بازدید 20453
با تحولات منطقه و جهان

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل، سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی و نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل در پی ترور شهید صیاد خدایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 26 May 2022

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

بین الملل تابناک: پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل، سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان، اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی و نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل در پی ترور شهید صیاد خدایی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به ترور شهید حسن صیاد خدایی اعتراف کرده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد، به گفته یک مقام اطلاعاتی که از ارتباطات میان آمریکا و اسرائیل مطلع شده است، اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده که این ترور را انجام داده است.

این رسانه آمریکایی نوشت: سخنگوی نخست وزیری اسرائیل از اظهار نظر در مورد این قتل خودداری کرده است. اما به گفته یک مقام اطلاعاتی که از ارتباطات میان آمریکا و اسرائیل مطلع شده، اسرائیل به مقامات آمریکایی اطلاع داده که این قتل را انجام داده است.

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

نیویورک تایمز ادامه داد: برنامه ریزی برای هدف قرار دادن سرهنگ خدایی، احتمالا حداقل به ماه جولای ۲۰۲۱ بر می گردد.

نیویورک تایمز نوشت: برخی از تحلیلگران ایرانی گفته اند که این اقدامات و اتهامات اسرائیل علیه ایران با هدف جلوگیری از موافقت آمریکا با حذف نام سپاه از فهرست سازمان های تروریستی خارجی و در نتیجه جلوگیری از توافق برای احیای برجام انجام می شود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه شنبه به وقت محلی درباره ترور شهید مدافع حرم حسن صیاد خدایی در تهران در مقابل منزلش گفت: ما گزارش ها را مشاهده کرده ایم. ما هیچ نقش و دخالتی در کشتن (ترور) این فرد نداشته ایم.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه موضع و واکنش سازمان ملل درباره ترور شهید مدافع حرم حسن صیاد خدایی در تهران چیست، گفت: ما همیشه مخالف قتل های فرا قضایی بوده ایم.

قتل های فراقضایی بدین معناست که کشور یا رژیمی قوانین خودش را فراتر از مرزهایش و در کشورهای دیگر اجرا کند.

سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان 

سه مقام آمریکایی اعلام کردند که دو تن از مشاوران ارشد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در یک سفر محرمانه برای گفتگو در مورد توافق احتمالی بین عربستان سعودی، اسرائیل و مصر، افزایش تولید نفت و روابط دوجانبه واشنگتن و ریاض به عربستان سعودی سفر کرده اند.

تارنمای آمریکایی – اسرائیلی آکسیوس، روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت: بایدن به عنوان بخشی از سفر برنامه ریزی شده خود به خاورمیانه در پایان ماه ژوئن، به دیدار از عربستان سعودی فکر می کند. این منابع گفتند که توافق بین آمریکا و عربستان سعودی در مورد این موضوعات برای انجام این دیدار بسیار مهم است.

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

بایدن زمانی اعلام کرده بود که عربستان سعودی را "طرد" خواهد کرد و روابط آمریکا و عربستان بر سر تعدادی از مسائل، از جمله سوابق حقوق بشری عربستان و قتل جمال خاشقجی، خبرنگار واشنگتن پست، تیره شده است.

به گفته این منابع، برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه در کاخ سفید و آموس هوچستاین، نماینده وزارت امور خارجه در انرژی روز سه‌شنبه برای دیدار با مقامات ارشد سعودی وارد عربستان شدند.

افزایش تولید نفت یک درخواست دیرینه دولت بایدن از عربستانی ها بوده است؛ اما سعودی ها تاکنون حاضر به پذیرفتن این خواسته نشده اند.

بایدن برای کاهش قیمت بنزین در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره به افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی نیاز دارد.

آمریکا همچنین خواهان افزایش تولید نفت از سوی عربستان سعودی است تا بتواند طیف وسیعی از تحریم ها را علیه نفت روسیه در میان جنگ در اوکراین اعمال کند.

سعودی ها تاکنون به توافق خود با روسیه بر سر سطح تولید نفت پایبند بوده اند. اما این توافق در ماه سپتامبر منقضی خواهد شد که می تواند فرصتی برای توافق با آمریکا در مورد سطح تولید نفت در آینده ایجاد کند.

اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اسامی چند فرد و شرکت را که ادعا کرده بخشی از یک شبکه بین‌المللی برای درآمدزایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله هستند را در فهرست تحریم قرار داده است.

در این فهرست که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اسامی ۱۰ فرد و ۹ شرکت دیده می‌شود. اشخاصی که تحریم شده‌اند، اتباع کشورهای ترکیه، ایران، افغانستان و روسیه هستند. شرکت‌های تحریم‌شده در هنگ‌کنگ، لبنان، چین، ایران، روسیه، کره جنوبی و امارات عربی متحده مستقر هستند.

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای، ضمن طرح اتهام‌های اثبات‌نشده تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شبکه قاچاق نفت و پولشویی را که تحت هدایت مقام‌های نیروی قدس سپاه پاسداران قرار دارد، در فهرست تحریم قرار داده است. این شبکه، فروش صدها میلیون دلار نفت ایران را برای نیروی قدس و حزب‌الله تسهیل کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین ادعا کرده این شبکه مورد حمایت نهادهای اقتصادی روسیه قرار دارند و یکی از عوامل اصلی تولید درآمد نفتی برای ایران بوده‌اند.

«برایان نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «ایالات متحده آمریکا کاملاً به پاسخگو کردن ایران بابت حمایتش از نائبان تروریستی و بی‌ثبات‌سازی خاورمیانه متعهد است.»

او اضافه کرد: «با آنکه ایالات متحده آمریکا کماکان به دنبال بازگشت به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است، ما تردیدی در هدف قرار دادن کسانی که اقدام به فراهم کردن حمایت‌های مالی برای نیروی قدس یا حزب‌الله کنند نخواهیم داشت.»

نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

«هیروکازو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن روز چهارشنبه «نگرانی شدید» توکیو را از «قدرت نمایی» چین و روسیه و کره شمالی ابراز کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، این مقام ژاپنی گفت: «نمی‌توانیم در حالی که روسیه تنش‌ها در اوکراین را افزایش داده است، از اقداماتی که تنش‌ها در شرق آسیا را تشدید می‌کند، چشم‌پوشی کنیم.»

ماتسونو ضمن ابراز «نگرانی شدید» درباره گشت‌زنی هوایی مشترک هواپیماهای جنگی چین و روسیه، این اقدام را «قدرت نمایی» توصیف کرد و بیان داشت: «انجام آن حین برگزاری نشست چهارگانه، سطح تحریکات را افزایش داد.»

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

او همچنین گفت: «دولت ژاپن قویاً از چین درخواست می‌کند که نقشی معقول در حفظ صلح و امنیت در جامعه جهانی ایفا کند.»

علاوه بر ماتسونو، «ماساهیسیا ساتو» رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن مدعی شد، چین با این اقدام خود را «ملتی یاغی» نشان داده و توکیو باید در واکنش به این اقدام، کشتی‌های جنگی خود را برای گشت‌زنی به تنگه تایوان بفرستد.

سخنگوی ارشد دولت ژاپن علاوه بر واکنش به گشت‌زنی هوایی چین و روسیه نزدیک مرزهای این کشور، به آزمایش موشکی جدید کره شمالی نیز واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماتسونو گفت، توکیو با حفظ هوشیاری، به گردآوری اطلاعات درباره موشک‌هایی خواهد پرداخت که بیرون از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن فرود آمدند.

این مقام ژاپنی همچنین درباره احتمال تداوم اقدامات تحریک‌آمیز از سوی کره شمالی از جمله آزمایش تسلیحات اتمی هشدار داد.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل در پی ترور شهید صیاد خدایی

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در پی ترور بزدلانه شهید حسن صیاد خدایی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل نوشت: محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می رود.

 در نامه مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل آمده است: من این نامه را در ارتباط با ترور بزدلانه مورخ ۲۲ می ۲۰۲۲ شهید صیاد خدایی، یکی از اعضای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در عرصه مبارزه با تروریسم و مقابله با داعش فعال و نقش‌آفرین بود، برای شما می نویسم.

پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل/ سفر محرمانه مقامات آمریکایی به عربستان/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ نگرانی شدید ژاپن از تحرکات نظامی چین، روسیه و کره شمالی

برآوردهای اولیه و شواهد اساسی موجود، به خوبی حاکی از آن است که این اقدام تروریستی در ادامه ترورهای سیستماتیک و شبکه ای علیه شهروندان بیگناه و دانشمندان ایرانی به عنوان یکی از ابزار های اصلی برای پیشبرد مقاصد نامشروع در سیاست خارجی برخی رژیم ها برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شده است.

ارتکاب چنین اعمالی مغایر منشور ملل متحد، اصول حقوق بین الملل و حقوق بنیادین بشر بوده، بی تردید تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی است که عواقب آن با حامیان تروریست ها خواهد بود.

استمرار این نوع تروریسم دولتی آشکارا حکومت قانون را به چالش کشیده و موجب نگرانی شدید و فزاینده جامعه بین المللی شده است. از این روی، سکوت در مقابل چنین اقدام تحریک آمیز و هنجارشکنانه ای، عاملان و آمران به ترور را در روش غلط خود برای استمرار این اقدامات وقیحانه و خلاف حقوق بین الملل تشویق خواهد کرد.

جامعه جهانی باید نسبت به عواقب خطرناک این گونه اقدامات تروریستی بر حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به طور جدی نگران بوده و به عنوان اقدامی جهت مقابله با آن، این گونه ترورهای وحشیانه علیه شهروندان سایر کشورها را از سوی تروریسم دولتی شناخته شده برخی رژیم ها شدیداً محکوم نمایند.

در عین حال تأکید می نماید به عنوان یک کشور قربانی تروریسم و پیشرو در مقابله عملی و جدی با آن در منطقه، این گونه اقدامات تروریستی نه تنها در سیاست و اراده قاطع جمهوری اسلامی ایران که همواره در خط مقدم مقابله با تروریسم قرار داشته، خللی ایجاد نخواهد کرد، بلکه عزم ما را در تداوم مقابله با تروریسم در منطقه راسخ تر خواهد ساخت. همچنین، ما ضمن اتخاذ همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم و منافع خود، از تمامی سازوکارهای موجود نیز برای پاسخگو کردن مرتکبان این جنایت تروریستی و حامیان آنها استفاده خواهیم کرد.

تحقیقات در این زمینه عوامل این اقدام تروریستی فشرده ادامه دارد و محکوم کردن این اقدام توسط سازمان ملل، به عنوان بخشی از وظایف سازمان در مبارزه واقعی و بدون تبعیض با تروریسم به شمار می رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۳
شمابرای نابودی اسراییل زمان تعیین کردیدروی موشک مینویسیدمرگ براسراییل واینکه بزودی ازنقشه جهان حذفش میکنیدآنوقت دربرابرحملات وترورهای بی وقفه طرف مقابل ناله کنان نامه به سازمان ملل مینویسید!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
اگر فقط یکبار پاسخی دندانشکن در حد ترور مقاماتشان داده بودیم تا این حد گستاخ نمی شدند. و کار را به تهدید به ترور رئیس جمهور نمی رساندند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
درست صحبت کن یانکی گدا این چه طرز حرف زدنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
چرا تو داری میسوزی؟ اب بیارم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
احتمالا از لیبرتی نظر ثبت نمیکنی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
دقیقا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
الان ساندیس خورهای سهمیه دوست حمله می کنند
"پذیرش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی از سوی اسرائیل" آقای سردار سلامی نظری ندارن؟
برای من جالبه که مگه میشه آرزوی مرگ یک ملتی را داشت ؟ ما ملت محمد امین پیامبر مهربانی هستیم . کسی که مهر و عطوفت را حتی به وحوش هم سفارش کرده است. ملتی که دارای کتاب و پیامبر است. چگونه حذف شود . مگر او زن و بچه و بیمار و ... ندارد . چرا او را به رسمیت نمی شناسیم. ؟؟؟؟
با این همه مشکلات در کشور بپایید که ما از بین نرویم . حذف وی پیش کش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
ساکنان فلسطین اشغالی به سرزمین خودشون برگردند اسراییلی وجود نخواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
چی میگی براخودت. رژیم صهیونیستی یعنی یک کشورجعلی. مافقط دین یهودرو قبول داریم. مثل این میماندکه شما گروه داعش رو به رسمیت بشناسی. حالا خودت فکرکن ببین بکجا میرسی
ایران چرا مقابل اسرائیل بجز حرف زدن کاری نمیکنه ؟ تا حالا چند بار صهیونیست ها عملیات تروریستس انجام دادن بدون اینکه جواب قاطعی از ایران بگیرن

.
سلام. منهم با ترور مقابله به مثل فرماندهان اسرائیل موافقم تا بدانند ایرانی یعنی چه؟ حتی باید چند برابر ضربه وارد کنیم
موشک جواب موشک*** ترور جواب ترور
واقعا من نمیدانم محو شدن اسراییل از کره زمین اگر اراده خداوند و پیام آوران خدا است چرا در هیچکدام از کتاب های آسمانی به آن اشاره نشده است !؟
فعلا در گیر هستیم با اینکه این کشور ها متخاصم هستند و ... مگر کسی دیوانه است که کسی را ترور کند بعد بگوید من اینکار را کرده ام . بابا دست بردارید حداقل کمی فرصت بدهید تد ملت نفس بکشند
اسراییل ترور سردار سپاه را قبول کرد
بسم الله
انتقام بگیرید ببینم چکار می کنید؟
سردار سلامي:اگر اسراييل يكبار وفقط يكبار ديگر دست به ترور دانشمندان و فرماندهان ما بزند، با ايندفه ميشه دوازده بار.
اسرائیل چه شده؟ واقعا پذیرفت! ×_____×
اگر حرف از برسمیت نشناختن رژیم اشغالگر است بدلیل نا مشروع بودنش است بیطرفانه نحوه شکل گیریش را تحقیق کنید ۶ درصد زمین ها را از ساکنان فلسطین خریده بعد با فشار نظامی بقیه کشور را اشغال کرده اند و مردمش را آواره و ۷۰ سال است از این ملت کشتار می کنند و خود را قوم برتر می دانند و چه جنایاتی که علیه این مردم نکردند. هرکسی به جنایت قوی راضی شود در جرمشان شریک است
بعد بحث ازبین بردن فیزیکی و ... نیست باید انتخابات عادلانه برگزار شود و مردم فلسطین اعم از مسلمان و یهودی و مسیحی حکومت انتخاب کنند این حرف ایران است
مرگ بر اسرائیل و بعدش هم مرگ بر وطن فروش.
کار ایران شبیه آن فردی است که با سنگ زده اند وشیشه خانه اش را شکسته اند و او تنها از پشت دیوار هی به طرف مقابل فحش می دهد وتهدید به کشتنش می کند وطرف مقابل هم هی با سنگ به شیشه ودر ودیوار خانه اش می کوبد وبه او ضرر و آسیب می رساند.
ما فقط در سخنرانی ها و برروی موشک اسراییل را تهدید به نابودی می کنیم وهیچ عمل جدی در برابر ترورهای این کشور خبیث انجام نمی دهیم واسراییل هم از این موضع انفعالی ما استفاده کرده هرازگاهی مبادرت به اقدام عملی چه در داخل ایران وچه در پایگاه های خارج ایران انجام می دهد.یکبارهم شده عکس العمل جدی در حد ترور مقامات ومسئولین این رژیم انجام دهید.
فعلا که تمام مقامات لشگری و کشوری وزرا رییس جمهور درگیر قیمت سیب زمینی لپه و عدس هستن وقتی اینا درست شد به حساب اسراییل میرست البته اونموقع فصل ربه باید قیمت اون تثبیت کنن بعدشم کردوغبار میاد فرداشم هوا الوده میشه اگه شد شنبه بعدش میرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر