بازدید 5566

جانسون: استعفا نمی‌دهم!

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» گفت، استعفا نخواهد داد.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 25 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت، «مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده» را می‌پذیرد اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

نخست‌وزیر انگلیس که نسخه‌ای از گزارش تخلفات خود و اعضای دولتش درخصوص نقض قوانین محدودکننده کرونایی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده است گفت متأسف است اما نمی‌دانسته قانون‌شکنی کرده است.

جانسون گفت درس خود را از این رسوایی گرفته است اما اکنون زمان این است که از این مسئله عبور شود و بر روی اولویت‌های دولت تمرکز شود.

او باز هم ادعاهای قبلی خود را تکرار کرد و گفت، زمانی که سال قبل در جلسه پارلمان گفته بود قانون‌شکنی نکرده و مهمانی برگزار نکرده «دقیقاً همان چیزی بوده که در آن زمان باور داشته است».

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس در جلسه امروز (چهارشنبه) پارلمان به ادعاهای جانسون واکنش نشان داد و گفت، گزارش تهیه شده از تخلفات و قانون‌شکنی‌های دولت جانسون «کاتالوگی از اعمال مجرمانه» است.

رهبر حزب کارگر گفت، دولت انگلیس با زیر پا گذاشتن قوانین محدودکننده کرونا برای گرفتن مهمانی‌های مختلف، فداکاری‌های مردم بریتانیا در طول شیوع ویروس کرونا را «با حقارت محض» پاسخ داده است.

پیش‌تر استارمر گفته بود، اگر تایید شود که جانسون از قوانین سرپیچی کرده باشد، او باید استعفا کند. جانسون نیز در جلسه پارلمان تصدیق کرده بود اگر ثابت شود که تخلف کرده، باید استعفا دهد.

جانسون در این مدت اصرار داشته آنچه به‌عنوان مهمانی و خوش‌گذرانی تلقی شده است، در واقع جلسات کاری ضروری بوده‌اند.

اما روز دوشنبه تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مجلس مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا، شک و تردید تازه‌ای را برانگیخته است.

در تصاویر تازه منتشر شده از این مراسم، بوریس جانسون همراه با بطری‌های مشروبات الکلی و برخی افراد دیگر مشاهده می‌شود. این در حالی است که در آن زمان، مهمانی با افراد خارج از خانواده ممنوع بود و هشت روز قبل از آن نیز قرنطینه در انگلیس به دلیل افزایش موارد ابتلا کووید-۱۹ بازگردانده شده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر