رشد ۶۳ درصدی سجامی‌ها در ماهی که گذشت

تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۰۵ هزار احراز هویت توسط سهامداران در سامانه (سجام) صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 28 May 2022

به گزارش بورس تابناک، مدیریت راهبری سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» اعلام کرد: بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۳۰۳ هزار و ۳۷ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته که در مقایسه با اولین ماه سال جاری با رشدی بیش از ۱۰۰ درصدی (معادل ۱۵۱ هزار نفر) و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۲۰۵ هزار سهامدار در این ماه به ۲۰۵ هزار و ۱۶۲ مورد رسیده که در مقایسه با فرودین ماه سال جاری با رشدی بیش از ۶۳ درصدی (معادل ۷۹ هزار نفر) مواجه شده است.

شایان ذکر است، بر اساس آمار منتشر شده، در فرودین ماه ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۱۵۱ هزار و ۶۶۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۲۵ هزار و ۸۸۴ مورد بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در اردیبهشت ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۵۶ هزار و ۲۳۵ مورد، کرمانشاه با ۲۱ هزار و ۶۰۲ مورد، فارس با ۱۹ هزار و ۳۰۶ مورد، خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۷۱۶ مورد و خوزستان با ۱۶ هزار و ۳۵۱ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

از سویی دیگر بر اساس آمار‌های منتشر شده، ۵ استان «خراسان جنوبی با یک هزار و ۶۷ مورد، ایلام با یک هزار و ۵۰۵ مورد، چهارمحال و بختیاری با یک هزار و ۷۸۴ مورد، سمنان با یک هزار و ۹۱۵ مورد و یزد با ۲ هزار و ۱۸۱ مورد مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

منبع: تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان