بازدید 8864

تولید آیفون ثابت می‌ماند

شرکت اپل قصد دارد تولید آیفون را برای سال ۲۰۲۲ ثابت و در حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه نگه دارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ 27 May 2022

شرکت اپل قصد دارد تولید آیفون را برای سال ۲۰۲۲ ثابت و در حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه نگه دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، شیوع کووید ۱۹ در چین و اعمال قرنطینه، شانگهای را که قطب مالی این کشور است و هفتمین هفته قرنطینه را سپری می کند، فلج کرده است. همزمان، پکن تدابیر قرنطینه را برای مقابله با شیوع این بیماری، مضاعف کرده است.

شرکت فاکسکان که تولیدکننده قراردادی آیفون است، موفق شده کارکنان را در کارخانه نگه دارد تا تاثیر قرنطینه بر تولید را محدود کند اما پیش بینی می شود قرنطینه در چین، روی تقاضا تاثیر خواهد گذاشت. اپل ماه گذشته اعلام کرده بود هر گونه قرنطینه در چین و تایوان که محل تولید بسیاری از قطعات و گوشی آیفون هستند، ممکن است موانع جدیدی را برای عرضه و تقاضا در سه ماهه جاری به وجود بیاورد.

این تحولات در شرایطی روی می دهد که افزایش قیمت نفت، مواد غذایی و سایر کالاهای اساسی تحت تاثیر جنگ در اوکراین، باعث شده است سرمایه گذاران کاهش هزینه مصرف کننده در بازار دستگاهها و خدمات فناوری را پیش بینی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، روزنامه نیک کی روز چهارشنبه گزارش کرده بود اپل به تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرده است به تولید آیفون سرعت ببخشند زیرا قرنطینه های کرونا در چین باعث شده است برنامه تولید حداقل یکی از آیفونهای جدید به تاخیر بیافتد. پیش از آن روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود اپل با اشاره به سیاست ضد کووید و دلایل دیگر، به بعضی از تولیدکنندگان قراردادی خود اعلام کرده که می‌خواهد تولید خارج از چین را افزایش دهد. هند و ویتنام که اپل در آنها پایگاه تولیدی دارد، در میان کشورهایی هستند که به عنوان مناطق جایگزین چین مطرح هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان