بازدید 6214

ثبت‌نام وام مستأجران از چه زمانی آغاز می‌شود؟

وزیر راه و شهرسازی گفت که بین ۴۰ هزار تا ۷۰ هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن دهک‌های پایین پیش‌بینی شده که به زودی مردم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲ 01 June 2022

به گزارش تابناک، رستم قاسمی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن اظهار کرد: در مورد بحث اجاره بسته اجاره‌بها تهیه و در ستاد تنظیم بازار تصویب شده است که به موجب آن سقف ۲۵ درصدی برای افزایش نرخ اجاره‌بها در تهران و شهرهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: آژانس‌های مسکن باید کارت‌های تخصصی و اعتباری از وزارت مسکن بگیرند و در سامانه مسکن ثبت‌نام کنند تا همه فعالیت‌ها رصد و کنترل شود و با وجود این سامانه می‌دانیم که به عنوان نمونه یک باب مسکن متعلق به چه کسی است و آن را با چه رقمی اجاره داده و حتماً باید اینها در سامانه ثبت شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: ۵۶۰ هزار واحد مسکونی خالی به وزارت دارایی معرفی شده است که از این میزان هزار واحد اعتراض کردند و در حال بررسی است و از مالکان مابقی خانه‌ها اعتراضی دریافت نشده است.

قاسمی با بیان این‌که حدود ۴۰۰ هزار خانه خالی جدید نیز گزارش شده است، افزود: خانه‌های خالی به‌گونه‌ای باید دیده شده که اگر اجاره ندهند ضرر سنگینی می‌کنند و اجرای این قانون فواید و آثار بسیار خوبی خواهد داشت.

وی در رابطه با آخرین وضعیت طرح احداث چهار میلیون مسکن از سوی دولت سیزدهم توضیح داد: درباره نهضت ملی مسکن با آقای رئیس جمهور جلسه داشتیم و قرار است تولید مسکن در کشور در دو بخش دو میلیونی را آغاز کنیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد از خاک‌برداری تا سقف‌کاری ساختمانی را در دست اجرا داریم.

وی ابراز امیدواری کرد تا ۲۸ خرداد که سالگرد آغاز به کار دولت است،‌ این میزان به حدود ۲ میلیون برسد تا در پایان کار دولت این وعده محقق شود و تأکید کرد نخستین سری این واحدها نیز از مهر ماه امسال تحویل خواهد شد و پس از آن به‌تدریج واحدها ماهانه به صاحبانش واگذار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر