بازدید 109517
با نود و چهارمین روز حمله روسیه به اوکراین

آزمایش موشک کروز اَبَرفراصوت توسط روسیه/حضور 10 هزار نیروی نظامی روس در لوگانسک/قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است/ورود تسلیحات سنگین به اوکراین/قرار گرفتن کیسینجر در لیست سیاه اوکراین

نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶ 28 May 2022

حضور 10 هزار نیروی نظامی روس در لوگانسک/قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است/ورود تسلیحات سنگین به اوکراین

بین الملل تابناک: نود و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تماس سه‌جانبه پوتین با ماکرون و شولتز
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۸

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز شنبه در تماس تلفنی سه جانبه با همتایان فرانسوی و آلمانی، تحولات اوکراین را به بحث گذاشت.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کاخ کرملین در بیانیه‌ای نوشت، پوتین در تماس با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت، مسکو آمادگی دارد در صورت لغو تحریم‌ها علیه روسیه، صادرات کود و محصولات کشاورزی را از سر بگیرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین افزود، کشورش آمادگی دارد راه‌هایی برای تأمین غلات پیدا کند که یکی از این مسیرها می‌تواند از طریق بنادر واقع در دریای سیاه باشد.

پوتین به همتای فرانسوی و صدر اعظم آلمان هشدار داد، تأمین و ارسال تسلیحات برای اوکراین می‌تواند به افزایش بی‌ثباتی و وخامت وضعیت انسانی شود.

در بیانیه کرملین درباره این تماس تلفنی آمده است، پوتین به شولتز و ماکرون گفت روسیه آمادگی دارد گفت‌وگوها با اوکراین را از سر بگیرد.

آزمایش موشک کروز اَبَرفراصوت توسط روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۵

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد یک موشک کروز اَبَرفراصوت را با موفقیت آزمایش کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این وزارتخانه اعلام کرد کشتی جنگی «ادمیرال گورشکوف» یک موشک کروز ابرفراصوت «زیرکان» را با موفقیت از دریای بارِنت شلیک کرد.

وزارت دفاع روسیه افزود، این موشک با طی کردن مسافتی حدود هزار کیلومتر به هدف دریایی خود در دریای سفید اصابت کرد.

ماه گذشته بود که «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که مسکو درصدد تجهیز بیشتر نیروهای مسلح این کشور به تجهیزات و موشک‌‎های هدایت شونده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که این کشور در حال ساخت نسل جدید موشک‌های اَبَر فراصوت است. به گفته او، زرادخانه جدیدی برای انجام حملات از هوا، زمین و دریا طراحی شده است.

هشدار روسیه درباره عواقب اقدامات آمریکا در اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۴

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه درباره ارسال سامانه‌های موشکی آمریکایی به اوکراین هشدار داد.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، آنتونوف هشدار داد، ارسال سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه دوربرد به اوکراین توسط آمریکا، خطر تشدید درگیری در اوکراین را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

یک مقام آمریکایی روز جمعه خبر داد که انتظار می‌رود دولت بایدن اوایل هفته آینده تصمیم خود برای ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را اعلام کند.

به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، از جمله تسلیحاتی که انتظار می‌رود آمریکا در اختیار اوکراین قرار دهد سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه (MLRS) است که پرتابگرهای توپخانه‌ای متحرکی بوده که می‌توانند ده‌ها کیلومتر دورتر از هر سامانه کنونی که اوکراین در اختیار دارد به شلیک موشک بپردازد.

سفیر روسیه در واشنگتن در این‌باره گفت، ابتدا باید این ادعاهای رسانه‌ای تأیید شوند و تا به حال اعلام رسمی از سوی مقامات آمریکایی صورت نگرفته است.

آنتونوف ابراز امیدواری کرد «عقل سلیم حاکم شده و واشنگتن چنین گام تحریک‌آمیزی را اتخاذ نکند». او همچنین به هشدارهای مکرر دیگر همکارانش در وزارت امور خارجه روسیه درباره ارسال حجم بالای تسلیحات به اوکراین توسط کشورهای غربی اشاره کرد.

این دیپلمات روس گفت، در صورتی که گزارش رسانه‌ها درباره ارسال این سامانه‌های راکتی دوربرد به اوکراین صحت داشته باشد و دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا سامانه‌های MLRS و HIMARS را به آن‌ها تحویل دهند، نیروهای اوکراینی قادر خواهند بود شهرهای روسیه را هدف قرار دهند.

آنتونوف گفت، تداوم پمپاژ سلاح به اوکراین توسط آمریکا و متحدانش چشم‌انداز صلح در این کشور واقع در شرق اروپا را تضعیف خواهد کرد و مداخله فزاینده آمریکا در جنگ اوکراین ممکن است «عواقبی غیر قابل پیش‌بینی برای امنیت جهانی» داشته باشد.

او با اشاره به پیشروی نیروهای روس در اوکراین از مقامات کی‌یف و واشتگتن درخواست کرد «واقعیت را پذیرند» زیرا این کار «موجب پیشرفت در مسیر دیپلماتیک خاتمه به درگیری» خواهد شد.

 

رویترز: مذاکرات ترکیه با فنلاند و سوئد پیشرفتی نداشت
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۷

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه از مذاکرات بین مقامات ترکیه و هیات هایی از سوئد و فنلاند نوشت: مذاکرات برای فائق آمدن بر مخالفت آنکارا با عضویت این دو کشور نوردیک در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشرفتی نداشت و زمان از سرگیری مذاکرات معلوم نیست.

رویترز نوشت: یک مقام ارشد ترکیه روز جمعه به این رسانه گفته است که این مذاکرات روند ساده ای نیست.

وی افزود: طرف های مذاکره کننده باید گام های ملموسی را بردارند که این امر دشوار است. مذاکرات بیشتر ادامه می یابد ولی به نظر نمی رسد تاریخ مذاکرات چندان نزدیک باشد.

فنلاند و سوئد هفته پیش رسما درخواست عضویت در ناتو را با هدف تقویت امنیت خود در برابر حمله روسیه به اوکراین ارائه دادند.

هر 30 کشور عضو ناتو باید طرح گسترش این ائتلاف را تصویب کنند. اما ترکیه این تلاش را به چالش کشیده و می گوید این دو کشور پناهگاه افرادی هستند که ترکیه آنها را دارای ارتباط با گروه های تروریستی می داند. یکی دیگر از دلایل ترکیه برای مخالفت با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو این است که به گفته آنکارا دو کشور صادرات سلاح به ترکیه را متقوف کرده اند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز جمعه گفت که کشورش انتظار دارد سوئد و فنلاند اقدامات ملموسی را بکار بسته و حمایت از افراد وابسته به گروه های تروریستی را متوقف کند تا ترکیه هم دست از مخالفت بردارد.

رویترز نوشت: فرد دیگری که از اوضاع حاکم در مذاکرات بین ترکیه و فنلاند و سوئد آگاه است گفت مذاکرات روز چهارشنبه پیشرفت واضحی نداشت و بدون تعیین زمان برای ادامه مذاکرات پایان یافت؛ این موضوع انتظارات را درباره ادامه مخالفت های ترکیه در اجلاس ناتو که قرار است (30-29 ژوئن ) (9-8 تیر) در مادرید برگزار شود، افزایش داده است.

وزیران خارجه سوئد و فنلاند روز جمعه به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این اظهارات منابع آگاه درباره روند مذاکرات بین ترکیه و فنلاند و سوئد پاسخی ندادند.

رویترز نوشت: منبع دوم مطلع از مذاکرات گفته است مذاکرات پنج ساعته صمیمانه بوده و شامل نشست های جداگانه بین مقامات ترکیه و همتایان آنها از سوئد و فنلاند بود. این مذاکرات به دنبال مذاکرات سه جانبه با همه طرف های دیگر انجام شد.

یک منبع مطلع دیگر از روند مذاکرات به رویترز گفت: مقامات ترکیه اهمیت چندانی برای دستیابی به توافق قبل از اجلاس مادرید قائل نیستند.

ادعای انگلیس درباره تمرکز روسیه برای پیشروی بیشتر در شرق اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۶

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات در اوکراین، مدعی تمرکز روسیه برای پیشروی بیشتر در شرق اوکراین شد.

دربیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: تا ۲۷ ماه مه، نیروهای روسی احتمالاً اکثر شهر لیمان در شمال استان دونتسک را به تصرف خود درآوردند که احتمالاً یک عملیات مقدماتی برای مرحله بعدی حمله روسیه به دونباس است.

این بیانیه می‌افزاید: لیمان از نظر استراتژیک مهم است زیرا محل اتصال راه آهن اصلی است و به پل های راه آهن و جاده ای مهم بر روی رودخانه سیورسکیی دونتس دسترسی دارد.

وزارت دفاع انگلیس با بیان این ادعا که در روزهای آینده، یگان‌های روسی احتمالاً عبور اجباری از این رودخانه را در اولویت قرار خواهند داد مدعی شد: احتمالا تلاش اصلی روسیه ۴۰ کیلومتر به سمت شرق، در اطراف سیورودونتسک باقی خواهد ماند. اما یک پل در نزدیکی لیمان احتمالا به مرحله بعدی حمله بالقوه روسیه علیه دونباس برتری خواهد داد؛ هنگامی که روسیه احتمالاً به دنبال پیشروی در شهرهای کلیدی تحت کنترل اوکراین در مناطق دونتسک، اسلوویانسک و کراماتورسک خواهد بود.

در ادامه بیانیه وزارت دفاع انگلیس آمده است: در ۲۶ مه ۲۰۲۲، دنیس پوشیلین، رئیس جمهوری خلق دونتسک که توسط روسیه حمایت می شود، به رسانه ها گفت که اگر روسیه کل استان های دونتسک و لوهانسک اوکراین را تصرف کند، همه پرسی برگزار می شود.

این بیانیه می‌افزاید: اگر روسیه موفق به تصرف این مناطق شود، به احتمال زیاد کرملین به عنوان یک دستاورد سیاسی اساسی تلقی می کند و به این ترتیب تهاجم علیه روسیه را برای مردم توجیه می‌کند. با این حال، نیروهای مسلح اوکراین همچنان به دفاع سازماندهی شده از این منطقه و تحمیل سطح بالایی از تلفات علیه روسیه ادامه می دهند.

سازمان ملل: نگران سرنوشت غیرنظامیان در اوکراین هستیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۲

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است، اظهار داشت که سازمان ملل نگران سرنوشت غیرنظامیان است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: اوکراین وارد چهارمین ماه جنگ می شود و همکاران ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان هستند، زیرا خصومت ها در استان های شرقی، به ویژه در لوهانسک و دونتسک، تشدید شده اند.

وی افزود: حملات هوایی، موشکی و گلوله باران همچنان در مناطق مختلف اوکراین گزارش می شود. همکاران بشردوستانه ما می گویند که شهر خارکف در شرق اوکراین که اخیراً آرام بود، دیروز گلوله باران شد.

زلنسکی: روسیه تحریم‌ها را دور زده است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۲

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی گفت که روسیه به دلیل نبود یک موضع متحد جهانی توانسته است تحریم های بین المللی را دور بزند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین می گوید روسیه بیشتر تحریم‌های بین‌المللی را به دلیل فقدان یک موضع گیری متحد جهانی در برابر تهاجم این کشور به اوکراین دور زده است.

زلنسکی اذهان کرده است است برخی کشورهایی که علیه روسیه تحریم وضع کرده‌اند، همزمان به مسکو کمک می کنند تا این تحریم ها را دور بزند.

وی که این سخنان را در یک پیام ویدئویی خطاب به دانشجویان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا بر زبان می آورد، تاکید کرد: متاسفانه به همین دلیل تحریم‌ها فشار چندانی بر روسیه وارد نکرده است.

وی از رهبران جهان خواست تا تحریم هایی علیه مسکو اعمال کنند و آن را سلاحی درست علیه روسیه دانست.

رزمایش بزرگ ۱۵عضو ناتو در دریای بالتیک به رهبری آمریکا
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۱

رزمایش بزرگ ۱۵ عضو ناتو در ۵ ژوئن به رهبری ارتش آمریکا در حوزه دریای بالتیک برگزار می‌شود. گفته شده هدف این رزمایش در نوع خود بی‌نظیر، "آموزش در راستای تقویت توان واکنش مشترک" است.

به گزارش دویچه وله، با توجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین، پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) یک رزمایش بزرگ چندملیتی به رهبری آمریکا در حوزه دریای بالتیک برگزار می‌شود.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این رابطه گفت، در تمرینات سالانه با عنوان "Baltops ۲۲" در کنار ۱۴ کشور عضو ناتو، دو کشور شریک، سوئد و فنلاند، نیز شرکت خواهند داشت.

سوئد امسال میزبان این رزمایش دریایی است که از ۵ تا ۱۷ ژوئن (۱۵ تا ۲۷ خرداد) برگزار می‌شود. به دنبال تهاجم روسیه به اوکراین، دو کشور سوئد و فنلاند تصمیم گرفته‌اند به پیمان نظامی-امنیتی ناتو بپیوندند.

این رزمایش از سال ۱۹۷۲ هر ساله در حوزه دریای بالتیک برگزار می‌شود.

سخنگوی پنتاگون گفت در رزمایش "Baltops ۲۲" ، حدود ۴۵ واحد دریایی، ۷۵ فروند هواپیما و حدود ۷هزار سرباز شرکت خواهند داشت. او افزود، این رزمایش " امکان آموزش بی‌نظیر در راستای تقویت توان واکنش مشترک" را فراهم می‌کند که برای امنیت در حوزه دریای بالتیک از اهمیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است.

این تمرینات عملیات‌ دوگانه زمین-دریا، مبارزه با زیردریایی‌ها، دفاع از حریم هوایی، مین‌روبی، پاکسازی مواد جنگی، عملیات غواصی و آواربرداری را شامل می‌شود.

در این رزمایش سربازان کشورهای بلژیک، بلغارستان، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، لتونی، لیتوانی، هلند، نروژ، لهستان، سوئد، ترکیه، بریتانیا و آمریکا شرکت خواهند داشت.

چین: تهدیدات ناتو عامل حمله روسیه به اوکراین بود
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۰۱

«لو شایه» سفیر چین در فرانسه روز جمعه گفت، توسعه‌طلبی ناتو به سمت شرق اروپا به جنگ روسیه علیه اوکراین منجر شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، لو در مصاحبه با یک شبکه رادیویی اروپایی گفت: «از دید چینی‌ها، علت [این جنگ] پنج حلقه گسترش ناتو به سمت شرق است. این اقدام تهدیدی امنیتی و نظامی برای روسیه است».

این دیپلمات چینی خطاب به غربی‌ها گفت: «نمی‌توانید از طریق ممنوع کردن اقدام تلافی‌جویانه یا دفاع از خود، امنیت کشوری را تهدید کرده یا سرکوب کنید».

او متذکر شد چین «شراکت راهبردی بسیار مستحکمی» با مسکو دارد اما پکن در قبال اوکراین با مسکو اتحادی ندارد و تحرکات چین و روسیه در واکنش به تحریکات آمریکا هستند.

وی با متهم کردن آمریکا به اتخاذ «راهبرد مهار روسیه و چین» توضیح داد: «در مورد مسئله تایوان، آمریکایی‌ها به شکل علنی اعلام کرده‌اند هدف راهبردی آن‌ها چین است. ما در مورد این جنگ‌طلبی‌ها بسیار نگران هستیم».

در همین ارتباط «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین روز دوشنبه در تماس ویدئویی با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت: «باید تمام تلاش‌ها را به کار گرفت تا از تشدید تنش و گسترش درگیری‌های اوکراین که ممکن است به وضعیتی غیر قابل مدیریت تبدیل شود، جلوگیری شود».

شی همچنین با هشدار در این زمینه که «بحران اوکراین بار دیگر امنیت اروپا را در یک مقطع حیاتی قرار داده است»، بر حمایت چین از حل مسالمت‌آمیز این درگیری‌ها تأکید کرد.

مصاحبه سفیر چین در فرانسه پس از آن انجام شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در یک سخنرانی ادعاها علیه چین را تکرار کرده و از راه‌ اندازی مرکزی برای هماهنگی مقابله با این کشور خبر داد.

لاوروف: غرب جنگی تمام عیار علیه روسیه آغاز کرده است
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۷

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که غرب جنگی "تمام عیار" را علیه روسیه و همه آنچه به آن مرتبط است، آغاز کرده است.

به گزارش تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب علیه ما و همه متعلقات روسیه اعلان جنگی همه جانبه کرده است و هیچ کس این حقیقت را پنهان نمی‌کند.

وی هشدار داد که سیاست غرب با هدف حذف روسیه (فرهنگ لغو) و هر آنچه مربوط به کشور ما است، برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. این فرهنگ به حد پوچی تنزل کرده و حتی به ادبیات و هنر روسیه هم رسیده تا جایی که غرب آثار کلاسیک ادبیات روسیه را شامل آثار چایکوفسکی، داستایوفسکی، تولستوی و پوشکین، ممنوع کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه ادامه داد: تلاش کشورهای غربی برای سلطه بر روسیه به‌ تدریج افزایش می‌یابد. غرب از ابزار مختلفی از جمله تحریم‌های اقتصادی یکجانبه گرفته تا رسانه‌های گروهی جهانی و تبلیغات کاملا فریب‌کارانه علیه روسیه استفاده می‌کند. "روسیه هراسی" که از سوی برخی حکومت‌های غربی به آن تشویق می‌شود، به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

لاوروف تاکید کرد روسیه از طریق متحد کردن میهن پرستان و افزایش حمایت مردمی از سیاست خارجی این کشور با این وضعیت مقابله می‌کند.

هشدار وزیر خارجه انگلیس به غرب درباره پیروزی پوتین در جنگ
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۷

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که اگر روسیه در اوکراین به موفقیت دست پیدا کند، کشورهای غربی احساس امنیت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر به پراگ در سخنانی گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین در این نبرد بزرگ برای آزادی، پیروز می‌شود.

لیز تراس گفت که روسیه نه تنها علیه مردم اوکراین بلکه "آزادی، حاکمیت و جریان قانون" در کشورهای غربی اقدام می‌کند.

در نسخه‌ای از سخنان این سیاستمدار که وزارت خارجه انگلیس منتشر کرد، آمده است: اگر او (ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه) در اوکراین موفق شود، ما دیگر روی آرامش و امنیت را نخواهیم دید.

وزیر امور خارجه انگلیس بار دیگر گفت که مماشات در این شرایط پاسخ نیست. او افزود: ما باید با قدرت پاسخ دهیم. سیاست مماشات و کجدار و مریز دیگر جواب نیست.

قرار گرفتن کیسینجر در لیست سیاه اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۵۵

کیسینجر بابت اظهاراتش درباره جنگ اوکراین توسط این کشور در فهرست سیاه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تاس، هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا توسط وبسایت اوکراینی Mirotvorets بابت "حضور در عملیات اطلاعات ویژه روسیه علیه اوکراین" در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی همچنین به پروپاگاندا، باج گیری و دست اندازی به یکپارچگی قلمروی اوکراین نیز متهم شده است.

دست اندرکاران این وبسایت از آژانس‌های اجرای قانون اوکراین خواسته‌اند تا این مساله را به‌عنوان یک بیانیه رسمی در نظر بگیرند که فرد مورد نظر مرتکب "اقدامات آگاهانه علیه امنیت ملی" شده است.

۲۴ مه سال جاری میلادی کیسینجر به اجلاس جهانی اقتصاد در داووس گفت که یک روند سازش در اوکراین باید ظرف دو ماه با هدف اجتناب از پیامدهای جدی‌تر در روابط بین‌المللی اروپا اجرایی شود.

وی در این اجلاس گفت: مذاکرات باید ظرف دو ماه پیش از بدتر شدن وضعیت و تنش در اوکراین که دیگر نمی‌توان به این راحتی جلویش را گرفت، آغاز شود. در حقیقت، خط تقسیم باید همان بازگشت به وضعیت قبل باشد.

کیسینجر همچنین تاکرد کرد که دستیابی به وضعیت بی طرف اوکراین و عملکرد آن به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باید هدف اصلی در وضعیت کنونی باشد. وی هم‌چنین پیشنهاد کرد که اوکراین به روسیه امتیازات ارضی بدهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اظهارات کیسینجر را مورد انتقاد قرار داد و گفت: تقویم کیسینجر سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد نه ۱۹۳۸ را.

همچنین میخائیل پودولیاک، مشاور زلنسکی نیز گفت، پیشنهادهای برخی از شرکای غربی برای امتیازات سرزمینی از پشت خنجر زدن به کی‌یف است.

در این میان، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه رویسه نیز گفت که آمریکا هم شاید کیسینجر را پس از قرار گرفتنش در فهرست سیاه یک وبسایت اوکراینی، تحریم کند!

زاخارووا همچنین در پستی تلگرامی گفت: این اقدام یک هدیه برای تولد ۹۹ سالگی کیسینجر است. او برای تولدش در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت: کیسینجر توسط وبسایت اوکراین بابت اینکه ذهن باز و دیدگاه‌های واقع‌گرایانه درباره اوضاع اوکراین دارد، در فهرست سیاه قرار گرفته است.

وی در توئیتی نوشت: او بخاطر واقع گرایی و ذهن بازی که دارد در این فهرست سیاه قرار گرفته است. این اقدام نشانه‌ خوبی برای آن دسته از افرادی است که هنوز بر این باورند مذاکرات با کی‌یف امکان پذیر است.

مقام اطلاعاتی اوکراین: شاید جنگ تا پایان سال طول بکشد

یک مقام اطلاعاتی اوکراین گفت، مدت زمان نبرد اوکراین به مقاومت این کشور، وضعیت قوای دفاعی آن و همچنین کمک‌های امنیتی دریافتی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جدید اوکراین، وادیم اسکیبیتسکی، نماینده اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین یادآور شد که روسیه در ۱۱ سپتامبر انتخابات محلی دارد و ممکن است از این رویداد برای برگزاری یک رفراندوم «نمایشی و ساختگی» در قلمروهای اشغالی اوکراین استفاده کند.

اسکیبیتسکی افزود: هفتم اکتبر تولد ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) است. او ۷۰ ساله می‌شود و بسیاری از ارتش روسیه انتظار دارند که به او هدیه‌ای بدهد.

او گفت: روس‌ها می‌گویند که هرچه به پایان سال و سردتر شدن هوا نزدیک می‌شویم، اوکراین به مذاکره تن می‌دهد.

حضور 10 هزار نیروی نظامی روس در لوگانسک

سرگئی گایدای فرماندار منطقه لوگانسک اوکراین اعلام کرد که حدود ۱۰ هزار نیروی روسی در این منطقه مستقر شدند.

فرماندار لوگانسک امروز شنبه به تلویزیون اوکراین گفت که این واحدها به طور دائم در منطقه لوگانسک حضور دارند و در تلاش برای حمله و رسیدن به اهدافی هستند.

گایدای همچنین بیان کرد که نیروهای روسیه وارد شهر سورودونتسک (بزرگترین شهر تحت کنترل اوکراین در منطقه دونباس) شدند. وی ضمن اشاره به اینکه ۹۰ درصد ساختمان های شهر آسیب دیدند، افزود: طبق پیش بینی تحلیلگران، روس ها قادر به تسخیر منطقه لوگانسک در روزهای آینده نیستند.

فرماندار لوگانسک ادامه داد: منابع و قدرت کافی برای دفاع از خودمان داریم. هرچند ممکن است برای اینکه تحت محاصره قرار نگیریم، مجبور به عقب نشینی شویم.

قدیروف: بعد از اوکراین نوبت لهستان است

رمضان قدیروف، رهبر منطقه چچن در روسیه روز جمعه با انتشار ویدئویی تهدید کرد که پس از اوکراین نوبت لهستان فرا می‌رسد.

متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در این ویدئو تاکید کرد که کار اوکراین «تمام شده» است.

وی افزود: «اگر پس از اوکراین دستور صادر شود در عرض شش ثانیه به شما (لهستان) نشان خواهیم داد که ماهیت‌تان چیست.»

لهستان به دنبال تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با ارسال سلاح کمک زیادی به کی‌یف کرد. آندری دودا، رئیس‌جمهوری لهستان نیز چند روز پیش به کی‌یف سفر کرده بود.

ورود تسلیحات سنگین به اوکراین

دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین از ارسال تسلیحات سنگین به این کشور در روزهای آتی خبر داد.

 کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در پیام توییتری از گفت و گو با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود خبر داد.

کولبا در ادامه نوشت: سلاح‌های سنگین در راس برنامه‌های ما قرار دارند و سلاح‌های بیشتری در راه هستند.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که کی یف و واشنگتن دست به دست هم می دهند تا صادرات مواد غذایی را علیرغم محاصره روسیه تحویل دهند.

پیش از این کولبا به کشورهای غربی اعلام کرده بود که ما به سلاح‌های سنگین نیاز داریم.

وی افزود: تنها موقعیتی که روسیه در آن بهتر از ما است، میزان سلاح های سنگین آنهاست.

به گفته وزیر خارجه اوکراین، بدون توپخانه، بدون سیستم های موشک پرتاب چندگانه، ما نمی توانیم آنها را به عقب برانیم.

وزیر دارایی روسیه: به منابع مالی زیادی برای جنگ اوکراین نیاز داریم

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر دارایی روسیه نوشت که این کشور به منابع مالی عظیمی برای عملیات نظامی خود در اوکراین نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، " آنتون سیلوانوف" خاطر نشان کرد: پول و منابع عظیمی برای عملیات ویژه روسیه در اوکراین لازم است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اخیرا دستور افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌ها و حداقل دستمزد را برای مقابله با تورم صادر کرد. این در حالی است که پوتین این مسئله را رد کرد که همه مشکلات اقتصادی به جنگ اوکراین ارتباط دارد.

در این میان وزیر دارایی روسیه خاطر نشان کرد، روسیه طی سال جاری میلادی بیش از یک تریلیون روبل درآمد مازاد نفت و گاز بدست خواهد آورد؛ بودجه ای که برای افزایش پرداختی‌های مربوط به رفاه اجتماعی اختصاص خواهد یافت.

وزیر دارایی روسیه همچنین از طرح کنترل سرمایه‌ها و توقیف دارایی های سرمایه‌گذاران خارجی مربوط به کشورهای "غیردوست" روسیه که پاسخی از سوی کرملین به تحریم‌های غرب بوده، دفاع کرد.

وی با اشاره به اقدام غرب در توقیف حدود ۳۰۰ میلیارد دلار دلار از ذخایر بین‌المللی مسکو عنوان کرد: همان طور که غرب منابع طلا و سرمایه ای ما را توقیف کرده، ما نیز این کار را در قبال کشورهای غیردوست روسیه انجام می دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۵۴
درخبرها آمده بودکه یکی از نوچه های جناب پوتین (دبیرشورای امنیتشون) ازخدمات مختلف روسیه وشوروی به کشورهاوملل جهان صحبت کرده بود ازجمله اینکه بعدازجنگ جهانی دوم شوروی بود که نگذاشت متفقین آلمان راتجزیه کنندو....صرفنظر ازدروغبافی های این مقام روسی اینجا یک نکته مهم مشخص میشود که برخلاف آنچه امثال حسین شریتمداری میگویندکه شعارنه شرقی مربوط به شوروی بود وروسیه کاملا متفاوت از شوروی است-اظهارات این مقام روسی نشان میدهدکه روسیه خودرا جانشین همان شوروی میداندوامثال شریتمداری و مفسران رسانه های اصولگرا ازجمله رسانه میلی برای توجیه مواضع منفعلانه خودبرابر روسیه چه درمسئله اوکراین چه درمسائل بسیارمهم مربوط به خودایران روسیه را غیر ازشوروی میدانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
منفی دادم چون تا این متن ها برای فراموش کردن و انحراف افکار از دشمن اصلی نوشته می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
قدیروف داعشی تروریست ، سگ دست اموز وحشی و

خونخوار پوتین متجاوز اشغالگر ، بزودی یا به جهنم واصل

خواهد شد و یا در دادگاه بین المللی بعنوان جنایتکار

جنگی به حبس ابد محکوم میگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
:پوتین حرف قشنگی زد در حواب شماها
اروپا سگ آمریکاست
مردم ایران و دلسوزان میهن باید هوشیار باشند. پوتین بد جوری در مهلکه اکراین داره به فنا میرود. تنها شانس پوتین برای فرار از این مهلکه خود ساخته ایجاد تنش برای غرب و آمریکا در سایر نقاط جهان مانند تایوان و کره شمالی و خاورمیانه هست. جیمی ها که ثابت کردند عاقل د مستقل هستند و به پوتین اجازه نمی دهند که جبهه تایوان و کره شمالی را علیه آمریکا و غرب فعال کند. تنها شانس و توانایی پوتین می ماند در خاورمیانه. تنش های اخیر در منطقه بخصوص توسط اسراییل در ایران و خلیج فارس را باید از این زاویه هم در نظر داشت. فراموش نکنیم روسیه و اسراییل متحد نزدیک هم هستند که هدف مشترک و اصلی امروز آنها کشاندن ایران و آمریکا به یک رویارویی مستقیم نظامی است. سلام بر ایران و درود بر همه دلسوزان واقعی میهن که ایران را مقدم بر دعواهای سیاسی و مقام قرار می دهند
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
هنوز روسیه جبهه های مختلف علیه منافع امریکا را فعال نکرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
موافقم . کشور ما نیز باید از این فرصت استفاده کند و صادرات نفت و گاز خودمان را به غرب افزایش دهیم تا بتوانیم اقتصاد خود را قوی کنیم و از چنگال چین و روسیه خلاص شویم ‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
توافقات بین‌المللی مثل اوپک و… نمی‌گذارد هرقدر دلمان خواست نفت و گاز و… صادر کنیم. تا سقف معینی اجازه داریم و این است یک سر دیگر اقتصاد جهانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ما نباید منافع چند روزه رو به منافع چند ساله بفروشیم مثلا آمریکا به اندازه ۳۰ سالش از ما نفت میخرد و ما دوباره به نفت وابسته میشیم و بازم آمریکا از ما نفت نمی خرد و ما از اینی که هستیم بدتر می شویم
خبراتون کیلوییه ؟!؟!
امریکا جرات ندارد به اوکراین موشک بدهد بخاطر گروکشی روسیه سر اسراییل.
چرا این که یه وبسایت رندوم اوکراینی گفته کیسینجر باید بلک‌لیست شه رو تیتر کردین؟ الآن من هر چی تو وبسایتم بنویسم، می‌شه موضع رسمی دولت ایران؟
کافیه روسیه به حزب اله لبنان و حشدالشعبی عراق کمک نظامی کند و خودش را کنار بکشد. اوضاع عوض می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
یعنی این گروههای بظاهر اسلامی ، مزدور یک پوتین

ملحد و کافر کمونیست هم میشوند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ناشناس 20:33
یعنی الان اوکراین مزدور آمریکای جنایتکار است؟؟
زلنسکی اوکراین را به میدان جنگ شرق و غرب تبدیل کرده و بعید است در آینده کشوری بنام اوکراین وجود داشته باشد
کیسینجر راه درست را به غرب نشان داده است ولی زلنسکی کمدین جوان است و خام وغرب هم درحال استفاده از این رئیس جمهور بی خرد است و قصد برقراری صلح را ندارد
باید برای حمایت از روسیه نیرو اعزام کنیم انشالله ریشه اسرائیل کنده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
روسیه اولین کشوری بود که اسرائیل رو به رسمیت شناخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
خفه خون گرفتن و لال شدن ، همیشه هم بد نیست و نبوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
الان دیگه شوروی نیست
نصف اوکراین به فنا رفته یکسری متوهم دارند بر عکس تفسیر می کنند
قدیروف جان، تو و بزرگت که پوتین باشه فعلا تو اوکراین که قرار بود 3 روزه اشغال کنید زاییدید. اول ببین اگر از این باتلاقی که خودتان را توش گیر انداختید جون سالم در می برید، بعد فکر لهستان و جاهای دیگر را بکن.
دم این بچه های قدیراف گرم
خدای تو ماریو پل محشر به پا کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
خاک بر سر کسانیکه از نیروهای داعشی تروریست و

قاتل و خونخوار و متجاوز چچنی تحت مدیریت

قدیروف سگ وحشی دست اموز پوتین کمونیست

جاسوس کا گ ب که به زنان و دختران مسلمان سوریه

و عراق تجاوز کردند

و کلی از رزمنده های ایرانی مدافع حرم همچون حججی

ها را شهید کردند ، دفاع میکنند

واقعا اینها یا اینقدر بیسواد و نادان هستند

و یا تعصبات احمقانه شان برای حمایت از یک پوتین

ملحد کافر ، کورشان کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
قدیرف خر مایی
تاریخ نشان داده که ابرقدرتها نهایتا پای میز مذاکره با هم ساخت و پاخت میکنند و کشور های ضعیفتر از خود رو زیر پاشون قربانی میکنن.
ایران بایست این نکته را در نظر داشته باشه و با یک بازی ماهرانه بتونه از طرفین به نفع خودش امتیاز بگیره.
تاریخ نشون داده همراهی کورکورانه و رفتن زیر پرچم هرکدوم از این ابرقدرت ها به فایده نیست چرا که سر آخر ضعیفتر از خودشون رو براحتی میفروشن!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
دقیقا.اشغال ظالمانه ایران در جنگ دوم جهانی و به تبع ان جنایات روسها در شمال وانگلیسها در جنوب ؛نتیجه ساخت وباخت قدر های ان زمان بود.
هارت و پورت بیجا عوامل پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
آخه آدم الدنگ لااقل تاریخ رو بخون بعد بشین ذر ب اگه نمیدونی بدون بعد از انقلاب اکتبر دولت انقلاب تمام قراردادهایی استعماری دوره تزار ملغی اعلام شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
سگهایی که زیاد واق واق میکنند

کمتر جرات حمله کردن و گاز گرفتن دارند
چقدر باعث تاسفه وقتی میبینی ایرانیان جلو همدیگه به نفع شرق و غرب صف ارایی میکنند و نمی دانند چنانچه شرایط به نفع شرق و غرب باشه ، اینا راه مصالحه و له کردن کشورهای دیگه مثل ایران رو خوب بلدند . حرف منو باور ندارید تاریخ را بخوانید . ما ایرانی‌ها باید متحد و یکپارچه کلاه خود را بچسبیم و حواس جمع باشیم که هیچکس دلش به حال ما نسوخته .
قدیروف ، برایت متاسفم !
کسی که به پوتین کمونیست کمک کند مسلمان نیست ! توبویی از اسلام نبرده ای!
تو فقط نام مسلمان رایدک میکشی ر
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
کسی که به ظالم کمک‌کندمسلمان نیست ظالم یعنی کسیکه دستش بخون بیگناهان آغشته گردد حالا بهربهانه ای میخواهدباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
داش پوتین خودش مسیحیه
یاشاسین تورک اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
شما عشقی سالار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اینا چچن هستن تورک نیستن
من کاری ب اکراین و روسیه ندارم، مسؤلان ما باید ازین فرصت استفاده کرده و برفکر صادرات انرژی باشن تا بتونیم ارین اب گل آلود ماهی بگیریم و همینکه از دست روسیه خودمون رو خلاص کنیم
جناب قدیروف لطفا شکر زیادی نخور. یادت رفته همین پوتین تو چچن چه بلایی سرتون آورد؟( که البته حقتون بود). فعلا با ارباب پوتینت مثل چهارپا تو گل اوکراین گیر کردین بعد تو میای برای لهستان هارت و پورت میکنی؟ پس خفه شو
غدیراف هم توهم زده
پوتین در لجن خود ساخته خواهد مرد
اسراعیل و انگلیس آمریکا ترکیه ناتو عربستان باید نابود بشن
ناتو برای نجات فنلاند وسویٔد باید اردوغان دزد وفرصت طلبرا اخراج کند
زلنسکی نادان داره اوکراین رو قربانی بقیه اروپا میکنه. نمیفهمه هم که بقیه شیرش میکنن که تا جای ممکن به روسیه ضربه بخوره اما این وسط اوکراین هم فقط ضرر میکنه.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
تو وقتی رئیس جمهور شدی کشورت دودستی
تقدیم پوتین کن
قدیر آف مزدور پوتین حالا لهستان را تهدید می کند بعد اینجا مزدور های پوتین غرب را مقصر می دانند غافل از اینکه پوتین سودای شوروی شدن در سر دارد
بنده از نزدیک نظاره جنگ اکراین هستم ،،منتظر خودکشی پوتین باشید
یک راننده ترانزیت چون میبینم غرب چطور پشت اکراین ایستاده
چه بخواهیدچه نخواهید قدرتهابه جان هم خواهندافتاد آمریکا غرق خواهدشد ودوسوم مردم دنیا دراین جنگ ازبین خواهندرفت جنگ هسته ای رخ خواهددادواسراییل به زودی تسویه حساب باش خواهدشد .
پوتین بلای جان غرب خواهدشدوکاری خواهدکرد کارستان واین وسط همه چیزبه نفع ایرانه .
هرج الروم وبعدهرج المارقه وبعدسفیانی هست ولشکرخراسانی ویمانی وشکست سفیاتی ودرآخرظهورعشقمون مهدی
مرگت باد پوتین باعث بدبختی مردم ایران شدی اگه چیزی نداشتیم نون خالی داشتیم الهی نسلت از روی زمین پاک بشه
چطور ممکن است که موشک روسی هم فراصوت باشد و کروز هم باشد؟!!!
دفاع از سرزمین مقدسه.احسنت برمردم اوکراین
سلام
چه قدر دنیا بی در و پیکر شده که رهبر منطقه چچن به راحتی یک کشور مستقل رو تحدید به حمله نظامی میکنه
هر روز که میگذره دنیا بیشتر به سمت وحشگری میره.
قانون مثل تار انکبوتی هست که فقط حشرات ضعیف رو گیر میندازه. حیوانات بزرگ به راحتی از سد تور قانون رد میشن.
بعضی اوقات فکر میکنم قانون اساسا توسط قدرتمندان برای حفظ بیشتر منافعشون نوشته شده
به قوانین داخلی کشور خودمون و سایر کشور ها نگاه کنید. حتی به ساختار سازمان ملل که نگاه میکنید برای حفظ منافع ابر قدرت هاست.
کی قراره عدالت و قانون درست برای همه و درست اجرا بشه
مرگ بر پوتین مامور بدنام کی جی بی، قدیرف حرف بزرگتر از خودش زده، باید گفت پوتین همین بچه ای که در اوکراین زاییده بزرگش کنه ، نمی خواد فرمان حمله به لهستان بود!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها