بازدید 4733

آلاینده‌های تشدیدکننده علائم کرونا

نتایج یک مطالعه نشان داده است که آلودگی هوا با تشدید علائم کووید-۱۹ مرتبط است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 25 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آن است که چندین آلاینده معمول و رایج با بروز پیامدهای شدیدتری در افراد آلوده به کروناویروس مرتبط هستند.

در این بررسی آمده است: افرادی که در مناطقی از انتاریوی کانادا با سطح بالاتری از سه آلاینده معمول در هوا - ذرات معلق ریز، دی اکسید نیتروژن و ازن- زندگی می کردند، در معرض خطر بیشتر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه قرار داشتند.

این متخصصان همچنین دریافتند: قرار گرفتن طولانی در معرض آلاینده ازن به طور خاص خطر مرگ ناشی از کووید-۱۹ را افزایش می دهد.

متخصصان اداره بهداشت کانادا داده‌های مربوط به ۱۵۱ هزار و ۱۰۵ فرد ۲۰ سال و بالاتر را که در سال ۲۰۲۰ در انتاریو به عفونت کروناویروس آلوده شده بودند مورد بررسی قرار دادند. همچنین اطلاعات مربوط به سه آلاینده در دسترس آنان قرار گرفت.

بررسی ها نشان داد: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می تواند خطر ابتلا به نوع شدید کووید-۱۹ را از طریق مکانیسم های مختلفی افزایش دهد. به عنوان مثال، آلاینده‌های هوا می توانند واکنش ‌های ایمنی و فعالیت‌های ضد میکروبی را در ریه‌ها کاهش و در نتیجه بار ویروسی را افزایش دهند.

به گزارش روزنامه هیل، این مواد همچنین می توانند باعث التهاب مزمن و فعالیت بیش از حد یک نوع پروتئین گیرنده شود که ورود کروناویروس به سلول های انسانی را امکان پذیر می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل