بازدید 6937

آغاز به کار صندوق حمایت از توسعه محصولات زراعی دیمزار‌ها توسط ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهادکشاورزی/ اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردتومانی صندوق برای جهش تولید در ۱۰ میلیون هکتار دیمزار

دیمزار‌ها ارزش ویژه‌ای دارند و از آب سبز استفاده می‌کنند و اقشار مشغول در این دیمزار‌ها نجیب و زحمتکش هستند و با این طرح به این اقشار کمک شایانی می‌شود؛ این طرح همچنین در راستای تولید ملی می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده داشته باشد، از آنجا که درحال حاضر جهان دچار چالش امنیت غذایی شده، نگاه و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان مرکز پیشران در این حوزه، جای تقدیر دارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 31 May 2022

آغاز به کار صندوق حمایت از توسعه محصولات زراعی دیمزارها توسط ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهادکشاورزی/ اعتبار 2000 میلیاردتومانی صندوق برای جهش تولید در 10 میلیون هکتار دیمزار

صبح امروز در شصت و دومین جلسه "ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارها" که با حضور سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، وزیر جهاد کشاورزی و معاونان و مدیران ارشد هر دو مجموعه در محل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اساسنامه صندوق حمایت از توسعه زراعت در دیمزارها رونمایی شد و این صندوق به طور عملیاتی آغاز به کار کرد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با بیان این‌که باید با تولید محصولات استراتژیک به ایجاد امنیت غذایی در کشور کمک کنیم، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی مناطق روستایی و دورافتاده کشور و کمک به حفظ استقلال اقتصادی، طرح ملی جهش تولید در دیمزارها را با مشارکت وزارت جهاد کشاورزی از سال پیش آغاز کرد، سال گذشته این طرح به صورت آزمایشی اجرا و سال دوم طرح، با تایید مقام معظم رهبری آغاز شده است.

عارف نوروزی افزود: ستاد اجرایی و وزارت کشاورزی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار را هدف قرار داده بودند که تاکنون ۲.۵ میلیون هکتار از آن محقق شده و ۱۰۰ هکتار نیز در دوماه آینده زیر کشت قرار می‌گیرد، با توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی داشته‌ایم، این رقم را تا پایان سال به ۵.۲ میلیون هکتار افزایش خواهیم دید.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان، امسال ۳۶۰ و سال آینده ۵۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این طرح اختصاص داده و میدهد..

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام داد: هدف‌گذاری پنج ساله ستاد رسیدن به ۱۰ میلیون هکتار دیمزار و ۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور است.

نوروزی با اشاره به آغاز به کار عملیاتی صندوق حمایت از توسعه محصولات زراعی در دیمزار‌ها اعلام کرد: اعتبار اولیه این صندوق ۱۰۰ میلیارد تومان و سقف اعتبار آن ۲هزار میلیارد تومان خواهد بود..

وی ادامه داد: حمایت‌ها و کمک‌های بلاعوض ستاد و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی ادامه خواهد داشت و با اجرای این طرح بزرگ می‌توان معبری برای کشور ایجاد و به همه یادآوری کرد که ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارد و می‌توانیم در مسیر خودکفایی و استقلال اقتصادی حرکت کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی نیز دراین مراسم با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور اظهار کرد: این طرح مشارکتی با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام ابتدا در ۵ استان آغاز و امسال در ۱۵ استان و در سطح کشت ۲.۶ میلیون هکتار گسترش یافته است.

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: دیمزار‌ها ارزش ویژه‌ای دارند و از آب سبز استفاده می‌کنند و اقشار مشغول در این دیمزار‌ها نجیب و زحمتکش هستند و با این طرح به این اقشار کمک شایانی می‌شود؛ این طرح همچنین در راستای تولید ملی می‌تواند اثرگذاری فوق‌العاده داشته باشد، از آنجا که درحال حاضر جهان دچار چالش امنیت غذایی شده، نگاه و حمایت ستاد اجرایی فرمان امام به عنوان مرکز پیشران در این حوزه، جای تقدیر دارد.

وزیرکشاورزی ادامه داد: با توافقی که امروز فی مابین ستاد اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، سطح کشت دیمزار‌ها تا پایان سال به ۵.۲ میلیون هکتار در تمام استان‌های کشور خواهد رسید. این طرح، بزرگترین طرح ملی کشور در مشارکت با مردم است. در این طرح ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و توسعه سطح بیمه‌ای و تقویت معیشت کشاورزان صورت می‌گیرد و خروجی آن افزایش تولید ملی کشور برای تامین امنیت غذایی است.

به گفته وی، امروز همچنین توافق شد که در راستای توسعه فناوری‌ها درحوزه کشاورزی، از فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز دراجرای این طرح استفاده شود و پژوهش درباره بذر‌های مناسب دیمزار‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

ساداتی‌نژاد تأکید کرد: طرح‌های مبتکرانه و روند مدیریت جهادی در ستاد اجرایی فرمان امام، قابل تقدیر و راهگشاست، طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور مورد تأیید و تأکید رهبرمعظم‌انقلاب است که نشان میدهد این طرح به لحاظ استراتژیک و ایجاد امنیت در زنجیره غذایی، بااهمیت و مهم است.

گفتنی است در راستای جهش تولید در دیمزار‌های کشور و احیای خاک حاصلخیز برای کشاورزی با آب سبز و رسیدن به خودکفایی و امنیت غذایی پایدار در کشور، طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور با ابتکار ستاد اجرایی فرمان امام تدوین و به تأیید مقام معظم رهبری رسید و پس از آن تفاهم‌نامه همکاری در زمینه طرح مذکور مابین وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹ منعقد و مراحل اجرایی آن درسال ۱۴۰۰ آغاز شد. تاکنون ۶۱ جلسه مشترک بین ستاد اجرایی و وزارت جهادکشاورزی با عنوان "ستاد ملی طرح جهش تولید در دیمزارها" برگزار شده و آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌ها و موانع درآن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر