بازدید 5582

کاپیتان تیم ملی، جام جهانی قطر را ازدست داد؟

کد خبر: ۱۱۲۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 26 May 2022

سفر به کانادا و بازی دوستانه در این کشور لغو شد اما پرسش فنی بزرگ یعنی دعوت نشدن کریم انصاری‌فرد به اردوی تیم ملی سوال برانگیز شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، آیا سرمربی کروات ایران قید کاپیتان را زده است؟

دراگان اسکوچیچ فهرست تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری اردوی تیمش در خرداد ۱۴۰۱ و انجام دیدار دوستانه با کانادا را اعلام کرد. در کنار دعوت از بازیکنانی مانند امید ابراهیمی و علی علیپور که بعد از مدت‌ها دوری به اردوی این تیم دعوت شده بودند، این اردو یک غایب بزرگ خواهد داشت.

کریم انصاری فرد، کاپیتان تیم ملی و بازیکن کنونی آاِک آتن، در این اردو غایب است و بعد از مدت‌های مدیدی تیم ملی را همراهی نخواهد کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داده که بازیکنان تلاش می‌کنند با حضور مستمر در تمرینات، حضورشان را در جام جهانی قطعی کنند.

این اتفاق در حالی است که کریم در اردوی قبلی تیم ملی در نوروز ۱۴۰۱، هنگام برگزاری جشن تولد و کوبیدن کیک به صورتش، به شدت از ناحیه چشم مصدوم شد و بازی با لبنان را هم از دست داد. در نتیجه این اتفاق او مدتی از تمرینات دور بود و در بازگشت هم مجبور بود با عینک محافظ تمریناتش را دنبال کند.

از زمان این مصدومیت به این سمت، انصاری‌فرد در هیچ یک از دیدارهای تیمش حضور ثابتی نداشته و معمولا دقایق اندکی را بازی می‌کند و در نهایت اکنون اردوی تیم ملی ایران را از دست داده است.

به هر دلیل ممکن، اسکوچیچ در این اردو جای کاپیتان تیم ملی ار به علی علیپور جوان داده تا او بعد از سه سال غیبت در اردوی تیم ملی، بالاخره عرض اندامی کند و شاید بتواند خط حمله تیم ملی را بهبود ببخشد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا غیبت انصاری‌فرد با هماهنگی انجام شده و به این بازیکن استراحت داده شده یا دعوت نشدن کاپیتان تیم ملی دلیل غیر فنی دارد یا اسکوچیچ صرفا تصمیم گرفته بازیکن دیگری را به جای انصاری‌فرد به تیم ملی دعوت کند و این مساله کاملا فنی است؟

در هر حال انصاری‌فرد در مدت زمان حدودا یک سال و نیمی که به تیم ملی دعوت می‌شد، همواره بازیکن نیمکت نشینی بود و گاهی به عنوان بازیکن تعویضی پای به زمین مسابقه می‌گذاشت و حضورش از بابت کاپیتانی تیم ملی ارزشمند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل