بازدید 3586
۳

هیچ کمبود کالایی در بازار نداریم

رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: هم اکنون کالا به اندازه کافی موجود است اما برخی به دلیل افزایش قیمت سعی می‌کنند آن را وارد بازار نکنند و این امر موجب اختلال در عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴ 29 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به دلیل افزایش قیمت سیب زمینی و سایر صیفی‌جات در بازار گفت: وقتی کالا‌های اساسی گران می‌شود، این گرانی بر سایر کالاها بی‌تأثیر نیست و ما منتظر افزایش قیمت در تره بار و صیفی‌جات بودیم.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت نسبت به سال قبل جهشی بوده است، افزود: باید صادرات بلند مدت باشد چراکه وقتی بازار نابسامان می‌شود جلوی صادرات گرفته می‌شود و این در حالی است که صادرکننده ما قرارداد منعقد کرده است و متضرر می‌شود موضوع اصلی اینجاست هنگامی که به طور مقطعی صادرات را شروع و یا قطع می‌کنند، همین امر موجب نوسان قیمت در بازار می‌شود.

کارگر بیان کرد: وظیفه ما نظارت بر قیمت است و ما تعیین کننده قیمت نیستیم، تعیین کننده قیمت، عرضه و تقاضاست.

رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید برای میزان مصرف داخل و صادرات برنامه ریزی کند تا وسط سال این نظم به هم نخورد ولی متأسفانه این اتفاق هر از گاهی در جامعه روی می‌دهد و این موضوع نشان دهنده این است که برنامه ریزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه در صادرات و داخل کشور برنامه‌ریزی وجود ندارد، به همین دلیل در اجرا با مشکل مواجه می‌شویم.

کارگر با بیان اینکه در تهران شاهد کمبود عرضه نیستیم، گفت: هم اکنون کالا به اندازه کافی موجود است اما برخی (دلالان) به دلیل افزایش قیمت سعی می‌کنند آن را وارد بازار نکنند و این امر موجب اختلال در عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه مرکزی فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: حیطه ما حیطه نظارتی است. حیطه اصلی بنده در سطح شهر برای مغازه دار‌ها برحسب فاکتوری است که خرید می‌کنند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات از اعضای ما حتی از ارائه فاکتور دریغ می‌کنند یعنی می‌رویم خرید کنیم می‌گویند همین است که هست می‌خوای بخر نمی‌خواهی نخر، یعنی حتی فاکتور هم نمی‌دهند و اعضای ما بدون فاکتور می‌خرند و در سطح شهر جریمه می‌شوند.

کارگر گفت: اگر آن عرضه ناقصی که در میدان مرکزی خلأ ایجاد می‌کند بخواهیم درست شود، باید ساعت کارمان را درست کنیم یعنی در میدان مرکزی یک ساعت کار قرار دهیم، تا مجبور شود در آن ساعت بیاید و محصولات را عرضه کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
کمبودنیست چون پول نیست
با این گرانی توانی برای خرید برای مردم نماینده که کالایی کمبود پیدا کنه
مگه مشکل کمبود کالاست فقط یه چیزی یاد گرفتن میگن کمبود نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان