بازدید 11639
۶
دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت در گفت‌وگو با «تابناک» تشریح کرد

اقدامات ایران برای پیشگیری از شیوع آبله میمونی؛ تدوین دستورالعمل تشخیص و پیشگیری و راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در انستیتو پاستور

زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری "آبله میمون" قابل استفاده خواهد بود؛ هرچند فعلا برای تصمیم‌گیری در این مورد زود است، وزارت بهداشت با جدیت تمام پیگیر مسائل مرتبط با این بیماری است.
کد خبر: ۱۱۲۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ 25 May 2022
اقدامات ایران برای پیشگیری از شیوع آبله میمونی؛ تدوین دستورالعمل تشخیص و پیشگیری و راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در انستیتو پاستوردستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت از تدوین دستورالعمل تشخیص و پیشگیری از بیماری آبله میمونی در کشور و همچنین تامین تجهیزات و امکانات تشخیصی مربوطه در انستیتو پاستور خبر داد.
 
به گزارش «تابناک»؛ پدرام پاک آیین، دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت شناسایی موارد مشکوک آبله میمون و همچنین پیشگیری از شیوع آن در کشور گفت: از ابتدای شناسایی اولین موارد ابتلا به آبله میمونی در دنیا، وزارت بهداشت رصد این بیماری در جهان را با سرعت و دقت دنبال کرده است. با توجه به این که بیماری آبله میمونی در برخی کشور‌های دنیا دیده شده و تعداد موارد قطعی آن به ۲۰۰ تن در جهان رسیده است، برای پیشگیری از ورود و گسترش بیماری در کشور به واحد‌های بهداشتی آماده‌باش داده شده تا در صورت مشاهده موارد مشکوک، بررسی‌های خود را انجام دهند.


راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در انستیتوپاستور


اقدامات ایران برای پیشگیری از شیوع آبله میمونی؛ تدوین دستورالعمل تشخیص و پیشگیری و راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی در انستیتو پاستورپاک آیین افزود: در هفته گذشته، دستورالعمل تشخیص و پیشگیری از بیماری آبله میمونی و دستورالعمل نمونه‌گیری از بیماران احتمالی تهیه شد که به نوعی نقشه راه اولیه پیشگیری از شیوع آبله میمون محسوب می‌شود. با کسب اطلاعات جدید، این دستورالعمل نیز به روز خواهد شد. همچنین تجهیزات و امکانات تشخیصی به تعداد کافی تامین و آزمایشگاه تشخیصی برای آبله میمونی در انستیتوپاستور راه‌اندازی و فعال شده است.


تشدید مراقبت‌های بهداشتی در مبادی مرزی


دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت با بیان این که تدابیر لازم برای ارتقای مراقبت بهداشتی در مرز‌ها صورت گرفته و با مسئولان ذیربط در سایر وزارتخانه‌ها هماهنگی‌های لازم انجام شده است، افزود: در همین زمینه، جلسه جانبی شورای عالی سلامت برای تقویت همکاری‌های بین بخشی برگزار شد که با توجه به تصمیم اعضای این شورا، نظارت و مراقبت‌های بهداشتی مرزی افزایش می‌یابد.

پاک آیین در پایان اظهار گفت: زیرساخت‌های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی از جمله بیماری "آبله میمون" قابل استفاده خواهد بود؛ هرچند فعلا برای تصمیم‌گیری در این مورد زود است، وزارت بهداشت با جدیت تمام پیگیر مسائل مرتبط با این بیماری است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۶
پیش بسوی ساخت ۲۰ واکسن
ملت رو کشتید با واکسن بس نیست؟
امیدوارم این ابله میمونی دیگه توی ایران نیاد اگر نه بازهمان اش مانند گرونا، افرادی که واکسن ساختن و پول مردم رابه باد دادن دوباره دارند حاضر می شوند برای پول کلانی را گرفتن؟؟؟؟ ما اگر واکسن داخلی نخواهیم کی را باید ببینیم؟؟؟؟
بازی جدید. فروش واکسن جدید
بدبختی تازه
یک چند میلیاردی دوباره مثل همان واکسنی که برای کرونا دادید بدهید درست می شود؟؟؟!!!؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان