بازدید 19497
۹
پایان سلطه مربیان آلمانی با پیروزی آنچلوتی مقابل سومین غول انگلیسی

رئال مادرید شاخ لیورپول را هم شکست، جام چهاردهم روی کاکل کورتوا

فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ بین دو باشگاه پرافتخار تاریخ این رقابت‌ها با برتری رئال مادرید پایان یافت. آنچلوتی غیر از پاره‌ کردن نوار قهرمانی مربیان آلمانی، خودش رکورد جاودانه چهار بار فتح اروپا را بر جای گذاشت. کورتوا مرد اول فینال پاریس بود.
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۷ 29 May 2022

لیگ قهرمانان اروپا به رقابت‌هایی گفته می‌شود که هر سال بین قدرتمندترین باشگاه های فوتبال این قاره و دنیا برگزار می‌شود و در پایان معمولا رئال مادرید آن را فتح می‌کند!

به گزارش تابناک ورزشی، با کسب چهاردهمین قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا که در فصل ۲۰۲۲ این مسابقات رقم خورد، شاید تعریف سطر اول این مطلب چندان دور از انصاف نباشد. غول سفید مادرید این بار شاخ همه قدرت‌های اصلی قاره را شکست و بعد از شکست دادن اینترمیلان، پاری‌سن‌ژرمن، چلسی، منچسترسیتی و سرانجام لیورپول به جام شماره ۱۴ دست یافت تا در تاریخ این مسابقات دست‌نیافتنی تر شود.

لیورپول: آلیسون | الکساندر آرنولد، کوناته، فن دایک، رابرتسون | فابینیو، هندرسون، تیاگو | دیاز، مانه، صلاح

رئال مادرید: کورتوا | کارواخال، آلابا، میلیتائو، مندی ‌| کروس، کاسمیرو، مودریچ | والورده، وینیسیوس، بنزما 

 

رئال مادرید شاخ لیورپول را هم شکست ، جام چهاردهم روی کاکل کورتوا

در فینال بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه استاد دفرانس شهر پاریس میان تیم‌های لیورپول و رئال مادرید، این شاگردان کارلو آنچلوتی بودند که به سه سال سیطره مربیان آلمانی بر این مسابقات پایان دادند و با نتیجه یک بر صفر، شکست قرمز‌های آنفیلد را رقم زدند.

تنها گل این بازی در دقیقه ۵۹ توسط وینیسیوس جونیور با پاسی استادانه و تیز از فدریکو والورده به ثمر رسید.

در این بازی که به دلایل امنیتی (ورود گروه پرشماری از هواداران لیورپول به ورزشگاه بدون بلیت و درگیری هواداران دو تیم بیرون ورزشگاه که پلیس را مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور کرد) با نزدیک به ۴۰ دقیقه تأخیر آغاز شد، لیورپول به شیوه همیشگی خود، پرش از بالا و بازی هجومی را در دستور کار قرار داد و در سمت مقابل هم رئال مادرید مطابق معمول، چشم به ضدحملات دوخت و به وسیله همین تاکتیک هم بار‌ها تیم یورگن کلوپ را آزار داد.

 

رئال مادرید شاخ لیورپول را هم شکست ، جام چهاردهم روی کاکل کورتوا

در این مصاف مهیج؛ مرد اول میدان کسی نبود جز تیبو کورتوا که به تنهایی بیش از شش فرصت حتمی گل را از مهاجمان آماده لیورپول گرفت. پس از او نمایش خط دفاع شکننده مادرید در این مسابقه کاملا زیرورو شد و آلاباما در کنار میلیتائو تقریبا هیچ اشتباهی مرتکب نشدند.

به این ترتیب رئال مادرید پس از حذف چلسی در مرحله یک چهارم نهایی و منچسترسیتی در نیمه نهایی، سومین نماینده انگلیس را هم در کسب عنوان قهرمانی ناکام گذاشت تا خود برای چهاردهمین بار فاتح مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان شود. اما لیورپول که با انگیزه گرفتن انتقام شکست جنجالی چهار سال پیش خود مقابل همین رئال مادرید در فینال کیف پا به میدان گذاشته بود، باز هم در غلبه بر کهکشانی‌ها ناکام ماند و نتوانست هفتمین قهرمانی خود را کسب کند تا در کنار میلان به طور مشترک دومین تیم پرافتخار رقابت‌ها شود.

محمد صلاح ستاره مسلمان و مصری لیورپول که قول داده بود شکست چهار سال قبل مقابل رئال در فینال را تلافی کند، هر چه زد به در بسته گلر بلژیکی و غول‌پیکر مادرید خورد و بار دیگر ناکام ماند.

رئال مادرید شاخ لیورپول را هم شکست ، جام چهاردهم روی کاکل کورتوا

این نهمین تقابل میان رئال مادرید و لیورپول در لیگ قهرمانان (جام باشگاه‌ها) اروپا بود که با ثبت پنجمین شکست برای نماینده انگلیس به پایان رسید تا روند ناکامی‌های این تیم مقابل رقیب اسپانیایی ادامه پیدا کند و تعداد بازی‌های بدون برد متوالی‌اش برابر این تیم به شش مورد افزایش یابد. همچنین این سومین تقابل دو تیم در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا بود که حالا سهم رئال مادرید از آنها دو پیروزی است.

با این قهرمانی کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید که سال ۲۰۱۴ نیز با این تیم فاتح لیگ قهرمانان شده بود، ضمن تکمیل دوگانه‌اش با کهکشانی‌ها به اولین سرمربی تاریخ تبدیل شد که چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. این پنجمین قهرمانی رئال مادرید از زمانی است که کارلتو برای اولین بار به انتظار دوازده ساله کهکشانی‌ها برای فتح اروپا پایان داد.

قهرمانی دهم و چهاردهم رئال مادرید توسط کارلتو به دست آمد تا این مربی هم به پرافتخارین مربی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود. او دو قهرمانی همراه با میلان و دو قهرمانی همراه با رئال مادرید کسب کرده است.

 

آمار این بازی به شرح زیر است؛

تملک توپ
لیورپول: ۵۰ درصد
رئال مادرید: ۵۰ درصد

تعداد حملات

لیورپول: ۲۳
رئال مادرید: ۲۴

موقعیت‌های گلزنی
لیورپول: ۲۳
رئال مادرید: ۳

دقت پاس
لیورپول: ۸۷ درصد
رئال مادرید: ۸۵ درصد

تعداد پاس
لیورپول: ۶۱۷
رئال مادرید: ۵۳۰

پاس سالم
لیورپول: ۵۳۹
رئال مادرید: ۴۴۸

آفساید
لیورپول: یک
رئال مادرید: ۴

مهار توسط دروازه‌بان
لیورپول: صفر
رئال مادرید: ۹

مسافت پیموده شده توسط بازیکنان
لیورپول: ۱۱۴.۳ کیلومتر
رئال مادرید: ۱۱۱ کیلومتر

کارت زرد
لیورپول: یک
رئال مادرید: صفر

 

رئال مادرید شاخ لیورپول را هم شکست ، جام چهاردهم روی کاکل کورتوا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
جنگجویان مادرید با قتل عام انگلیسی ها فاتح اروپا شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ما خوشحالی ها و پیروزی هامون روهم باید به قتل عام تعبیر
میکنیم ! چرا اینقدر به فکر کشتن و له کردن و ان هستیم؟
درآمدهای زیاد نغتی یک کشور اسلامی باید هزینه تبلیغات هواپیمایی امارات شود که هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد. صهیونیست ها اینطوری سرمایه های مسلمان ها را به فنا می دهند و تیشرت برای اروپایی ها تهیه می کنند..
آفرین به اسپانیایها که پوز انگلیسیها را به خاک مالوندن.
آقا نگفتی چند چند شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
گزارش رو بخون بعد سوال کن
بليط تقلبي، ازدحام جمعيت، گاز اشك آور عليه مردم بليط در دست

آيا فرانسه از جام جهاني محروم مي شود ؟! البته كه نه!

فرق فرانسه و مشهد در اين است كه در فرانسه پليس موظف به اجراي قانون است. حالا قانون هر چي كه باشه و در مورد هر كي باشه. اين باعث ميشه رفتار پليس خيلي بيشتر مورد پذيرش باشه.
پليس ايران، گاهي قانون را اجرا مي كند و همواره براي اجراي قانون و عدم اجراي قانون مورد پذيرش كمتري است.
اگر پليس موقع برهم زدن كنسرت با مجوز قانوني، جلوي برهم زنندگان نظم و امنيت با اقتدار بايستد و به قانون عمل كند. اگر مقابل مانع شوندگان به ورود بانوان مجوزدار و بليط دار به ورزشگاه بايستد و سينه سپر كند براي اجراي قانون، گاز اشك آورش هم به جمع هواداران با بليط تقلبي مورد پذيرش خواهد بود. علاوه بر اين، موقع مقابله با شورش هاي معمولا هدايت شده با عامل خارجي هم مورد پذيرش بيشتري خواهد بود و بحران هاي ملي كمتري به وجود خواهد آمد.
به نظرم گزارشي تهيه كنيد با مضمون پليس، حافظ نظم و قانون براي همه. و در آن مزاياي اين موضوع و موانع و راهكارهاي آن را بررسي كنيد.
جامعه ي امروز، به پليس قانون مدار، فراجناحي و پاسخگو ( به مردم ) بسيار نيازمند است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
عزيزم سفسطه نكن..فرانسه با اغتشاش گران مبارزه كرد و مشهد با خانم ها......
ایول
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار