بازدید 21938
با اعلام فدراسیون فوتبال کانادا و در پی فشارهای سیاسی شدید؛

بازی دوستانه ایران با تیم ملی کانادا لغو شد

آیا فدراسیون ایران در قرارداد با همتای کانادایی، ضرر و زیانی برای لغو مسابقه در نظر گرفته است؟ ۵۴ هزار بلیت برای تماشای این مسابقه جذاب در خاک کانادا فروش رفته و تیم ملی هم برای دریافت ویزای کانادا مهیای سفر به ترکیه شد
کد خبر: ۱۱۲۰۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸ 26 May 2022

سرانجام و بعداز دوهفته کش مکش سیاسی داخلی در کانادا برای سفر تیم ملی فوتبال ایران به این کشور، فدراسیون فوتبال کانادا از لغو این مسابقه خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی، دقایقی پیش فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ایران در ونکوور لغو شده است.

بازی دوستانه ایران با تیم ملی کانادا لغو شد

این در حالی است که ۵۴هزار بلیت برای تماشای این مسابقه جذاب در خاک کانادا به فروش رفته است و تیم ملی فوتبال کشورمان هم برای دریافت ویزای کانادا مهیای سفر به ترکیه شده بود.

در همین حال پرسش مهم این است که آیا فدراسیون فوتبال ایران در قرارداد با همتای کانادایی، ضرر و زیانی برای لغو مسابقه در نظر گرفته است؟

پیش از این دومین مسابقه تیم ملی ایران در خاک کانادا که قرار بود مقابل اکوادور در ورزشگاه تورنتو برگزار شود، به دلیل آنچه عدم تضمین امنیت از سوی پلیس کانادا خوانده شد لغو شده بود.

گفته می‌شد بعداز مخالفت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با این مسابقه، پلیس مرزبانی کانادا حاضر نشد برای اعضای تیم ملی فوتبال ایران و همراهان پرتعداد روادید صادر کند.

حالا تیم ملی ایران در آستانه دو فیفا دی بسیار مهم ، بدون حریف تدارکاتی مانده است.

مخالفان ایران در خاک کانادا ، با ایجاد جوی سنگین برای دولت این کشور خواهان جلوگیری از ورود تیم ایران به خاک این کشور شده بودند. 

کانادا پس از مرگ یه خبرنگار ایرانی الاصل ،روابط دیپلماتیک خود را سال‌هاست که با کشورمان قطع کرده و سفارت این کشور در تهران مدتهاست که بسته شده است. با اینحال کانادا جزو اولین مقاصد مهاجرت ایرانیان است و اکنون بیش از نیم میلیون ایرانی در این کشور زندگی می کنند که البته پناهندگی برخی از مجرمان مالی و اختلاس کنندگان بزرگ به این کشور این اختلاف بین دو کشور را تشدید کرده است و سیستم قضایی ایران برای دستگیری این مجرمان، با پاسخ مثبت طرف کانادایی مواجه نشده است.

روابط در حال بهبود ایران و کانادا، با انهدام هواپیمای اوکراینی توسط موشک سپاه و کشته شدن ده‌ها ایرانی دارای اقامت یا شهروندی کانادا ، بار دیگر به تیرگی گرایید.

حمید استیلی روز گذشته گفته بود اگر کانادا در مسیر برگزاری این بازی سنگ اندازی کند، باید جریمه هنگفتی را پرداخت کند و به هر نحو ممکن باید این دیدار برگزار شود اما به نظر می رسد کانادایی‌ها نهایتا برای لغو این بازی به جمع بندی رسیده‌اند و باید دید جریمه ای شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور می شود یا نه.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱۹
انتشار یافته: ۲۴
طوری تیتر زدید که انگار نه انگار توی ایران خود سیاست جفت پا پریده داخل ورزش و فقط کانادا کار زشتی کرده !!

بهتر !!
کانادا فقط جای خاوری ها و عزیز دردانه های آقایون هست
خاک بر سرتون که خودتون رو کوچیک کردید این یانکی ها کی هستن که بازی دوستانه کنید
بهتر
برای چه این همه هزینه در این روزگار وانفسا
اشکال نداره تا دوستان به خاطر اجرای سلام فرمانده در ورزشگاه هستند بگید سوری بیاد
این احمقانه ترین تصمیم بود ! بازی با کشوری که رابطه سیاسی اش را با ما قطع کرده و همه دنیا میدانند زیر بلیط آمریکا و صهیوننیستهاست و همیشه تا توانسته با ما دشمنی کرده ! باید مشخص بشه کذام احمق چنین تصمیمی گرفته و این همه حاشیه و جنجال برای یه بازی تدارکاتی ایجاد کرده !!!!!؟
جريمه هرچقدر بگيريد مهم نيست مهم نحوه برخورد با كشوري با اين همه سابقه تارخي مي باشد كه حالا كانادا به ايرانيان ويزا ندهند.
خیلی هم خوب شد
21 هزار کیلومتر مسافت رفت و برگشت طی شود و بخاطر بازی با یک تیم شبیه به آمریکا؟ آخه عقل هم چیز خوبیه
اینهمه تیم لیگ برتری داریم . چرا با آنها بازی نداریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
شما تیم های لیگ برتری ایران را در حد انگلیس و ولز می بینید ؟؟؟
واقعا به چه روزی افتادیم
کانادا که هنوز اسم ورزشو درست یاد نگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
البته بفارسی بلدنیست وبه انگلیسی بلده که مابلدنیستم کمی درهم
کاش نمیگفتن ورزش رو سیاسی نکنید بی شرفا
موشک داریم ، قدرت منطقه ای هستیم . اهمیتی نداره !!!
کانادا هم مثل آمریکا حرفش باد هواست
چه افتضاحی
ظاهرا که فقط برای ایران ورزش از سیاست جداست. کانادا اگر اینقدر ژست حقوق بشر و ... را میزند چرا به دزدها و اختلاسگران ویزا داده و پاسپورت کانادایی! این تیم ملی است و متعلق به کسی نیست که یه سری آدم رفتند جوسازی کردند
برای اون 22 نفر بازیکن تیم ناراحتم که با زحمت زیاد به مرحله ای رسیدن که برای تیم ملی بازی کنن و فرصتی رو از دست دادند.
ولی خوشحالم که همراهان بی خاصیتی که تعدادشون چهار برابر بازیکنان هست و فقط و فقط برای خوش گذرونی تیم رو همراهی میکنن نتونستن به خواستشون برسن.
غربیها وقتی پای منافعشون باشه همه حرفهایی که برای دیگران تبلیغ میکردن رو کنار میذارن. اینهمه صحبت از این میکردن که ورزش باعث دوستی بین مردم جهانه و نباید سیاست داخلش بشه. الان دیگه قاطی کردن ورزش و سیاست شده کار روزمره شون.
متاسفانه ما کار رسانه ای بلد نیستیم.
متاسفم

یک صدم این بهانه برای ضدانقلاب کافیه تا تا دنیا رو علیه ما یکی کنند...

تابناک
پیگیری کنید ما میتونیم از این فرصت ها استفاده کنیم. من به نوبه خودم اعلام آمادگی میکنم و حاضرم مسئولیت این بحث رو تقبل کنم.
الان فیفا باید فوتبال کانادا رو به خاطر دخالت سیاست در ورزش تعلیق کنه.
قابل پیش بینی بود
ضعیف ترین روابط با دنیا را ایران دارد
هیچ کشوری حاضرنمیشه باایران حتی مسابقه دوستانه برگزارکنه،بخاطراین همه بی اعتباری وسرافکندگی که درست کردین
متاسفانه، مناسبات بین المللی ایران به چنان سطح اسفناکی تنزل پیدا کرده، که نه تنها ورزشکاران، بلکه کلیه شهروندان ایرانی در اقصی نقاط جهانس به راحتی تحقیر میشن. افسوس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان