بازدید 55008

بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از یک پایگاه سرّی ارتش + فیلم و جزییات

در این بازدید، سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپاد‌های نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. با عملیاتی شدن این پایگاه سری ـ که در عمق صد‌ها متری زمین طراحی و ساخته شده ـ جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 28 May 2022

بازدید رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از یک پایگاه سرّی ارتش

 

تابناک: سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از یکی از پایگاه های سری ارتش بازدید کرد.

در این بازدید، سرلشکر باقری در جریان آخرین توانمندی‌ها در حوزه تولید انواع پهپاد‌های نظامی، تهاجمی و دور برد ارتش قرار گرفت. با عملیاتی شدن این پایگاه سری ـ که در عمق صد‌ها متری زمین طراحی و ساخته شده ـ جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر پهپادی در منطقه تبدیل شده است.

در تصویر منتشره پهپاد کمان ۱۲ مشاهده می‌شود. کمان ۱۲ دارای مداومت پروازی ۱۲ ساعت و توان حمل تا ۴ بمب قائم یا موشک الماس است.

 

 

 

این پایگاه پهپادی در عمق چند صد متری سطح زمین واقع شده است

تعداد بازدید : 15473

باقری در بازدید از پایگاه پهپادی ۳۱۳ ارتش: هیچ وقت تهدید را کوچک نمی‌گیریم/ در هر موردی باید صحنه نبرد محتمل را دقیق بررسی کنیم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اهمیت‌ پهپادها در رزم‌های نوین، گفت: ارتش با درک دقیق نیاز نبردهای آینده با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از بازدید از پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ در جمع فرماندهان ارتش و فعالان عرصه طراحی و تولید پهپادهای ارتش، گفت: امروز برای من یک روز فوق‌العاده ارزشمند و استثنایی است که چنین قدرت قابل توجهی در حوزه پهپادی را در ارتش جمهوری اسلامی ایران و در یکی از پایگاه‌های زیرزمینی و امن عملیاتی پهپاد، آن هم در سطح راهبردی مشاهده کردم.

وی افزود: در نبردهای امروز در عملیات‌ گوناگون دفاعی، تهاجمی، زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی و در ابعاد دفاعی، تهاجمی، انهدامی، شناسایی، مراقبتی، جنگ الکترونیک، حمل محموله و ده‌ها ماموریت دیگر، پهپادها روز به روز جایگاه بالاتری در میان تجهیزات و روش‌های نبرد پیدا می‌کنند.

سردار سرلشکر باقری اضافه کرد: آنچه در نبردهای سال‌های اخیر در قفقاز، اوکراین و جاهای دیگر می‌بینیم و قبل‌تر از آن در مقابله با تروریست‌ها در سوریه و عراق تجربه شد و سایر نبردهای دهه اخیر، بیانگر این است که جایگاه پهپاد، جایگاهی استثنایی و به شدت در حال رشد است. ارتش با درک دقیق نیاز نبردهای آینده با استفاده از روش‌ها و تجهیزات جدید وارد صحنه و عرصه متحول امروز و آینده شده است و خوشبختانه امروز در عرصه پهپادی این توانمندی را در ارتش دیدیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: البته در همه نیروهای ارتش در ابعاد گوناگون، این تحول‌خواهی به چشم می‌خورد. حقیقتا جا دارد که از امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش، هیات رئیسه ارتش و فرماندهان نیروها و هم‌رزمانشان که این تحول را رقم زدند قدردانی کنم. این اتفاقات در این دوره مدیریتی، با توکل به خداوند و تأسی از اوامر و رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا ـ مدظله العالی ـ با زحمت و تلاش شبانه روزی، فکری، عملی و اغنایی صورت گرفت و امروز شاهد بخشی از این توانمندی هستیم؛ طراحی پهپادهایی در این سطح و ساخت آن توسط ارتش کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: در کنار اینها، صنعت دفاعی هم پا به پا مشغول کار است و کمک‌ می‌کند. نه فقط پهپاد بلکه همه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک پهپاد و تسلیحات در کشور ما و در نیروها در حال ساخت است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: حقیقتا ما در هر موردی باید صحنه نبرد محتمل را با بازی جنگ هوشمندانه، دقیق و بی‌طرفانه نه تبلیغاتی و جانب‌دارانه بررسی کنیم و اگر به این نتیجه رسیدیم که نیاز به تحولاتی داریم، شجاعانه وارد شویم. تلاش کرده و این تحول را برای بازدارندگی در مقابل دشمن ایجاد کنیم. اینها با روش، تجهیزات و امکانات گذشته امکان‌پذیر نیست و باید با امکانات و روش‌های جدید این اتفاق رخ دهد. بنابراین پهپادهایی که امروز دیدیم، می‌تواند چنین نقشی را به خوبی ایفا کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی، همه فرماندهان ما یکی از دغدغه‌های‌شان این است که تجهیزات گذشته را چگونه و با چه تغییر و تحولی برای نبردهای محتمل آینده آماده کنند. این روحیه بسیار ارزشمند است. امروز پهپادها را دیدیم و خداراشاکریم که کار بسیار بزرگی در این زمینه انجام شده است.

سردار سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ما هیچ وقت تهدید را کوچک نمی‌گیریم، دشمن را خواب فرض نمی‌کنیم، چشمانمان باز است و دائم هشیار و مراقب هستیم، خاطرنشان کرد: خدا را بابت داشتن چنین فرماندهان لایق، توانمند، پا در رکاب ولی امر مسلمین و ان‌شاءالله سرباز حضرت ولی عصر (عج) شاکرم و امیدوارم روز به روز ابعاد دیگر قدرت ارتش را ببینیم.

در خاتمه این بازدید، تعدادی از فعالان حوزه طراحی و تولید پهپاد در ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شدند.

اطلاعات بیشتر از پایگاه پهپادی راهبردی 313 ارتش جمهوری اسلامی ایران 

پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران با انواع پهپاد‌های رزمی، شناسایی و انهدامی ایرانی، مسلح به سامانه‌های موشکی و بمب‌های بومی و سامانه‌های جنگ الکترونیک، مورد بازدید سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح قرار گرفت.

«پایگاه پهپادی راهبردی ۳۱۳» یکی از پایگاه‌های زیرزمینی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که متناسب با سطح امنیتی مورد نیاز در مناطق مختلف مرزی توسط ارتش طراحی و گسترش یافته‌اند. در این پایگاه، پرنده‌های بدون سرنشین راهبردی ارتش شامل بیش از یکصد فروند پهپاد‌های کمان ۲۲، کمان ۱۲، ابابیل ۵، مهاجر ۶، فطرس و کرار، مجهز به انواع مهمات، بمب‌ها، موشک‌های رهگیر و هوا به سطح و راکت‌های بومی استقرار یافته‌اند.

از جمله دستاورد‌های جدید ارتش در پایگاه ۳۱۳، موشک «حیدر ۱» برای افزایش برد کمان ۲۲ و اجرای عملیات دورایستا و پهپاد کروز «حیدر ۲» برای افزایش برد و توان عملیاتی پهپادی است که امکان حمل پهپاد کروز بر روی پهپاد‌های راهبردی نیز فراهم شده است.

در این پایگاه همچنین پهپاد‌های انهدامی آرش و ضد رادار امید و انواع پهپاد‌های رزمی با بمب بالدار بالابان، موشک‌های شفق، قائم و الماس آماده اجرای هرگونه ماموریت در مرز‌ها و فراتر از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

مداومت پروازی طولانی مدت، ارتفاع بالا، عمق عملیاتی قابل ملاحظه، قابلیت حمل انواع تسلیحات ضد هوایی و ضد سطحی نقطه زن و دورایستا، توان بالای حمل سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات و جنگ الکترونیک، برخورداری از سامانه‌های خودمراقبتی، ناوبری و ارتباط امن از ویژگی پهپاد‌های آماده عملیات پایگاه راهبردی ۳۱۳ ارتش است.

این پهپاد‌های بومی و ایرانی با انواع مهمات با کاربرد‌های مختلف، ترکیبی از پرنده‌های طراحی شده و ساخت ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با همکاری شرکت‌های دانش بنیان است که در پایگاه راهبردی ۳۱۳ به عنوان یکی از پایگاه‌های بکلی سری ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر شده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۳
اگر سری است چرا آن را اعلام می کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
مگر مکانش را گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
به علت خودکفایی در تعمیر جنگنده های ارتش، فقط در یکسال گذشته سه فروند جنگنده دچار سانحه و شش خلبان آنها شهید شدند. این یکی از خبرهای امروز تابناک بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
سری برای من و تو !
و الا آنکه باید بداند خودش میداند
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
یه ساختمون ساده رو نمیتونید بسازید سه ساله میریزه رو سر مردم بیگناه پهباد نمیخواهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
مطمئن باش اونقدر بهتر از این دارند که این یکی رو افشا کرده اند.
پهباد داریم نون نداریم،پهباد داریم ماکارونی گوشت و مرغ نداریم،پهباد داریم ولی ارامش روحی و روانی نداریم.چه کنیم نه نان داریم نه هوا داریم واسه نفس کشیدن !!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
مگه وقتی در خانه چیزی نداری در خانه ات باز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
پول بسته اینترنت داری یا اونم نداری
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
گفیه بزرگان دین است که فقر از دری وارد شد، ایمان از در دیگه خواهد رفت.
خیلی سریه ؟ خیلی خیلی سریه ؟ خیلی خیلی خیلی سریه ؟
خدا قوت
پایگاه‌ فوق سری‌ در صدها متر زیر زمین‌ ؟!!!
قدرت‌ منطقه ای پهباد‌ ؟!
اتومبیل صفر شما اینقدر مشکل فنی داره که از بس باید مراجعه بکنی به نمایند گی که خودش خجالت میکشه‌ !

چطور میشه‌ ؟!
یعنی ما ایرانیها تو پهباد سا زی استعداد داریم‌ ..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
آمریکا هم شیر خشک نایاب شده
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اتومبیل رو اونهای که تو بهشون رای دادی میسازن ولی پهپاد رو اونهایی که بر اساس شایستگی و عشق به میهن واردش شدند.
از اینترنت خوزستان چه خبر!؟ دیگه چه خبر!؟
روغن 800 گرمی کجا توزیع می کنند؟!!!
سلام و درود ویژه خدمت سردار سرلشکر باقری و هم رزم ایشان امیر سرلشکر موسوی خدا قوت خسته نباشید خداوند متعال به شما و دوستانتان طول عمر مضاعف دهد.
من به عنوان یک ایرانی نمیدونم با دیدن این صحنه ها خوشحال باشم یا ناراحت!!
الان ماشین صفر میخری هر روز دم نمایندگی ای، من ماشینم تو دست انداز چراغ باز بودن درب ها روشن میشد بردم نمایندگی ایران خودرو، داخل قفل صندوق ازین نوار درزگیرا فرو کرده میگن این روش رو خودمون کشف کردیم، با عوض کردن قفل درست نمیشه!!!
پهپاد ، نه پهباد !

آقای گزارشگر ، آقاس رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
نیویورک تایمزحادثه مرگبارپارچین راحمله پهپادهای اسراییل اعلام کرد!خوب شمااین چیزمیزای بکلی سری راکی میخواهیداستفاده کنید!؟
نشان دادن اینگونه اماکن وامکانات بی احتیاطی وشاید عین نابخردی است حال چه دست هائی در کار است که اینطور بی احتیاطی می کند واسرار نظامی آنهم منطقه کاملا طبقه بندی شده سری را نمایان وافشا می کند !! والله اعلم
حتی بایستی دید خبرنگار جوانی که به چنین جائی راه داده می شود چقدر قابل اعتماد است؟ .بهرحال حفظ نظام وحفظ اسرار آن از اوجب واجبات است.
قدرت پهپادی منطقه الآن ترکیه‌ست که پهپادهاش رو به اوکراین صادر کرده و موثر هم بودن. اون موقع که سپاه پرواز پهپاد در آسمون رو ممنوع کرد، فاتحه‌ی فدرت پهپادی ایران خونده شد.
یک فکری به حال وضعیت مردم بکنید شوروی با آن همه بمب اتمی موشک قاره پیما آخرش فروپاشید وقتی مردم را نداشت فکر نکنید نظر کرده هستید
با یک حساب کتاب ساده میشه حدود این پایگاه خیلی سری را مشخص کرد
پایگاه کرمانشاه، پرواز با هلی‌کوپتر بل که سقف سرعتش مشخصه اونم به مدت ۴۰ دقیقه، و پایگاهی در دل کوه‌های زاگرس!
با این کد‌هایی که این جناب خبرنگار دادن، زیاد سخت نیست که محدوده این پایگاه خیلی خیلی سری را مشخص کرد!
واقعاً دمتون گرم! با داشتن این دوستان کاری به کس دیگه‌ای نداریم. همینجوریاست که با پهپاد میان تو سایت پارچین و ترور هدفمند انجام میدن.
سیستمتون خیلی باگ داره دوست عزیز!
پول اینهمه پروژه های نظامی که هر روز افتتاح می شه و صدها متر زیر زمین بسیار پیشرفته و قدرت اول منطقه و موشک و بهپاد و اینهمه تجهیزات و خطوط تولید از کجا میاد که همون سرمنشا این پولها،بودجه برای معلمین و بازنشستگان و مردم نداره،قسم ذا باور کنیم یا دم خروس

پدری زن و بچه و افراد خانواده اش گرسنه بودند و سختی می کشیدند نان نداشتند اما این پدری و مسئول خانواده همواره چاقو و اسلحه می ساخت برای حفظ امنیت خانواده
غرور آفرین برای هر ایرانی
خدا را شکر
قدرت و اقتدار نیروهای نظامی باعث افتخار هست
تا شما از قدرت نظامی ایران حرف میزنند یکسری به شکم ربطش می دهند
با بیرقدار رقابت می کند؟ نشان دهید
امیدوارم در این پایگاهها حساب همه موارد امنیتی شده باشه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر