بازدید 10960
مهرداد سراجی چگونه آمد و چرا زود رفت؟

ظهور و سقوط برق‌آسای یک مدیر سیاسی درفوتبال ایران

سرنوشت سراجی در این تجربه کوتاه، ضرورت دوری از مشاوران کم تجربه و اطرافیانی که منافع فردی را دنبال می‌کنند، گوشزد می‌کند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 31 May 2022

‏عمر مدیریت در فوتبال ایران کوتاه است و این را بارها شنیده ایم اما یک مورد نادر از چنین نمونه‌ای پیدا شده که رکوردهای کوتاه گذشته را شکسته است.

به گزارش تابناک ورزشی، ظهور و سقوط ‎مهرداد سراجی در فوتبال اعجاب‌آور است؛ مسوول دفتر اسبق علی سعیدلو معاون احمدی‌نژاد و رئیس سازمان تربیت بدنی، دوم مهر سال ۹۹ بدون کمترین تجربه مدیریتی در فوتبال، در کمال تعجب مدیرعامل باشگاه سایپا شد.

ظهور و سقوط برق‌آسای یک مدیر سیاسی درفوتبال ایران

او دهم اسفند۹۹ این شگفتی را مضاعف کرد و در انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال عضو هیات‌رئیسه شد! آن هم با رایی بیشتر از محمدرضا ساکت بازنشسته و خبره که  به مراتب از او نفوذ بیشتری در میان اعضا داشت!

سراجی به طی نمودن پله‌های ترقی ادامه داد و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ رئیس فوتسال ایران شد تا بدون حتی یکروز سابقه در این رشته با اهالی اش طرف شود. رابطه‌ای که چندان دوام نیاورد و به درگیری با شهاب‌الدین عزیزی خادم و برخی چهره‌های معروف فوتسال ایران منجر شد.

 شاهکار بزرگ در ۲۸بهمن رقم خورد که پس از عزل عزیزی‌خادم او دوساعت سرپرست فدراسیون بود و این خبر نادرست را همه رسانه‌ها بدون منبع مطمئن منتشر کردند! فریب بزرگ با ماخذ یک خبرگزاری رسمی و حامی او که به شب نرسیده دروغ بودنش افشا شد.

او که سایپا را در لیگ برتر تحویل گرفت و به لیگ دسته اول فوتبال سقوط داد و به عنوان یکی از قعرنشین های لیگ یک به مدیر بعدی رساند، ۳۰بهمن ماه گذشته و دو روز بعداز نرسیدن به صندلی سرپرستی فدراسیون از مدیرعاملی باشگاهی نارنجی‌ها هم کنار رفت و سرانجام او امروز ۱۰خرداد ۱۴۰۱ از هیات‌رئیسه فدراسیون هم با رای مجمع عزل شد.

همه این اتفاقات و سرنوشت تنها در حدود یکسال و نیم رقم خورد و حالا اثری از این فرد در فوتبال ایران نیست. هرچند سابقه ورود سیاسیون به ورزش نشان داده که بعداز ورود، به این زودی و آسانی از فوتبال ایران دل نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد او با مشاوره های نادرست، جایگاه و پیشروی برق‌آسای خود را سطوح مدیریتی فوتبال را به خطر انداخت و جهت گیری اشتباه در ائتلاف‌ها و یا در ماجرای اختلاف شدید با عزیزی‌خادم با وجود موفقیت در حذف رئیس قبلی، خودش نیز در گرداب تغییرات و بازی‌های پشت پرده غرق شد. شاید بهتر بود چنین مدیر جوانی اینقدر تند نمی‌رفت و بجای مانور در سطح اول فوتبال ایران سعی می‌کرد ابتدا توانایی خود را در رده باشگاهی ثابت کند. حکایت او همان ضرب‌المثل جهش یک‌شبه است.

سرنوشت سراجی در این تجربه کوتاه، ضرورت دوری از مشاوران کم تجربه و اطرافیانی که منافع فردی را دنبال می‌کنند، گوشزد می‌کند. سراجی فرصت طلایی را با همنشینی این افراد سوزاند.

از این پس مهرداد سراجی را نیز همانند چهره‌هایی نظیر واعظ آشتیانی در مصاحبه‌ها و رسانه‌ها خواهیم دید و احتمال در اولین فرصت با مدیریت یکی دیگر از باشگاه‌ها به گود برمی‌گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی