بازدید 19252
۱
رییس بعدی فدراسیون فوتبال هشتم شهریور انتخاب می‌شود

استیضاح هیات رییسه یک قربانی داد / ابقای سه منتقد با رای اعتماد مجمع / حقوق ۲۳میلیونی یک مدیر سوژه فوتبال ایران شد

باید دید تا انتخابات هشتم شهریور، وزنه های قدرت در فدراسیون فوتبال به کدام سمت سنگینی می کند؟ آیا سه عضو رهاشده هیات رییسه از استیضاح، حالا در صدد تلافی برخواهند آمد یا اینکه همینجا بین طرفین صلح برقرار می شود تا منافع ملی در جام جهانی طعمه شکاف مدیریتی داخلی نشود.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ 31 May 2022

تلکیف سه دستورجلسه مهم در مجمع سرنوشت ساز امروز فدراسیون فوتبال ایران مشخص شد و به نظرز می رسد بعد از یک دوره پرتنش ، سرانجام ارکان فوتبال وضعیت و موقعیت کنونی خود را تا جام جهانی قطر شناسایی کردند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال از ساعت 9:20 صبح امروز (سه‌شنبه 10 خرداد) در آکادمی المپیک آغاز شد و تا ساعت 14:45 ادامه داشت.

یکی از مهمترین دستور جلسه های امروز، بحث بررسی عزل عزیزی خادم بود که طبق اعلام دبیرکل فدراسیون فوتبال و با استعلامی که از فیفا گرفته شد، مشخص شد رئیس معزول فدراسیون که از سوی کمیته اخلاق و تأیید استیناف دو سال محروم شده، نمی‌تواند به فدراسیون بازگردد. بدین ترتیب عزل موقت عزیزی خادم که توسط هیئت رئیسه انجام شده بود حالت قطعی به خود گرفت. در این مورد باید به استعلام های کلیدی کامرانی فر اشاره کرد که بابت آن هیچ اطلاع رسانی به جامعه خبری صورت نمی گیرد. حتی تا دیشب تصور می شد عزیزی خادم به عنوان مدعی می تواند در مجمع حاضر شده و از خودش در مقابل منتقدان و استیضاح دفاع نماید!

استیضاح هیات رییسه یک قربانی داد / ابقای سه منتقد با رای اعتماد مجمع / حقوق ۲۳میلیونی یک مدیر سوژه فوتبال ایران شد

استیضاح منتقدان هیات رییسه یک تلفات داشت

و اما اصلی ترین بخش جلسه امروز؛ رأی گیری درباره عزل ارکان فدراسیون فوتبال یعنی چهار عضو هیات رییسه به نام های احسان اصولی، احمدرضا براتی، مهرداد سراجی و طمهورث حیدری بود که گروهی از اعضای مجمع به شکل یک درخواست تقدیم دبیرکل کرده بودند. جنگی علنی بین دو جبهه متخاصم در راس فدراسیون فوتبال که بوی خطرات دخالت احتمالی فیفا را به مشام ها رسانده بود.

در نتیجه این رای گیری مشخص شد که به جز مهرداد سراجی دشمن شماره یک عزیزی خادم که به دشمن میرشاد ماجدی هم تبدیل شده بود، سایر نفرات با رای اعتماد مجدد مجمع در هات رئیسه ابقا شدند. حالا باید دید تا انتخابات شهریور ماه، وزنه های قدرت در فدراسیون فوتبال به کدام سمت سنگینی می کند. آیا سه عضو رهاشده از استیضاح، حالا در صدد تلافی برخواهند آمد یا اینکه همینجا بین طرفین صلخ برقرار می شود تا منافع ملی در جام جهانی طعمه شکاف مدیریتی داخلی نشود.

سراجی کسی بود که برای از رسمیت انداختن برخی از جلسات اخیر هیات رییسه، از حضور در آن امتناع یا غیبت کرد و باعث انتقاد شدید میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون شد که کمکی به بهبود اوضاع فدراسیون نمی کند. سراجی البته به جلسات برگشت اما غیبت سایر اعضا و زندانی شدن شهره موسوی جلسات را از رسمیت انداخت.

بهرحال مهرداد سراجی به همان سرعتی که در فوتبال ایران ظاهر شد و قدرت گرفت، به همان سرعت نیز صندلی های مدیریتی را پس داد و از صحنه فوتبال کشور کنار رفت! او بعد از سقوط باشگاه سایپا از لیگ برتر و رساندن این تیم متمول و پرآوازه به رده های پایین لیگ دسته اول ایران، کمیته فوتسال را هم در یک درگیری علنی به باند عزیزی خادم واگذار کرد و سپس پست عضویت در هیات رییسه را هم با رای مجمع از دست داد تا ناگهان محو شود.

 

تاریخ انتخابات سرنوشت ساز فوتبال قبل از جام جهانی

و اما آخرین موضوع مهم این اجلاس، تعیین تاریخ انتخابات بعدی فدراسیون فوتبال بود که با تصویب مجمع قرار شد این انتخابات روز سه‌شنبه هشتم شهریور امسال برگزار شود و دبیرکل باید هرچه سریع تر مقدمات اداری و تشریفات آن را مهیا سازد. بنابراین بزودی شاهد ثبت نام از نامزدهای پست های ریاست و هیات رییسه فدراسیون فوتبال خواهیم بود.

 

نتیجه عزل احسان اصولی: با 48 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 3 رأی مخدوش یا باطله رأی نیاورد و وی در هیئت رئیسه ماندگار شد.

نتیجه عزل مهرداد سراجی: با 54 رأی موافق، 26 رأی مخالف و یک رأی مخدوش یا باطله، از هیئت رئیسه رأی آورد. با توجه به یک رأی مخدوش یا باطه، آرای مهرداد سراجی از 80 رأی محاسبه شد که دو سوم آرای 80 رأی، 54 رأیی بود که به عزل او رأی موافق دادند. درباره عزل مهرداد سراجی پس از اینکه 54 رأی موافق عزل و دو سوم آرای معتبر مأخوذه را داشت، تردید به وجود آمد که آیا 54 رأی مأخوذه عزل او را قطعی خواهد کرد یا نه که پس از مشورت با نماینده فیفا، عزل سراجی قطعی شد.

نتیجه عزل طهمورث حیدری: با 38 رأی موافق، 43 رأی مخالف و یک رأی باطله یا مخدوش، به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز در سمت خود ابقا شد.

نتیجه عزل احمدرضا براتی: با 47 رأی موافق، 33 رأی مخالفت و 2 رأی باطله یا مخدوش به نتیجه نرسید و این عضو هیئت رئیسه نیز ماندنی شد.

توضیحات کلیدی کامرانی فر: حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در هنگام شمارش آرا اعلام کرد بر اساس بند 2 ماده 25 اساسنامه برای اعتبار یک مصوبه کسب اکثریت بیش از 50 درصد آرای مأخوذه کافی است، مگر اینکه در اساسنامه به گونه دیگری تصویب شده باشد. همچنین اعلام شد آرای سفید، آرای باطله و آرای الکترونیک به هر طریقی دستکاری شده باشد به علاوه آرای ممتنع به هنگام محاسبه، در محاسبه اکثریت قرار نمی‌گیرد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال طبق بند 4 ماده 37 نیز اعلام کرد رأی گیری در مورد پیشنهاد عزل در هیئت رئیسه/ مجمع عمومی باید به صورت مکتوب و مخفی باشد (که انجام شد) و پیشنهاد عزل در صورتی تصویب می‌شود که دو سوم آرای مأخوذه به آن رأی مثبت دهند.

کامرانی‌فر با این توضیح اعلام کرد آرای مخدوش، سفید یا باطله از جمع آرا از جمع آرا خارج می‌شود و با دو سوم آرای معتبر مأخوذه (نه آرای وارد شده به صندوق) به نتیجه می‌رسد.

دفاعیات اصولی در مجمع فدراسیون

احسان اصولی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که درخواست عزلش مطرح شده، گفت: بند 9 ماده 28 اساسنامه فدراسیون درباره نحوه دستور جلسه مجمع صحبت می‌کند. در آنجا آمده که دبیرکل فدراسیون بر اساس پیشنهادات اعضای هیئت رئیسه و اعضای مجمع پیشنهادات را در دستور جلسه قرار می‌‌دهد. آن چیزی که امروز در دستور جلسه قرار گرفته در 7 بند توسط اعضای مجمع بیان شده که از این 7 بند، 6 بند سؤال است. از لحاظ حقوقی وقتی واژه پیشنهاد دارید، آمده و اشاره‌ای به سؤال نشده،‌ لذا طرح سؤال در قالب پیشنهاد در دستور جلسه نقض بند 9 بند 28 است. در بند 7 عزل 4 عضو هیئت رئیسه مطرح شده است که در این خصوص نیز طبق بند 2 ماده 37 اساسنامه آمده است که پیشنهاد عزل باید به صورت مستدل همراه با دستور جلسه باید به فردی یا افرادی که مورد خطاب هستند برسد.

عضو هیئت رئیسه در ادامه گفت: باید گفت چه تخلفی صورت گرفته است و طبق مفاد اساسنامه باید در دستور جلسه قرار بگیرد ولی اتفاقی که رخ داده فاقد استدلال است. در خصوص تعداد جلسات هیئت رئیسه باید بگویم که (کامل) برگزار کنیم. درباره برگزاری مجمع سالیانه نیز یکی از تخلفات رئیس معزول فدراسیون هم همین بود که تاریخ هم تعیین شد ولی ایشان استنکاف کرد. کدام از این 4 نفری که امروز بحث عزل‌شان است، چه نقشی در عدم برگزاری مجمع عمومی داشته‌اند؟ اگر بوده برای همه بوده و به تمام اعضای هیئت رئیسه مربوط است و اینکه چرا فقط به 4 نفر ربط پیدا می‌کند جای سؤال دارد.

اصولی ادامه داد: مسئله‌ دیگری که گفته شده چرا مجمع در جریان مسائل مهم قرار نگرفته، طبق اساسنامه هر رکنی در فدراسیون اختیاراتش مشخص است. در هیئت رئیسه چه بندی از اختیارات مجمع را لغو کردیم؟ موضوع مشهد اساساً فقط به زمان ما بر نمی‌گردد. من مشهدی هستم ولی خیلی خنده‌دار بود که همه اتفاقات به من نسبت داده شده است. در سال 98 اعضای که در مشهد میزبان دوستان بودیم، جلسه هیئت رئیسه را داشتیم، آقای تاج در آنجا مصاحبه می‌کند که بازی ایران و هنگ‌کنگ را در مشهد برگزار می‌کنیم و مصاحبه ایشان موجود است.

وی یادآور شد: ورزشگاه امام رضا (ع) یکی از میزبان‌های تیم ملی به فیفا و AFC اعلام می‌شود و همچنین قرار بود بازی‌های ملی را در دیگر شهر‌ها نیز داشته باشیم. برای میزبانی جام ملت‌‌های 2027 نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا از 5 ورزشگاه ایرانی بازدید کردند. در گزارشی که مکتوب وجود دارد ورزشگاه امام رضا را به عنوان ورزشگاه سطح یک ایران و آسیا از لحاظ زیرساخت شهری و از جهت هتل و پرواز مشهد را به عنوان دومین شهر ایران انتخاب کردند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون اضافه کرد: از زمان آقای تاج این برنامه وجود داشت که بازی‌های ملی در نقاط مختلف کشور برگزار شود و همچنان این برنامه را خواهیم داشت. وقتی دیدیم تاییدیه فیفا و زیرساخت خوبی وجود دارد با هماهنگی بازی را مشهد برگزار کردیم. 72 ساعت پیش از بازی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می‌کند بازی با حضور تماشاگران برگزار شود. اگر درباره برگزاری بازی نکته‌ای است؛ بفرمایید. من به عنوان عضو هیئت رئیسه می‌گویم ونه به عنوان رئیس هیئت فوتبال خراسان یا عضو مشهدی فدراسیون. همه اتفاقات بیرون از ورزشگاه بود و بلیت‌فروشی با مجوز انجام شده بود.

اصولی گفت: مجموع سؤالات نشان نمی‌دهد که نقش 4 عضوی که مشخص شده‌‌‌اند چه بوده است؟ اعضای مجمع! خواهش می‌کنم نسبت به این موضوع از خودتان سؤال کنید نقش این 4 نفر یا اصولی چه بوده است؟ از خودتان سؤال کنید تا خیلی از مسائل برای‌تان روشن شود. ببینید چه کسی این جریان را هدایت می‌کند.

دفاعیات حیدری در مجمع فدراسیون

طهمورث حیدری در دفاع از خودش بابت درخواست عزل عنوان کرد: به استناد بند 2 ماده 37 اساسنامه پیشنهاد عزل باید مستدل و تحویل اعضای مجمع و هیئت رئیسه قرار گیرد و به آن اعتراض دارم و جوابیه خود را با احترام جهت برطرف کردن دغدغه عزیزان اعلام می‌کنم. اعضای محترم جویای علت میزبانی شهر مشهد مقدس در دیدار تیم ملی فوتبال مقابل لبنان شدند، در جواب باید بگویم که برگزاری دیدار تیم ملی در شهر مشهد مقدس و یا هر شهر دیگر از اختیارات دبیرکل و سرپرست فدراسیون فوتبال است.

وی ادامه داد: مصوبه هیئت رئیسه واقعا عجیب است، آیا این پیشنهاد طبق این ماده موضوعی برای عزل اینجانب به عنوان مسئول کمیته امور استان‌ها است؟ دوستان و نامبردگان محترم جویای علت اعزام 10 نفر از کارکنان فدراسیون به قطر در زمان قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی شده‌اند، در پاسخ به این عزیزان اعلام می‌کنم که طبق بند 4 ماده 67 اساسنامه این موضوع در حیطه اختیارات دبیرکل فدراسیون فوتبال است و هیچگونه نیازی به مصوبه هیئت رئیسه ندارد. در بخش دیگری عنوان کردند که جلسات هیئت رئیسه در یک سال گذشته برگزار شده؟ باید بگویم که حداقل 10 جلسه برگزار شده که اسناد آن هم در دبیرخانه فدراسیون فوتبال موجود است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: ضمن تشکر از زحمات شهاب‌الدین عزیزی‌ خادم و اعضای محترم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، در راستای ارتقای فوتبال بانوان، آقایان، تیم‌های پایه و همچنین حضور تیم ملی در جام جهانی قطر، طبق تصمیمی جمعی تصمیم به عزل موقت رئیس فدراسیون فوتبال گرفته شد و در عین حال اذعان می‌کنم تیم اجرایی فدراسیون فوتبال با زحمات شبانه‌روزی شاید نتوانست دغدغه‌ها و خواسته‌های اهالی فوتبال را اجرا کند.

حیدری خاطرنشان کرد: در سال منتهی به جام جهانی نیاز به حمایت همه‌جانبه شما اعضای مجمع در راستای تقویت تیم ملی و ایجاد همدلی و وفاق ملی وجود دارد، مقتضی است که با توجه به بندهای اساسنامه، وظایف مختلف اعضای هیئت رئیسه، اختیارات دبیرکل، اختیارات رئیس و سرپرست فدراسیون فوتبال، مانند همیشه با اتخاذ تصمیم منطقی و همیشگی خود به اعتلای بیش از پیش فوتبال کمک شایانی کند. در حوزه عملکرد کمیته امور استان‌ها اعلام می‌کنم که از مرداد 1400 تاکنون 19 مجمع انتخاباتی و عمومی با هماهنگی رئیس فدراسیون فوتبال (عزیزی خادم) و سرپرست فدراسیون فوتبال (ماجدی) و هماهنگی با دبیرکل انجام دادم و سفارشات مختلف کمیته امور استان‌ها که به اذعان بیشتر دوستانه از جمله کمیته‌های موفق فدراسیون فوتبال بوده است، آماده کرده‌ام و تقدیم رئیس مجمع می‌کنم.

دفاعیات براتی در مجمع فدراسیون

 احمدرضا براتی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نسبت به بخش دوم بند 14 دستورجلسه مجمع درباره عزل خودش و همکارانش اعتراض و اعلام کرد که بر اساس طبق بند 2 ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال، پیشنهاد عزل باید مستدل باشد و همراه دستور جلسه برای اعضای هیئت رئیسه و مجمع ارسال شود. او گفت: هیچ دلیلی برای عزل بنده و همکارانم اعلام نشده است و پیشنهاد دهندگان سؤالاتی را در خصوص ریاست قبلی و سرپرست فعالی ارائه کرده‌اند که ارتباطی به بنده و همکارانم در هیئت رئیسه وجود ندارد. براتی تأکید کرد که پیشنهاد عزل در دستورجلسه مجمع غیر قانونی بوده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه اعلام کرد همین موضوع را به زبان انگلیسی به نماینده فیفا و AFC اعلام می‌کند که این مسئله مورد اعتراض اعضای مجمع قرار گرفت. با این حال براتی به صحبت‌های خود ادامه داد و سپس از نمایندگان بین‌المللی درخواست ضبط اتفاقات را داشت و اعلام کرد آن چیزی که می‌خواسته را به نمایندگان فیفا و AFC گفته است.

براتی تأکید کرد که درج عزل او و سه عضو دیگر هیئت رئیسه خلاف اساسنامه و غیر قانونی بوده و صرفاً برای احترام به سؤال کنندگان، سایر اعضای مجمع و آگاهی عمومی پاسخ سؤالات را خواهد داد. براتی نسبت به این سؤال که چرا تصمیمات سرنوشت ساز در خصوص فوتبال کشور به اطلاع اعضای مجمع نرسیده است گفت که این سؤال کلی بوده و باید در عملکرد فدراسیون مورد بررسی قرار بگیرد و اتفاقات مربوط به زمان ریاست قبلی هم وقتی ارتباطی وجود نداشته، قابل اعلام به اعضای مجمع نبود.

براتی در خصوص سؤال دیگری مبنی بر عدم برگزای مجمع از سوی هیئت رئیسه اعلام کرد که این وظیفه رئیس، دبیرکل و سرپرست فدراسیون فوتبال است و هیئت رئیسه بارها در این خصوص درخواست کرده بود. ضمن اینکه برگزاری مجمع مستلزم آماده شدن صورت‌های مالی و بودجه فدراسیون فوتبال بوده است که وظیفه دبیرکل بوده و این اتفاق رخ نداده بود و مورد اعتراض مجمع هم قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد که 9 جلسه هیئت رئیسه در سال برگزار شده و برگزاری یا عدم برگزاری جلسه هیئت رئیسه هم برعهده رئیس و دبیرکل فدراسیون است.

براتی در خصوص برگزاری دیدار ایران و لبنان در مشهد نیز اعلام کرد که اعضای هیئت رئیسه دخالتی در این زمینه نداشتند و سرپرست فدراسیون فوتبال تصمیم مدیریتی اتخاذ کرد و با ارسال نامه به استاندار خراسان رضوی این اتفاق را رقم زد. عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت مالی و سفر به قطر نیز اعلام کرد هیئت رئیسه نیز در این زمینه اطلاعی نداشته است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اعتراض طالقانی نسبت به دریافت حقوق 23 میلیونی از فدراسیون فوتبال با وجود داشتن پروانه وکالت اعلام کرد که او علاوه بر وکالت داور ورزشی در کشورهای سوئیس، مالزی، قطر، انگلیس و ایران است و بابت تمام این کارها حقوق دریافت می‌کند. براتی همچنین تأکید کرد که شاید در یک پرونده معمولی 200 میلیون حق وکالت بگیرد و چرا انتظار دارید که مجانی در فدراسیون کار کند؟ وی همچنین اعلام کرد که قرارداد او در زمان حضور خودش در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بسته شده و در زمان عزیزی خادم ادامه پیدا کرده، اما حقوق گرفته و زیر میزی نگرفته است. وی سپس درخواست کرد که اعضای مجمع از اعضای هیئت رئیسه که دنبال حقوق داوران، باشگاه‌ها و استان‌ها بوده است، حمایت کنند و نه اینکه دنبال عزل آنها باشند. وی همچنین اعلام کرد که بیمه او از فدراسیون فوتبال نیست و صرفاً بیمه تکمیلی دارد که از حقوقش کسر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ای بابا بیست و سه ملیون حقوق چیزی نیست خانم میقانی در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک طی سال ۱۳۹۹الی ۱۴۰۰ هرماه ۲۰ الی ۲۹ ملیون حقوق می گرفت ولی اب از اب تکان نخورد تازه به فرهنگستان ادب فارسی انتقال دادند جالب تر از ان استانقدس رضوی هیچ نظری نداد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان