلق و ساعه
اگر كنترلي هم شد تنها همت مردم بود كه از ترس جانشان اقدام به زدن واكسن كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
فازت چیه مثل اینکه کلا از اجرا و مدیریت چیزی حالیت نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
چيزي كه تو اسمش رو داري ميزاري مديريت و اجرا كه منو هم متهم به حاليم نبودن ميكني با بي ادبي كامل ، احتمالا فرايندي بوده كه طرح و برنامه ريزي و پس افتادن موجودي مثل تو رو به جامعه ارائه كرده

اره از اين مديريت و اجرا چيزي حاليم نيست!................
مسئولین افتضاح و ضعیف ولی قدردان کادر درمان و زحماتشون هستیم.
عملکرد پرسنل درمان عالی بود
ولی عملکرد مدیریت ارشد کشور صفر
کرونا با نبود واکسن مارو داغدار تا ابد کرد پدر نازنینم با اکسیژن ۸۸ ایست قلبی د اد و تا ابد داغش ما رو سوزاند
بسیار بد بی امکانات و دشمن هراسی ووتبعیض در واکسیناسیون نشان دهنده مدیریت سیستم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
چرا دروغ مینویسی چه تبعیضی در واکسیناسیون بود آلبانی تبار
تو ایران مگه بجز کشتار مردم کار دیگه ای هم شد؟ با ویروس بی ویروس . در کل پروژه ی خوب و تمیزی بود برای کشورها
کرونا یک ویروس جهانی بود وانصافاً ایران هم پابپای کشورهای پیشرفته دنیا در کنترل ومهار آن مایه گذاشت . مهار این ویروس درماهای اخیر باز بخاطر کاهش بیماری در دنیا بود البته نقش واکسیناسیون بسیار موثربود .لذا نباید آنرا موفقیت این ودولت وآن دولت به حساب آورد .به نظرم اگر برخی ملاحظات سیاسی نبود شاید بهتراز این می توانستیم درمهار کرونا موفق تر عمل کنیم و تلفات کمتری متحمل شویم . البته نباید سیاسی برخوردکردن صداوسیما رادرجریان کرونا وارائه آمار وارقام کشورهای دنیا وسیاه نمایی برخی کشورها مانند آمریکا ، انگلیس ،آلمان و ... رانادیده گرفت .چون درهمان روزها تلفات کشورما به نسبت جمعیت سایر کشورها اگر بیشترنبود قطعا کمتر نبود .
من فکر می کنم برخی موارد مثلا یاد نمکی با آنهمه شعار، چاپلوسی ، و بی عرضگی و عدم دانش و مدیریت کافی در تاریخ می ماند و مورد لعن و نفرین مردم و بازماندگان خواهد بود
اتفاقی که در ایران افتاده این هست که دولت قبل از عید همه چیز رو ول کرد و باعث شد اکثریت قریب به اتفاق مردم کرونا بگیرند و با این کار جامعه رو به ایمنی جمعی برسونن (البته مسئولان ایمنی گله ای و ایمنی رمه ای میگن که فقط از این واژه میشه فهمید چه خبره). کاری که سازمان جهانی بهداشت به دلیل تلفات بالا اون رو انسانی نمیدونست. به خیال خودشون زرنگی کردن تا بدون هزینه کرد برای واکسن و دارو و ... خلاص بشن (البته از نظر اونها!!!). هزینه این کار هم متاسفانه جان هموطنانی بود که در آمارهای رسمی و غیررسمی!!! از دست رفت و عوارض ابتلا به کرونا چه سبک و چه سنگین که تا آخر عمر گریبان ما را خواهد گرفت. البته جان انسان در کشور ما ارزشی نداره.
حالا خجالت نمیکشید اسم این رو میزارید مدیریت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
نه که ملت هم زیاد رعایت میکردن
سلام .خسته نباشید به همه تلاش گران عرصه سلامت و همچنین جهادگرانی که بی منت پای کار بودند
واکسن رو که با سیاسی کاری نذاشتن به موقع وارد بشه تا به نام خودشون تموم کنن.
اگر کادر درمان از جون مایه نمیذاشتن، قطعا مرگ و میر به مراتب بالاتری داشتیم. البته من قبل از کرونا هم سابقه بستری و بیمارستان هم داشتم، ولی به نظر خودم تو دوران کرونا رسیدگی تو بیمارستان‌ها بهتر از قبل کرونا بود. یه جورایی خیلی دلسوزتر بودن
چرند در شهر پرند
"مدیریت" ؟؟؟!!!
خدا قوت کادر درمان . دولت خیلی خوب عمل کردبا اینکه مادرم را از دست دادم ولی امروز که آمار را می بینم خوشحالم . خدا یارشان باد
همیشه فکر میکنم علت رو کردن مستعان چی بود و چرا اینکارو کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
شوخی بودبرای شادکردنمان
سلام
زحمات و تلاش های کادر درمان و خانوادهاشون ستودنیه و نباید با گذر زمان فراموش بشه.
حتی اونایی که برای ساختن واکسن تلاش کردن و عمر و زمانشون رو گذاشتن بدون در نظر گرفتن نتیجه باید قدردان باشیم چون سعشون رو کردن
آزمایش بزرگی بود برای خیلی از صاحب ملک ها و کارفرما ها و ...
خیلی ها با استفاده از شرایط کرونا و بدون در نظر گرفتن حال وخیم جامعه کاسب کرونا شدند و خیلی ها هم بد بخت
خیلی ها که در صنعت تفریح و سرگرمی و هتل داری و آموزش و ... سرمایه گزاری کردن زندگیشون رو باختن.

سخت و پر استرس بود اما گذشت فقط جای خیلی ها کنارمون خالیه
افتضاح
خوب خدا را شکر که دولت عوض شد والا به خاطر لجبازی با اصلاح طلبان هم که شده اجازه واردات واکسن داده نمی شد و فوتی ها الان چند برابر بود
چقدر خود تحقیری الان که کشته های ما از غرب کمتره !! واقعا انصاف کجا رفته ؟؟ روز روشن میگن شبه !! اونا صفره کشته هاشون ؟؟ این قدر بی انصافی ؟؟
از همون اولش که همه دنیا پرواز به چین رو ممنوع کردند و ماهان مخفیانه میرفت چین ، از اون موقعی که اومد و مخفیش کردن، اون موقعی که از قم شروع شد و گفتن استغفرلله مگه قم هم کرونا میگیره ، از اون موقع که گفتن قرنطینه مال قرون وسطاست ، از اون موقع که رفتن دنبال ایمنی گله ای ، از اون موقعی که به جای بستن جاده ها فقط جریمه درست کردن برای پر کردن جیب خودشون ، از اون نماینده هایی که گفتن تو واکسن میکروچیپ گذاشتن ، از 2500!! نفری که نامه نوشتن و درخواست ممنوعیت ورود واکسن رو کردن. از 50 میلیون واکسن خیالی مخبر ، از بی اعتباری واکسنهای تولیدی در دنیا و حتی کشورهای منطقه با صرف چندین میلیارد هزینه بی خود ......... افتضاح تر از این هم میشد؟؟
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
ویروس یاب مستعان چی پس
من که مدیریتی ندیدم
تا بحال تو تهران حتی یک بار درجه حرارت من را چک نکردند ؟ میشه بگید جز حرف و تبلیغ چه چیز دیگری بود ؟
شوخی میکنی؟؟؟؟
تا واکسیناسیون، مدیریت پاندمی وابسته به فرهنگ مردم است دولت کار زیادی نمی توانست انجام دهد.
تهویه هوای محیط های بسته مخصوصا بیمارستان ها و مترو خیلی بد بود. درصورتیکه هزینه زیادی نمی برد.
برای سنین بالای 50 سال باید از واکسنی غیر از سینوفارم استفاده می شد آسترازنکا موثرتر بود شخصا کسی را می شناسم تا قبل از واکسیناسیون خیلی مراقب بود و کرونا نگرفت بعد از دریافت 3 دوز سینوفارم، گمان کرد ایمن شده اما کرونا گرفت و پس از 60 روز عذاب در بیمارستان، مُرد.
مدیریت در ساخت واکسن داخلی بسیار فاجعه بار بود. اتلاف سرمایه زیاد صورت گرفت. امیدوارم این تجربه گران به باد فراموشی سپرده نشود.
کشته های ایران را به نسبت جمعیت با کشور های دیگر مقایسه کنید اون وقت کارایی بدست میاید. حتما تعداد کشته های ایران در صدر و ناکارآمدی رتبه اول رادارد.
ایمنی گله ای
البته از تلاش کادر درمان نباید گذشت که در روزهای اوج با زندگی خودشون بازی میکردند. اما مدیران تنها کاری که کردند این بود که صبر کنند تا هر کی میخواد بگیره و هر کی میخواد بمیره. هر چی فکر میکنم کاری نکردند که بقیه نکرده باشند.
اگر امارهای واقعی از مرگ و میر روزانه و تعداد افرادی که دیابت بعد کرونا گرفتند اعلام شود از اخر اول هستیم به حول و قوه الهی
امارها را تقسیم بر دوازده کرده اید و خودتان را تحسین می کنید مطمین باشید بزودی تمام امار واقعی با اسامی متوفیان فاش خواهد شد. انروز همگان می فهمند چگونه مدیریت کردید.
آقا چرا بعضی این قدر خود باخته هستند انصافا بسیار خوب عمل شد هم دولت جدبد و هم کادر درمان بسیار خوب عمل کردن. نسبت به نرم دنیا عملکرد هم دولت هم مردم و هم واکسنهامون خوب بود. ما هم صاحب فناوری واکسن شدیم و هم بیماری رو شکست دادیم این موفقیت بسیار بزرگی است. والبته با وجود تحریمی که اجازه ورود واکسن و انتقال پول برای خرید واکسن را تا مدتها نمیداد و الان هم برای جلوگیری از رسیدن ما به منافع فروش واکسن از تایید واکسنهای ما سرباز میزنه. دوستانی که عراق و پاکستان و اینها رو میگن اصلا اونها سیستم بهداشتی ندارن که بتونن حتی ثبت کنن تعداد مریض رو چه برسه به مبارزه واقعا از رفتار بعضی تعجب میکنه ادم اینقدر عناد برای چه؟ به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خیلی عالی بود دستشون درد نکنه و تجربه خوبی بود بعضی رفتارها رو هم درست کرد مثل ۳ نفر نشستن تو تاکسی یا حفظ فاصله اجتماعی و همدردی انصافا عالی بود عالی بود عالی بود.
روزی 700 نفر مرد، نزاشتن واکسن بیاد
میخوای نمره 20 بگیرن
صفر هم زیاده
واکسن رو بنا به دلایل سیاسی با تاخیر وارد کردید
آمار تلفات دقیق نیست
کرونا خودش ضعیف شده وگرنه این آب نمک که بعنوان واکسن ما ترزیق کردیم فکر می کنم واکسن خوبی نبود
در کل خود فکر نکنم مدیریت خاصی از سوی دولتمردان صورت گرفته باشه البته مستعان رو ساختن که در اوج کرونا باعث شادی مردم جهان شد و یک میلیارد دلاری که برای ساخت واکسن برکت هزینه شد( روی کاغذ) و در این اوضاع عدم فروش نفت باعث خوشحالی برادران ارزشی شد
در پایان از ویروس ممنونم که فعلا گویا آتش بس داد وگرنه ما روزی ۷۰۰ و ۸۰۰ کشته می دادیم
با سپاس و قدر دانی از کادر درمان ، واقعا خیلی زحمت کشبدن ولی مدیریت مسئولین به هیچ وجه رضایت بخش نبود
خجالت بکشید بابا ، مدیریت ؟ شما چیتون مدیریت داره که این داشته باشه
در مدیریت کلان و سیاستگذاری ضعیف بودیم. اما در تطبیق خودمون با شرایط بد نبودیم. به نظر من وزارت بهداشت و امنیت ملی یه بازنگری در استاندارد های برخوردی با انواع بیماری ها باید داشته باشند که منجر به چنین فجایعی نشیم.
در کل دولت و مخصوصا وزارت بهداشت مامور اجرای دستورات سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی بود و مردم بیچاره این وسط گوشت قربانی بودند آمار نشان می دهد کشورهایی که با سازمان بهداشت جهانی همکاری نکردند وضع بهتری دارند حتی عراق و یمن که در حال جنگ می باشد
فهمیدیم سیاست زدگی در جای جای حکومت ایران وجود دارد که حتی در انتخاب بین سیاست و جان مردم ایران٬ سیاست ارجحیت دارد.
با سلام
سپاس فراوان از کادر زحمت کش و فداکار درمان، اما نکاتی که در مدیریت این پاندمی در ایران به چشم می خورد، نبود مدیریت واحد و متمرکز، سو استفاده از این بیماری برای گمراه کردن و فریب دادن مردم از جمله مداخله پزشک نماهای بی سواد و پرادعا و دانشمند نماهای فرصت طلب که به عنوان نمونه به تجویز ادرار شتر و روغن بنفشه و کرونا یاب مستعان می توان اشاره کرد. جلوگیری از ورود به موقع واکسن به کشور و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان به علت اهمال کاری و سیاسی بازی و توهم توطیه، عدم رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در دوره کرونا که بسیاری از آن ها شغل خود را از دست دادند و صدمات سنگین مالی را متحمل شدند، سواستفاده دولت از این موقعیت برای جریمه خودروها و کسب درامد
به طور کلی نمره دولت در این قضیه بسیار ضعیف است
مدیریت واقعا روتون میشه بگید. تو هر خانواده ای یکی دوتا فوت کردن به دلیل فقط و فقط عدم مدیریت کسانی که فقط حرف الکی و تصمیمات اشتباه گرفتن
کنترل، مدیریت ، چه واژه هایی به کار میبرید که ۴۳ ساله وجود نداره
کدوم مدیریت کل شرکتها داشتند سبقت می گرفتند برای ثبت کشف واکسن و تولیدش ملت ایران به صورت طبیعی واکسینه شد و بابت این ایمنی هزاران نفر قربانی شدند هر سخص در ایران یک . دو وحتی بیشتر به این ویروس آلوده شد. و برای ودلتمردان پول خوبی داشت
در این ارتباط چند مورد بسیار حایز اهمیت هست. اول اینکه وزارت بهداشت جزو نادر وزارتخانه هایی هست که به علت ماهیت خود اجبارا می بایستی از نیروهای تحصیل کرده در بسیاری از سمت ها استفاده کرد و همچنین ستاد کرونا هم توسط تحصیلکرده ها اداره میگردید. ایران هم جز کشورهایی هست که کادر درمان بسیار متنحرتری از خیلی از کشورهای حتی پیشرفته دارد. این امر نشان دهنده موفقیت علم را نشان می دهد و معمولا سیاسی بازی تاثیر کمتری در مقایسه با دیگر وزارت خانه ها دارد. این موضوع هم خیلی ارتباط به دولت رئیسی و یا روحانی ندارد. دوم اینکه در ارتباط با واکسن و ورود آن مطمینا ین ورود و آماده کردن زیر ساختها از شروع کرونا انجام پذیرفته و یک دفعه و ناگهانی با تغییر دولت ورود واکسن انجام نپذیرفته. پروسه ورود دارو و واکسن در ایران پروسه طولانی مدت هست و این موضوع که با تغییر دولت یک دفعه انجام شده کمی بی انصافی هست. سومی مورد هم ادامه استفاده از مبانی علمی و ادامه آن و بعلاوه حمایت دولت جدید هم تاثیر گذار بود. سومین مورد انصافا فداکاری کادر درمان و در کنار آن عملکرد مردم هم بسیار بسیار تاثیر گذار بود
افتضاح واقعی
عدم کنترل مرزها
عدم بیمار یابی فعال
عدم اطلاع رسانی مناسب و علمی
ضعف زیر ساختهای بیمارستانها و قرنطینه به نحوی که یک بیمار کل خانواده را بیمار می کرد
کمبود و فشار زیاد کادر درمان
کمبود دارو و حتی سرم و قرص های معمولی
و....
واقعا از زحمات کادر درمان سپاسگزارم ولی واقعا وزارت بهداشت کاری نکرد
اول بايد قدردان كادردرنان باشيم
دوم امار تست دركشور ما باتوجه به جمعيت نسبت به اكثر كشورها كمتره وقتي تست كمتر بگيري قطعا امار دقيق نداري
ضمنا الان درتمام دنيا فروكش كرده ولي استاديومهاي كشورهاي اروپايي هنگام بازيهاي فوتبال ومقايسه با استاديومهاي كشور ما به استثنا سلام فرمانده گوياي همه چي هست
تو رو خدا یه بارم این نظرسنجی ها رو بدید مسئولین بخونند
***** با توکل به خدا ، با تکیه بر علم و دانش و همبستگی ملی:
«خواستیم و توانستیم».

1- زحمات کادر درمان
2- حمایت تیپهای مذهبی و در راس آنها رهبر انقلاب (برخلاف آنچه که در ابتدای امر میخواستند القا کنند که مذهبیون ، مخالف علم و دانش هستند و ...)
3- انسجام ملی
4- توکل به خدا
5- تلاش و کوشش جوانان و نخبگان.

خلاصه اینکه ، با توکل به خدا ، با تکیه بر علم و دانش و همبستگی ملی:
«خواستیم و توانستیم».
.
افتضح یفتضح افتضاح
اینکه بعضیها از «ممانعت از ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی» بعنوان اشتباه یاد میکنند ، نشانه عدم اطلاع از ذات پلید این کشورها است. چرا باید به کشورهایی جنایتکار که دارو به ما «نمیفروشند» ، اعتماد کنیم که واکسن رایگان به ما بدهند؟؟؟ هرچند بعضیها آب مقطر و سم آمریکائیها رو هم واکسن میدونند و واکسن خودی را آب مقطر!!! چون که برای این جماعت حقیر ، آمریکا و غرب همیشه نایس و زیباست. حتی جنایتهای آنها را هم زیبا میبینند.
یعنی حتی اگه آمریکا الان بیاد کل مردم ایران را هم قتل عام بکند این جماعت یه توجیهی واسه جنایت آمریکا ارائه میکنند که خود آمریکا هم انگشت به دهان بمونه!!!!
کرونا و متروپل و امثال اینها برای سرگرم کردن مردم بسیار چیز خوبی بود و سریالهای مسخره ای که هر وقت دوست دارن پخش میکنن و هر وقت دوست ندارن پخش نمیکنن در کل مردم رو خوب سرکار گذاشتن
99% کادر درمان در ایران قاتلینی هستند که به عمد جان مردم را گرفتند و همه روسای آنها باید در دادگاه در برابر بیش از 300 هزار خانواده ای که داغدار شدند، پاسخگو باشند. مقایسه ساده آمار اعلامی ایران و کشورهای دیگر نشان میدهد که نه تنها عملکرد ایشان قابل دفاع نبوده است بلکه باید محاکمه ایشان انجام و حداقل روسای آنها (به ویژه وزیر سابق) به مرگ خود، خانواده، فرزندان و نزدیکان محکوم بشوند ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
کادردرمان یامدیریت درمان
فاجعه مدیریت کرونا در کشور را با مقایسه آمار کشور با کشورهای بحران زده همچون عراق و افغانستان دریابید .
ایثار و فداکاری کادر درمان ستودنی بوده و هست و در تاریخ ثبت خواهد شد ولی ای کاش فرمان واردات واکسن چند ماه زودتر صادر می شد و جلوی مرگ چندین هزار نفر را می گرفت
اگر عالیجنابان نمکی و برکت سازان نمایشی جلوی واردات واکسن را نمی گرفتند خیلی خیلی بهتر بود
از نظر میزان فوتی کرونا به نسبت جمعیت، خیلی وضع بدی داریم حتی بالاتر از هند،
باید ریشه یابی شود تا در آینده سیستم بهداشتی درمانی و مدیریتی ما اصلاح شود.
مزخرف. واقعا مدیریت بدی بود. عملا هیچ مدیریتی نشد.
اوایل بسیار ضعیف در ادامه بهتر شد
مدیریت چه کسی راارزیابی کنیم؟کسی که دستورممنوعیت واکسن رادادیاکادردرمان زحمتکش وبیچاره که باحداقل امکانات پای کاربودن؟
چه‌ مدیریتی؟ صدو‌‌ پنجاه هزار نفر را به کشتن دادین!!! بیماری خودش داره از بین میره ! واکسیناسیون دیرهنگام و کیفیت پایین بود! عرضه ی اجرای پروتکل ها را هم‌ نداشتید! مردودین!!!!
اشتباه کردم جان مردم ایران رو نجات دادم
بیشتر نظرات احساسی ؛جهت دار؛وغیر کارشی بود.علت هم درفقدان اطلاع رسانی شفاف از طرف دولت میباشد (هم دولت قبل وهم دولت فعلی) اما چند نکته موثر در گسترش اپیدمی غیر قابل انکار است .که متاسفانه مربوط به دولت قبل میباشد.اول قرنطینه دیر هنگام وادامه پرواز هواپیما های ایران به چین.دوم تاخیر در اعلام بیماری در حدود دو تا سه ماه به دلایل نا معلوم.سوم نداشتن اطلاع از ظرفیت تولید واکسن داخلی وبه تبع آن تاخیر در واردات واکسن..... الان هم کافیست تا تعداد تلفات کشورها را به تناسب جمعیت شان اعلام کنید تا ببینید کدام کشور موفق تر بوده
بسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیاربسیار بد
چنان بیماری و امار و ارقام رو مدیریت کردیم دنیا حیرت کرد....۷ واکسن ساختیم.......و کلیت تجربه مدیریت خودرو در مدیریت کرونا خودش رو تکرار کرد
مدیریت ؟!!:)) مثل همیشه سیاسی و سیاست زده
خداییش ما برای همه چیز حتی دارو هم تحریم بودیم. با این شرایط سخت به نظرم رضایت بخش بوده.
مدیریت ؟ گذاشتن روزی 700 نفر فوت کنه مدیریت ، خودش تمام شد
فقط شعار پوچ دادند و از خودشون تشکر کردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار